Temat tego artykułu pojawia się głównie lub wyłącznie w serii Sonic Boom.

Dr. Eggman's trusty robotic mimic of Sonic, dispatched for evil purposes of course.

Metal Sonic (メタルソニック Metaru Sonikku?) – postać pojawiająca się w serii Sonic Boom. Metal Sonic to mechaniczna kopia Sonica, stworzona przez Doktora Eggmana w złych celach. Metal Sonic jest wykorzystywany przez złego naukowca tylko podczas specjalnych okazji. Normalnie przebywa uśpiony w tajnej lokacji.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Gry[edytuj | edytuj kod]

Sonic Boom: Rise of Lyric[edytuj | edytuj kod]

Metal Sonic organizuje zasadzkę na Team Sonic

Doktor Eggman wykorzystał Metal Sonica w pobliżu grobowca Lyrica, w celu pokonania Team Sonic. Po długim pościgu Metal i grupa Destruction Troops otoczyła bohaterów. Team Sonic uciekli jednak do grobowca i zamknęli się w środku. Metal Sonic nie mógł ich na razie ścigać. Później na Slowpoke Isle Eggman przywołał Metal Sonica w celu zgładzenia Lyrica. Lyric przejął jednak kontrolę nad robotem, za pomocą swojego urządzenia. Metal zaatakował więc Eggmana, a następnie został przeprogramowany przez nowego władcę. Metal Sonic został wysłany w celu odzyskania Chaos Crystal. Udało mu się zwinąć kryształ sprzed nosa Team Sonic. Jednak bohaterowie w końcu go dogonili i pokonali. Pod koniec gry Eggman odebrał Lyricowi urządzenie technopatyczne, a Metal Sonic został reaktywowany.

Sonic Boom: Shattered Crystal[edytuj | edytuj kod]

Metal Sonic został wysłany przez Eggmana do fabryki robotów, ukrytej pod Starożytnymi Ruinami, w celu zgładzenia Team Sonic. Został jednak pokonany przez Sonica w wyścigu i uciekł do Volcanic Crater.

Serial[edytuj | edytuj kod]

Sezon 1[edytuj | edytuj kod]

Metal Sonic wykorzystuje Akcelerator cząsteczek

W odcinku Kto wrobił jeża Sonica Metal Sonic wrobił Sonica w różne kradzieże, w tym zniknięcie Akceleratora cząsteczek Eggmana. Później Sonic i Knuckles znaleźli Metal Sonica we Wschodnim Lesie. Robot szybko wyeliminował Knucklesa z walki, ale podczas starcia z Soniciem zabrakło mu energii. Posłużył się wtedy Akceleratorem cząsteczek aby odnowić swoją energię. W trakcie pościgu Metal Sonic dotarł pod chatę Sonica, gdzie Sonic rzucił w niego podkową, powodując zwarcie w Akceleratorze cząsteczek i eksplozję, która dezaktywowała robota. Jakiś czas później Earl znalazł Metal Sonica i zaniósł go Sonicowi, jako dowód niewinności. Eggman zabrał wtedy Metal Sonica i Akcelerator cząsteczek, udając że nie był w sprawę zamieszany.

Sezon 2[edytuj | edytuj kod]

Charakterystyka[edytuj | edytuj kod]

Osobowość[edytuj | edytuj kod]

Metal Sonic jest cichy i bezwzględny. Podporządkowuje się swojemu programowi i bez wahania wykonuje wszelkie powierzone mu rozkazy. Metal Sonic jest bezgranicznie lojalny swojemu stwórcy, oraz zdeterminowany aby zniszczyć Team Sonic. Nie często okazuje emocje. Jedyne tego typu przypadki to gniew, który wstąpił w niego po tym jak Team Sonic uciekli do grobowca Lyrica, albo wykonanie zwycięskiej pozy po tym, jak prawie udało mu się pokonać Sonica. Metal Sonic jest bardziej inteligentny od pozostałych robotów. Zamiast samemu szukać jednego z Chaos Crystals, podążał za Team Sonic, a podczas walki z niebieskim jeżem wykorzystał Particle Accelerator do wzmocnienia siebie.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Metal Sonic został zaprojektowany na wzór Sonica. Posiada trzy kolce z tyłu, dwa szpiczaste uszy i duże czoło. Metal Sonic posiada parę czerwonych oczu, oraz szare usta z ostrym nosem. Brzuch jest okrągły i posiada z przodu i z tyłu otwór. Otwór z tyłu służy jako silnik odrzutowy, natomiast ten z przodu pozostaje nieaktywny. Robot posiada białe naramienniki, od których odchodzą chude niebiesko-szare ramiona. Metal Sonic posiada ostre pazury na dłoniach. Nogi są podobnie zbudowane jak ręce. Kończą się czerwono-białymi butami, podobnymi do tych które nosi Sonic.

Moce i umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Metal Sonic strzela laserem z korpusu

Metal Sonic jest jednym z najsilniejszych robotów Eggmana. Dysponuje siłą pozwalającą mu na niszczenie całych wiosek w minutę, a także toczenia walki z wszystkimi członkami Team Sonic. Metal Sonic posiada wbudowany silnik, który pozwala mu latać i poruszać się z szybkością dorównującą Sonicowi. Jego silnik może także stworzyć huragany niszczące pobliski teren. Równie silne są jego pięści, zdolne do wytwarzania fal uderzeniowych. Metal Sonic jest w stanie wytrzymać wiele uderzeń pięści Knucklesa w głowę, bez odnoszenia przy tym ran. Z otworu w swoim brzuchu Metal Sonic potrafi strzelać plazmowymi pociskami, albo wiązkami laserowymi.

Tak jak inne roboty Eggmana, Metal Sonic zasilany jest przez kwaterę doktora na wyspie. Jednak w przeciwieństwie do pozostałych robotów, Metal posiada także swój własny zapas energii który pozwala mu działać praktycznie bez przerwy.

Relacje z postaciami[edytuj | edytuj kod]

Sojusznicy[edytuj | edytuj kod]

Wrogowie[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Przezwisko Metal stosowane przez inne postacie w stosunku do Metal Sonica pojawiło się wcześniej w filmie Sonic the Hedgehog: The Movie.
  • Metal Sonic pojawił się w serii Sonic Boom jako jedna z dwóch uwielbianych przez fanów postaci, obok Shadowa.