FANDOM

Misja bojowa - Forteca Eggmana 2 – dwudziesty odcinek serialu Sonic X.

Fabuła Edytuj

Doktor Eggman, Decoe i Bocoe w końcu naprawili Egg Fort. Kiedy jednak mieli wystartować, silnik padł. Eggman postanowił porzucić swoją dotychczasową fortecę na dnie oceanu i wykorzystać swoją najnowszą broń: Egg Fort II. Tymczasem Chris, dzięki pomocy swojego ojca, zabrał Sonica i jego przyjaciół na rejs. Sonic jednak stale narzekał i chciał wrócić, ponieważ bardzo się nudził, a dodatkowo przeszkadzała mu obecność wody. Pewnej nocy Sonic nie mógł wytrzymać i zaczął biec po całym statku. Amy postanowiła go uspokoić, każąc mu dorosnąć i przystosować się do sytuacji. Nie przyniosło to jednak efektów. Nazajutrz Pan Tanaka przyleciał helikopterem, więc Sonic postanowił opuścić statek. Z helikoptera wyszli jednak starsi ludzie, którzy zaczęli się fascynować niebieskim jeżem. Tanaka powiedział że przywiózł ich na polecenie ojca Chrisa, który chciał aby się nimi zaopiekowano. Pan Tanaka odszedł następnie, nie zabierając Sonica, ponieważ nie zezwolił na to. Odtąd starsi ludzie, którzy byli ekspertami w sprawach wypoczynkowych, zaczęli uczyć bohaterów relaksu. Tails nie umiał się jednak uspokoić, Cream odpowiadała starszej pani w kółko na te same pytania, a Sonic próbował kilkakrotnie wyskoczyć z pokładu i dobiec do brzegu. Amy otrzymywała od pewnego dziadka porady miłosne, a Chris był zmuszony grać w szachy (jego przeciwnik zbyt długo zastanawiał się nad kolejnym ruchem). Tymczasem Doktor Eggman i jego roboty wrócili do tajnej kryjówki w swojej starej bazie. Próbowali następnie znaleźć nazwy dla trzech modułów Egg Fortu II, co nie szło im jednak za dobrze. Sonic w tym czasie postanowił zniechęcić pozostałych przyjaciół do rejsu. Tailsowi przypomniał o tym, że Tornado X musi się czuć samotne i zaniedbane. Sonic zaczął następnie flirtować z Amy, mówiąc że podoba mu się jak dziewczyna macha swoim młotkiem. Sonic powiedział że rejs przeszkadza w ich miłości, dlatego należy go przerwać. Sonic poszedł następnie do Chrisa i Chucka, którym powiedział że Amy zaczyna machać swoim młotkiem gdzie popadnie i trzeba przerwać rejs, zanim zrobi się niebezpiecznie. Po chwili Amy i Cream przeszły obok. Amy powiedziała jak Sonic ją skomplementował. Chris i Chuck zrozumieli już, skąd wzięło się machanie młotkiem. Słysząc że jego plan się nie powiódł, Sonic wymknął się.

Tymczasem Eggman, Decoe i Bocoe w końcu wylosowali imiona dla modułów Egg Fortu II. Bokkun został wysłany do Rezydencji Thorndyke'ów, ale nie zastał tam nikogo prócz Elli. Ta zaczęła go wyśmiewać. Bokkun popłakał się z powodu samotności. Ella przytuliła go i przebaczyła mu wszystko. Bokkun postanowił dać jej prezent. W rzeczywistości była to bomba, która eksplodowała Elli w twarz. W tym czasie Sonic ukrywał się na maszcie, ponieważ Amy odkryła że została przez niego oszukana. Amy zaczęła uderzać swoim młotkiem w maszt, aby zrzucić Sonica. Tails, Chris i Chuck postanowili się do tego nie mieszać. Zamierzali obserwować wieloryby. Jeden z waleni okazał się być o wiele większy i miał też dziwny kształt. Wkrótce zorientowali się, że jest to Egg Fort II. Sonic był zaskoczony tym, że doktor w końcu ich znalazł. Doktor postanowił zniszczyć Sonica raz na zawsze. Kapitan statku postanowił się zatrzymać, aby podziwiać lodowiec. Statek znalazł się w sytuacji zagrożenia ze strony Egg Fortu II. Na szczęście Sonic wyrwał się z objęć Amy i wylądował na lodowcu. Egg Fort II transformował się wtedy, łącząc wszystkie moduły w jeden. Sonic zamierzał biec po lodzie, ale biegł przez cały czas w miejscu. Egg Fort II zaczął w niego strzelać, odbijając jeża w górę. Jedna ze starszych pań na statku powiedziała Sonicowi aby zwolnił i zrelaksował się. Jeż posłuchał się jej i odzyskał swój balans. Eggman postanowił ukarać babcię za to, że pomogła Sonicowi. Wtedy jednak przyleciał Bokkun i prosił aby doktor wpuścił go do środka. Tuż za nim przyleciała wściekła ma Bokkuna Ella w Tornadzie X. Ella transformowała samolot w Cyklon X i wykonała Cyclone Kick, który odbił Egg Fort II daleko poza horyzont. Tails przygotował Tornado X do odlotu, ale Sonic postanowił zostać i skorzystać z okazji do odpoczynku.

Karty Edytuj

Postacie Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W japońskiej wersji tego odcinka Cream wspomina że mieszkała w Green Hill.
  • Ella jest pierwszą ludzką postacią w Sonic X, która pilotowała Tornado X. W japońskiej wersji Chuck powiedział że nauczył ją pilotażu z nudów.
  • Według Chrisa Sonic wyskakiwał 15 razy z pokładu statku, aby próbować dobiec do najbliższego wybrzeża.
  • Podczas wymyślania nazw dla modułów Egg Fortu II, Eggman wymienia kilka możliwych nazw. Jedne z nich to Eg, Egg i Eggy - odniesienie do serialu animowanego Ed, Edd i Eddy.
  • W scenie transformacji Egg Fortu II, sama transformacja nie jest ukazana za dobrze. Eggman otrzymuje od telefony od widzów, którzy nie widzieli transformacji. Doktor każe im więc kupić większy telewizor.