Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki
Ten artykuł jest w trakcie rozbudowy!
Do zrobienia: Jest na pewno więcej gier z misjami jako trybem

Misje (ang. Missions) – tryb rozgrywki, występujący w grach serii Sonic the Hedgehog. Jest on zwykle oddzielny od głównej rozgrywki i wymaga od gracza wyższego poziomu umiejętności.

Opis[]

Misje występują zwykle jako oddzielny od regularnych poziomów tryb rozgrywki, jednak wykorzystujący je jako podstawę. Gracz w poziomach-misjach ma za zadanie wypełnić określony cel, przedstawiony przed rozpoczęciem. Dotyczyć on może zebrania przedmiotów, ukończenia poziomu w określonym czasie czy wykorzystania konkretnego elementu rozgrywki.

Ukończenie misji zwykle prowadzi do odblokowania dodatkowej zawartości oraz przybliża gracza do stuprocentowego ukończenia gry. Przejście jednej misji może być również warunkiem koniecznym do odblokowania kolejnych. Misje są zwykle dostosowane do tematyki poziomu, a czasami również do fabuły czy stylu rozgrywki postaci.

Gry, w których występują misje[]

Sonic Adventure[]

Misje pojawiają się po raz pierwszy w grze Sonic Adventure, gdzie każdy poziom posiada trzy, oznaczone literami C, B i A. Misja C jest związana z fabułą, natomiast B i A skupiają się już bardziej na konkretnych umiejętnościach postaci:

Szczegółowe informacje o misjach znajdują się w artykułach o konkretnych poziomach z gry.
Postać Misja B Misja A
Sonic the Hedgehog Zebranie 50 pierścieni i ukończenie poziomu Ukończenie poziomu w określonym czasie
Miles "Tails" Prower Pokonanie poruszającego się szybciej niż normalnie oponenta
Knuckles the Echidna Odnalezienie odłamków Szmaragdu bez pomocy kul podpowiedzi Odnalezienie odłamków Szmaragdu w określonym czasie
Amy Rose Zebranie 50 pierścieni i złapanie balona Złapanie balona w określonym czasie
Big the Cat Złowienie ryb o określonej wadze
E-102 Gamma Zebranie 50 pierścieni i ukończenie poziomu Ukończenie poziomu z określoną ilością pozostałego czasu

Za pierwsze ukończenie każdej z misji, gracz otrzymuje emblemat. W grze pojawia się łącznie 96 misji (po 3 na każdy poziom każdej z postaci).

Sonic Adventure 2[]

W Sonic Adventure 2 misje działają podobnie jak w poprzedniej części, jednak ich system jest bardziej rozbudowany. Każdy poziom posiada po 5 misji, które są takie same dla niemal wszystkich (wyjątek stanowią Route 101 i Route 280):

  • Pierwsza misja związana jest z fabułą gry i polega na ukończeniu poziomu;
  • Druga misja polega na zebraniu 100 pierścieni;
  • Trzecia misja polega na znalezieniu zaginionego Chao;
  • Czwarta misja to ukończenie poziomu w określonym czasie;
  • Piąta misja to przejście poziomu w trybie trudnym.

W wymienionych wyjątkach, trzecia misja polega na unikaniu kolizji z innymi pojazdami, a czwarta - ze ścianami.

Każda misja zakończona jest zdobyciem rangi, od A do E. Szczegółowe wymagania do każdej rangi w misjach w poszczególnych poziomach są opisane w odpowiadających im artykułach.

Po ukończeniu misji po raz pierwszy, gracz otrzymuje emblemat. W grze pojawia się łącznie 155 misji.

Sonic Generations[]

Ikony kategorii misji w Sonic Generations

Osobny artykuł: Misje (Sonic Generations)

Misje pojawiają się w grze Sonic Generations, gdzie są nazywane również aktami-wyzwaniami. Pojawiają się one we White Space w niewielkich konstrukcjach tematycznych wokół poszczególnych portali do poziomów. Każdy z poziomów posiada 10 misji, po 5 na akt. Wspólna dla wszystkich 18 aktów jest misja Doppelganger Race!, pozostałe natomiast skupione są wokół kategorii: szybkości, zdolności, uratowanych postaci, przeciwników, elementów rozgrywki, pierścieni, zwierzątek.

Misje, tak jak poziomy, kończą się przyznaniem rangi, o wymaganiach różnych dla każdej z misji. Ukończenie misji po raz pierwszy pozwala także na zadzwonienie bonusowym dzwonkiem i odblokowanie dodatkowej zawartości. Gracz musi ukończyć przynajmniej jedną misję z każdego poziomu, aby móc ukończyć grę.

Sonic Origins[]

Menu wyboru misji w Sonic Origins

Osobny artykuł: Misje (Sonic Origins)

Misje występują w kompilacji Sonic Origins, jako osobny od rozgrywki tryb. Każda z gier posiada misje o jednym z pięciu stopni trudności, a ponadto jedenaście dodatkowych (EX) o najwyższym poziomie trudności, dostępnych po zakupie Premium Start Pack.

Każda z misji rozgrywa się w wybranym akcie spośród poziomów z danej gry. Akty są dostosowane do potrzeb misji, często ograniczając gracza za pomocą charakterystycznych szarych klocków. Cele misji są różne, zaś nagrodą jest określona liczba monet oraz ranga od S do C. Za pierwsze przejście misji gracz otrzymuje dodatkowe pięć monet.

Ukończenie przynajmniej jednej misji z danego poziomu trudności, odblokowuje kolejne misje z wyższego poziomu. Misje EX dostępne są bez dodatkowych wymagań od początku.

Advertisement