Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

Master Zik – postać pojawiająca się w komiksach z serii Sonic the Hedgehog publikowanych przez IDW Publishing. Jest to starszy niebiesko-czarny Zeti, założyciel grupy Deadly Six i nauczyciel Zavoka.

Historia[]

Przeszłość[]

W przeszłości Master Zik założył grupę Deadly Six, która zamieszkiwała Lost Hex. Wyszkolił wtedy Zavoka na największego wojownika rasy Zeti, po czym przekazał mu przywództwo nad Deadly Six. W pewnym momencie Doktor Eggman zniewolił ich za pomocą starożytnego reliktu, ale wkrótce potem Zeti zostali uwolnieni przez Sonica i przejęli kontrolę nad Badnikami. Próbowali następnie zniszczyć zarówno Eggmana, jak i niebieskiego jeża, ale ostatecznie zostali powstrzymani.

The Last Minute[]

Mistrz Zik rozmawiający z Zavokiem

W Sonic the Hedgehog #22 Master Zik dołączył do zebrania grupy Deadly Six na Lost Hex. Zavok oznajmił im wtedy, że przyjmą ofertę najnowszego pomocnika Eggmana, po to aby później go ukarać, niszcząc Sonica, Doktora Eggmana, oraz ich świat. W Sonic the Hedgehog #23 Zik pochwalił Zavoka za to, że zdecydował się dokonać zemsty na Eggmanie w tym momencie, gdy gniew i nienawiść Deadly Six zaczęły się jątrzyć. Po chwili zjawił się Doktor Starline, któremu Zavok zademonstrował swoje zdolności. Starline oznajmił, że Deadly Six zostaną wkrótce wezwani, gdy tylko dokończy on ostatnie przygotowania. Po tym jak odszedł, Zik skomentował jego naiwność. W Sonic the Hedgehog #24 Zik i pozostali członkowie grupy Deadly Six zostali przywołani na pokład Faceshipu przez Doktora Starline'a.

All or Nothing[]

Mistrz Zik prowadzący armię Zombotów w Winterburgu

W Sonic the Hedgehog #25 Mistrz Zik i Deadly Six zostali przywołani na pokład Faceshipu przez Doktora Starline'a. Zaraz po tym Doktor Eggman wysłał przeciwko Zeti Metal Sonica, ale zdołali nad nim zapanować, a także pozbawić Starline'a Cacophonus Conch. Jednakże Eggman, Starline i Metal Sonic uciekli im przez portal, pozostawiając Faceship i Szmaragdy Chaosu. Mistrz Zik wziął dla siebie zielony szmaragd, aby wzmocnić się i móc kontrolować tysiące Zombotów. Następnie wyruszył do Winterburga, gdzie lecąc na wyrwanym zbiorniku na wodę prowadził armię Zombotów na poszukiwania ocalałych. Skontaktował się także z Zavokiem, informując go o tym że w ciągu kilku dni zainfekują cały kontynent. W Sonic the Hedgehog #26 Zik organizował swoje grupy Zombotów w Winterburgu, gdzie przerwało mu pojawienie się Babylon Rogues. Zik, z pomocą swojego elektromagnetyzmu, strącił wtedy Babylon Rogues z ich desek i przywłaszczył sobie tą należącą do Jeta. Udało mu się także trafić Wave i Storma ich własnymi deskami, ale Jet zdołał się do niego przebić i zrzucić go na ziemię. Zik uświadomił wtedy Jetowi, że zostawił Wave i Storma w tłumie Zombotów.

Zik walczący z Babylon Rogues

W Sonic the Hedgehog #28 Zik zaczął wypominać Zetowi bycie słabym liderem, który nie zostawia swoich towarzyszy w potrzebie, chyba że upatruje w tym własnych korzyści. Zagroził także, że wydając jeden rozkaz będzie mógł odebrać Jetowi wszystko, chyba że ten zacznie bo błagać o litość, gdyż stary mistrz dawno nie czuł jak to jest zmiażdżyć swojego wroga. Jednakże Jet nie dał się zastraszyć i nie zamierzał się poddawać, po czym zaatakował Zika potężnym podmuchem wiatru. Zik poleciał prosto na Storma, który uderzył go pięścią w twarz, a Wave zabrała mu Szmaragd Chaosu swoim kluczem. Zik poleciał w tłum Zombotów, które zaczęły go porywać. W ostatnich chwilach Zik był wściekły, że Babylon Rogues pokonali go bez żadnej taktyki ani talentu.

Out of the Blue[]

Mistrz Zik wycofujący się z Winterburga

W Sonic the Hedgehog #30 po zniszczeniu Metal Virusa mieszkańcy Winterburga świętowali swoje wyzwolenie, ale Mistrz Zik skorzystał z okazji i zdołał się wycofać. Gardził przy tym ludźmi, którzy przedwcześnie celebrowali. Przyznał jednak, z bólem, że Babylon Rogues zasłużyli na swoje zwycięstwo. Postanowił odnaleźć Zavoka, aby zaplanować kontratak.

Zeti Hunt[]

Zik omawia z Zavokiem ich plan

W Sonic the Hedgehog #41 Mistrz Zik podsłuchał rozmowę Sonica i Eggmana, z której wynikało że Zavok nadal żył. Zik postanowił zebrać Deadly Six i spotkać się ze swoim dawnym uczniem. Udało mu się znaleźć Zeenę i Zora, a później spotkał się z Zavokiem i pozostałymi. Zavok przedstawił Zikowi swój plan zniszczenia wszystkich miast które się im sprzeciwiały, ale Zik nie był tym zachwycony. Przypomniał Zavokowi że poruszali się teraz po terytorium dobrze przygotowanych i licznych wrogów, a także zaczęli być przewidywalni ze swoimi atakami. Ostatecznie Zik i Zavok postanowili że uderzą prosto w siedzibę główną Restoration, które symbolizowało pokój, stabilizację i nadzieję. Przedtem zaatakowali Orchardville, w celu zmylenia swoich przeciwników, aby wydawało im się że ich następnym celem będzie Sunset City.

Deadly Six przysięgają zemstę

W Sonic the Hedgehog #42 Zeti uderzyli na Restoration HQ. Udało im się tam pokonać strażników i dokonać wielu zniszczeń. Zik zwrócił wtedy uwagę na kiepskie przygotowanie obrońców do walki, ugruntowane w kulturze mieszkańców tego świata. Próbowali się następnie dostać do centralnego pomieszczenia, ale wówczas zjawił się Sonic. W Sonic the Hedgehog #43 Zik brał udział w walce z Soniciem, w trakcie której został trafiony przez Whisper. Później pomógł w obezwładnieniu Sonica, ale ostatecznie został unieszkodliwiony przez Zeti Zapper Tailsa. W Sonic the Hedgehog #44 Sonic wraz z Tailsem zmusili Zeti do poddania się i wysłania ich na Lost Hex. Zeti zostali wystrzeleni na Lost Hex. Na miejscu, po wylądowaniu w Lava Mountain Zone rakieta wybuchła, a Zeti Zappery dezaktywowały się. Tam członkowie Deadly Six narzekali na swój upodlony stan, ale Zavok pocieszył ich mówiąc, że nie zaskoczą ich już takimi sztuczkami i jako Zeti, którzy osiągnęli najwięcej ze swojej rasy jeszcze przyjdzie ich moment na zemstę, znacznie brutalniejszą niż kiedykolwiek.

Charakterystyka[]

Osobowość[]

Master Zik jest spokojny i opanowany. Potrafi dostrzec w innych potencjał do walki, ale jednocześnie ceni sobie bardziej mądrość niż zdolności fizyczne. Podobnie jak inni członkowie Deadly Six, Zik jest zły i okrutny. Odczuwa umiarkowaną radość z cierpienia innych i nie ma żadnych zahamowań, aby mówić o wywoływaniu ogromnych zniszczeń na swoją korzyść

Wygląd[]

Master Zik jest Zetim o niebieskim kolorze skóry. Jest bardzo mały - jest najmniejszy w Deadly Siix. Jego głowa i tułów są połączone i ma razem kulisty kształt. Głowa Zika jest niebieska, a reszta jego ciała ma czarny kolor. Ma krótkie czarne nogi z trzema pazurami. W przeciwieństwie do innych Zeti, Master Zik nie ma ogona. Ręce Zika są cienkie i mają po pięć palców. Master Zik ma zmarszczki na czole i na twarzy. Ma długie, białe wąsy, które sięgają aż do jego stóp. Zik posiada parę czarno-żółtych rogów na głowie. Jest prawie łysy - posiada jedynie dość długi kosmyk białych włosów pomiędzy rogami. Oczy Zika mają fioletowe tęczówki i żółte twardówki. Powieki są ciemnoniebieskie. Zik zawsze nosi ze sobą wielką, drewnianą laskę, która jest większa od niego samego. Ubrany jest w postrzępioną suknię w kolorze jego tułowia.

Moce i umiejętności[]

Master Zik potrafi kontrolować maszyny za pomocą swojego umysłu, używając do tego elektromagnetyzmu. Jest także szybki i zwinny w walce, oraz może unosić różne, duże obiekty nieznanym sposobem, aby zapewniać sobie w ten sposób powietrzny transport.

Relacje z postaciami[]

Sojusznicy[]

Wrogowie[]

Advertisement