Cudzy1.png He found out one of the Diamond Cutters is still alive...and he won't let me leave a job unfinished! Cudzy2.png
Mimic, Sonic the Hedgehog: Tangle & Whisper #1'

Mimic – postać pojawiająca się w komiksach z serii Sonic the Hedgehog publikowanych przez IDW Publishing. Jest to zmiennokształtny najemnik, który niegdyś należał do Diamond Cutters jako szpieg, jednak później sprzymierzył się z Doktorem Eggmanem. Jest także wrogiem Whisper.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Przeszłość[edytuj | edytuj kod]

Mimic jako członek Diamond Cutters

W trakcie wojny Imperium Eggmana z Resistance, Mimic był infiltratorem w drużynie Diamond Cutters, razem z Whisper, Smithym, Slingerem, i Claire. Wraz ze swoją drużyną brał udział w wielu misjach przeciwko Doktorowi Eggmanowi. Smithy stworzył dla całej drużyny maski, które pozwalały im komunikować się z Wispami i między sobą. W tym czasie Mimic posługiwał się także Wisponem wykorzystującym Niebieskiego Wispa. Jego umiejętności zmiany kształtu pozwalały Diamond Cutters na przedostawanie się do wielu baz doktora i niszczeniu ich od środka.

Mimic tłumaczący Diamond Cutters swój plan

Z czasem Mimic zdał sobie sprawę z tego, że Doktor Eggman w ciągu miesiąca będzie kontrolował 99% świata, dlatego postanowił przejść na stronę Imperium Eggmana. W sekrecie zawarł z doktorem spisek, który miał na celu zniszczenie Diamond Cutters. Pewnego dnia Mimic zaproponował swojej drużynie aby zaatakowali bazę Eggmana na wybrzeżu i kompletnie sparaliżowali w ten sposób jego siły. Po tym jak Smithy, Slinger i Claire zostali zwabieni do środka, Mimic zniknął i zostawił ich na pastwę Shadow Androidów. Gdy Diamond Cutters zostali rozbici, Mimic przybył do Eggmana, który ułaskawił go za wszelkie zbrodnie jakich dawniej dokonał przeciwko Imperium Eggmana. Niebieski Wisp wyrwał się wtedy Mimicowi i odleciał od niego. Kiedy ośmiornica chciał odejść, Eggman zauważył że Whisper nadal żyła, ponieważ w trakcie ataku na bazę została na tyłach. Mimic został więc wysłany aby dokończyć sprawę. Próbował zwabić Whisper udając rannego Slingera, ale gdy nie udało mu się jej znaleźć, to postanowił że przedstawi Eggmanowi fałszywe dowody: Wispon Whisper i swoją maskę.

Tangle & Whisper[edytuj | edytuj kod]

Mimic podający się za Sonica, aby oszukać Tangle

W Sonic the Hedgehog: Tangle & Whisper #1 Mimic od dłuższego czasu wywoływał problemy w dziwnych miejscach, podszywając się pod Sonica. Whisper zaczęła go tropić i dogoniła w Spiral Hill Village. Tam Mimic zaczął uciekać, udając że jest prawdziwym Soniciem. Udało mu się umknąć przed Whisper do zaułka, a później zagadał jedną z obywatelek, zasłaniając się nią w ten sposób przed Whisper. Gdy uciekał dalej, na drodze stanęła mu Tangle. Mimic wmówił jej, że Whisper była kontrolowana przez Doktora Eggmana poprzez własną maskę, a on sam, jako Sonic, nie był w stanie zebrać się w sobie by ją zaatakować. Po okłamaniu Tangle, Mimic ujawnił swoje czarne oczy Whisper, po czym uciekł dalej. Udało mu się przebrać za zaczepioną wcześniej kobietę, dzięki czemu Tangle i Whisper nie zauważyły go gdy się wycofywały. Mimic przybił potem do drzwi Mineral Museum swój list dla Whisper, w którym wyraził chęć rozwiązania spraw raz na zawsze.

Mimic przebierający się za Diamond Cutters aby osłabić psychicznie Whisper

W Sonic the Hedgehog: Tangle & Whisper #2 Mimic zwabił Whisper oraz nieświadomą zagrożenia Tangle do zapomnianego bunkru Imperium Eggmana. Mimic obserwował bohaterki przez okno po czym przybrał formę Jewel. Udało mu się zwabić do siebie Tangle wołając o pomoc głosem Jewel, potem w przebraniu Whisper nakazał Tangle sprawdzić sejf. Tangle nagle uświadomiła sobie że ta sama Whisper nie posiadała swojego Wispona, niestety było już za późno i Mimic wkopał Tangle do sejfu w którym powoli kończyło się jej powietrze. Następnie postanowił zająć się Whisper, przybrał formę Tangle i kiedy ten spotkał Whisper, nakazała mu udowodnić, że to naprawdę Tangle, jako dowód pokazał na uszkodzone ubranie co przekonało Whisper. Mimic jako Tangle pobiegł dalej mówiąc, że Mimic nie jest daleko. Kiedy Whisper się wychyliła o mały włos nie oberwała Kulą od Super Badnika pod kontrolą Mimica, który wyśmiał Whisper za to że, wiedziała o tym że, potrafi replikować ubiór ale nie pomyślała że może sprawić tak żeby wyglądał na uszkodzony. Whisper szybko rozprawiła się z Super Badnikiem i Mimiciem. Whisper już okropnie wściekła zapytała stanowczo Mimica gdzie jest Whisper grożąc Wisponem w trybie Blue Cube. Mimic oznajmił jej że jest w "bezpiecznym miejscu". Mimic następnie zaczął przybierać postać trzech członków Diamond Cutters tym samym obwiniając ją o ich śmierć aby zagrać na jej uczuciach co się mu udało. Whisper uderzyła mocno Mimica Wisponem, ten poinformował ją o miejscu w którym przebywa Tangle i że, może zdążyć ją wyciągnąć z sejfu zanim skończy się jej powietrze, jednak zwątpił czy uda im się uciec zanim bomby wysadzą w powietrze bunkier razem z nimi. Whisper ruszyła na odsiecz Tangle a Mimic uciekł na zewnątrz i zabarykadował drzwi, po czym dumny odszedł, jednocześnie ujawniając swoją prawdziwą formę po raz pierwszy.

Mimic walczący z Tangle

W Sonic the Hedgehog: Tangle & Whisper #3 Mimic przybył do zniszczonego bunkru w poszukiwaniu dowodów na śmierć Whisper, których oczekiwał od niego Doktor Eggman. Mimic kontaktował się w tym czasie z doktorem, który był na niego wściekły za złożenie fałszywych dowodów. Po pewnym czasie Mimic odnalazł wiadomość od Tangle i Whisper, które domagały się od niego ostatecznego pojedynku. Mimic postanowił stanąć z nimi do walki, ale poprosił Eggmana o wsparcie, aby nie była ona zbyt uczciwa. W Sonic the Hedgehog: Tangle & Whisper #4 Mimic wykorzystał armię Badników, którą przysłał mu Eggman, w celu odwrócenia uwagi Whisper, podczas gdy on sam zamierzał zakraść się do starej bazy Diamond Cutters przebrany za Sonica. Gdy tylko wszedł od tyłu, potknął się o ogon Tangle. Udało mu się, a przynajmniej tak myślał, przekonać Tangle że jest prawdziwym Soniciem i przybył tu dzięki Tailsowi, aby pomóc im w walce z tym który się pod niego podszywał. Tangle zaprowadziła go następnie aby pokazać pułapkę jaką zastawili. Gdy na początku żadnej nie zauważył, Tangle uruchomił trzy maski poległych Diamond Cutters i Whisper, które wyświetliły nagrania ich podziękowań skierowanych do Mimica. Mimic wrócił następnie do swojej oryginalnej formy, ale nie wyraził skruchy - przyznał że Diamond Cutters nie byli dla niego przyjaciółmi ani towarzyszami, a zależało mu jedynie na nagrodach i zachowaniu własnego życia. Kiedy Tangle próbowała go zaatakować, przybrał postać Jewel, powstrzymując ją od zadania uderzenia i prowokując. Gdy zdecydowała się dokończyć cios, Mimic przerzucił ją, a następnie wyciągnął swój nóż. Tangle zaatakowała go swoim ogonem od tyłu, ale Mimic wykorzystał go potem przeciwko niej. Gdy miał zamiar wykończyć Tangle, Whisper uderzyła go młotem.

Mimic zamknięty w specjalnej celi

Mimic zdołał jednak przekonać swojego dawnego Niebieskiego Wispa, aby przestał użyczać Whisper swojej mocy, przypominając mu że stronił zawsze od przemocy. Whisper mimo tego uderzyła go swoim Wisponem. Wtedy Mimic wyrwał jej broń i skierował przeciwko niej. Jednakże Tangle związała go swoim ogonem i uderzyła o stół. Mimic przekształcał się następnie kolejno w Smithy'ego, Eggmana i Vectora, aby się uwolnić, lecz bezskutecznie. Whisper przyłożyła mu wtedy swoją broń do czoła, ale Tangle powstrzymała ją przed oddaniem strzału. Zabrały one następnie Mimica do warsztatu Tailsa, gdzie Mimic został zamknięty w specjalnej klatce z której miał nie uciec. Przyznał wtedy, że wolałby gdyby został zastrzelony. Obiecał jednak, że kiedyś się wydostanie, gdyż uciekał z różnych innych więzień. Whisper groziła mu, że zostanie "pogrzebany" głębiej z każdą próbą, a Tangle dodała że na wolności będzie na niego czekać Eggman, wściekły za jego niekompetencję i zmarnowanie armii Badników. Mimic wyraził wtedy swoją głęboką niechęć wobec Tangle. Wkrótce potem został przetransportowany przez Tailsa do najbliższego więzienia.

Bad Guys[edytuj | edytuj kod]

Mimic uwolniony ze swojej celi

W Sonic the Hedgehog: Bad Guys #1 Mimic został uwięziony w Everhold Prison, razem z Roughem, Tumblem i Zavokiem. Gdy Doktor Starline przybył do więzienia, Mimic podszywał się pod dyrektora, prosząc o uwolnienie. Jednakże prawdziwy, zmanipulowany przez Starline'a dyrektor wyjaśnił, że była to jedynie sztuczka, co zirytowało Mimica. Gdy Doktor Starline zaoferował złoczyńcom, aby się do niego przyłączyli, Mimic odmówił, twierdząc że nie pracuje już zespołowo. Dał się jednak przekonać, kiedy Starline obiecał mu, że wykasuje go z bazy danych, aby Eggman nie stanowił dla niego problemu. Mimic został wyzwolony ze swojej celi przez Zavoka, który użył swoich elektromagnetycznych zdolności. Zmienił się następnie w dyrektora więzienia, aby otworzyć drzwi wyjściowe jego głosem. Jednakże przy wyjściu otoczyli ich strażnicy i Mimic nie miał czasu, by z powrotem przybrać formę dyrektora. Zamiast tego chciał poprosić Zavoka aby użył swoich zdolności do sabotowania Wisponów strażników, ale Rough i Tumble uprzedzili ich, pokonując wszystkich przeciwników. Mimic obezwładnił potem strażnika pilnującego wejścia do ochrony, podszywając się pod dyrektora i odbierając mu Wispon. Po tym jak całe więzienie zostało pogrążone w chaosie, Mimic i jego nowa drużyna udali się na wolność.

Mimic podszywający się pod Egg Pawna

W Sonic the Hedgehog: Bad Guys #2 Starline przekazał złoczyńcom, że będą musieli zdobyć Power Cores, rdzenie wykorzystywane przez różne maszyny w Imperium Eggmana. Dzięki temu mogliby zwiększyć swoje moce, używając specjalnych adapterów. Mimic był jednak podejrzliwy i zadawał pytania jak niby miałoby to pomóc mu w zniknięciu z radaru Eggmana. Starline był jednak poirytowano jego postawą, spodziewając się że nie będzie mu musiał tłumaczyć wszystkiego tak jak potrzebują tego Rough i Tumble. Złoczyńcy zaatakowali potem bazę Eggmana. Mimic i Rough zostali rzuceni przez Tumble'a za mury. Tam Rough utworzył zasłonę dymną, którą Mimic wykorzystał aby przebiec między Egg Pawnami niezauważony. Podszył się następnie za jednego z nich i zlikwidował dwa roboty. Starline kazał potem Mimicowi zmienić się w Sonica i sprowokować najbliższą kamerę. Mimic początkowo zakwestionował rozkaz, a sfrustrowany Starline wytłumaczył mu, że muszą upozorować to na atak Sonica. Mimic uczynił więc to, tym samym doprowadzając do otwarcia magazynu, w którym pojawił się mechaniczny dinozaur. Rough i Tumble zdołali go jednak zniszczyć, wywołując podziw u Mimica, który nie był z siebie dumny. Starline kazał następnie załadować wszystkim rdzenie do ciężarówki, a sam udał się aby usunąć nagranie i załadować tylko część, w której Mimic udawał Sonica. Ośmiornica był początkowo podejrzliwy co do działań Starline. Po załadowaniu rdzeni złoczyńcy odjechali z powrotem do bazy.

Mimic zmusza Starline'a do wykasowania go z bazy danych Eggmana

W Sonic the Hedgehog: Bad Guys #3 w nocy Mimic podszył się pod Starline'a i włamał się do jego komputera, po czym odtworzył nagranie głosowe. Dowiedział się, że Starline planował się pozbyć swoich wspólników, gdy już osiągnie swój cel, a także że stworzył specjalnie dla siebie specjalne Tricore, które pozwalało mu przełączać się między trzema typami umiejętności. Zavok nakrył go wtedy i wystraszył. Mimic kazał mu jednak być ciszej, ponieważ nie chciał obudzić Starline'a. Zavok przyznał, że chciał jedynie upewnić się, czy urządzenia Starline'a nie były pułapkami. Mimic sprawdził to i potwierdził, że były niegroźne. Jednakże nie były również potrzebne do korzystania z mocy Power Core. Wściekły Mimic postanowił wyciągnąć nóż i rozprawić się ze Starlinem, jednakże Zavok zatrzymał go i poprosił, aby wyszli na zewnątrz. Przypomniał, że Starline wciąż jest im potrzebny aby uzyskali dostęp do Eggnetu. Zmuszą go jedynie do spełnienia ich żądań, a dopiero potem zlikwidują. Nazajutrz złoczyńcy byli w drodze do centrum Eggnetu. Mimic z irytacją wysłuchiwał nowej rymowanki Rougha i Tumble'a, ale uśmiechnął się, widząc że Zavokowi udało się uśpić czujność Starline'a. Po dotarciu na miejsce Mimic otrzymał swój żółty Power Core i razem z Zavokiem ruszył zając się strażnikami. Użył także swoich macek, aby otworzyć wejście do głównego komputera. Tam kazał Starline'owi się pośpieszyć, ponieważ obawiał się Eggmana. Starline poinformował go jednak, że Eggman już wiedział o ich ataku, ale mogliby przekazać mu fałszywe koordynaty. Mimic niecierpliwił się przez cały czas, kiedy Starline nie chciał wykasować go z bazy danych. Ostatecznie przyłożył doktorowi nóż do gardła i zmusił do wykonania polecenia. Zavok wyjawił wtedy Roughowi i Tumble'owi, że Starline przez cały czas próbował ich oszukać. Mimic został ostatecznie wymazany z bazy danych Eggmana. Pochwalił także Zavoka, któremu Starline przekazał sporą część Imperium Eggmana. Złoczyńcy uznali ostatecznie, że Starline przestał im być potrzebny.

Mimic zdradza swój zespół

W Sonic the Hedgehog: Bad Guys #4 Starline użył mocy Tricore, aby uciec przed złoczyńcami. Zavok zostawił Mimica, aby ten pilnował głównego komputera. Kiedy Zeti ruszył w pościg, razem z Roughem i Tumblem, Mimic zaczął rozważać, że mógłby zaskoczyć Starline'a z góry. Jednakże przypomniał sobie wtedy, że doktor miał rację - Zavok, Rough i Tumble byli wystarczająco niebezpieczni. Zrozumiał, że nawet usunięcie go z bazy danych nie rozwiąże jego problemu, jeśli jeden z nich powie wszystko Eggmanowi. Mimic postanowił więc zaktualizować raport i wezwać Eggmana. Następnie odszedł, zamierzając złożyć Whisper wizytę. Wkrótce potem Mimic ukradł ciężarówkę Starline'a i odjechał nią, mając nadzieję że Eggman i Zavok zlikwidują się nawzajem.

Charakterystyka[edytuj | edytuj kod]

Osobowość[edytuj | edytuj kod]

Mimic jest nieufną osobą, która polega na manipulacji innymi, albo wywoływaniu scen. Jest złowieszczy, sadystyczny i brutalny w swojej naturze. Uwielbia grać na uczuciach innych. Mimo że w przeszłości pomagał obalić Imperium Eggmana, to nigdy nie zależało mu na wolności - chciał tylko bogactwa i prestiżu. Dlatego też gdy sytuacja zaczęła się pogarszać, dbał jedynie o siebie.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Mimic jest fioletową antropomorficzną ośmiornicą. Posiada sześć rogopodobnych czubków na swojej głowie oraz cztery długie macki sięgające aż po stopy. Posiada przyssawki na stopach, dłoniach oraz spodach swoich macek. Mimic ma białe oczy z czarnymi twardówkami i blado-szare, wyschnięte usta. Nosi poszarpany czarny płaszcz z rękawami aż po nadgarstki oraz czarne nogawki z tego samego materiału.

Moce i umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Mimic w przebraniu Sonica

Główną zdolnością Mimica jest zmniennokształtność, która pozwala mu podszyć się pod dowolną osobę. Wygląda wtedy niemal identycznie jak dana postać, ale można zauważyć kilka różnić, wśród nich ciemniejsze kolory oczu a na jego rękawiczkach i butach nadal widoczne są przyssawki, kiedy jest w przebraniu. Czasami ujawnia także swoje usta i czarne oczy. Wiadomo również, że potrafi posługiwać się nożem oraz bronią dystansową.

Relacje z postaciami[edytuj | edytuj kod]

Sojusznicy[edytuj | edytuj kod]

Wrogowie[edytuj | edytuj kod]

Galeria[edytuj | edytuj kod]