Miles Electric, znany również jako Miles PAD – wielofunkcyjne urządzenie pojawiające się w serii Sonic the Hedgehog. Jest to przenośny komputer skonstruowany przez Milesa "Tailsa" Prowera.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Miles Electric to żółte urządzenie przenośne, z zielonym ekranem na środku. W Sonic Unleashed posiadał dwa uchwyty po bokach, oraz dwie antenki na górze, połączone spiralnym kablem. W Sonic Colors i kolejnych grach, posiada tylko jeden uchwyt, umieszczony po lewej stronie, a antenki nie są połączone kablem.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Sonic Unleashed[edytuj | edytuj kod]

Tails pokazuje nagranie z Miles PADa

W Sonic Unleashed, Tails stworzył Miles PADa, jako urządzenie do sterowania samolotem Tornado-1. Za jego pomocą można również komunikować się z innymi urządzeniami, a także obserwować nagrania. Po raz pierwszy Tails przedstawił swoje urządzenie w Świątyni Gai, pokazując Sonicowi i Tailsowi obraz kontynentu Mazuri łączącego się z resztą planety. Lis komunikował się później z Profesorem Pickle, lecąc nad Eggmanlandem, za pomocą urządzenia. Poza tym Miles PAD pojawia się również na ekranach ładowania, wyświetlając graczowi różne porady dotyczące rozgrywki.

Sonic Colors[edytuj | edytuj kod]

Tails pracuje nad Miles Electriciem

W Sonic Colors, Tails dopracowuje Miles Electrica i upraszcza jego wygląd, usuwając spiralny kabel i zostawiając tylko jeden uchwyt. Lis wykorzystuje urządzenie do tłumaczenia mowy Wispów, chociaż początkowe tłumaczenia są dosyć nietrafne. Z biegiem czasu, Tails dorabia kilka dodatkowych narzędzi do Miles Electrica, dodając antenę satelitarną i więcej kabli. Pod koniec gry, urządzenie działa poprawnie i przekazuje w pełni poprawne tłumaczenia. W wersji na Nintendo DS, Miles Electric nie ma żadnych problemów z tłumaczeniem języka Wispów od początku gry.

Sonic Generations[edytuj | edytuj kod]

Miles Electric pojawia się w jednej z misji, gdzie jest umieszczony w samolocie Tornado-1 pilotowanym przez Tailsa.

Sonic Lost World[edytuj | edytuj kod]

Amy komunikuje się z Soniciem i Tailsem przez Miles Electric

W Sonic Lost World, Tails konstruuje drugiego Miles Electrica, którego otrzymują Amy i Knuckles. Na początku gry, Sonic komunikuje się z Amy poprzez urządzenie, relacjonując jej przebieg pościgu za Eggmanem do Lost Hex. W kilku kolejnych przerywnikach, niebieski jeż również komunikuje się z Amy, zapewniając że uda im się ocalić świat przed wyssaniem z niego energii. Tails z kolei wykorzystuje Miles Electrica do analizowania kilku obiektów, takich jak Cacophonic Conch, czy kapsuła-pułapka zastawiona przez Deadly Six.

Sonic Forces[edytuj | edytuj kod]

Miles Electric w Sonic Forces

W grze Sonic Forces Tails posiadał Miles Electric na początku gry. Kiedy Sonic walczył z Infinitem po raz pierwszy, lis wyciągnął swoje urządzenie aby przeanalizować tajemniczego przeciwnika. Odczyty w Miles Electricu pomieszały się jednak, ponieważ nie były w stanie pojąć mocy Infinite'a.

W innych mediach[edytuj | edytuj kod]

IDW Publishing[edytuj | edytuj kod]

Osobny artykuł: Miles Eletric (IDW)

W komiksach IDW Publishing Miles Electric posiada taką samą historię jak w grach, do Sonic Forces. Tails ulepszył go o uniwersalne wifi, które pozwala natychmiastowo uzyskiwać dostęp do komputerów.

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]