Metal Sonic – boss poziomu Stardust Speedway Zone w grze Sonic Mania. Walka składa się z dwóch faz.

Opis Edytuj

Metal Sonic Mania sprite
Metal Sonic powraca w swojej formie z gry Sonic the Hedgehog CD. Posiada on swoje ataki z tej gry, a także Spin Attack oraz strzelanie kulami energii. Ponadto, dzięki mocy Phantom Ruby, może ulec transformacji w Metal Sonic Kaia.

Boss Edytuj

Walka toczy się na sieci dróg wokół wysokiej statuy Eggmana. Przed walką, gracz znajduje pojedynczy projektor Metal Sonica. Należy go zniszczyć. Uwolni to zwierzątka. Po chwili, z tyłu wyłoni się Metal Sonic i wyląduje na drodze. Po chwili przygotowań, ruszy wolno do przodu i rozpocznie się pierwsza faza.

Faza pierwsza Edytuj

Walka właściwa jest poprzedzona gonitwą. Gracz biegnie po drodze, która oplata statuę. Wraz z postępem, gracz znajduje się coraz wyżej. Na trasie co jakiś czas Metal Sonic będzie wykonywał swoje ataki. Normalnie, będzie leciał w podobnym tempie co gracz. Czasami jednak wyleci poza ekran. Wtedy wykona V. Maximum Overdrive Attack, szarżując na postać. Pozostałe ataki wykonywane są na oczach gracza. Metal może się na elektryzować i użyć Ring Spark Field, a następnie polecieć w kierunku gracza. Może również wykonać Spin Attack i próbować uderzyć postać. W czasie gonitwy, Metal nie może zostać uderzony.

Walka w fazie pierwszej rozpoczyna się po dotarciu do pomieszczenia z wielką aparaturą w kształcie głowy Doktora Eggmana. Nad nią znajduje się miejsce dla Metal Sonica, w które wlatuje. Po zajęciu przez niego miejsca, drzwi (będące ustami) otwierają się i wyłania się z nich Silver Sonic, robot z gry Sonic the Hedgehog 2 (8-bit). Posiada on swoje wszystkie ataki z tej gry i może być zniszczony jak zwykły badnik. Metal Sonic może także strzelać kulami energii w kierunku postaci.

Metal Sonic nie może być bezpośrednio uderzony. Aby zadać mu obrażenia, gracz musi wykorzystać kolejne kopie Silver Sonica. Uderzenie robota, gdy ten jest zwinięty w kulkę, powoduje jego odbicie. Tak odbity robot porusza się po arenie. Jeżeli gracz odbije Silver Sonica, aby ten uderzył w Metal Sonica, zada mu obrażenia. Gdy Silver Sonic zostanie zniszczony, zostanie wypuszczony kolejny. Faza trwa, dopóki gracz nie zada w ten sposób 4 uderzeń. Po tym, cała maszyna wybucha i po chwili rozpoczyna się druga faza.

W Sonic Manii Plus zniszczenie Silver Sonica tworzy dodatkowo 4 odłamki, które tak jak odbity robot zadają obrażenia Metal Sonicowi.

Faza druga Edytuj

Druga faza rozgrywa się na płaskiej platformie otaczającej statuę Eggmana. Gracz dostaje się do niej po krótkiej sekcji platformowej. Tam czeka już Doktor Eggman, trzymający Phantom Ruby. Rzuca go Metal Sonicowi, który zamienia się w Metal Sonic Kaia. Eggman odlatuje i rozpoczyna się druga faza.

Gracz musi uderzać w tułów Metal Sonica, w którym znajduje się Phantom Ruby. Metal używa swoich łap, aby chronić rubin. Czasem jednak wycofa je, aby po chwili zaatakować laserem. Wystrzeliwuje go początkowo przed siebie i przesuwa nim po ziemi coraz bliżej siebie. Może też wystrzeliwać kule z logiem Eggmana. Następnie ponownie wyciąga łapy i cała sekwencja się powtarza. Gracz może mu zadać obrażenia tylko w przerwie między schowaniem łap a wystrzałem lasera. Po zadaniu 8 uderzeń, Metal Sonic zacznie świecić w kolorach Phantom Ruby po czym zdezintegruje się zostawiając rubin, który zostanie zabrany przez badnika Dango. Z nieba zleci kapsuła, której zniszczenie kończy akt.

Początkowo, przed premierą Sonic Manii Plus, faza druga była prostsza i bardziej zbliżona do pierwszej. Zaczynała się gonitwą, lecz tor przeszkód był dłuższy, a Metal wykonywał ataki częściej. Arena walki była taka sama, lecz Metal nie ulegał transformacji. Zamiast tego formowała się za nim ściana z kolców, która następnie goniła gracza. Metal Sonic leciał w prawo i wykonywał ataki z gonitwy, a także strzelał niewykorzystywanymi wcześniej kulami energii. Gracz mógł atakować Metala wtedy, gdy nie był on chroniony przez elektryczność. Po ośmiu uderzeniach Metal był pokonany, a ściana kolców niszczona.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Metal Sonic Boss

Galeria Edytuj

[?
]
Galeria

Ciekawostki Edytuj

  • Efekty dźwiękowe używane przez Silver Sonica w pierwszej fazie są wzięte z oryginalnej gry.
  • Miejsce, które zajmuje Metal Sonic w pierwszej fazie jest nawiązaniem do walki z nim w grze Knuckles' Chaotix.
    • W drugiej fazie walki, Metal ulega transformacji, która pojawiła się w tej grze. Tam również następowała po walce z podstawową wersją robota.
  • Statua Eggmana w tle jest nawiązaniem do statuy z drugiego aktu oryginalnego poziomu.