FANDOM

Marble Zone – lokacja pojawiająca się w serialu Adventures of Sonic the Hedgehog. Jest to obszar aktywnych gejzerów z wodą i systemu jaskiń bogatych w złoto i diamondius.

Opis Edytuj

Subterranean Sonic 048

Jaskinie w Marble Zone

Marble Zone to dość duży obszar, na którym znajdują się gejzery z wodą i rzeki lawy. Gejzery wyrzucają z siebie strugi wody co jakiś czas - gdy są nieaktywne, można przez nie zejść do systemu jaskiń, które są bogate w różne minerały, głównie złoto, sulfurius i diamondius, który jest uważany za najtwardszy materiał na planecie Mobius. Mieszkający tutaj kret Spelunk zgromadził swoje skarby w kraterze za jaskinią, a także w kilku podziemnych korytarzach. Przystosował także niektóre części jaskini, budując w nich tory po których mogą jeździć wagoniki. Jednocześnie Spelunk może przekształcić tory w śliską podłogę, po której można zjechać do jego głównej kwatery, gdzie znajduje się klatka z diamondiusu. W niektórych tunelach znajdują się pułapki zastawione przez Spelunka, takie jak kołyszące się kolczaste kule.

Historia Edytuj

Subterranean Sonic 107

Sonic i Tails w jaskini Spelunka

W odcinku Subterranean Sonic Sonic i Tails przemierzali Marble Zone, a Doktor Robotnik wysłał za nimi Scratcha i Groundera. Roboty próbowały złapać bohaterów, ale ci uciekli przed nimi do jaskiń. Tam jednak Sonica i Tailsa zaatakował Spelunk, który uznał ich za intruzów. Scratch i Grounder wrócili potem z Doktorem Robotnikiem i parkiem maszynowym, obiecując doktorowi że jeśli przekopią się przez Marble Zone, to dostaną się do skarbów i uda im się złapać Sonica. W tym samym czasie Sonic i Tails zostali złapani przez Spelunka w klatkę z diamondiusu. Kret chciał ich następnie zrzucić do przepaści pod klatką, ale ta została zniszczona gdy strop jaskini zerwał się pod wpływem eksplozji, jaką wywołał dynamit zdetonowany przez Scratcha i Groundera. Podczas gdy Robotnik i jego roboty spadali w przepaść, Sonic i Tails uratowali Spelunkowi życie i z jego pomocą wydostali się z tunelów wypełnionych pułapki. Powstrzymali także później, wspólnymi siłami, Robotnika, Scratcha i Groundera przed zrabowaniem skarbów Spelunka.

Ciekawostki Edytuj

  • Marble Zone nosi taką samą nazwę jak poziom z gry Sonic the Hedgehog. Jednakże w odróżnieniu od oryginału nie jest ruinami pełnymi lawy.