FANDOM

Być może szukałeś Marble Garden Zone - poziomu z gry Sonic the Hedgehog 3?

Marble Zone – drugi poziom w grze Sonic the Hedgehog. Następuje po Green Hill Zone i poprzedza Spring Yard Zone. Składa się z trzech aktów.

Opis Edytuj

Marble Zone rozgrywa się w górzystym obszarze niedaleko Green Hill Zone zamieszkanym niegdyś przez bliżej nieznaną cywilizację. Poziom składa się z sekcji podziemnych i naziemnych. W obu występuje kamienne podłoże koloru fioletowego.

W sekcjach naziemnych gdzieniegdzie przykryte jest trawą. Pomiędzy nimi często znajdują się mniejsze lub większe zbiorniki lawy. Na powierzchni często znajdują się ruiny w postaci kolumn lub większych konstrukcji koloru jasnozielonego. Na lawie znajdują się platformy, które się poruszają lub ulegają zapłonowi po wejściu na nie.

Sekcje podziemne nie zawierają już ruin i trawy. Można tu natomiast znaleźć zgniatacze z kolcami, wielkie zbiorniki lawy, wyrzutnie kul ognia oraz zielone kolumny aktywowane przez guziki lub ruszające się same. Pojawiają się także zielone klocki, które mogą wystąpić w trzech formach. Najczęściej te największe, złożone z trzech lub czterech połączonych klocków, służą jako platformy wysuwające się ze ścian. Z reguły mniejsze, jednoelementowe, klocki służą do popychania. Mogą być użyte do wciskania przycisków lub poruszania się po ogromnych zbiornikach lawy. Ostatni klocek ma również możliwość transportu i jest aktywowany po wejściu na niego.

Boss Edytuj

Osobny artykuł: Boss poziomu Marble Zone

Bossem poziomu jest Doktor Eggman w Eggmobilu z doczepioną tubą. Lata on nad areną złożoną z dwóch platform i zbiornika lawy. Gdy znajdzie się nad jedną z platform, zrzuca na nią kulę ognia powodując jej chwilowy zapłon. Do pokonania go wymagane jest 8 uderzeń.

Przeciwnicy Edytuj

Nazwa Nazwa japońska Sprite
Batbrain Basaran (バサラン?)
Batbrain-spr
Buzz Bomber Beeton (ビートン?)
Buzzbomber-spr
Caterkiller Nal (ナール?)
Caterkiller-spr

W innych grach Edytuj

Sonic Drift Edytuj

Osobny artykuł: Marble (Sonic Drift)

Marble Zone pojawia się jako jeden z 6 torów wyścigowych w grze Sonic Drift. Następuje po Green Hill, a poprzedza Spring Yard. Rozgrywa się wyłącznie nad ziemią.

Lego Dimensions Edytuj

W innych mediach Edytuj

Komiksy Edytuj

Sonic the Comic Edytuj

Marble Zone pojawia się jako jedna z lokacji w świecie stworzonym w komiksach publikowanych przez Fleetway Editions. Pojawia się w jednej z historii w trzecim numerze.

Archie Comics Edytuj

W komiksie Sonic the Hedgehog, Marble Zone odgrywa rolę pobocznej lokacji. Sonic wraz z Sally Acorn, Boomerem i Antoinem przemierzają ten obszar w poszukiwaniu Doktora Eggmana. Po Super Genesis Wave, Marble Zone stał się kopią swojego growego odpowiednika.

Sonic X Edytuj

Marble Zone pojawia się w komiksowej adaptacji Sonic X autorstwa Archie Comics. Było częścią wirtualnego świata Doktora Eggmana, przez który przemierzali Sonic i Amy. Doszło do walki z wirtualnym Eggmanem, po czym dwójka została przetransportowana do Spring Yard Zone.

Seriale Edytuj

Adventures of Sonic the Hedgehog Edytuj

Osobny artykuł: Marble Zone (Adventures of Sonic the Hedgehog)

Marble Zone z Adventures of Sonic the Hedgehog nie przypomina pierwowzoru. Jest to lokacja pełna gejzerów. Zamieszkuje ją kret Spelunk.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Marble Zone
Marble Zonne (Masa's Demo version)
Marble Zonne (Sonic the Hedgehog Genesis)

Ciekawostki Edytuj

  • Początkowo miał to być trzeci poziom, następujący po Labyrinth Zone, a poprzedzający Star Light Zone. Układ poziomów zmieniono, aby zbalansować wzrost poziomu trudności.
  • Na niebie planowano umieścić obiekty przypominające UFO na niebie. Gracz ma możliwość ich umieszczenia w reedycji z 2013 roku w trybie debugowania.
  • Muzyka z poziomu znajduje się w kodzie gry ośmiobitowej wersji, co oznacza, że planowano w niej umieścić Marble Zone.
  • Pierwszy akt został użyty w Game Landzie w Sonic Colors.