Być może szukałeś Marble Zone - poziomu z gry Sonic the Hedgehog?

Use Sonic's Spin Dash attack to crash through marble barriers and propel Sonic up steep hills as he explores this ancient city.

Instrukcja

Marble Garden Zone (マーブルガーデン Māburugāden?) – trzeci poziom w grach Sonic the Hedgehog 3 oraz Sonic 3 & Knuckles. Składa się z 2 aktów. Następuje po Hydrocity Zone, a poprzedza Carnival Night Zone. Mini-bossem jest Tunnelbot, a bossem Drill Mobile.

Opis[]

Marble Garden Zone jest poziomem położonym w sercu ruin na Angel Island. Wypełniają go kamienne struktury, ale także roślinność oraz inne, nieco bardziej zaawansowane elementy.

Akt pierwszy rozpoczyna się spadkiem postaci po wyrzuceniu z Hydrocity Zone oraz długą pionową sekwencją, z której gracz ma dwa wyjścia. W kilku miejscach aktu gracz natrafia na Tunnelboty, który mogą być uderzane, ale nie można ich zniszczyć. Unoszą się one w powietrzu, a następnie wzlatują i wwiercają w sufit nad nimi. Często powoduje to wstrząsy oraz uruchomienie się pobliskiego mechanizmu. W akcie drugim gracz natrafia na podobne sytuacje, lecz tym razem z Drill Mobile. Gracz musi uderzyć go raz lub poczekać kilka sekund, aby móc kontynuować. Pod koniec tego aktu ma miejsce sekwencja, w której gracz musi nawigować po platformach oraz innych elementach przy podnoszącym się gruncie, aby uniknąć zgniecenia.

Powszechnymi elementami rozgrywki są koła wznoszące platformy. Gracz musi je aktywować za pomocą Spin Dasha. Ponadto gracz często będzie musiał używać Spinning Topów. Poza szybszym poruszaniem się, przedmioty te umożliwiają niszczenie najtwardszych marmurowych ścian, których nie jest w stanie zniszczyć nawet Knuckles. Pojawia się też specjalny rodzaj pętli, która zakończona jest wysoką walcowatą strukturą, po której powierzchni pobiegnie postać. Gracz może dobiec do końca lub zeskoczyć po którejś ze stron. Niebezpieczeństwem czyhającym na gracza są zbiorniki z błotem, w których postać powoli się zanurza, a jeżeli nie wyskoczy - ginie.

Akt drugi kończy się walką z bossem, różną dla postaci, oraz przejściem do Carnival Night Zone, zależnym od postaci. Sonic i Tails lecą po walce, a Knuckles po prostu idzie.

Położenie wielkich pierścieni[]

Akt 1[]

  1. Na samym początku trzeba obrać górną trasę i dojść do ściany ze Spikerem i monitorem. Należy następnie wykonać Spin Dash przez ścianę, wewnątrz której mieści się pierścień.
  2. Po znalezieniu pierwszego pierścienia należy skoczyć na trzecią z przemieszczających się pionowo platform, a następnie wskoczyć na obrotową. Ukryte pomieszczenie z pierścieniem znajduje się po lewej - Tails i Knuckles mogą tam po prostu polecieć, natomiast Sonic będzie potrzebował ognistej lub elektrycznej osłony. Ognista osłona dostępna jest tuż obok, po prawej.
  3. Trzeci pierścień znajduje się na prawo od drugiego za ścianą z dodatkowym życiem i wymaga wspinaczki w górę. Tails i Knuckles mogą do niego polecieć, omijając przeciwników i obrotowe platformy. Sonic będzie musiał użyć Spinning Topa znajdującego się piętro niżej i przeprowadzić go przez wszystkie zagrożenia. Można także użyć elektrycznej osłony aby dostać się na platformy.
  4. Kontynuując od poprzedniego pierścienia gracz powinien przemieszczać się dalej, możliwie prowadząc przy tym Spinning Top aby niszczyć ściany po drodze. Można tego również dokonać Spin Dashem. Po sekcji z trzema ustawionymi obok siebie kolcami należy trzymać się cały czas górnej trasy i dojść do monitora z butami szybkości. Stąd należy wykonać Spin Dash i zniszczyć ścianę, lub użyć do tego Spinning Topa. Jeśli gracz jako Sonic spadnie na dolną trasę, to ma jeszcze szansę wrócić jeśli złapie się latającego Tailsa.
  5. Po sekcji z pętlą i wielkim filarem należy wybrać trasę po prawej i wspinać się na górę, aż pojawi się Spinning Top. Należy się następnie przemieścić na nim do lewej ściany, polecieć w górę i wskoczyć do środka.
  6. Aby zebrać szósty pierścień należy zginąć, jeśli gracz obrał trasę do piątego. Należy wtedy kontynuować przemieszczanie się lewą trasą aż do obrotowych platform. Na lewo od nich znajduje się ukryta komnata z pierścieniem.
  7. Aby zebrać ten pierścień należałoby zacząć poziom od początku i biec cały czas w dół, aż gracz trafi do nowej sekcji. Należy tam kontynuować trasę aż do Spinning Topa, Bubblesa i springa. Gracz musi następnie przeskoczyć nad Spinning Topem do błotnego jeziora i udać się w lewo do wysepki z pierścieniem.
  8. Po zebraniu poprzedniego pierścienia należy kontynuować swoją drogę do dużego, ciemnego pomieszczenia, a następnie pętli z filarem. Należy wybrać trasę po prawej i wspinać się do góry, aż gracz zauważy obrotowe platformy. Po lewej będzie się znajdowała komnata z pierścieniem.

Akt 2[]

  1. Dostępny tylko na trasie dla Tailsa. Gracz musi polecieć w górę na początku aktu, zatrzymując się po drodze aby odpocząć. Należy następnie biec dalej do pętli z filarem i wybrać trasę po lewej, oraz kontynuować do komnaty z wielkim pierścieniem.
  2. Aby zdobyć ten pierścień należy wrócić na środkową trasę. Po pierwszym spotkaniu z Drill Eggmanem należy kontynuować trasę. Kiedy pojawi się pierwsze obniżenie terenu, tuż za tabliczką ze strzałką w prawo, należy z niego skorzystać i kierować się w lewo. Za pomocą Spinning Topa należy zniszczyć podłoże i przejść przez podziemny tunel, na końcu którego znajduje się wielki pierścień. W przypadku obrania górnej trasy należy kontynuować drogę w prawo, ale trzymając się jak najniższych możliwych pięter.
  3. Do zdobycia tego wielkiego pierścienia trzeba wrócić na górną trasę korzystając ze Spinning Topów. Po przejściu przez punkt kontrolny należy biec do pętli i przy obu filarach wybierać trasę w prawo. Krótko po wybraniu drugiej trasy Tails może polecieć w górę nad rozpadające się podłoże i do komnaty z wielkim pierścieniem po lewej. Sonic również może się tam dostać, jeśli użyje Spinning Topa do zniszczenia ściany przed czarną komnatą i natychmiast z niego zeskoczy, kontynuując drogę w lewo.

Bossowie[]

Tunnelbot[]

Osobny artykuł: Tunnelbot

Tunnelbot

Mini-bossem poziomu jest Tunnelbot. Inne Tunnelboty pojawiają się w trakcie całego aktu pierwszego w kilku miejscach, jednak tylko końcowy służy jako boss. Atakiem i zarazem sposobem obrony robota jest wwiercanie się w sufit nad areną i wywoływanie przy tym opadu różnych kamieni oraz raniących zaostrzonych skał.

Drill Mobile[]

Osobny artykuł: Drill Mobile

Drill Mobile

Bossem poziomu jest Drill Mobile, walka zależna jest od postaci. W wersji Sonica i Tailsa gracz musi ścigać Drill Mobile w powietrzu. Boss co jakiś czas zawraca i atakuje z różnych stron ekranu swoim wiertłem. W wersji Knucklesa walka ma miejsce wewnątrz jaskini. Drill Mobile wystrzeliwuje swoje wiertło w kilku różnych kierunkach, po czym zaczyna przemieszczać się po wyznaczonej w ten sposób trasie. Można mu wtedy zadać obrażenia, uważając na ostre fragmenty wiertła.

Przeciwnicy[]

Nazwa Nazwa japońska Sprite
Bubbles Harisenbo (ハリセンボ?)
Bubbles-spr.png
Mantis Kamakiri (カマキリ?)
Mantis-spr.png
Relief Rerifu (レリーフ?)
Relief-spr.png
Spiker Togemane (とげまね?)
Spikersonic3sprite.png

Muzyka[]

Nazwa Muzyka
Marble Garden Zone Akt 1
Marble Garden Zone Akt 2
Marble Garden (Sonic Generations)