FANDOM

Temat tego artykułu pojawia się głównie lub wyłącznie w serii Sonic Boom.
Cudzy1 Dr. Eggman's trusty robotic mimic of Sonic, dispatched for evil purposes of course. Cudzy2
Q-N-C's Toy Shop, Sonic Boom: Shattered Crystal

Metal Sonic (メタルソニック Metaru Sonikku?) – postać pojawiająca się w serii Sonic Boom. Metal Sonic to mechaniczna kopia Sonica, stworzona przez Doktora Eggmana w złych celach. Metal Sonic jest wykorzystywany przez złego naukowca tylko podczas specjalnych okazji. Normalnie przebywa uśpiony w tajnej lokacji.

Historia Edytuj

Gry Edytuj

Sonic Boom: Rise of Lyric Edytuj

Metal Sonic Rise of Lyric

Metal Sonic organizuje zasadzkę na Team Sonic

Doktor Eggman wykorzystał Metal Sonic w pobliżu grobowca Lyrica, w celu pokonania Team Sonic. Po długim pościgu Metal i grupa Destruction Troops otoczyła bohaterów. Team Sonic uciekli jednak do grobowca i zamknęli się w środku. Metal Sonic nie mógł ich na razie ścigać. Później na Slowpoke Isle Eggman przywołał Metal Sonica w celu zgładzenia Lyrica. Lyric przejął jednak kontrolę nad robotem, za pomocą swojego urządzenia. Metal zaatakował więc Eggmana, a następnie został przeprogramowany przez nowego władcę. Metal Sonic został wysłany w celu odzyskania Chaos Crystal. Udało mu się zwinąć kryształ sprzed nosa Team Sonic. Jednak bohaterowie w końcu go dogonili i pokonali. Pod koniec gry Eggman odebrał Lyricowi urządzenie technopatyczne, a Metal Sonic został reaktywowany.

Sonic Boom: Shattered Crystal Edytuj

Metal Sonic został wysłany przez Eggmana do fabryki robotów, ukrytej pod Starożytnymi Ruinami, w celu zgładzenia Team Sonic. Został jednak pokonany przez Sonica w wyścigu i uciekł do Volcanic Crater.

Serial Edytuj

Sezon pierwszy Edytuj

Metal Sonic ep 34

Metal Sonic wykorzystuje Particle Accelerator

Metal Sonic pojawił się w odcinku Kto wrobił jeża Sonica, gdzie wrobił Sonica w różne przestępstwa. Wkrótce Sonic i Knuckles znaleźli go w East Forest. Metal Sonic szybko wyeliminował Knucklesa z walki, więc przystąpił do pojedynku z niebieskim jeżem. W trakcie walki Metal Sonic wykorzystał Particle Accelerator Eggmana przeciwko Sonicowi. Niebieski jeż sprawił jednak, że narzędzie wybuchło i zniszczyło Metal Sonica. Earl znalazł potem dezaktywowanego robota, którego Eggman szybko zabrał ze sobą.

Charakterystyka Edytuj

Osobowość Edytuj

Metal Sonic jest cichy i bezwzględny. Podporządkowuje się swojemu programowi i bez wahania wykonuje wszelkie powierzone mu rozkazy. Metal Sonic jest bezgranicznie lojalny swojemu stwórcy, oraz zdeterminowany aby zniszczyć Team Sonic. Nie często okazuje emocje. Jedyne tego typu przypadki to gniew, który wstąpił w niego po tym jak Team Sonic uciekli do grobowca Lyrica, albo wykonanie zwycięskiej pozy po tym, jak prawie udało mu się pokonać Sonica. Metal Sonic jest bardziej inteligentny od pozostałych robotów. Zamiast samemu szukać jednego z Chaos Crystals, podążał za Team Sonic, a podczas walki z niebieskim jeżem wykorzystał Particle Accelerator do wzmocnienia siebie.

Wygląd Edytuj

Metal Sonic został zaprojektowany na wzór Sonica. Posiada trzy kolce z tyłu, dwa szpiczaste uszy i duże czoło. Metal Sonic posiada parę czerwonych oczu, oraz szare usta z ostrym nosem. Brzuch jest okrągły i posiada z przodu i z tyłu otwór. Otwór z tyłu służy jako silnik odrzutowy, natomiast ten z przodu pozostaje nieaktywny. Robot posiada białe naramienniki, od których odchodzą chude niebiesko-szare ramiona. Metal Sonic posiada ostre pazury na dłoniach. Nogi są podobnie zbudowane jak ręce. Kończą się czerwono-białymi butami, podobnymi do tych które nosi Sonic.

Moce i umiejętności Edytuj

Metal Sonic jest jednym z najsilniejszych robotów Eggmana. Dysponuje siłą pozwalającą mu na niszczenie całych wiosek w minutę, a także toczenia walki z wszystkimi członkami Team Sonic. Metal Sonic posiada wbudowany silnik, który pozwala mu latać i poruszać się z szybkością dorównującą Sonicowi. Jego silnik może także stworzyć huragany niszczące pobliski teren. Równie silne są jego pięści, zdolne do wytwarzania fal uderzeniowych. Metal Sonic jest w stanie wytrzymać wiele uderzeń pięści Knucklesa w głowę, bez odnoszenia przy tym ran. Z otworu w swoim brzuchu Metal Sonic potrafi strzelać plazmowymi pociskami, albo wiązkami laserowymi.

Tak jak inne roboty Eggmana, Metal Sonic zasilany jest przez kwaterę doktora na wyspie. Jednak w przeciwieństwie do pozostałych robotów, Metal posiada także swój własny zapas energii który pozwala mu działać praktycznie bez przerwy.

Relacje z postaciami Edytuj

Sojusznicy Edytuj

Wrogowie Edytuj

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj