Metal Harbor – czwarty poziom Hero Story w grach Sonic Adventure 2 i Sonic Adventure 2: Battle. Grywalną postacią jest Sonic the Hedgehog. Można tu znaleźć ulepszenie Light Speed Shoes.

Opis[]

Metal Harbor jest poziomem zlokalizowanym na Prison Island. Obejmuje część bazy wojskowej na wybrzeżu. Gracz rozpoczyna na prostej metalowej trasie, która prowadzi go do rampy. Stąd gracz zostaje wyrzucony na kolejną trasę i przebiega przez pętlę. Następnie może dalej biec trasą, albo zjeżdżać po barierce po lewej stronie, do kolejnej rampy. W tym miejscu gracz może wybrać kilka dróg - dolną, lub górną skacząc po przeciwnikach. Na dolnej pojawia się szeroki spring, który pozwala wspiąć się na platformę zakończoną pojedynczym springiem. Prowadzi on gracza do kolejnych springów, a ostatecznie stawia na platformie. Alternatywna trasa prowadzi w to samo miejsce, ale gracz może skorzystać z trasy z pierścieni, jeśli zdobył już ulepszenie Light Speed Shoes. Poza tym po prawej stronie od tej sekcji znajduje się kilka okrągłych platform, z czego jedna zawiera skrzynię Chao. W kolejnej sekcji gracz będzie musiał przeskoczyć po ustawionych przeciwnikach za pomocą Homing Attacku na drugą stronę. W kolejnej sekcji pojawia się trasa z pierścieni, wiodąca na lotniskowiec. Gracz będzie musiał pozyskać najpierw ulepszenie Light Speed Shoes, aby skorzystać z tej trasy. Ulepszenie znajduje się obok. Gracz powinien złapać się krążka linowego i wjechać na wieżę, gdzie znajduje się ulepszenie. Po wykonaniu Light Speed Dash na trasie z pierścieni, gracz będzie mógł biec przez lotniskowiec. Znajduje się tu kilka paneli przyspieszający. Dodatkowo po lewej stronie gracz może przeskoczyć po przeciwnikach, aby zebrać Item Box. W czterech przybudówkach po tej samej stronie, ale nieco dalej, znajdują się inne dodatkowe przedmioty, oraz druga skrzynia Chao. Nad lotniskowcem przelatują samoloty Blue Eagle, które będą zrzucały swoje bomby. Na końcu znajduje się kolejna trasa z pierścienia, wiodąca do serii metalowych tras nad wodą. Gracz może wykorzystać kolejną trasę z pierścieni, aby łatwo zakręcić w prawo. Biegnąc dalej dotrze do pół-pętli, którą kończą springi wybijające gracza na zbiegającą w dół trasę. Ta z koeli kończy się rampą. Gracz zostanie wyrzucony na kolejną trasę. Tym razem będzie musiał się przetoczyć pod niską ścianą, a następnie złapać krążka linowego i wjechać na górę. W następnej sekcji należy to powtórzyć. Gracz będzie następnie biegł po kolejnej trasie, do dużej pętli. Na końcu znajdują się panele przyspieszające i wyrwa, nad którą można przebiec. Trasa zakręca, a gracz może dodatkowo skorzystać z barierek po lewej i prawej stronie. Należy następnie przetoczyć się pod kolejną niską ścianką i po przeciwnikach przeskoczyć na ostatnią z platform na wodzie. Znajduje się tu ostatnia skrzynia Chao, a także rakieta, która zaprowadzi gracza do przedostatniej sekcji. Gracz będzie musiał wbiec po rusztowaniu, na szczyt wielkiej rakiety. Ma na to jednak 15 sekund, ponieważ po tym czasie rakieta wystrzeli, a rusztowanie rozpadnie się i gracz zginie. Na trasie pojawiają się różne pierścienie, które umożliwiają użycie Light Speed Dasha, a także panele przyspieszające. Pod rakietą mieści się kilka springów, które mogą pozwolić graczowi skrócić sobie drogę, albo na nią wrócić. Rakieta posiada w rzeczywistości dwa uchwyty, których gracz może się złapać aby przeżyć. Do pierwszego można się łatwo dostać w ciągu 15 sekund, ale przyznaje on mniej punktów. Nieco dalej gracz będzie mógł przeskoczyć po przeciwnikach i pobiec jeszcze dalej, aby dostać się na najwyższy uchwyt rakiety i tym samym zyskać najwięcej punktów. Po wystrzeleniu rakiety Sonic będzie się jej przez pewien czas trzymał, po czym zeskoczy. Gracz przebije się następnie przez dach jednego z budynków i zyska snowboard. Będzie następnie mógł zjeżdżać po biegnącym w dół i krętym szybie, który prowadzi do pętli. Po wyskoczeniu z ostatniej rampy gracz trafi na platformę z pierścieniem mety.

Misje[]

Misja 1[]

Celem misji pierwszej jest ucieczka z bazy wojskowej.

Ranga Wymagania
Ranga A 1.png

20 000
Ranga B 1.png

18 000
Ranga C 1.png

16 000
Ranga D 1.png

14 000
Ranga E 1.png

<14 000

Misja 2[]

Celem misji drugiej jest zebranie 100 pierścieni. Gracz może zebrać większość pierścieni wykonując Light Speed Dash.

Ranga Wymagania
Ranga A 1.png

1:10
Ranga B 1.png

1:20
Ranga C 1.png

1:30
Ranga D 1.png

1:50
Ranga E 1.png

>1:50

Misja 3[]

Celem misji trzeciej jest znalezienie zagubionego Chao. Do ukończenia tej misji gracz będzie potrzebował ulepszenia Mystic Melody. Po lewej stronie lotniskowca, w czterech przybudówkach, znajdują się starożytne ruiny. Po wykonaniu na nich Mystic Melody pojawią się latające platformy, po których gracz będzie mógł przeskoczyć do odległej sekcji, gdzie znajduje się Chao.

Ranga Wymagania
Ranga A 1.png

0:50
Ranga B 1.png

1:00
Ranga C 1.png

1:10
Ranga D 1.png

1:20
Ranga E 1.png

>1:20

Misja 4[]

Celem misji czwartej jest ukończenie poziomu w ciągu 2 minut. Gracz powinien jak najczęściej korzystać z Light Speed Dasha, aby mieć szansę na szybkie ukończenie poziomu. W misji tej nie pojawiają się żadne punkty kontrolne.

Ranga Wymagania
Ranga A 1.png

18 000
Ranga B 1.png

16 000
Ranga C 1.png

14 000
Ranga D 1.png

12 000
Ranga E 1.png

<14 000

Misja 5[]

Celem misji piątej jest ukończenie poziomu w trybie Hard Mode. Pojawia się tu więcej przeciwników, a do sekcji z wielką rakietą trzeba się teraz przedostać poprzez skakanie na przeciwnikach.

Ranga Wymagania
Ranga A 1.png

18 000
Ranga B 1.png

16 000
Ranga C 1.png

14 000
Ranga D 1.png

12 000
Ranga E 1.png

<14 000

Multiplayer[]

Metal Harbor w trybie dla dwóch graczy

W trybie dla dwóch graczy Metal Harbor jest skrócony. Meta znajduje się na szczycie rakiety, tam gdzie w normalnej wersji gracz może się jej złapać. Pojawiają się tutaj także dodatkowe springi, które są alternatywą dla tras z pierścieni, w wypadku gdyby zostały zużyte przez jednego gracza, albo dla postaci które nie mogą korzystać z Light Speed Dash. Oprócz tego w drodze do wielkiej rakiety pojawiają się platformy, po których trzeba przeskoczyć.

Zwierzątka[]

Obraz Gatunek Typ
Sa2 paw.png Paw Latający
Sa2 pingwin.png Pingwin Pływający
Sa2 foka.png Foka Pływający
Sa2 szop.png Szop Lądowy
Sa2 feniks.png Feniks Legendarny

Skrzynie Chao[]

  1. Pierwsza Skrzynia Chao znajduje się w sekcji za drugą rampą. Gracz powinien wskoczyć na szeroki spring, a następnie uderzyć w przeciwnika po prawej stronie i wylądować na platformie, gdzie mieści się skrzynia.
  2. Druga Skrzynia Chao znajduje się w lotniskowcu, w środkowej przybudówce po lewej stronie.
  3. Trzecia Skrzynia Chao znajduje się tuż przed trzecim punktem kontrolnym i rakietą, po prawej stronie.

Gold Beetle[]

Gold Beetle pojawia się jeszcze przed pierwszym punktem kontrolnym, w sekcji gdzie gracz musi skakać po ustawionych jeden za drugim Mono Beetle. Gold Beetle pojawia się przy Item Boxie z dodatkowym życiem.

Big the Cat[]

Big the Cat w Metal Harbor

Big pojawia się tuż przed sekcją z wielką rakietą. Wędkuje w wodzie, siedząc na jednej z platform. Aby się do niego dostać, należy wykonać Bounce Attack na tylnej barierce i przeskoczyć na dowolną platformę.

Muzyka[]

Nazwa Muzyka
That's the Way I Like It!
Can't Stop? So What!

Ciekawostki[]

  • W oficjalnie wydanej ścieżce dźwiękowej muzyka z tego poziomu posiada instrumentalny wstęp gitary elektrycznej, jednak w samej grze wstęp zostaje pominięty. Jedynie w trybie dla dwóch graczy pojawia się ten fragment.
  • Remiks muzyki z tego poziomu grany jest w menu wyboru poziomu w Sonic Jump.
  • Muzykę z tego poziomu można odblokować w Sonic Generations