Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games – gra sportowa wyprodukowana przez Segę, a wydana przez Nintendo w 2016 roku na konsole Wii U i Nintendo 3DS. Jest piątą odsłoną serii Mario & Sonic. Posiada licencję International Sports Multimedia od Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego. Wydano ją w 2016 roku w ramach zbliżających się wtedy Letnich Igrzysk Olimpijskich 2016 w Rio. Gracz może wcielić się w wybrane postaci z uniwersum serii Super Mario oraz Sonic the Hedgehog biorąc udział w różnych dyscyplinach sportowych. Gra wraca tym razem do sportów letnich, tak jak w Mario & Sonic at the Olympic Games i Mario & Sonic at the London 2012 Olympic Games.

Rozgrywka[]

Główna rozgrywka[]

Ekran wyboru postaci

Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games to czwarta odsłona serii Mario & Sonic, która po raz kolejny koncentruje się na letniej olimpiadzie. Gra wzorowana jest na Letnich Igrzyskach Olimpijskich 2016 roku w Rio de Janeiro, podczas gdy otoczenie jest stylizowane na obie łączone serie. W wersjach na Wii U i Nintendo 3DS poza oficjalnymi postaciami dużą rolę odgrywają Mii, w które gracz może się również wcielić podczas rozgrywki. Po spełnieniu różnych wymagań gracz może także odblokować kostiumy postaci dla Mii. Kostiumy przyznają teraz różne statystyki, w oparciu o postać na której są wzorowane. W grze zrezygnowano z typów umiejętności znanych z poprzednich części, na rzecz bardziej szczegółowych statystyk. Sama rozgrywka nadal polega na uczestniczeniu w różnego rodzaju dyscyplinach sportowych, a w wersji na Nintendo 3DS powraca tryb fabularny, w którym główną rolę odgrywa Mii.

Hub-World - Plaża Copacabana

W wersji na Wii U gracz rozpoczyna na plaży Copacabana, która stanowi hub. Standardowe menu główne zostaje odblokowane po zdobyciu medalu w turnieju po raz pierwszy. Gracz, jako Mii, może swobodnie eksplorować plażę i rozmawiać z przebywającymi na niej postaciami, którymi mogą być także Mii innych graczy. Gdy gracz rozmawia po raz pierwszy z Mii o innych narodowościach albo postaci z Team Sonic lub Team Mario, otrzymuje ich flagi. Plaża składa się także z kilku miejsc, w których gracz może przystąpić do różnych trybów rozgrywki czy też do okien menu. W centrum mieści się stadion Maracana, gdzie gracz może porozmawiać z Orbotem aby rozegrać mecz dla jednego gracza, albo z Cubotem dla trybu wieloosobowego. Brama turniejowa pojawia się po tym jak gracz wygra w pięciu pojedynczych meczach. W turniejach gracz może wybrać ilość graczy biorących udział, jeśli porozmawia z zielonym Toadem. Niebieski Toad uruchamia tryb turniejowy. Po przejściu pierwszej fazy drugiego turnieju pojawia się monitor Miiverse. Gracz może tutaj oglądać wiadomości wysyłane przez innych graczy, a także porozmawiać z czerwonym Toadem aby wysłać swoją wiadomość. Po wygraniu w siedmiu pojedynczych meczach pojawia się arena versus, gdzie gracz może wziąć udział w trybie Heroes Showdown. Rozmawiając z Charmy Bee można rozegrać jednoosobową wersję, a z Birdo wieloosobową. Wraz z tą areną pojawia się także piedestał, przy którym można porozmawiać z Shy Guy'em. Gracz może tutaj zmierzyć się z duchami innych graczy w trzech wydarzeniach: biegu na 100 metrów, sztafecie 4x100 metrów i 100 metrach stylem dowolnym. Po ukończeniu turnieju poziomu trzeciego, odblokowana zostaje Pousada, gdzie gracz może porozmawiać z Bigiem. Pełni ona funkcję galerii, w której gracz może przeglądać zebrane przez siebie przedmioty, zmienić swój ubiór, muzykę podczas wydarzeń, wyświetlić swój profil, albo zmienić ustawienia czy wyświetlić listę twórców. Co każde pięć zdobytych złotych medali na plaży pojawia się Lakitu, który przyznaje graczowi 30 pierścieni i tyle samo monet. Ich ilość jest dwukrotnie większa jeśli Mii nosi kostium Lakitu. Z czasem odblokowywane są także stoiska z przedmiotami. Gracz może tutaj zakupić przedmioty za monety al bo pierścieni. Za 5 monet albo pierścieni gracz może otrzymać jeden przedmiot, podczas gdy za 50 jednostek obu walut można otrzymać 11 przedmiotów. Są one losowo wybierane, przy czym ten sam przedmiot można otrzymać więcej niż jeden raz. Kolory skrzyń wskazują na typ przedmiotu: w żółtych mieszczą się czapki, w czerwonych ubrania, w zielonych pieczątki, a w jasnoniebieskich utwory muzyczne. W grze można odblokować trzy stoiska: Stoisko Rio 2016 które prowadzi Omochao (pojawia się po zdobyciu złotego medalu w trzech turniejach), Stoisko Sonica prowadzone przez Cream (odblokowane po ukończeniu 16 turniejów), oraz Stoisko Mario prowadzone przez Pianta (odblokowane po ukończeniu 18 turniejów).

Plaftormy karnawałowe przejeżdżające przez Rio

Dodatkowo po wygraniu wszystkich turniejów poziomu pierwszego na ulicy wzdłuż plaży pojawiają się cztery platformy karnawałowe: Mario, Bowsera, Sonica, oraz Eggmana. Na każdej platformie pojawia się jedna losowo wybrana postać. Gracz może rzucić jej wyzwanie aby zdobyć część kostiumu danej postaci. Jeśli gracz posiada już dany kostium, to otrzyma element garderoby którego jeszcze nie posiada. Po zdobyciu wszystkich elementów gracz otrzyma nagrodę w wysokości 99 monet lub pierścieni, w zależności od drużyny do jakiej należy postać. Tylko Mii mogą brać udział w wyzwaniach z platform. Jeśli graczowi nie uda się ukończyć wyzwania, będzie musiał za nie zapłacić aby móc je powtórzyć. Po trzech nieudanych próbach postaci na platformach stają się łatwiejsze do pokonania. Platformy pozostają do czasu aż gracz weźmie udział w kolejnym turnieju.

Przykładowy turniej prowadzony metodą drabinek

Poza rozgrywaniem pojedynczych wydarzeń dostępne są także inne tryby. Tryb turniejowy zostaje odblokowany po wygraniu pięciu pojedynczych wydarzeń. W turniejach biorą zwykle udział Mii innych graczy, oraz postać lub Mii wybrana przez gracza. Postacie z Team Sonic i Team Mario mogą brać udział w turniejach poziomu drugiego i wyżej. Po ich pierwszym wystąpieniu postaci będą się pojawiały co trzy turnieje. Turnieje składają się z czterech poziomów o rosnącym poziomie trudności. Po kilku nieudanych próbach zdobycia medalu poziom trudności jest obniżany. Za zdobycie pierwszego, drugiego lub trzeciego miejsca w turnieju gracz otrzymuje odpowiedni medal, a także różne dodatkowe nagrody jeśli wypełni inne cele. Po tym ja gracz ukończy turniej, na plaży może pojawić się gość który rzuci wyzwanie związane z dyscypliną w której jest dostępny. Po pokonaniu gościa zostaje on odblokowany w normalnej rozgrywce. Po ukończeniu wszystkich turniejów poziomu trzeciego, możliwe jest wybieranie postaci z Team Sonic i Team Mario w turniejach. Turnieje dzielą się także na dwa typy: eliminacje i drabinki. Eliminacje składają się z dwóch kwalifikacji, dwóch półfinałów i jednego finałów. W każdej fazie brane są pod uwagę osiągnięcia poszczególnych atletów. W kwalifikacjach i pół finałach do następnej fazy przechodzi połowa uczestników. W finale pierwsi trzej atleci uzyskują medale. W przypadku drabinek występują cztery wstępy, dwa półfinały i jeden finał, a także mecz o trzecie miejsce. W każdej fazie atleta lub jego drużyna muszą się zmierzyć z oponentem lub jego drużyną. W rozgrywkach wstępnych przegrany zostaje wyeliminowany, podczas gdy zwycięzca przechodzi do kolejnej fazy. W półfinałach zwycięzca przechodzi do finału, podczas gdy przegrany walczy o trzecie miejsce. Zwycięzca finału otrzymuje złoty medal, podczas gdy przegrany uzyskuje srebrny. Zwycięzca meczu o trzecie miejsce uzyskuje brązowy medal, a przegrany zostaje wyeliminowany. Specjalnym typem turnieju jest liga, którą można rozpocząć po wygraniu 25 turniejów, a następnie użyciu amiibo Sonica lub też amiibo związanego z serią Super Mario. W ligach Mii gracza musi zmierzyć się z postaciami z uniwersum które reprezentowane jest przez wykorzystane amiibo. Nagrodą za zwycięstwo jest kostium Sonica lub Mario. Gra posiada także tryb Heroes Showdown, w którym gracz może wybrać czy chce dołączyć do drużyny Sonica lub Mario. Następnie w kolejnych dyscyplinach postaci z Team Sonic i Team Mario eliminują się nawzajem. Warunkiem zwycięstwa jest wyeliminowanie całej przeciwnej drużyny, lub jej lidera - Sonic albo Mario.

Wersja na Wii U posiada 35 grywalnych postaci. 21 postaci, w tym Mii, pojawia się we wszystkich wydarzeniach, podczas gdy nowe postacie, określane jako goście, są dostępni tylko w jednej lub dwóch dyscyplinach, przy czym drugą zwykle jest odmiana poprzedniczki. Gości można odblokować kiedy rzucą graczowi wyzwanie i zostaną pokonani. Każda postać posiada teraz osobne statystyki na każdą z dyscyplin, które można przełożyć na trzy kategorie: szybkość, siłę i technikę. Postaci posiadają od 0 do 10 punktów w każdej umiejętności, przy czym bazowe statystyki w drużynach Sonica i Mario mieszczą się w przedziale od 3 do 9. Wszystkie statystyki muszą się następnie sumować w 18 punktów. Nie dotyczy to Mii, które bez kostiumów posiada 2 punkty w każdej umiejętności. Poniższa tabelka prezentuje znaczenie danych pojawiających się w grze z ogólnymi statystykami postaci.

Wydarzenie Szybkość Technika Siła
Bieg na 100 metrów Prędkość biegu Gromadzenie energii Super sprint
Sztafeta 4x100 metrów Przekazywanie pałeczki Gromadzenie energii Super sprint
Rzut oszczepem Szybkość biegu Kąt rzutu Szybkość ładowania
Trójskok Prędkość biegu Wysokość skoku Super skok
100 metrów stylem dowolnym Prędkość pływania Wytrzymałość Super pływanie
Piłka nożna Prędkość biegu Odbieranie piłki Siła strzału
Rugby 7 Prędkość biegu Unikanie blokowania Siła blokowania
Siatkówka plażowa Szybkość Przyjmowanie piłki Ścinanie
Łucznictwo Prędkość rozglądania się Drganie podczas rozglądania się Szybkość strzały
Gimnastyka rytmiczna Brak Brak Brak
Tenis stołowy Szybkość Bekhend Zbicie
Boks Kontrowanie Gromadzenie energii Siła uderzenia
BMX Szybkość Sterowność Przyspieszanie
Jeździectwo Szybkość Sterowność Przyspieszanie
Duel Beach Volleyball Szybkość Dokładność przyjmowania piłki Ścinanie
Duel Football Szybkość wślizgu Odbieranie piłki Pocisk plazmowy
Duel Rugby Sevens Szybkość ataku Obrót ataku Czas ataku

Pełna lista postaci w wersji na Nintendo 3DS. Większość jest dostępna w jednym lub dwóch wydarzeniach, z wyjątkiem Sonica i Mario którzy są dostępni w każdym. Gracz może się także wcielić w swoje Mii

Wersja na Nintendo 3DS posiada 41 jeden grywalnych postaci, w tym Mii. Jednakże postaci te są ograniczone do jednej lub dwóch dyscyplin, oraz ich wersji "Plus", z wyjątkiem Sonica, Mario i Mii którzy dostępni są w każdym wydarzeniu. Niektóre postaci muszą być odblokowane w trybie fabularnym Road to Rio, aby stały się dostępne. Na każdą dyscyplinę przypada siedem postaci: trzy z uniwersum Sonica, trzy z uniwersum Mario, oraz Mii. Mii staje się dostępne po ukończeniu pierwszego dnia trybu Road to Rio. Gracz może rozgrywać każde wydarzenie pojedynczo, albo w serii składającej się z 2, 4, 6 albo 10 rund które trwają od 5 do 100 minut, w zależności od ilości rund. Gracze zdobywają punkty za medale w każdym wydarzeniu (3 punkty za złoty medal, 2 punkty za srebrny medal, oraz 1 punkt za medal brązowy). Ostatecznym zwycięzcą jest gracz z najwyższą ilością punktów na koniec serii. Wydarzenia są wybierane losowo, ale gracze nadal wybierają postaci przed każdym meczem. Gra poosiada także tryb wyzwań, w którym każde składa się z trzech części o zwiększającym się poziomie trudności. Gracz otrzymuje nagrody za wykonywanie tych wyzwań. Oprócz tego pojawia się tu specjalny tryb Pocket Marathon. Mii gracza musi przebiec odpowiedni dystans, aby odblokować konkretne kamienie milowe. W trybie tym pojawiają się trzy mapy, każda kolejna dwa razy dłuższa od poprzedniej. Co każde pokonane 2000 metrów gracz otrzymuje prezent. Na początku są one przyznawane jeszcze za 200 i 700 metrów. Jeśli gracz połączy się z rankingami online, to jego rywalami staną się trzy najlepsze Mii. Używając StreetPass do oznaczania ludzi, Mii innych graczy mogą stać się wsparciem. Z wspomagającym Mii gracz może przebiec 50 metrów więcej. Podczas gdy maksymalnie 32 Mii mogą w danym momencie przebywać w kolejce, tylko 3 z nich będą mogły wspierać gracza w danym biegu.

Ekran startowy Road to Rio

Wersja na Nintendo 3DS posiada swój własny tryb fabularny, znany jako Road to Rio. Przypomina on Adventure Mode z Mario & Sonic at the Olympic Winter Games na Nintendo DS. Gracz wciela się w swoje Mii. Sam tryb podzielony jest na dwie historie: Sonica i Mario. Na początku rozgrywki do gracza podchodzą dwaj chłopcy: jeden w kostiumie Sonica i Mario. Gracz musi następnie wybrać czy chce dołączyć do sali gimnastycznej Sonica czy też Mario. Następnie gracz przez siedem dni bierze udział w eliminacjach i półfinałach danej dyscypliny, przy czym w finale musi pokonać jedną z postaci z uniwersum Sonica lub Mario. W tym czasie można się swobodnie przemieszczać po ulicach Rio w czterech sektorach. Często gracz musi przemieszczać się między sektorami za pomocą autobusu. Na mapie można także spotkać hale treningowe, sklepy, niegrywalne postaci, postaci do odblokowania, skrzynie ze skarbami i tajemnicze skrzynie. W halach treningowych pojawiają się postaci, które oferują graczowi wzięcie udziału w dyscyplinie pochodzącej z Mario & Sonic at the London 2012 Olympic Games. Po zakończeniu treningu gracz otrzymuje jabłka i punkty treningowe. Jabłka używane są w sklepach jasnoniebieskiego Yoshi do kupienia kostiumów, które zwiększają statystyki Mii. Niektóre kostiumy można założyć tylko jeśli posiada się odpowiednią ilość gwiazdek. Skrzynie ze skarbami zawierają kostiumy i instrumenty muzyczne, podczas gdy tajemnicze skrzynie zawierają melony, za które gracz może kupić lepszy sprzęt sportowy u żółtego Yoshi. Przedmioty te lekko modyfikują rozgrywkę w danych dyscyplinach. Postaciom do odblokowania można rzucić wyzwanie, po tym jak ukończy się eliminacje w głównej dyscyplinie danego obszaru. Zostaną odblokowane do rozgrywki po tym jak gracz pokona daną postać w jej dyscyplinie w wersji "Plus". Tryb ten posiada także wątek, w którym Sonic i Mario zaginęli, podobnie jak medale olimpijskie. Celem gracza jest odkryć prawdę, aby ukończyć fabułę. Ostatecznie okazuje się, że Doktor Eggman i Bowser zahipnotyzowali dwóch chłopców w kostiumach Sonica i Mario, aby ukradli dla nich medale i rozgłosili plotki, że kradzieży dopuściła się jedna z sal gimnastycznych. Sonic i Mario ukryli się aby pokrzyżować plany złoczyńców. Ostatecznie z pomocą Mii udało im się to odzyskać medale, oraz przepędzić Eggmana i Bowsera.

Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games posiada także wersję arkadową, która składa się z 9 dyscyplin rozgrywanych podobnie jak w wersji na Wii U. Wersja ta zawiera 20 grywalnych postaci, po 10 z każdej drużyny. W japońskiej wersji można odblokować 4 z tych postaci, aby stały się grywalne. Statystyki są podobne jak na Wii U, wahając się od 0 do 10, ale zawsze muszą sumować się w 18 dla każdej postaci. W przypadku gości ich statystyki są nieco wyższe i dają razem 23 punkty. Postaci mogą brać udział we wszystkich wydarzeniach, ale każda dyscyplina posiada swoje najbardziej zalecane postaci.

Dyscypliny[]

Wii U[]

Piłka nożna

W wersji na Wii U pojawia się 14 dyscyplin olimpijskich, a także trzy Duel Event podobne do Dream Event z poprzednich odsłon. W Duel Event pojawiają się specjalne elementy z serii Sonic the Hedgehog i Super Mario, a niektóre czynności takie jak np. trafienie gola przyznają drużynom Duel Points. Punkty te działają w taki sposób, że gdy przyznawane są jednej z drużyn, to jednocześnie odbiera się je drugiej drużynie o połowę.

  • Bieg na 100 metrów
  • Sztafeta 4x100 metrów
  • Rzut oszczepem
  • Trójskok
  • 100 metrów stylem dowolnym
  • Piłka nożna
  • Rugby 7
  • Siatkówka plażowa
  • Łucznictwo
  • Gimnastyka rytmiczna
  • Tenis stołowy
  • Boks
  • BMX
  • Jeździectwo
  • Duel Event
    • Duel Beach Volleyball
    • Duel Football
    • Duel Rugby Sevens

Nintendo 3DS[]

Boks

W wersji na Nintendo 3DS pojawia się czternaście dyscyplin olimpijskich, a każda posiada swoją drugą wersję - "Plus", przypominającą Dream Event z poprzednich odsłon. W Plus Event pojawiają się elementy Sonic the Hedgehog i Super Mario.

  • Bieg na 100 metrów
  • Bieg z przeszkodami na 110 metrów
  • Rzut oszczepem
  • Skok w dal
  • 100 metrów stylem dowolnym
  • Łucznictwo
  • Gimnastyka rytmiczna
  • Piłka nożna
  • Siatkówka plażowa
  • Golf
  • Tenis stołowy
  • Boks
  • BMX
  • Jeździectwo

Bieg z przeszkodami na 110 metrów Plus

W trybie Road to Rio pojawia się trzydzieści dyscyplin z gry Mario & Sonic at the London 2012 Olympic Games z wersji na Nintendo 3DS, znanych jako Training Event:

  • Skok o tyczce
  • Keirin
  • 100 metrów stylem grzbietowym
  • Hokej
  • Badminton (pojedynczy)
  • Badminton (debel)
  • Trójskok
  • Pchnięcie kulą
  • Pływanie synchroniczne (drużyna)
  • Pływanie synchroniczne (duet)
  • Trampolina
  • 1000 metrów kajakiem
  • Sztafeta 4x100 metrów
  • Bieg na 1500 metrów
  • Piłka wodna
  • Slalom kanoe
  • 100 metrów żabką
  • Piłka ręczna
  • Strzelectwo
  • Wioślarstwo
  • Obręcze
  • Szermierka
  • Nurkowanie (synchroniczne)
  • Żeglowanie - 470 (pary)
  • 25 metrów szybki pistolet
  • Taekwondo
  • Maraton pływacki na 10 kilometrów
  • Koszykówka
  • Bieg na 3000 metrów z przeszkodami

Wersja arkadowa[]

W wersji arkadowej pojawia się 9 dyscyplin i jedna bonusowa, dostępna tylko gdy postać będąca gościem rzuci graczowi wyzwanie. Gracz może aktywować tryb łatwy, w którym rozgrywane są prostsze wersje wydarzeń, ale w japońskiej wersji nie można wysłać najlepszych wyników na serwer. Pod koniec każdego wydarzenia gracz otrzymuje rangę za swój wynik, w skali od zera do trzech gwiazdek. W japońskiej wersji gry gwiazdki są potem dodawane do licznika.

  • Bieg na 100 metrów
  • Bieg z przeszkodami na 110 metrów
  • Sztafeta 4x100 metrów (bonusowe wydarzenie)
  • Rzut oszczepem
  • Rzut młotem
  • Skok w dal
  • Trampolina
  • Łucznictwo
  • 100 metrów stylem dowolnym
  • Gimnastyka rytmiczna

Postacie[]

Wii U[]

Team Sonic[]

Postać Statystyki Biografia Flaga
Sonic ikona 17.png
Sonic the Hedgehog
Szybkość
9
Technika
3
Siła
6
A blue hedgehog with a penchant for high speed, Sonic is a free spirit with a love for adventure. He despises anything that is unfair and will get into trouble to help anyone in need. For Sonic, saving the world is just another thrilling episode in his life. He's currently hoping to turn his innate speed into some quick gold.
Sonic ikona 16.png
Tails ikona 7.png
Miles "Tails" Prower
Szybkość
5.5
Technika
9
Siła
3.5
Sonic's best friend and trusty sidekick, Tails can use his two tails to fly, allowing him to lend Sonic a helping hand with hard-to-reach places. Tails is also somewhat of a technical genius, applying his mechanical expertise to invent all sorts of vehicles and other robotic contraptions. Undaunted by Sonic's speed, he's determined to use his wits to propel himself to a gold medal.
Tails ikona 8.png
thmb
Knuckles the Echidna
Szybkość
4.5
Technika
5.5
Siła
8
A red echidna that boasts some serious muscle, Knuckles is what one might call "best frenemies" with Sonic. He's a capable treasure hunter, but his straightforward and trusting nature gets him mixed up with less-scrupulous characters on occasion. He's eager to test his formidable agility and prodigious strength to the fullest in the Olympic Games.
Knuckles ikona 9.png
Amy ikona 11.png
Amy Rose
Szybkość
5.5
Technika
6
Siła
6.5
An over-enthusiastic, but good-natured hedgehog girl with a preference for cute things, sweets, and shopping. Amy's constantly trying to close the gap between her and Sonic, but the Blue Blur is one tough guy to catch. She hopes to spend the Olympic Games enjoying the sights of Rio, and is looking to bring home a gold medal as a souvenir.
Amy ikona 10.png
Shadow ikona 8.png
Shadow the Hedgehog
Szybkość
9
Technika
4
Siła
5
A black-and-red hedgehog who bears a striking resemblance to Sonic. While Shadow may seem like Sonic's rival, he personally hates for the two of them to be seen together. A stoic perfectionist, Shadow has a great deal of pride in his own exceptional abilities. He hopes the Olympic Games will provide him the ultimate competition - one he has no intention of losing. Shadow ikona 7.png
Blaze ikona 4.png
Blaze the Cat
Szybkość
6
Technika
6.5
Siła
5.5
A noble princess from another dimension who is also guardian of the Sol Emeralds. Blaze has a kind heart, and always stands up for those who can't stand up for themselves. In addition to being athletic, she also has the power to control flames. After a bit of time away, she's once more crossed over from her dimension in order to rekindle old friendships and test her skills in the Olympic Games. Blaze ikona 3.png
Silver ikona 4.png
Silver the Hedgehog
Szybkość
6.5
Technika
8
Siła
3.5
This silver hedgehog from the future has a complicated past with Sonic, but has been known to go on world-saving adventures with him. Silver can use his telekinetic powers to move objects or even levitate himself. He has a rather straightforward mindset, loves world peace and blue skies. The true and fair spirit of competition cultivated by the Olympic Games is what drew Silver back from the future. Silver ikona 3.png
Vector ikona 5.png
Vector the Crocodile
Szybkość
3.5
Technika
6.5
Siła
8
This crafty croc leads the Chaotix Detective Agency. Vector may speak in a rough tone and he may not sweat the details, but uses his powers of deduction to solve any case with dignity and respect. Vector is a true leader with dreams of becoming rich, but is perpetually broke since he often takes jobs that help people but don't pay. There's a strong possibility he'll be competing in the Olympic Games on an empty stomach. Vector ikona 4.png
Eggman ikona 6.png
Doktor Eggman
Szybkość
6
Technika
9
Siła
3
This evil scientific genius needs no introduction. Dr. Eggman is constantly plotting to fulfill his hopes and ambitions of conquering the world and rebuilding it into his ideal "Eggmanland", but Sonic always manages to stop him. His current madcap scheme is to sweep the medal race, then hijack the competition and turn the Olympic Games into his own Eggman-sponsored affair. Eggman ikona 5.png
Metal Sonic ikona 3.png
Metal Sonic
Szybkość
9
Technika
3.5
Siła
5.5
This high-performance combat robot was built by Dr. Eggman for the sole purpose of defeating Sonic the Hedgehog. Metal Sonic's metallic frame resembles Sonic, as does his speed, power, and endurance. Like Sonic, Metal Sonic plans to put his exceptional speed to the test at the Olympic Games. Metal Sonic ikona 2.png

Team Mario[]

Postać Statystyki Biografia Flaga
Rio Ikona Mario.png
Mario
Szybkość
7
Technika
5
Siła
6
This cheerful hero is known for his red cap and mustache. He's incredibly athletic, and excels at nearly any sport he tries. He and his brother Luigi are currently competing to see who can win the most Olympic medals. Rio Flaga Mario.png
Rio Ikona Luigi.png
Luigi
Szybkość
6
Technika
7
Siła
5
This green-capped Mario brother is easily scared, but a kind person at heart. Although he often finds himself overshadowed by his older brother, he's actually quite skillful himself. He's come to Rio with the goal of winning more Olympic medals than Mario, who always seems to hog all the attention. Rio Flaga Luigi.png
Rio Ikona Peach.png
Księżniczka Peach
Szybkość
5
Technika
9
Siła
4
The princess of the Mushroom Kingdom. She's come to the Olympic Games with a bevy of Toads by her side, and is driven to put on a brilliant performance in the name of all the Toads back home who couldn't attend. Rio Flaga Peach.png
Rio Ikona Daisy.png
Księżniczka Daisy
Szybkość
8
Technika
3.5
Siła
6.5
The peppy princess from Sarasaland is having a blast at the Olympic Games! In her downtime, she plans to chow down at fine restaurants and maybe get a little shopping in with Peach. Rio Flaga Daisy.png
Rio Ikona Yoshi.png
Yoshi
Szybkość
8
Technika
4
Siła
6
This voracious friend of the Mario brothers hails from Yoshi's Island. He uses his long tongue to eat just about anything, but is especially fond of melons and other fruits. He's attending these Olympic Games with a host of colorful friends at his side. Rio Flaga Yoshi.png
Rio Ikona Bowser.png
Bowser
Szybkość
3
Technika
6
Siła
9
The vicious and egoistical King of the Koopas! He's come to these Olympic Games with a host of seasoned minions in tow, and ordered them to win gold on penalty of fire breath - even though he plans to keep all of them for himself. It's just what any good villain would do. Rio Flaga Bowser.png
Rio Ikona Bowser Jr.png
Bowser Jr.
Szybkość
6.5
Technika
5.5
Siła
6
Bowser's prankster of a son. Since Dad spoiled him rotten, he now expects to get his way. Despite his selfishness, he still holds Father in high regard, and wants nothing more than to impress him. Rio Flaga Bowser Jr.png
Rio Ikona Wario.png
Wario
Szybkość
4
Technika
6
Siła
8
Money, money, money! This scoundrel has taken on all sorts of jobs in his pursuit for cash, including treasure hunter, adventurer, and even president of a game company. His latest scheme involved dominating the Olympic Games with the power of garlic, thus allowing him to hog all the valuable gold medals for himself. Rio Flaga Wario.png
Rio Ikona Waluigi.png
Waluigi
Szybkość
6
Technika
8
Siła
4
This oddball sports a hat with an upside-down L on the front. Although his distinctively scrawny physique leaves him without much power, he makes up for it with flexibility and athleticism. Despite his seemingly lackadaisical attitude, he actually trains quite hard behind the scenes. Rio Flaga Waluigi.png
Rio Ikona Donkey Kong.png
Donkey Kong
Szybkość
4
Technika
5
Siła
9
Although this mild-mannered king of the jungle isn't the brightest banana in the bunch, he boasts exceptional strength with which he hopes to dominate the Olympic Games. Since DK and his friends normally live in the jungle, these Olympic Games are perfect for his training regimen.

Guests

Rio Flaga Donkey Kong.png

Goście[]

Postać Statystyki Wydarzenie Biografia Flaga
Espio ikona 3.png
Espio the Chameleon
Szybkość
7
Technika
8
Siła
3
Trójskok This straight-laced detective is the voice of reason in the Chaotix Detective Agency, but his reserved demeanor hides a burning sense of justice and a refusal to let evil have its way. Trained as a ninja, this chameleon is a master of throwing kunai, and can vanish using his Leaf Swirl technique. For Espio, these Olympic Games are merely a step along the path to perfecting his art. Espio ikona 2.png
Rouge ikona 8.png
Rouge the Bat
Szybkość
7
Technika
8
Siła
3
Siatkówka plażowa

Duel Beach Volleyball

A sultry bat with an air of mystery who specializes in jewels, Rouge is a brave and seasoned spy who boasts excellent footwork in a fight. Although a treasure hunter by nature, her love for gems can sometimes cause her thieving tendencies to take over. Perhaps she entered the competition in order to get her hands on a shiny and sate her lust for glitter. Rouge ikona 7.png
Jet ikona 4.png
Jet the Hawk
Szybkość
8
Technika
3
Siła
7

Piłka nożna
Duel Football

Jet is the leader of the Babylon Rogues, and Sonic's rival when it comes to "Extreme Gear" racing. His mastery of the board is so impressive, he's earned himself the name of "Legendary Wind Master". When he's not seeking treasure, he's looking for new speed challenges. The pace and technical skill required in ball sports caught his eye, and he intends to add a few Olympic medals to his collection. Jet ikona 3.png
Wave ikona 4.png
Wave the Swallow
Szybkość
8
Technika
3
Siła
7
BMX A member of the Babylon Rogues, Wave serves as the team's mechanic as well as strategist. She can't abide anyone she considers less intelligent than herself - which in her mind is pretty much everyone else. Nevertheless, she still admires Jet and serves as his faithful follower. She seems especially fond of Olympic events that involve riding on things. Wave ikona 3.png
Sticks ikona 2.png
Sticks the Badger
Szybkość
7
Technika
8
Siła
3
Łucznictwo A free-spirited badger who lives on the outskirts of the jungle. Sticks is a bit wild due to her woodland upbringing, but she's a talented hunter who can take down any prey with her trusty boomerang. She's also obsessed with things that glitter, and so has come to Rio after hearing she might be able to win a shiny medal. Sticks ikona 3.png
Zavok ikona 2.png
Zavok
Szybkość
3.5
Technika
5.5
Siła
9
Boks Zavok is the strongest of the sinister Zeti and the leader of the Deadly Six. As the last disciple of Master Zik, he's a certified force to be reckoned with. Along with his formidable physical prowess, a calm demeanor and penchant for quick-thinking makes him well-suited to leadership. His greatest joy is in improving his skills, which makes the straight-forward competitive nature of the Olympic Games quite appealing. Zavok ikona 1.png
Zazz ikona 3.png
Zazz
Szybkość
8
Technika
3
Siła
7
Tenis stołowy The wild and crazy member of Dr. Eggman's Deadly Six, Zazz is every bit the metalhead he looks like and and his unruly and unpredictable personality makes him destructive even by Deadly Six standards. He hates boredom above all else, and will fly into a rage when held back from a fight. His competitive style is a bit more chaotic than is usually seen in the Olympic Games. Zazz ikona 2.png
Rio Ikona Toad.png
Toad
Szybkość
8
Technika
3
Siła
7
Sztafeta 4x100 metrów One of the many Mushroom Kingdoom Toads who serve Peach. Many of his fellow Toads are involved with running the Olympic Games, while others are participating in the actual events. Rio Flaga Toad.png
Rio Ikona Rosalina.png
Rosalina
Szybkość
7
Technika
8
Siła
3
Gimnastyka A mysterious woman who travels aboard the Comet Observatory starship. She's taller than Peach and Daisy, and has an air of mystique about her. Having seen past Olympic Games from her observatory, she's finally decided to come enjoy the fun in person. Rio Flaga Rosalina.png
Rio Ikona Dry Bowser.png
Dry Bowser
Szybkość
3.5
Technika
5.5
Siła
9
Rzut oszczepem Bowser's skeletal form. This bony transformation grants him the agility of lightweight competitors while maintaining his heavyweight power. Only those who've boned up on their skill set can hope to pull off such a humerus technique. Rio Flaga Dry Bowser.png
Rio Ikona Larry.png
Larry
Szybkość
7
Technika
8
Siła
3
Jeździectwo One of Bowser's seven Koopaling henchmen. His unique ruffled mohawk and blue head star give him a flashy appearance. In the Olympic Games, he performs acrobatic movements on horseback to thrill the crowd! Rio Flaga Larry.png
Rio Ikona Wendy.png
Wendy
Szybkość
3
Technika
7
Siła
8
100 metrów stylem dowolnym This lone girl among the seven Koopalings has a bullish attitude and always seems angry. She's also very style-conscious - wearing a necklace, bracelets and high heels. Because of her personality, her only focus now is on winning the Olympic Games. Rio Flaga Wendy.png
Rio Ikona Nabbit.png
Nabbit
Szybkość
8
Technika
3
Siła
7
Bieg na 100 metrów This mysterious creature carries a large sack over its shoulder, and also conducts research about Mario from a base on Secret Island. He's surprisingly fast despite the hefty sack, and hopes to use that speed to full effect in the Olympic Games. Rio Flaga Nabbit.png
Rio Ikona Diddy Kong.png
Diddy Kong
Szybkość
7
Technika
8
Siła
3

Rugby 7
Duel Rugby 7

Although this simian lacks the brute strength of his buddy Donkey Kong, he makes up for it with keen agility and technique. This skill set makes him particularly well-suited for dodging tackles in rugby sevens. Rio Flaga Diddy Kong.png

Wsparcie[]

Postaci Statystyki Wydarzenia
Rio 2016 Ikona Eggpawn Blue.png
Rio 2016 Ikona Eggpawn Red.png
Rio 2016 Ikona Eggpawn Green.png
Egg Pawn
Szybkość
3
Technika
7
Siła
8

Piłka nożna
Duel Football
Rugby 7
Duel Rugby 7

Rio 2016 Ikona Birdo Blue.png
Rio 2016 Ikona Birdo Red.png
Rio 2016 Ikona Birdo Green.png
Birdo
Szybkość
7
Technika
8
Siła
3

Piłka nożna
Duel Football

Rio 2016 Ikona Boom Boom Blue.png
Rio 2016 Ikona Boom Boom Red.png
Rio 2016 Ikona Boom Boom Green.png
Boom Boom
Szybkość
5
Technika
6
Siła
7

Rugby 7
Duel Rugby 7

Nintendo 3DS[]

Team Sonic[]

Postać Statystyki Wydarzenia Odblokowanie
Sonic Rio 2016 1.png
Sonic the Hedgehog
Mario Sonic Rio 3DS Stats 1.png
Wszystkie wydarzenia Dostępny od początku
Tails Rio 2016 2.png
Miles "Tails" Prower
Mario Sonic Rio 3DS Stats 2.png

100 metrów stylem dowolnym
Siatkówka plażowa

Dostępny od początku
Knuckles Rio 2016 2.png
Knuckles the Echidna
Mario Sonic Rio 3DS Stats 3.png

Rzut oszczepem
Boks

Dostępny od początku
Amy Rio 2016.png
Amy Rose
Mario Sonic Rio 3DS Stats 4.png

100 metrów stylem dowolnym
Gimnastyka rytmiczna

Dostępna od początku
Shadow Rio 2016.png
Shadow the Hedgehog
Mario Sonic Rio 3DS Stats 5.png

Piłka nożna
Bieg na 100 metrów

Dostępny od początku
Blaze Rio 2016.png
Blaze the Cat
Mario Sonic Rio 3DS Stats 6.png

Jeździectwo
Gimnastyka rytmiczna

Dostępna od początku
253px-Silver02.png
Silver the Hedgehog
Mario Sonic Rio 3DS Stats 7.png

Bieg z przeszkodami na 110 metrów
Łucznictwo

Dostępny od początku
Vector Rio 2016.png
Vector the Crocodile
Mario Sonic Rio 3DS Stats 8.png

Golf
Tenis stołowy

Dostępny od początku
Eggman Transformed art.png
Doktor Eggman
Mario Sonic Rio 3DS Stats 9.png

Bieg z przeszkodami na 110 metrów
Jeździectwo

Dostępny od początku
Metal Sonic.png
Metal Sonic
Mario Sonic Rio 3DS Stats 10.png

Bieg na 100 metrów
BMX

Dostępny od początku
Cream.png
Cream the Rabbit
Mario Sonic Rio 3DS Stats 11.png
Siatkówka plażowa Dostępna od początku
Espio.png
Espio the Chameleon
Mario Sonic Rio 3DS Stats 12.png
Skok w dal Dostępny od początku
Omega Rio 2016.png
E-123 Omega
Mario Sonic Rio 3DS Stats 13.png
Rzut oszczepem Dostępny od początku
SLW-Zazz-Artwork2.png
Zazz
Mario Sonic Rio 3DS Stats 14.png
Tenis stołowy Pokonanie Zazza w wydarzeniu Table Tennis Plus w dniu 2 historii Sonica
Sticks Rio.png
Sticks the Badger
Mario Sonic Rio 3DS Stats 15.png
Łucznictwo Pokonanie Sticks w wydarzeniu Archery Plus w dniu 3 historii Sonica
Zavok Rio 2016.png
Zavok
Mario Sonic Rio 3DS Stats 16.png
Boks Pokonanie Zavoka w wydarzeniu Boxing Plus w dniu 6 historii Sonica
Jet Rio 2016.png
Jet the Hawk
Mario Sonic Rio 3DS Stats 20.png
Piłka nożna Pokonanie Jeta w wydarzeniu Footbal Plus w dniu 7 historii Sonica
Eggman Nega Rio 2016.png
Doktor Eggman Nega
Mario Sonic Rio 3DS Stats 17.png
Skok w dal Pokonanie Doktora Eggmana Nega w wydarzeniu Long Jump Plus w dniu 4 historii Mario
Wave.png
Wave the Swallow
Mario Sonic Rio 3DS Stats 18.png
BMX Pokonanie Wave w wydarzeniu BMX Plus w dniu 5 historii Mario
Rouge the Bat Mario & Sonic Rio Olympics.png
Rouge the Bat
Mario Sonic Rio 3DS Stats 19.png
Golf Pokonanie Rouge w wydarzeniu Golf Plus w dniu 7 historii Mario

Team Mario[]

Postać Statystyki Wydarzenia Odblokowanie
Rio 2016 Mario.png
Mario
Mario Sonic Rio 3DS Stats 21.png
Wszystkie wydarzenia Dostępny od początku
Rio 2016 Luigi.png
Luigi
Mario Sonic Rio 3DS Stats 22.png

Tenis stołowy
Bieg z przeszkodami na 110 metrów

Dostępny od początku
Rio 2016 Peach.png
Księżniczka Peach
Mario Sonic Rio 3DS Stats 23.png

Golf
100 metrów stylem dowolnym

Dostępna od początku
Rio 2016 Daisy.png
Księżniczka Daisy
Mario Sonic Rio 3DS Stats 24.png

Piłka nożna
Gimnastyka rytmiczna

Dostępna od początku
Rio 2016 Yoshi.png
Yoshi
Mario Sonic Rio 3DS Stats 25.png

Piłka nożna
Bieg na 100 metrów

Dostępny od początku
Rio 2016 Bowser.png
Bowser
Mario Sonic Rio 3DS Stats 26.png

Golf
Boks

Dostępny od początku
Rio 2016 Bowser Jr.png
Bowser Jr.
Mario Sonic Rio 3DS Stats 27.png

Skok w dal
Jeździectwo

Dostępny od początku
Rio 2016 Wario.png
Wario
Mario Sonic Rio 3DS Stats 28.png

Rzut oszczepem
Łucznictwo

Dostępny od początku
Rio 2016 Waluigi.png
Waluigi
Mario Sonic Rio 3DS Stats 29.png

Skok w dal
BMX

Dostępny od początku
Rio 2016 Donkey Kong.png
Donkey Kong
Mario Sonic Rio 3DS Stats 30.png

Boks
Siatkówka plażowa

Dostępny od początku
Rio 2016 Birdo.png
Birdo
Mario Sonic Rio 3DS Stats 31.png
Łucznictwo Dostępna od początku
Rio 2016 Dry Bones.png
Dry Bones
Mario Sonic Rio 3DS Stats 32.png
BMX Dostępny od początku
Rio 2016 Ludwig.png
Ludwig
Mario Sonic Rio 3DS Stats 33.png
Tenis stołowy Dostępny od początku
Rio 2016 Diddy Kong.png
Diddy Kong
Mario Sonic Rio 3DS Stats 34.png
Bieg z przeszkodami na 110 metrów Pokonanie Diddy Konga w 110m Hurdles Plus w dniu 1 historii Mario
Rio 2016 Roy.png
Roy
Mario Sonic Rio 3DS Stats 35.png
Siatkówka plażowa Pokonanie Roy'a w Beach Volleybal Plus w dniu 2 historii Mario
Rio 2016 Rosalina.png
Rosalina
Mario Sonic Rio 3DS Stats 36.png
Gimnastyka rytmiczna Pokonanie Rosaliny w Rhythmic Gymnastics Plus w dniu 3 historii Mario
Rio 2016 Wendy.png
Wendy
Mario Sonic Rio 3DS Stats 40.png
100 metrów stylem dowolnym Pokonanie Wendy w 100m Freestyle Plus w dniu 6 historii Mario
Rio 2016 Nabbit.png
Nabbit
Mario Sonic Rio 3DS Stats 37.png
Bieg na 100 metrów Pokonanie Nabbita w 100m Plus w dniu 1 historii Sonica
Rio 2016 Larry.png
Larry
Mario Sonic Rio 3DS Stats 38.png
Jeździectwo Pokonanie Larry'ego w Equestrian Plus w dniu 4 historii Sonica
Rio 2016 Dry Bowser.png
Dry Bowser
Mario Sonic Rio 3DS Stats 39.png
Rzut oszczepem Pokonanie Dry Bowsera w Javelin Throw Plus w dniu 5 historii Sonica

Wsparcie[]

Bramkarze i drużyny poszczególnych postaci w piłce nożnej.

  • Pom-Pom (bramkarz pierwszej drużyny)
  • Srebrny Egg Pawn (bramkarz drugiej drużyny)
  • Chao (drużyna Sonica)
  • Egg Pawn (Shadow i Jet)
  • Toad (drużyna Mario)
  • Yoshi (Yoshi)
  • Birdo (Daisy)

Wersja Arkadowa[]

Team Sonic[]

Postać Typ Statystyki Zalecane wydarzenia
Sonic Rio 2016 1.png
Sonic the Hedgehog
Szybki
Szybkość
10
Technika
5
Siła
3

Bieg na 100 metrów
Bieg na 110 metrów z przeszkodami

Tails Rio 2016 2.png
Miles "Tails" Prower
Zwinny
Szybkość
6
Technika
8
Siła
4

Trampoolina
Łucznictwo

Knuckles Rio 2016 2.png
Knuckles the Echidna
Potężny
Szybkość
6
Technika
3
Siła
9

Rzut młotem
Rzut oszczepem

Amy Rio 2016.png
Amy Rose
Zbalansowany
Szybkość
5
Technika
7
Siła
6

100 metrów stylem dowolnym
Gimnastyka rytmiczna

Shadow Rio 2016.png
Shadow the Hedgehog
Szybki
Szybkość
9
Technika
3
Siła
6

Skok w dal
Bieg na 100 metrów

Blaze Rio 2016.png
Blaze the Cat**
Zbalansowany
Szybkość
7
Technika
6
Siła
5

100 metrów stylem dowolnym
Łucznictwo

253px-Silver02.png
Silver the Hedgehog**
Zwinny
Szybkość
3
Technika
9
Siła
6

Bieg z przeszkodami na 110 metrów
Trampolina

Vector Rio 2016.png
Vector the Crocodile*
Potężny
Szybkość
5
Technika
5
Siła
8

Rzut młotem
100 metrów stylem dowolnym

Eggman Transformed art.png
Doktor Eggman
Zwinny
Szybkość
3
Technika
10
Siła
5

Łucznictwo
Trampolina

Metal Sonic.png
Metal Sonic*
Szybki
Szybkość
8
Technika
3
Siła
7

Bieg na 100 metrów
Rzut oszczepem

Uwaga: * oznacza postać dostępną do odblokowania przy użyciu karty Aime w japońskiej wersji; ** oznacza postać którą należy odblokować w japońskiej wersji.

Team Mario[]

Postać Typ Statystyki Zalecane wydarzenia
Rio 2016 Mario.png
Mario
Zbalansowany
Szybkość
6
Technika
6
Siła
6
Rio 2016 Luigi.png
Luigi
Zbalansowany
Szybkość
6
Technika
7
Siła
5

Trampolina
Bieg z przeszkodami na 110 metrów

Rio 2016 Peach.png
Księżniczka Peach
Zwinny
Szybkość
6
Technika
9
Siła
3

Łucznictwo
Gimnastyka rytmiczna

Rio 2016 Daisy.png
Księżniczka Daisy**
Szybki
Szybkość
8
Technika
6
Siła
4

Gimnastyka rytmiczna
100 metrów stylem dowolnym

Rio 2016 Yoshi.png
Yoshi
Szybki
Szybkość
9
Technika
4
Siła
5

Piłka nożna
Bieg na 100 metrów

Rio 2016 Bowser.png
Bowser
Potężny
Szybkość
4
Technika
4
Siła
10

Rzut oszczepem
Rzut młotem

Rio 2016 Bowser Jr.png
Bowser Jr.*
Zbalansowany
Szybkość
5
Technika
6
Siła
7

Skok w dal
Rzut oszczepem

Rio 2016 Wario.png
Wario
Potężny
Szybkość
4
Technika
6
Siła
8

Łucznictwo
Rzut młotem

Rio 2016 Waluigi.png
Waluigi**
Zwinny
Szybkość
4
Technika
8
Siła
6

Skok w dal
BMX

Rio 2016 Donkey Kong.png
Donkey Kong*
Potężny
Szybkość
5
Technika
4
Siła
9

Rzut młotem
Skol w dal

Uwaga: * oznacza postać dostępną do odblokowania przy użyciu karty Aime w japońskiej wersji; ** oznacza postać którą należy odblokować w japońskiej wersji.

Goście[]

Postacie te nie są grywalne, ale gracz może się nimi zmierzyć w bonusowych wydarzeniach.

Postać Typ Statystyki Bonusowe wydarzenie
Rouge the Bat Mario & Sonic Rio Olympics.png
Rouge the Bat
Specjalny
Szybkość
8.5
Technika
4.5
Siła
10
100 metrów stylem dowolnym
Omega Rio 2016.png
E-123 Omega
Specjalny
Szybkość
3.5
Technika
9.5
Siła
10
Bieg na 100 metrów
Toad MP8.png
Toad, Niebieski Toad, Zielony Toad, Żółty Toad
Specjalny
Szybkość
5.5
Technika
10
Siła
7.5
Sztafeta 4x100 metrów
Rio 2016 Nabbit.png
Nabbit
Specjalny Nieznane Bieg z przeszkodami na 110 metrów

Niegrywalne postacie[]

Sędziowie[]

Widownia[]

Postacie z wydarzeń[]

Postacie z Road to Rio[]

  • Yoshi (gatunek)
  • Mii
  • Mii Sonic
  • Mii Mario

Krytyka[]

W pierwszej recenzji wersji na Nintendo 3DS, Famitsu przyznał grze ocenę 33 na 40, natomiast Metacritic ocenę 60 na 100, na podstawiie trzydziestu opinii krytykóów. Hobby Consolas pocchwaliło grę za jej zawartość oraz dużą ilość postaci, ale skrytykowało ją za ograniczanie grywalnych postaci do pojedynczych wydarzeń. Gameblog wyraził swoje rozczarowanie zbyt uproszczoną rozgrywką dla fanów sportów, oraz powtarzalną muzyką. Inni recenzenci zwrócili uwagę na to, że gra była zbudowana na pooprzednich odsłonach i kierowano ją głównie do młodszych odbiorców, zamiast oferować różne style. Mieli nadzieję, że wersja na Wii U będzie bardziej interesująca.

Wersja na Wii U otrzymała nieco wyższy wynik 65 na 100 na Metacritic. Impulsegamer pochwalił wartościowe aspekty poprzednich części, a także oprawę audiowizualną, ale skrytykował sterowanie. Forbes nie uznał, że gra ta byłaby w stanie zastąpić poprzednie Mario & Sonic at the London 2012 Olympic Games i Mario & Sonic at the Olympic Games, choć nadal byłaby dobrą zabawą dla przyjaciół i rodziny. Inny recenzenci taccy jak Digitally Downloaded i Atomix chwalili grę za przedstawione sporty, ale skrytykowali brak głębi w rozgrywce i nowy festiwal olimpijski. Inni zwrócili także uwagę na brak sterowania ruchowego w niektórych sportach, a także zbyt powtarzalną rozgrywkę. W pierwszym tygodniu wersja na nintendo 3DS sprzedała się w 44 tysiącach kopii w Japonii i 9 lipca 2016 była jedną z najlepiej sprzedających się gier wydanych przez Nintendo w Wielkiej Brytanii. Wersja na Wii U również sprzedała się równie licznie co ta na 3DS.

Ciekawostki[]

  • Jest to pierwsza gra z serii Mario & Sonic, od czasów Mario & Sonic at the Olympic Winter Games, w której wprowadzono nowe grywalne postaci.
  • Jest to pierwsza gra z serii Mario & Sonic która posiada różne grywalne postaci pomiędzy wersjami.
  • Wersja na Wii U jest pierwszą grą na konsolę stacjonarną z serii Mario & Sonic, którą wydano w roku olimpiady. Wersja na Nintendo 3DS jest natomiast pierwszą na konsolę przenośną, która ukazała się przed wersją na konsolę stacjonarną.
  • Jest to pierwsza gra z serii Sonic the Hedgehog, gdzie Wave the Swallow jest grywalną postacią poza serią Sonic Riders. Jest również pierwszą, gdzie Jet i Wave pojawiają się jako grywalne postaci bez Storma.
  • Jest to pierwsza gra z serii, w której Vector i Espio są grywalnymi postaciami, a Charmy nie.
  • Jest to pierwsza gra z serii, w której Doktor Eggman Nega i członkowie grupy Deadly Six są grywalnymi postaciami.
  • Jest to druga gra z serii, w której Sticks pojawia się poza serią Sonic Boom. Pierwszą była Sonic Runners.
  • W wersji na Nintendo 3DS w trybie fabularnym powracają niektóre wydarzenia z wersji przenośnej gry Mario & Sonic at the London 2012 Olympic Games.
  • Jest to pierwsza gra z serii Mario & Sonic, gdzie Colleen O'Shaughnessey użycza głosu Tailsowi, Matthew Mercer Espio, a Nika Futterman Sticks poza serią Sonic Boom.
  • Jest to ostatnia gra, w której japońskojęzycznej wersji głosu Eggmanowi i Eggmanowi Nega użycza Chikao Ōtsuka, z powodu jego śmierci na początku 2015 roku. W grze wykorzystano stare klipy z jego głosem.
  • Jest to pierwsza gra z serii Mario & Sonic, gdzie Sonic posiada własne dialogi w trybie fabularnym, zamiast bycia cichym protagonistą jak Mario. Jest to także pierwssza gra, w której Sonic wymienia imię Mario w swojej wypowiedzi.
  • W Japonii gra została wydana na 25 urodziny serii Sonic the Hedgehog, w tym samym dniu co Sonic the Hedgehog (1991).
  • W wersji arkadowej na ekranie tytułowym biegną cztery postaci: Sonic, Tails, Mario i Luigi. Można je przesuwać po ekraniu samemu biegnąc. Postaci skaczą też razem z graczem.
  • Jest to ostatnia gra z serii Sonic the Hedgehog i Mario & Sonic wydana na konsolę Wii U.