You're getting close to where Dr. Robotnik is repairing his Death Egg ship. This is your last chance to stop the Doc's evil scheme.

Instrukcja

Launch Base Zone (ランチベース Ranchibēsu?) – szósty poziom w grach Sonic the Hedgehog 3 oraz Sonic 3 & Knuckles. Składa się z dwóch aktów. Następuje po IceCap Zone. W Sonic 3 & Knuckles poprzedza Mushroom Hill Zone.

Opis[]

Poziom zaczyna się przerywnikiem ukazującym wyskoczenie postaci spod śniegu. Po chwili poziom przechodzi w typową dla Eggmana bazę. W trakcie poziomu można napotkać takie elementy jak obracające się cylindry, platformy (ruchome i statyczne), podziemne tuby w kształcie małej litery "b", platformy niszczące się podczas kontaktu z postacią, podobne do filiżanek "pojazdy", poruszające się po pionowych rurach oraz statuy ziejące ogniem. Ponadto można napotkać różnego rodzaju badniki oraz kabiny w rurach, poprzez które można dostać się do innych części bazy.

Czasami postacie wchodzą do różnych budynków. Gdy postać jest na zewnątrz nie widać ich zawartości, jednak po wejściu do nich zostaje ukazana ich wewnętrzna budowa - platformy, kolce, itp. Innym elementem poziomu są zniszczalne włączniki. Gdy włącznik zostanie zniszczony, pobliskie przedmioty (drzwi lub mosty) zmieniają położenie.

Pod koniec aktu ma miejsce cutscenka z Knucklesem. Wrzuca on bombę do wieży, przez co ta zostaje zniszczona. Ma to odzwierciedlenie w historii kolczatki - walczy z dwoma Twin Hammerami w innym miejscu, gdyż nie ma "filiżanek", które by go wywiozły do areny Sonica. Jako Knuckles, gracz nie widzi w trakcie poziomu Death Egga w tle.

Akt drugi rozgrywa się na jeziorze. Pojawiają się podwodne strefy. W trakcie poziomu można napotkać na dwa nowe elementy: rury z kapsułami zostają zastąpione przez rury z wodą, które mają szerszy zasięg oraz na przejścia, przez które co jakiś czas opada laser.

Knuckles posiada swój własny układ aktu. Dominują w nim sekcje platformowe oraz wymagające użycia zdolności kolczatki. Poziom wody jest dużo niższy, gdyż Death Egg już jej nie wypiera. W trakcie aktu, gracz niszczy rurę, z której leci woda i w niedługim czasie wypełnia akt Knucklesa do poziomu z wersji z Sonica.

Pod koniec aktu, gracz mierzy się z właściwymi dla siebie bossami. Sonic i Tails po pokonaniu pierwszego udają się na pokład Death Egga. Próbuje powstrzymać ich Knuckles, lecz start stacji mu to uniemożliwia.

W grze Sonic the Hedgehog 3 jest to finałowy poziom, zaś w Sonic 3 & Knuckles postacie przechodzą do Mushroom Hill Zone.

Różnice[]

Przykładowa zmiana w pierwszym akcie poziomu

W przeciwieństwie do innych poziomów z gry, Launch Base różni się znacznie pomiędzy pojedynczą a pełną grą. W Sonic 3 & Knuckles poziom stał się łatwiejszy. Dodano pierścienie na zboczach, zmieniono działanie niektórych pułapek, a niektóre całkiem usunięto. Zmieniono także lokacje przeciwników, usunięto szczególnie tych, którzy znajdowali się na obrotowych cylindrach. Co ciekawe, zmianie uległ także układ drugiego aktu dla Knucklesa, pod tymi samymi aspektami.

Położenie wielkich pierścieni[]

Akt 1[]

  1. Pierwszy pierścień znajduje się tuż na początku poziomu. Na obrotowej, czarnej tubie należy zeskoczyć w dół i skierować się w lewo do ukrytego tunelu.
  2. Po skorzystaniu z pierwszej windy Sonic, z pomocą Tailsa, powinien wlecieć możliwie jak najwyżej i kierować się w lewo aż do ukrytego tunelu. Alternatywnie Tails, którego winda przenosi na górę, może po prostu trzymać się lewej ściany i polecieć do góry.
  3. Trzymając się dolnej sekcji należy znaleźć odstająca platformę z czerwonym springiem i odbić się z niego w górę, a następnie przeskoczyć po platformach do ukrytego pomieszczenia po lewej. Alternatywnie można także skorzystać z górnej ścieżki i zeskoczyć z czarnej tuby na dolne piętro.

Akt 2[]

  1. Na początku poziomu, w wersji Sonica i Tailsa, należy zeskoczyć na dół do sekcji wodnej i przejść przez tunel nad czerwonym springiem po lewej.
  2. Kontynuując trasę należy dojść do sekcji ze wspinaczką pod górę i skorzystać z obrotowej windy, a następnie przeskoczyć w prawo. Stąd trzeba wykonać Spin Dash i dostać się do tunelu po lewej.
  3. Na trasie dla Knucklesa, w sekcji z krzyżującymi się trasami, należy przeskoczyć nad drugim panelem z zielonymi strzałkami do tunelu po prawej.
  4. W górnej sekcji między dwiema czarnymi tubami znajduje się tunel po prawej.
  5. Po zebraniu poprzedniego pierścienia można zeskoczyć z drugiej czarnej tuby na sam dół. Następnie należy skierować się w prawo, odpowiednio rozpędzić i wyskoczyć ze wzniesienia do kolejnego tunelu z wielkim pierścieniem.

Bossowie[]

Poziom zawiera 4 bossów, mini-bossa w akcie pierwszym oraz 3 bossów w akcie drugim. W poradniku opublikowanym w Sonic the Comic, bossowie otrzymali zbiorczą nazwę Doctor Robotnik’s Final Challenge.

Twin Hammer[]

Osobny artykuł: Twin Hammer

Twin Hammer

Mini-bossem poziomu jest Twin Hammer. Jest to mały, kulisty robot z dwiema kolczastymi kulami, które obraca wokół siebie. Co jakiś czas chowa je również i łatwiej go wtedy trafić, wciąż jednak uważając na wystające kolce. Po kilku uderzeniach boss traci również pierwsze ramię, a po utracie drugiego zostaje zniszczony.

Ball Shooter[]

Osobny artykuł: Ball Shooter

Ball Shooter

Pierwszym głównym bossem drugiego aktu jest Ball Shooter. Jest to maszyna Eggmana na wzniesieniu, która wyrzuca na dolną trasę czarne kule. Mogą być wyrzucane na dwóch wysokościach: z góry, albo z dołu. Dodatkowo boss wysuwa wtedy belkę, po której można do niego wskoczyć i zadać mu obrażenia. Walka nie dotyczy Knucklesa.

Beam Rocket[]

Osobny artykuł: Beam Rocket

Beam Rocket

Drugi boss, z którym walka ma miejsce na latającej platformie. W wersji Knucklesa odbywa się na jednej z tub łączących bazę. Beam Rocket to trzypiętrowa rakieta, która przemieszcza się pionowo po prawej lub lewej stronie ekranu, wystrzeliwując lasery z dwóch dział na środkowych segmentach. Jej kokpit osłania także metalowa kula, dlatego trzeba czekać na odpowiedni moment do ataku. Co kilka uderzeń segmenty Beam Rocket rozpadają się i boss traci swoje działa laserowe, aż ostatecznie zostaje mu tylko kokpit.

Big Arm[]

Osobny artykuł: Big Arm

Big Arm

Trzeci i finałowy boss poziomu, a także całej gry Sonic the Hedgehog 3. Rozpoczyna się bezpośrednio po pokonaniu Beam Rocket. W trakcie walki Big Arm unosi się nad areną i szarżuje w kierunku gracza, aby złapać go w swoje ramiona i wgnieść w podłoże. Co jakiś czas leci również pod areną, próbując nabić gracza na kolce osłaniające jego kokpit z góry. Aby pokonać bossa trzeba celować w jego środek - zbyt niski skok spowoduje że gracz zostanie złapany w jego ramiona, a za wysoki może spowodować kolizję z kolcami.

Badniki[]

Nazwa Nazwa japońska Sprite
Flybot767 Moeve (メーベ?)
Flybot767-spr.png
Orbinaut Pola (ポーラ?)
Orbinauts3-spr.png
Ribot Keroppo (ケロッポ?)
Ribot-spr.png
Snail Blaster Den-Den (デンデン?)
Snailblaster-spr.png
Corkey Laser (レーザー?)
Corkey-spr.png

W innych grach[]

Sonic Generations[]

Osobny artykuł: Big Arm (Sonic Generations)

Launch Base pojawia się na krótko w Sonic Generations na Nintendo 3DS. Nie jest to grywalny poziom, służy wyłącznie jako arena walki z Big Armem.

Muzyka[]

Nazwa Muzyka
Launch Base Zone Akt 1
Launch Base Zone Akt 2
Sonic & Knuckles Collection
Launch Base Zone Akt 1
Launch Base Zone Akt 2

Ciekawostki[]

  • Początkowo poziom miał mieć inną muzykę. Została ona wykorzystana w Sonic & Knuckles Collection.
  • Pierwotnie, poziom używał innej kolorystyki: niebo było różowawe, Death Egg zielony, a woda nieco ciemniejsza. Kolorystyka ta, choć zmieniona, w końcowej wersji gry pojawia się na ikonie poziomu.