Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

Mosqui (モスキー Mosukī?), znany również jako Kameka (カメカ?), Robot Mosquito, lub Needlenose – badnik pojawiający się w serii Sonic the Hedgehog. Jest robotem przypominającym komara.

Opis[]

Mosqui to roboty o wyglądzie komarów. Ich wygląd zmieniał się wraz z grami. Mosqui potrafią latać, a kiedy znajdzie się pod nimi, zlecą w dół i wbiją się w ziemię. Po tym są stosunkowo niegroźne, ale wciąż mogą zranić gracza

Historia[]

Sonic CD[]

Mosqui sprite 1.gif

Mosqui debiutują w grze Sonic CD, na poziomie Palmtree Panic.

Mosqui-sonic-cd-sprite.gif

W złej przyszłości, Mosqui posiadają powyginane nosy, nadgryzione zębem czasu. Poruszają się i atakują wolniej, ale korzystają z tej samej strategii co wyżej.

Sonic Triple Trouble[]

Mosqui sprite tt.png

Mosqui, nazywane tutaj Kameka, pojawiają się na poziomie Sunset Park Zone. Są mniejsze, oraz posiadają czarne korpusy i żółte żądło.

Knuckles' Chaotix[]

Mosqui sprite KC.png

W Knuckles' Chaotix, roboty noszą nazwę Needlenose, która jest przetłumaczeniem przez twórców nazwy Kameka. Pojawiają się na początku ekranu tytułowego, lecąc w eskadrze z Metal Soniciem. Roboty można spotkać na poziomie Speed Slider. Przy kontakcie z ziemią, wystrzeliwują również dwa pociski.

W innych mediach[]

Sonic the Comic[]

Mosqui w Sonic the Comic

W Sonic the Comic Mosqui pojawiły się kilkakrotnie jako część armii Badników Doktora Robotnika. Różni artyści zmieniali także ich wyglądy między numerami.

Archie Comics[]

Mosqui w komiksach Archie

W komiksach Archie Mosqui były starymi Badnikami Doktora Eggmana. Wiele z nich zostało pozostawionych na Isolated Island, gdzie Dr Ellidy zamienił ich w swoich pomocników.

IDW Publishing[]

Mosqui w komiksach IDW

Osobny artykuł: Mosqui (IDW)

W komiksach IDW Mosqui są częścią armii Badników Klasycznego Eggmana. Podczas urodzin doktora wzięły udział w ataku na Sonica i Tailsa.

Galeria[]

Ciekawostki[]

  • Mosqui posiadał inne źródło zasilania w każdej z gier w których się pojawił: w Sonic CD zasilały go nasiona kwiatów, w Sonic Triple Trouble nie posiadał żadnego źródła, a w Knuckles' Chaotix były to Czarne pierścienie.
Advertisement