Być może szukałeś Marble Garden Zone - poziomu z gry Sonic the Hedgehog 3?
Cudzy1.png Leap across pools of red-hot lava and shifting islands. Then find the way to the underground palace where massive weights and flying balls of fire block your path. Cudzy2.png
Instrukcja

Marble Zone – drugi poziom w grze Sonic the Hedgehog. Następuje po Green Hill Zone i poprzedza Spring Yard Zone. Składa się z trzech aktów.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Marble Zone rozgrywa się w górzystym obszarze niedaleko Green Hill Zone zamieszkanym niegdyś przez bliżej nieznaną cywilizację. Poziom składa się z sekcji podziemnych i naziemnych. W obu występuje kamienne podłoże koloru fioletowego.

W sekcjach naziemnych gdzieniegdzie przykryte jest trawą. Pomiędzy nimi często znajdują się mniejsze lub większe zbiorniki lawy. Na powierzchni często znajdują się ruiny w postaci kolumn lub większych konstrukcji koloru jasnozielonego. Na lawie znajdują się platformy, które się poruszają lub ulegają zapłonowi po wejściu na nie.

Sekcje podziemne nie zawierają już ruin i trawy. Można tu natomiast znaleźć zgniatacze z kolcami, wielkie zbiorniki lawy, wyrzutnie kul ognia oraz zielone kolumny aktywowane przez guziki lub ruszające się same. Pojawiają się także zielone klocki, które mogą wystąpić w trzech formach. Najczęściej te największe, złożone z trzech lub czterech połączonych klocków, służą jako platformy wysuwające się ze ścian. Z reguły mniejsze, jednoelementowe, klocki służą do popychania. Mogą być użyte do wciskania przycisków lub poruszania się po ogromnych zbiornikach lawy. Ostatni klocek ma również możliwość transportu i jest aktywowany po wejściu na niego.

Boss[edytuj | edytuj kod]

Osobny artykuł: Boss poziomu Marble Zone

Bossem poziomu jest Doktor Eggman w Eggmobilu z doczepioną tubą. Lata on nad areną złożoną z dwóch platform i zbiornika lawy. Gdy znajdzie się nad jedną z platform, zrzuca na nią kulę ognia powodując jej chwilowy zapłon. Do pokonania go wymagane jest 8 uderzeń.

Przeciwnicy[edytuj | edytuj kod]

Nazwa Nazwa japońska Sprite
Batbrain Basaran (バサラン?)
Batbrain-spr.png
Buzz Bomber Beeton (ビートン?)
Buzzbomber-spr.png
Caterkiller Nal (ナール?)
Caterkiller-spr.png

W innych grach[edytuj | edytuj kod]

Sonic Drift[edytuj | edytuj kod]

Osobny artykuł: Marble (Sonic Drift)

Marble Zone pojawia się jako jeden z 6 torów wyścigowych w grze Sonic Drift. Następuje po Green Hill, a poprzedza Spring Yard. Rozgrywa się wyłącznie nad ziemią.

Lego Dimensions[edytuj | edytuj kod]

W innych mediach[edytuj | edytuj kod]

Komiksy[edytuj | edytuj kod]

Sonic the Comic[edytuj | edytuj kod]

Marble Zone pojawia się jako jedna z lokacji w świecie stworzonym w komiksach publikowanych przez Fleetway Editions. Pojawia się w jednej z historii w trzecim numerze.

Archie Comics[edytuj | edytuj kod]

W komiksie Sonic the Hedgehog, Marble Zone odgrywa rolę pobocznej lokacji. Sonic wraz z Sally Acorn, Boomerem i Antoinem przemierzają ten obszar w poszukiwaniu Doktora Eggmana. Po Super Genesis Wave, Marble Zone stał się kopią swojego growego odpowiednika.

Sonic X[edytuj | edytuj kod]

Marble Zone pojawia się w komiksowej adaptacji Sonic X autorstwa Archie Comics. Było częścią wirtualnego świata Doktora Eggmana, przez który przemierzali Sonic i Amy. Doszło do walki z wirtualnym Eggmanem, po czym dwójka została przetransportowana do Spring Yard Zone.

Seriale[edytuj | edytuj kod]

Adventures of Sonic the Hedgehog[edytuj | edytuj kod]

Osobny artykuł: Marble Zone (Adventures of Sonic the Hedgehog)

Marble Zone z Adventures of Sonic the Hedgehog nie przypomina pierwowzoru. Jest to lokacja pełna gejzerów. Zamieszkuje ją kret Spelunk.

Muzyka[edytuj | edytuj kod]

Nazwa Muzyka
Marble Zone
Marble Zonne (Masa's Demo version)
Marble Zonne (Sonic the Hedgehog Genesis)

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Początkowo miał to być trzeci poziom, następujący po Labyrinth Zone, a poprzedzający Star Light Zone. Układ poziomów zmieniono, aby zbalansować wzrost poziomu trudności.
  • Na niebie planowano umieścić obiekty przypominające UFO na niebie. Gracz ma możliwość ich umieszczenia w reedycji z 2013 roku w trybie debugowania.
  • Muzyka z poziomu znajduje się w kodzie gry ośmiobitowej wersji, co oznacza, że planowano w niej umieścić Marble Zone.
  • Pierwszy akt został użyty w Game Landzie w Sonic Colors.