Sonic Wiki

CZYTAJ WIĘCEJ

Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

Field tested and battle hardened! You are my finest creation, Metal Sonic!

Metal Sonic – postać pojawiająca się w serii komiksów Sonic the Hedgehog publikowanych przez wydawnictwo IDW Publishing. Jest to zły robot stworzony przez Doktora Eggmana na podobieństwo Sonica.

Historia[]

Przeszłość[]

Metal Sonic ulepszany przez Doktora Eggmana

Metal Sonic został w przeszłości stworzony przez Doktora Eggmana, aby zgładzić Sonica. Wielokrotnie brał udział w walce z Soniciem, a kiedy doznawał uszkodzeń był naprawiany przez doktora i zagrzewany do dalszej walki. W pewnym okresie Metal Sonic przybrał formę Neo Metal Sonica i zdradził swojego stwórcę, przejmując kontrolę nad Imperium Eggmana. W końcu jednak został pokonany przez Sonica i jego przyjaciół i przywrócony do swojej normalnej formy. W trakcie wydarzeń z Sonic Forces Doktor Eggman przeprogramował Metal Sonica, usuwając z niego wszelką buntowniczość. Następnie ulepszył robota do formy Neo Metal Sonica, aby był on jego największą bronią w ostatecznej bitwie. Neo Metal Sonic został jednak ukończony za późno, bo tuż po zakończeniu wojny. Otrzymał jednak bio-dane Eggmana, dzięki którym mógł przybrać formę doktora i zachować trwałość jego władzy. Metal Sonic przejął kontrolę nad Imperium Eggmana i jego Badnikami, prowadząc armię robotów do bardziej skoordynowanych ataków. Jednym z jego celów było również odnalezienie Eggmana i przekazanie mu kontroli.

Punkt zwrotny[]

W Sonic the Hedgehog #1 Metal Sonic posiadał Egg Flappera, który szpiegował dla niego poczynania Sonica. Po tym jak Sonic zwyciężył w pierwszej walce z Badnikami, Metal Sonic naprowadził go do wioski, w której miał spotkać się z Amy. W Sonic the Hedgehog #2, gdy Sonic i odniósł kolejne zwycięstwo, Orbot i Cubot uspokoili Metal Sonica, mówiąc mu że jeż zbliżał się do lokalizacji Rougha i Tumble'a. W Sonic the Hedgehog #3 Metal Sonic ujrzał kolejne zwycięstwo Sonica, ale odkrył również, że Anielska Wyspa pozostała niestrzeżona, a znajdujący się na niej Główny Szmaragd mógłby znacznie przyspieszyć jego plany.

Los Doktora Eggmana[]

Neo Metal Sonic łapiący Sonica

W Sonic the Hedgehog #5 Metal Sonic wykorzystywał Egg Flappera do śledzenia Sonica. Jednak Charmy zniszczył robota, przez co Metal Sonic stracił połączenie. W Sonic the Hedgehog #6 Metal Sonic zarządził przygotowanie Egg Fleet do odlotu, wraz z jego osobistym okrętem. W Sonic the Hedgehog #7 Sonic dostał się na pokład statku Neo Metal Sonica. Robot musiał się wtedy ujawnić, gdyż Sonic go zdemaskował. Neo Metal Sonic skopiował bio-dane Sonica, dzięki czemu zyskał znaczną przewagę nad swoim rywalem. W trakcie walki Metal Sonicowi udało się złapać Sonica, ale nie dowiedział się od niego gdzie przebywa Eggmana. Jeż wyrwał mu się i uciekł na pokładzie Tornada. Metal Sonic jednak wyszedł zwycięsko z pojedynku, gdyż dowiedział się że Eggman wciąż żyje. Robot postanowił kontynuować inwazję na Anielską Wyspę, będąc przekonanym że już wygrał. W Sonic the Hedgehog #8 Metal Sonic podbił Anielską Wyspę i umieścił Główny Szmaragd pod swoim tronem. Czekał na przybycie Sonica i jego przyjaciół, będąc gotowym na wszystko.

Bitwa o Anielską Wyspę[]

Neo Metal Sonic po podboju Anielskiej Wyspy

W Sonic the Hedgehog #9 Metal Sonic opanował całą Anielską Wyspę, przekształcając ją w latającą fortecę, na skrzydłach której stacjonowała Egg Fleet. Robot oczekiwał w swojej sali tronowej, wybudowanej wewnątrz pomnika Doktora Eggmana. Kiedy Sonic i Knuckles rzucili mu wyzwanie, Metal Sonic wykorzystał moc Głównego Szmaragdu i dokonał super transformacji. W Sonic the Hedgehog #10 Super Neo Metal Sonic miał znaczną przewagę nad Soniciem i Knucklesem, bez problemu trzymając ich z dala od Głównego Szmaragdu. Był bliski pokonania obu rywali, jednak nagła interwencja Shadowa, który posłużył się Włócznią Chaosu, pozbawiła go super transformacji. Shadow pokonał Neo Metal Sonica i wbił go z powrotem w jego tron. Robot zdążył jednak skopiować bio-dane Najpotężniejszej Formy Życia. Mając przy tym dane Sonica i moc Głównego Szmaragdu, Metal Sonic dokonał transformacji w Master Overlorda, rzucając swoim wrogom nowe wyzwanie.

Master Overlord w walce z Ruchem Oporu

W Sonic the Hedgehog #11 Metal Sonic, jako Master Overlord walczył z Soniciem, Knucklesem i Shadowem. Zdołał porwać ich i zabrać ze spadającej Anielskiej Wyspy, aby pokazać im jak niszczy Ruch Oporu. Bohaterowie jednak zdołali się wyrwać z jego uścisku. Robot zaczął być ostrzeliwany przez statek Egg Fleet, który przechwycił Tails. Master Overlord próbował zniszczyć okręt, ale Sonic uderzył go w głowę i zaczął drażnić. Kiedy Metal Sonic przechwalał się, otrzymał strzał z rakiety od Whisper. Robot musiał potem stoczyć walkę z całym Ruchem Oporu. Po pewnym czasie udało mu się zrzucić z siebie wszystkich bohaterów, ale tych ocalił Silver. Metal Sonic zamierzał zaatakować srebrnego jeża, ale wleciał w niego Tails, pilotujący statek Egg Fleet. W tym samym czasie Knuckles ostatecznie wyrwał Główny Szmaragd z zasilania robota. Master Overlord został ostatecznie zniszczony, a Metal Sonic powrócił do swojej oryginalnej formy. Rozbił się na Anielskiej Wyspie i dezaktywował.

Metal Sonic wraca do Eggmana i przywraca mu wspomnienia

W Sonic the Hedgehog #12 Tails naprawił najgorsze uszkodzenia Metal Sonica i włączył go z powrotem, na polecenie Sonica. Po przebudzeniu Metal Sonic zerwał się ze swoich łańcuchów i chciał zaatakować Sonica, ale nie był w stanie walczyć. Niebieski jeż zaproponował mu rozejm, ale robot go odrzucił. Odleciał następnie z Anielskiej Wyspy i odnalazł Doktora Eggmana w Final Egg. Natychmiast przywrócił mu wspomnienia, oraz został naprawiony przez doktora. Okazało się później, że bio-dane które Metal Sonic skopiował od Sonica i Shadowa uległy zepsuciu, ale Eggman nie zamierzał ich rekonstruować.

Infection[]

Metal Sonic walczący z Soniciem na Frozen Peak

W Sonic the Hedgehog #13 Metal Sonic chciał zgłosić się do kolejnej walki z Soniciem, po tym jak Rough i Tumble zawiedli. Robot odrzucił ich na bok, ale Rough nie zamierzał rezygnować. Metal Sonic wbił w niego swoje szpony, ale kłótnię przerwał Doktor Starline, który zgłosił się na ochotnika. W Sonic the Hedgehog #14 Metal Sonic pomagał Starline'owi w transporcie materiałów z bazy Doktora Eggmana na Frozen Peak. Kiedy Sonic i Silver pojawili się, Metal Sonic zaatakował ich. Udało mu się złapać Silvera i wyrzucić go poza pole walki. Następnie stanął do walki z Soniciem, którą przerwał powrót Silvera. Metal Sonic został unieruchomiony, ale nie na długo, ponieważ uratował go portal Doktora Starline'a. Metal Sonic ruszył następnie do ponownego ataku na Sonica, wbijając go na drzewa i kopiąc. Robot został jednak potem złapany przez Silvera i wyrzucony za horyzont. Kiedy wrócił, Starline uporał się z bohaterami. Metal Sonic otrzymał następnie od niego podziękowanie za pomoc w oczyszczaniu bazy i przeszedł przez portal do Final Egg.

Reflections[]

Metal Sonic dotykający Metal Virusa

W Sonic the Hedgehog Annual 2020 Metal Sonic przemierzał korytarze Faceshipu, oglądając na monitorze nagranie swojej ostatniej walki z Soniciem i Silverem. Zacisnął następnie pięści i ruszył dalej. Przechodząc obok laboratorium Doktora Starline'a ujrzał kolejny monitor, ukazujący Sonica zakażonego przez Metal Virus, oraz kadź z ową substancją. Robot podszedł do kadzi i wahał się przed jej dotknięciem. Ostatecznie jednak zanurzył w niej swój palec, ale wirus nie uczynił w nim żadnej zmiany. Metal Sonic wpadł w trans, z którego wytrącił go jednak Starline, który kazał mu wyjść. Robot odszedł, słysząc narzekania Starline'a na to że największe dzieło Doktora Eggmana krąży po jego laboratorium niczym Zombot.

All or Nothing[]

Zavok przejmujący kontrolę nad Metal Soniciem

W Sonic the Hedgehog #25 gdy Doktor Starline przywołał na Faceship Deadly Six, Metal Sonic został wysłany przez Doktora Eggmana w celu zniszczenia intruzów, jednak Zavok przejął kontrolę nad robotem za pomocą pola magnetycznego. Metal Sonic został potem wysłany aby zniszczyć Eggmana i Starline'a, ale razem z nimi wpadł w portal, który przeniósł ich na Anielskiej Wyspie, gdzie robot był wolny od kontroli Zavoka. Metal Sonic był potem obecny podczas gdy Eggman naradzał się z Soniciem i jego przyjaciółmi w sprawie ratowania świata. Rouge, przebywająca wówczas na pokładzie Faceshipu, doniosła im, że Deadly Six przejęli kontrolę nad statkiem i Szmaragdami Chaosu, a także rozdzielili się aby opanować Zomboty na całym świecie we własnych celach. Podczas omawiania planu uratowania świata, Eggman oznajmił że połączą moc Super Sonica z Warp Topazem należącym do Doktora Starline'a. Starline jednak protestował i otworzył dla siebie portal, którym chciał uciec aby samemu obmyślić plan i nie narażać planety na załamanie. Jednakże Metal Sonic złapał go i obezwładnił, co pozwoliło Eggmanowi wyrwać topaz. Następnie Metal Sonic wyrzucił Starline'a do portalu. Eggman powiedział następnie, że wykorzysta Warp Topaz do zbudowania portali, które pozwolą Sonicowi i jego przyjaciołom przypuścić jednoczesny atak na wszystkich członków Deadly Six.

Metal Sonic ratujący Sonica

W Sonic the Hedgehog #26 Sonic zaczepił Metal Sonica, wypominając mu że wrócił do Eggmana, mimo że otrzymał wybór i mógł być wolny, tak jak Omega i Gemerl. Eggman interweniował wtedy, tłumacząc że Metal Sonic mógł zostać zneutralizowany jedynie na zewnątrz - wewnątrz, jego oprogramowanie nadal domagało się przemocy i podboju, dlatego robot miał odtąd nie pragnąć niczego więcej jak stania się znów zagrożeniem. W Sonic the Hedgehog #28 Metal Sonic przechwycił deskę Jeta, która została przerzucona przez portal razem ze Szmaragdem Chaosu. W Sonic the Hedgehog #29 Metal Sonic został poproszony przez Sonica o pomoc w walce z gigantycznym Zavokiem. Zgodził się, gdyż był to jedyny sposób na uratowanie Eggmana. Robot uruchomił swoje defensywne mechanizmy i chwycił Sonica, lecąc z nim w kierunku Zeti. Po drodze robot ominął wyrzucane przez niego Zomboty i osłonił się swoją barierą, kiedy Zavok próbował ich spalić ogniem. Sonic przyznał wtedy, że cieszył się iż nie dezaktywował robota gdy miał okazję. Silver uratował ich potem, gdy Zavok próbował ich zmiażdżyć w dłoni. Ostatecznie jednak Metal Sonic i Sonic zostali zrzuceni na ziemię przez Zavoka. Metal przybył tam na pomoc Sonicowi, odpędzając od niego Zomboty. Następnie zabrał jeża bliżej Szmaragdu Chaosu na klatce piersiowej Zavoka, ale został wtedy zrzucony gdy Zavok przejął nad nim kontrolę w swoim polu elektromagnetycznym. Ostatecznie jednak Super Sonic i Super Silver pokonali Zavoka i zniszczyli Metal Virus. Metal Sonic ocknął się pośród ruin Faceshipu, otoczony przez zdrowiejące Zomboty.

Out of the Blue[]

Metal Sonic zatrzymujący Shadowa

W Sonic the Hedgehog #30 Metal Sonic został wysłany przez Doktora Eggmana w celu odzyskania Orbota i Cubota z ruin Faceshipu. Gemerl znalazł roboty przed nim, ale Metal Sonic szybko je odzyskał, przebijając Gemerla na wylot swoją dłonią. Metal wrócił następnie na skradziony latający prom Doktora Eggmana. Wkrótce został poinformowany o tym, że Shadow się do nich zbliżał. Metal Sonic został wysłany aby zatrzymać jeża. Stoczył z nim wtedy walkę, którą zakończył odrzucając swojegoo oponenta za pomocą Ring Spark Field, po czym wrócił do Eggmana, który odleciał już na bezpieczną wysokość.

Imposter Syndrome[]

Metal Sonic kontra Surge

W Sonic the Hedgehog: Imposter Syndrome #4 Metal Sonic został wysłany przez Eggmana do obrony Eggtropolis przed atakiem Surge i Kita. Początkowo udało mu się zyskać przewagę nad Surge, ale później Kit zaczął ją wspierać swoimi wodnymi mackami. Metal Sonic został uwięziony w wodnej bańce przez Kita, po czym Surge sparaliżowała go błyskawicą. Metal Sonic został dezaktywowany, a Surge powaliła go, twierdząc że nigdy nie zdoła zostać Soniciem, gdyż ona go zastąpi.

Charakterystyka[]

Osobowość[]

Metal Sonic z bio-danymi Eggmana

Metal Sonic jest cichą, bezwzględną i bezduszną maszyną do zabijania. Jest bardzo inteligentny i samoświadomy jak na robota Eggman. Dawniej miał ambicję aby obalić Eggmana i zastąpić go w roli głodnego władzy tyrana, jednak od tamtego czasu został pozbawiony swojeg buntownicznego kodu. Obecnie jest bezwzglęnie lojalny Eggmanowi.

Metal Sonic nie potrafi mówić w swojej podstawowej formie. Potrafi sie wyrażać tylko w formie Neo Metal Sonica. Po tym jak otrzymał bio-dane Eggmana: jego wizje i pasję, poprowadził jego jego imperium pod jego nieobecność. Pomimo dzierżonej przez niego władzy absolutnej, uważał się tylko za sługę Imperium Eggmana, który podtrzymywał ciągłość władzy doktora. Zamierzał znaleźć Eggmana i przekazać mu władzę.

Refleksje Metal Sonica nad jego nieorganicznym ciałem

Jako Neo Metal Sonic działał bardziej subtelniej od Eggmana, nie ujawniając się bez potrzeby i nie wygłaszając swojego planu przed jego wykonaniem. Metal Sonic był również spokojny i pewny swojego zwycięstwa, uznając wszelkie przeszkody na swojej drodze za chwilowe niepowodzenia. Pomimo tego czasami jego temperament brał górę, dając upust wybuchom gniewu, gdy zdarzyło się coś, czego się nie spodziewał.

Metal Sonic posiada niezdrową obsesję na punkcie Sonica, którego określa mianem swojej odrażającej kopii. Wierzy, że jest jedynym prawdziwym Soniciem - Soniciem udoskonalonym. W głębi jest jednak świadomy niektórych cech Sonica, których mu brakuje, takich jak organiczne ciało. Z tego powodu Metal Sonic próbował wejść w kontakt z Metal Virusem, aby poczuć cokolwiek, lecz bez efektów, co wywołało w nim chwilowe osłupienie.

Wygląd[]

Metal Sonic został stworzony na wzór Sonica nie tylko z charakteru, ale i również z wyglądu.ma niemal identyczną sylwetkę jak swój protoplasta, ale nieco inny, bardziej uproszczony kształt głowy. Posiada trzy kolce z tyłu, dwa szpiczaste uszy i duże czoło. Metal Sonic posiada parę czerwonych oczu, oraz szare usta z ostrym nosem. Brzuch jest okrągły i posiada z przodu i z tyłu otwór. Otwór z tyłu służy jako silnik odrzutowy, natomiast ten z przodu pozostaje nieaktywny. Robot posiada białe naramienniki, od których odchodzą chude niebiesko-szare ramiona. Metal Sonic posiada ostre pazury na dłoniach. Nogi są podobnie zbudowane jak ręce. Kończą się czerwono-białymi butami, podobnymi do tych które nosi Sonic.

Moce i umiejętności[]

Black Shield

Metal Sonic jest uważany przez Eggmana za jego najpotężniejsze dzieło. Jest wyjątkowo wytrzymały i silny na tyle, aby stawać w szranki z samym Soniciem. Metal jest równie szybki co Sonic, dzięki silnikowi odrzutowemu na swoich plecach. Potrafi takżę dzięki niemu latać i poruszać się skutecznie w niemal każdym terenie. Jest też na tyle silny, aby nosić przynajmiej jedną osobę podczas lotu.

Jego główną bronią są ostre szpony. Metal Sonic posiada bardzo dokładną artykulację ciała i może obracać torsem dookoła siebie. Nawet w stanie osłabienia i rozbrojenia potrafi zrywać trzymające go łańcuchy.

Metal Sonic posiada zewnętrzne systemy obronne takie jak Black Shield. Otacza się wtedy aurą ciemnej energii i jest w stanie blokować nadchodzące ataki dystansowe.

Transformacje[]

Neo Metal Sonic[]

Neo Metal Sonic

Osobny artykuł: Neo Metal Sonic (IDW)

Specjalna forma, którą Metal Sonic jest w stanie przybrać sam, lub poprzez Doktora Eggmana. Nieznane są dokładne przyczyny tej transformacji. W tej formie Metal Sonic otrzymuje ulepszony wygląd: dłuższe kolce z tyłu głowy, ostre naramienniki, rękawy i nogawki, ostro zakończone buty, a także czarna peleryna, wraz z czarnym materiałem otaczającym biodra. Neo Metal Sonic jest znacznie silniejszy i potrafi kopiować bio-dane innych istot, zdobywając ich umiejętności lub wygląd.

Super Neo Metal Sonic[]

Super Neo Metal Sonic

Osobny artykuł: Super Neo Metal Sonic

Dalsza transformacja Neo Metal Sonica. Robot przyjmuje ją, kiedy wykorzystuje moc Głównego Szmaragdu. Jego pancerz staje się wtedy złoty. Super Neo Metal Sonic jest wtedy jeszcez szybszy i silniejszy niż zazwyczaj, a także potrafi generować energię elektryczną, formując ją w błyskawice lub kule energii. Nawet Sonic i Knuckles wspólnymi siłami nie byli w stanie pokonać go w tej formie.

Master Overlord[]

Master Overlord

Osobny artykuł: Master Overlord

Będąc w formie Neo Metal Sonica, robot może połączyć bio-dane Sonica i Najpotężniejszej Formy Życia z samym Głównym Szmaragdem. Przekształca się wtedy w gigantycznego, mechanicznego smoka przypominającego Metal Overlorda. W tej formie Master Overlord zyskuje ogromną siłę i wytrzymałość, z którą nie mogą się równać nawet wszyscy przyjaciele Sonica razem wzięci. Potrafi latać i wystrzeliwać z siebie ostre kryształy. Jego jedyną słabością jest Główny Szmaragd zasilający jego tors - po wyciągnięciu go Master Overlord wraca do formy pierwotnego Metal Sonica i ulega dezaktywacji.

Relacje z postaciami[]

Doktor Eggman[]

Eggman i Metal Sonic

Doktor Eggman jest stwórcą Metal Sonica. W przeszłości robot był buntowniczy wobec Eggmana i miał ambicje go obalić, lecz od tamtego czasu został pozbawiony odpowiadającego za to kodu. Pozostaje bezwzględnie posłuszny Eggmanowi, który jest z niego bardzo dumny i wścieka się na Sonica, gdy ten uszkodzi jego najpotężniejszego robota. Eggman chwali również Metala za jego sukcesy lub też prawie osiągnięte zwycięstwa: od małych takich jak zwykłe uderzenie Sonica, po niemal skuteczne podbicie Anielskiej Wyspy.

Metal Sonic określa swojego stwórcę mianem "lorda Eggmana". Uważa, że jest jedynie jego sługą i tylko Eggman może prawdziwie władać imperium. Metal Sonic wytrwale szukał swojego stwórcy i był gotów przeczesać nawet zgliszcza świata, jeśli miałby go odnaleźć. Wywołał w nim także emocjonalną reakcję, która przywróciła mu całą jego pamięć.

Sonic the Hedgehog[]

Metal Sonic jest mechaniczną kopią Sonica, którą Eggman stworzył w celu zniszczenia niebieskiego jeża. Metal Sonic uważa się za udoskonalego Sonica, dlatego też twierdzi że tylko jemu przysługuje miano jedynego prawdziwego Sonica. Metal wywyższa się nad Soniciem i drażni go, nazywając swoją odrażającą kopią.

Sonic i Metal Sonic

Pomimo pomocy jakiej Sonic udzielił mu po bitwie o Anielską Wyspę, wściekły Metal Sonic chciał go najpierw zaatakować. Odrzucił potem jego propozycję rozejmu i wrócił do Eggmana, czym rozczarował Sonica. Jeż wolałby, aby Metal był bardziej jak Gemerl lub Omega, zaczynając swoje własne życie. Nie oczekuje od niego, aby zostali przyjaciółmi i byłby w stanie zaakceptować, gdyby żyli z dala od siebie po dwóch różnych stronach planety. Według Eggmana oprogramowanie Metal Sonica sprawia, że jego jedynym pragnieniem jest stać się niebezpiecznym i uzbrojonym, aby zniszczyć Sonica.

Mimo ich wrogości, Metal Sonic jest w stanie pomagać Sonicowi na polecenie Eggmana, jeśli wymaga tego sytuacja - zwykle wtedy, kiedy życie doktora jest zagrożone.

Advertisement