Limitery – przedmioty pojawiające się w serii Sonic the Hedgehog. Jest to para złotych pierścieni noszonych przez Shadowa, w celu ograniczenia jego mocy przed całkowitym wyczerpaniem.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Limitery to para złotych pierścieni, które Shadow nosi na nadgarstkach. Ich zadaniem jest ograniczać pełną moc Shadowa i tym samym zapobiegać jej wyczerpaniu się. Shadow może jednak w krytycznych sytuacjach ściągnąć Limitery, aby uwolnić swą pełną moc, ryzykując jednak utratę energii.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Sonic Adventure 2[edytuj | edytuj kod]

W grze Sonic Adventure 2 Super Shadow stracił jeden ze swoich Limiterów po walce z Finalhazard. Sonic zdołał odzyskać jeden limiter i przekazać go Rouge.

Sonic the Hedgehoog (2006)[edytuj | edytuj kod]

W grze Sonic the Hedgehog (2006) Shadow zdjął swoje Limitery podczas finałowej walki z Mephilesem i jego klonami, uwalniając potężną falę uderzeniową dzięki której przeciwnicy zostali pokonani. Shadow zdołał również utrzymać swoją moc i nałożyć Limitery z powrotem.

W innych mediach[edytuj | edytuj kod]

Sonic X[edytuj | edytuj kod]

Limitery w serialu Sonic X

Osobny artykuł: Limitery (Sonic X)

W serialu Sonic X Limitery po raz pierwszy otrzymały swoją nazwę. W drugim sezonie serialu Super Shadow ściągnął oba Limitery, aby teleportować Kosmiczną Kolonię ARK z dala od Ziemi. Sonic odzyskał jeden z Limiterów i przekazał go potem Chrisowi. Na początku trzeciego sezonu Shadow nie posiadał również swoich Limiterów, które dopiero potem przekazał mu Chris, aby uchronić przed utratą siły po każdej walce. Shadow wielokrotnie pozbywał się Limiterów aby pokonać przeciwników, z którymi początkowo nie dawał sobie rady.

Archie Comics[edytuj | edytuj kod]

W komiksach Limitery znane są pod nazwą Inhibitor Rings. Tak jak w innych mediach, ograniczają odpływ mocy Shadowa. Po zdjęciu inhibitorów Shadow dokonuje transformacji w Chaos Shadowa.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Koncept pierścieni ograniczających odpływ mocy Shadowa został po raz pierwszy zaprezentowany w serialu Sonic X, a dopiero potem został przeniesiony do gier.
  • W grze Sonic Heroes Shadow nadal posiada oba Limitery, mimo że utracił je w zakończeniu Sonic Adventure 2.