Enter the biggest, hottest Zone on Floating Island! Beware of exploding rocks and Toxomisters that poison the air!

Instrukcja

Lava Reef Zone (ラバーリーフ Rabārīfu?) – czwarty poziom w grze Sonic & Knuckles, a dziesiąty w Sonic 3 & Knuckles. Składa się z dwóch aktów. Następuje po Sandopolis Zone, a poprzedza Hidden Palace Zone.

Opis[]

Lava Reef Zone rozgrywa się wewnątrz wulkanu na Angel Island. Znajduje się tutaj mnóstwo lawy, skał, a także mechanicznych konstrukcji. Akt pierwszy rozgrywa się w aktywnym wulkanie, zaś w drugim lawa zastyga i tworzy różnokolorowe kryształy.

Akt pierwszy rozpoczyna się przejściem z Sandopolis Zone, zależnym od postaci. Znajduje się tu mnóstwo jezior lawy. Częstymi elementami rozgrywki są zgniatacze z kolcami, które znajdują się w mniej lub bardziej niebezpiecznych miejscach. W trakcie aktu, gracz spotka ulepszoną wersję Tunnelbota, jednak nie jest on mini-bossem. Ponadto, częste są wodospady lawy, drzwi otwierane przyciskami oraz kolczaste kule. Te ostatnie pojawiają się w dwóch formach: obracają się dookoła środka lub, większe, turlają się po powierzchni. Jedna z tych drugich pojawia się w sekcji, gdzie goni gracza. W niektórych miejscach pojawiają się pionowe szyny z windami. Aby je przemieścić, gracz musi wykonać Spin Dash podczas stania na nich.

Akt drugi wygląda znacznie inaczej. Lawa jest praktycznie nieobecna, dominują kryształy oraz solidny grunt, skały stanowią tło. Pojawiają się pomarańczowe tuby przenoszące pomiędzy sekcjami poziomu. Innymi nowymi elementami są miotacze płomieni oraz nowe rodzaje kolczastych kul. Jedne są rozłożone wzdłuż walcowatej podłogi, tworząc obracający się po nim sznur. Drugi zaś jest położony wewnątrz dołka, z którego co jakiś czas jest podrzucany. Pojawiają się także ruchome platformy. Pod koniec aktu, wyraźnie widoczny staje się Death Egg. Po chwili następuje spotkanie z Knucklesem. Popycha on skałę, która spada po schodach i spycha gracza do areny bossa poziomu.

Po pokonaniu bossa, gracz udaje się przez ostudzoną lawę oraz jeszcze stygnący korytarz do Hidden Palace Zone. Jako Knuckles, gracz nie walczy z bossem i udaje się inną ścieżką do następnego poziomu.

Położenie wielkich pierścieni[]

Są to ostatnie dostępne wielkie pierścienie w grze.

Akt 1[]

  1. Po drugim spotkaniu z Driller Droidem należy kierować się w prawo. Po skorzystaniu z windy aby wjechać na górę należy przeskoczyć w lewo do sekretnego pomieszczenia.
  2. Zaraz po zebraniu pierwszego pierścienia należy kontynuować drogę w prawo. W sekcji gdzie znajduje się kolczasty zgniatacz należy na niego wskoczyć i dostać się do położonego po prawej sekretnego przejścia.
  3. Tylko dla Tailsa. Kontynuować wspinaczkę w górę, wyjść z tunelu i iść w prawo do punktu kontrolnego. Należy tutaj polecieć w górę, uważając na miotacze ognia, do ukrytego pomieszczenia z pierścieniem.

Akt 2[]

  1. Tylko dla Knucklesa. Należy dostać się do sekcji z dwoma monitorami Eggmana i Iwamodoki, a następnie wyburzyć ścianę po prawej i wbiec do tuby. Przeniesie ona gracza do nowej sekcji. Kiedy gracz dotrze do sekcji z przemieszczającymi się platformami nad kolcami należy skierować się w prawo do ukrytego pomieszczenia.
  2. Zamiast korzystania z przejścia dla Knucklesa należy przeskoczyć po platformach i kontynuować normalną trasą w prawo. Po dotarciu do czerwonego springa należy skoczyć na przemieszczającą się w powietrzu platformę i z niej do ukrytego po lewej pomieszczenia.
  3. Zeskoczyć w dół po zebraniu poprzedniego pierścienia i kierować się najpierw w lewo, a potem dolnym korytarzem w prawo do platform nad kolcami. Po lewej na górze pomieszczenia znajduje się ukryte przejście do pierścienia.
  4. Kontynuować trasę po zebraniu poprzedniego pierścienia. W sekcji z dwiema metalowymi tubami należy wyskoczyć na górę, odbić się od żółtego springa po lewej i wylądować na ruchomych platformach. Po prawej znajduje się ukryta przejście do wielkiego pierścienia.
  5. Po zdobyciu poprzedniego pierścienia należy kierować się dalszą trasą. Po przebiegnięciu przez wielką pętlę należy zeskoczyć na dół i wylądować na żółtym springu, uważając na kolce obok. Po prawej znajduje się przejście do komnaty z pierścieniem.

Bossowie[]

Heat Arms[]

Osobny artykuł: Heat Arms

Heat Arms

Mini-bossem poziomu jest Heat Arms. Boss atakuje swoimi dwiema mackami, które wysuwają się z prawej i lewej strony, strzelając w gracza pociskami. Po oddaniu salwy macki chowają się i wysuwane jest wielkie, mechaniczne ramię, które próbuje zgnieść gracza. Zarówno macki jak i ramię muszą zostać zniszczone.

Hot Mobile[]

Osobny artykuł: Hot Mobile

Hot Mobile

Bossem poziomu jest Hot Mobile, silnie uzbrojony, lawo-odporny Egg Mobile. Przed walką gracz musi skakać po platformach nad lawą, unikając rakiet wystrzeliwanych przez Hot Mobile. Później walka przenosi się do wodospadu lawy. Arena przechyla się na różne strony, w zależności od tego po której znajduje się boss. Gracz musi skakać po pływających w lawie platformach i unikać kolczastych kul wystrzeliwanych przez bossa, aby zranił się nimi sam.

Badniki[]

Nazwa Nazwa japońska Sprite
Iwamodoki Iwamodoki (岩もどき?)
Iwamodoki.png
Fireworm Mamba (マンバー?)
Fireworm-spr.png
Toxomister Puwazone (プワゾーン?)
Toxomister-spr.png

W innych grach[]

LEGO Dimensions[]

Lava Reef Zone w LEGO Dimensions

Lava Reef Zone pojawia się również w grze LEGO Dimensions, jako jedna z lokacji w Adventure World Sonica. Pod wulkanem przebywa Shadow, od którego gracz może otrzymać misję. Wewnątrz znajdują się wąskie ścieżki. Należy tutaj uważać, aby nie wpaść do jeziora lawy na dnie wulkanu. Gracz może przeskakiwać tu nad głowami Batbrainów, jak po platformach. Lava Reef Zone styka się z Ice Cap Zone. W głębi wulkanu znajduje się Hidden Palace Zone.

Sonic Mania[]

Osobny artykuł: Lava Reef Zone (Sonic Mania)

Lava Reef Zone w Sonic Mania

Lava Reef Zone pojawia się jako dziewiąty poziom w grze Sonic Mania. Składa się z dwóch aktów. Pod koniec pierwszego aktu gracz walczy z mini-bossem. Pod koniec drugiego aktu ma miejsce walka z głównym bossem. Oba akty są zbliżone do oryginalnych aktów tego poziomu. Pojawia się tutaj jednak więcej pułapek, takich jak wielkie kolczaste kule, czy miotacze ognia.

Muzyka[]

Nazwa Muzyka
Lava Reef Zone Akt 1
Lava Reef Zone Akt 2/Hidden Palace Zone

Ciekawostki[]

  • Początkowo, Lava Reef wyglądało inaczej. Używało szarych skał i pomarańczowych rur. Ponadto Death Egg widoczny w tle pierwszego aktu znajdował się w innej pozycji.
  • W menu wyboru poziomu, Lava Reef Zone jest przedstawiony jako poziom czteroaktowy (3 akt to boss, a 4 to Hidden Palace Zone)
  • Muzyka w tle aktu drugiego użyta została także w Hidden Palace Zone.
  • W pierwszym akcie gracz jako Knuckles wciąż może zobaczyć Death Egg w tle poziomu.