Miotacz pierścieni (ang. Ring Shooter) – element rozgrywki, pojawiający się w grach serii Sonic the Hedgehog. Służy do szybkiego transportu na duże odległości.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Miotacze pierścieni służą do transportu. Choć wygląd różni się między grami, główna zasada działania jest taka sama. Urządzenie rozpędza postać, a następnie poprzez generowane pierścienie prowadzi ją do punktu docelowego. Niektóre miotacze kierują bezpośrednio do celu, inne zaś tworzą pętle i różnego rodzaju zawijasy, wydłużając trasę. Najczęściej ich użycie jest konieczne do kontynuowania poziomu. Czasami jednak, szczególnie na dużych przestrzeniach, ominięcie miotacza pozwala na odkrycie innej ścieżki lub monitorów.

W Sonic & Knuckles oraz Sonic Forces, bazę miotacza stanowi panel, wymuszający na postaci Spin Dash. Odlicza on przez 3 sekundy, a następnie wyrzuca postać przez pierścienie. Pojawiają się one odpowiednio w Death Egg Zone i Death Egg.

W Sonic the Hedgehog 4: Episode II maszyna działa nieco inaczej. Wciąż używane są pierścienie, lecz miotacz składa się z dwóch elementów. Głównym elementem jest żółta wyrzutnia przykryta klapką, którą gracz musi otworzyć używając Homing Attacku. Następnie wyrzutnia wystrzeliwuje postać przez pierścienie aż do drugiego elementu, w postaci cylindrycznej armaty, która wyrzuca gracza w miejsce docelowe. Miotacze te pojawiają się w trzecim akcie Sky Fortress Zone.

Galeria[edytuj | edytuj kod]

[?
]