FANDOM

Cudzy1 It was more interesting when we were fighting to save the world. Now that we're focusing on rebuilding, it's all scheduling and inventory and... Peh! I've got no patience for it. Cudzy2
Knuckles the Echidna, Sonic the Hedgehog #3

Knuckles the Echidna – postać pojawiająca się w serii komiksów Sonic the Hedgehog publikowanych przez wydawnictwo IDW Publishing. Jest to czerwony kolczatka, strażnik Głównego Szmaragdu i mieszkaniec Anielskiej Wyspy. Pełni również funkcję głównego dowódcy w Resistance. W wolnym czasie lubi poświęcać się poszukiwaniu skarbów.

Historia Edytuj

Przeszłość Edytuj

Knuckles przez wiele lat był strażnikiem Głównego Szmaragdu na Anielskiej Wyspie. Brał także udział w kilku przygodach Sonica. Pewnego razu jeż został pokonany przez Doktora Eggmana i wydawało się, że zaginął. Knuckles stanął na czele Resistance, gdzie zebrało się wielu przyjaciół Sonica aby kontynuować walkę z Eggmanem o wyzwolenie planety. Za organizację odpowiadała jednak głównie Amy Rose. Ostatecznie okazało się że Sonic przeżył. Po tym jak Resistance wyzwoliło jeża, Knuckles poprowadził powstanie do zwycięskiego końca. Po tym jak Imperium Eggmana zostało pokonane, Doktor Eggman przepadł bez wieści. Po wojnie Knuckles pozostał w Resistance aby pomóc w porządkowaniu zrujnowanego świata.

Fallout Edytuj

IDW3KnucklesSonicvsRougTumble

Knuckles i Sonic kontra Rough i Tumble

W Sonic the Hedgehog #3 Knuckles udał się do Barricade Town, które zajmowało się magazynowaniem Wisponów, ponieważ zaniepokoiło go wstrzymanie dostaw broni. Pod miastem pokonał oblegające je Death Egg Robot Sentinele. Wtedy zjawił się Sonic, któremu Knuckles wyjaśnił okoliczności jakie doprowadziły do jego obecności pod miastem. Mimo zniszczenia robotów, mieszkańcy nie chcieli wpuścić bohaterów. Knuckles i Sonic sami przeskoczyli nad murami. Dowiedzieli się wtedy, że kontrolę nad arsenałem Wisponów przejęli dwaj najemnicy - Rough i Tumble. Knuckles i Sonic dostali się do magazynu i znaleźli tam zamknięte w kapsułach Wispy, a także zniewolonych cywili. Knuckles i Sonic wywabili Rougha i Tumble'a i stanęli z nimi do walki. Bohaterowie mieli przewagę, lecz złoczyńcy postanowili wykorzystać Wispony. Sonic unieszkodliwił broń, przekonując Wispy by nie służyły złoczyńcom. Gdy broń stała się bezużyteczna, Knuckles i Sonic pokonali Rougha i Tumble'a, którzy zostali aresztowani. Mieszkańcy miasta i Wispy świętowali zwycięstwo. Knuckles miał nadzieję, że konflikty po wojnie wreszcie się zakończą i będzie mógł spokojnie wrócić na Anielską Wyspę.

The Fate of Dr. Eggman Edytuj

Amy Knuckles IDW 8

Knuckles odbierający sygnały od Głównego Szmaragdu

W Sonic the Hedgehog #7 Knuckles i Amy dowiedzieli się od Sonica i Tailsa, że Neo Metal Sonic przejął władzę w Imperium Eggmana. Kolczatka postanowił pomóc w odkryciu planu, który robot zamierzał zrealizować. W Sonic the Hedgehog #8 Knuckles odebrał niepokojące sygnały od Głównego Szmaragdu, który zaczął go wołać. Po chwili Sonic i Silver skontaktowali się z nim i Amy, informując o planie Neo Metal Sonica.

The Battle for Angel Island Edytuj

IDW 11 Knuckles

Knuckles umieszcza Główny Szmaragd z powrotem na Anielskiej Wyspie

W Sonic the Hedgehog #9 Knuckles i jego przyjaciele zebrali się w Resistance HQ, aby omówić plan odbicia Anielskiej Wyspy z rąk Neo Metal Sonica. Kolczatka nie mógł sobie wybaczyć, że zostawił Główny Szmaragd, oraz rwał się do walki. Kiedy Tails obawiał się, że Neo Metal Sonic może wykorzystać Główny Szmaragd do zneutralizowania Szmaragdów Sol, Knuckles odpowiedział mu, że nie jest to możliwe. W trakcie lotu na Anielską Wyspę Vector zaproponował Knucklesowi grę w karty, ale kolczatka był zbyt przejęty losem Głównego Szmaragdu. Kiedy Egg Fleet rozpoczęła ostrzał, Knuckles i Sonic polecieli na swoich Extreme Gear do kwatery Neo Metal Sonica. Knuckles nie wyczuwał już mocy Głównego Szmaragdu, ale pomimo tego rozerwał drzwi do bazy Metal Sonica. W środku Knuckles i Sonic zbliżali się do Neo Metal Sonica, kiedy ten wykorzystał moc Głównego Szmaragdu do dokonania super transformacji. Knuckles i Sonic zostali odrzuceni w tył, oraz czekała ich walka z nowym przeciwnikiem. W Sonic the Hedgehog #10 Super Neo Metal Sonic miał znaczną przewagę nad Knucklesem i Soniciem. Kolczatka nie mógł dostać się do Głównego Szmaragdu, ponieważ zły robot był dla niego za szybki. Dopiero interwencja Shadowa przerwała dominację Neo Metal Sonica. Po tym jak Shadow wbił robota z powrotem w jego tron, Knuckles zamierzał dostać się do Głównego Szmaragdu. Było jednak zbyt późno, bo Metal Sonic zaczął transformować się w ostateczną postać. Knuckles próbował się do niego przebić, lecz bezskutecznie. Forteca Neo Metal Sonica stopiła się w Master Overlorda, z którym bohaterowie musieli stanąć do walki. Co więcej Knuckles odczuł, że Główny Szmaragd został odcięty od Anielskiej Wyspy, przez co ta zaczęła spadać do oceanu. W Sonic the Hedgehog #11 Knuckles, Sonic i Shadow walczyli z Master Overlordem na spadającej Anielskiej Wyspie. Kolczatka próbował wezwać Burning Blaze do pomocy, ale okazało się że Blaze wyczerpała już moc transformacji. Knuckles i jego towarzysze zostali złapani przez Master Overloda, który zaczął z nimi lecieć w stronę przechwyconego przez Resistance statku Egg Fleet. Sonic wytłumaczył mu wtedy swój plan, który polegał na wyrwaniu z korpusu robota Głównego Szmaragdu, który go zasilał. Knuckles postanowił podjąć się tego zadania. Pomógł swoim przyjaciołom wydostać się ze szponów robota, po czym poszybował w stronę Głównego Szmaragdu, informując Amy o planie Sonica. Podczas gdy Sonic, Shadow i reszta Resistance zajęli się odwracaniem uwagi Master Overlorda i niszczeniem jego skrzydeł, aby sprowadzić go bliżej spadającej Anielskiej Wyspy, Knuckles przez cały czas intensywnie uderzał w klatkę piersiową przeciwnika, powoli wyrywając z niej Główny Szmaragd. Ostatecznie udało mu się tego dokonać, dzięki pomocy przyjaciół. Knuckles odleciał z Główny Szmaragdem i umieścił go z powrotem na ołtarzu. Anielska Wyspa zatrzymała się tuż nad wodą i ponownie wzniosła w górę. Sonic i Tails poinformowali potem kolczatkę o wyłączeniu Metal Sonica. Knuckles czuł się bardzo dobrze z tego, że był nareszcie w domu. W Sonic the Hedgehog #12 Knuckles odpoczywał na Głównym Szmaragdzie. Sonic przybiegł do niego i poinformował o tym, że Anielska Wyspa wydaje się być w stanie nienaruszony. Knuckles postanowił następnie zrezygnować z funkcji lidera Resistance, rozwiązując organizację. Postanowił także zostać na wyspie, aby pilnować Głównego Szmaragdu. Kolczatka obserwował potem, jak Sonic i jego przyjaciele odlatywali z wyspy.

Infection Edytuj

W Sonic the Hedgehog #13 Knuckles pozostawał na Anielskiej Wyspie, gdzie strzegł Głównego Szmaragdu.

All or Nothing Edytuj

IDW 26 Knuckles Espio

Knuckles podnoszący Espio na duchu

W Sonic the Hedgehog #25 na Angel Island pojawił się statek Resistance, którego widok zaskoczył Knucklesa. Kolczatka spotkał potem pokrytego w większości Metal Virusem Sonica, który jednak szybko pobiegł, wyjaśnienia pozosstawiając Tailsowi i Amy. Knuckles dowiedział się od nich, że Doktor Eggman powrócił i stworzył Metal Virus, który zmieniał faunę i florę w bezrozumne Zomboty. Kolczatka załamał się, spodziewając się kłopotów jakie spadną na jego wyspę. Po chwili na Angel Island zjawili się Eggman, Doktor Starline i Metal Sonic, którzy wyjawili że Deadly Six przejęli kontrolę nad Faceshipem i Szmaragdami Chaosu, a wkrótce także i Zombotami na świecie. Jednakże Rouge zdołała przekraść się a pokład statku i nawiązać kontakt z Orbotem, dzięki czemu mogli śledzić ruchy Deadly Six. Eggman wyjawił także, że za około 200 lat Zomboty przestaną istnieć, w wyniku ciągłych mutacji Metal Virusa. Knuckless pomagał później w ustalaniu planu ratowania świata. Gdy Doktor Starline zasugerował, aby użyli mocy Głównego Szmaragdu w celu zatrzymania Szmaragdów Chaosu, Knuckles oznajmił że nie pozwoli nikomu go tknąć. Eggman ogłosił wtedy, że połączą moc Super Sonica z Warp Topazem należącym do Doktora Starline'a. Starline jednak protestował, przez co Eggman i Metal Sonic odebrali mu Warp Topaz i wrzucili do portalu. Doktor zamierzał zbudować generator portali, z pomocą którego mogliby szybko uderzyć w każdego członka Deadly Sixa i odzyskać Szmaragdy Chaosu.

IDW 29 Knuckles vs Shadow Zombot

Knuckles broniący Angel Island przed Zombotami

W Sonic the Hedgehog #26 Knuckles miał zostać przydzielony razem z Espio do zaatakowania Zazza, ale nie zgodził się, nie chcąc zostawiać Głównego Szmaragdu z Eggmanem i Metal Soniciem w pobliżu. Sonic zgodził się na to, a Espio uważał, że poradzi sobie sam. Knuckles przechodził potem, razem z Espio, przez obóz ocalałych, jakich udało im się uratować. Był zszokowany tak niewielką ilością, ale pocieszył Espio i obiecał mu, że zajmie się ocalałymi jeśli dojdzie do najgorszego. W Sonic the Hedgehog #28 gigantyczny Zavok zaatakował Angel Island, spluwając na wyspę ogniem. Kolczatka wściekł się, a po chwili na jego wyspie wylądowała horda Zombotów wyrzucona przez Zavoka. W Sonic the Hedgehog #29 Knuckles zaatakował Shadowa-Zombota, tłumacząc Sonicowi że będzie powstrzymywał Zomboty przed dotarciem do ocalałych i Głównego Szmaragdu. W trakcie walki Knuckles zaraził się Metal Virusem i został potrącony przez Shadowa. Udało mu się go potem wgnieść w ziemię, lecz sam pokrył się Metal Virusem na tyle, aby stać się Zombotem. Ostatecznie Super Sonic i Super Silver zdołali zniszczyć Metal Virus, a Knuckles i Shadow wyzdrowieli, dostrzegając Rouge leżącą na Głównym Szmaragdzie, z którym chciała spędzić ostatnie chwile świata. Niedługo potem kolczatka dostrzegł na niebie wielką eksplozję, z której powrócił Silver, tłumacząc że Warp Topaz nie wytrzymał mocy Szmaragdów Chaosu, a Sonic nie wrócił.

Charakterystyka Edytuj

Osobowość Edytuj

Knuckles jest zwykle spokojny i lubi odpoczywać na łonie natury. Łatwo jest go jednak sprowokować. Knuckles jest dosyć porywczy i gotuje się do walki, gdy widzi niesprawiedliwość. Atakuje swoich przeciwników do upadłego i z wielką determinacją. Jest wytrwałym i dzielnym wojownikiem. Siłę stosuje w obronie słabszych i przeciwko złoczyńcom.

Wygląd Edytuj

Knuckles jest czerwoną kolczatką. Z jego głowy odchodzą mu opadające w dół włosy. Kolczatka posiada fioletowe oczy. Na brzuchu znajduje się biała, zakrzywiona do góry kreska. Na dłoniach, Knuckles nosi białe rękawice z dwoma kolcami. Różnią się od rękawic u innych postaci tym, że obejmują wszystkie palce kolczatki, z wyjątkiem kciuka. Knuckles posiada także zakrzywiony w dół ogon. Na nogach nosi czerwono-żółte buty z zielonymi nogawkami. Na wierzchu umieszczone są również szare, metalowe płytki z wypustkami

Moce i umiejętności Edytuj

Knuckles słynie ze swojej ogromnej siły. Walczy za pomocą pięści, pokrytych białymi rękawicami z kolcami. Za ich pomocą Knuckles jest w stanie poważnie ranić nawet najsilniejszych przeciwników i przebijać skały lub pancerze robotów. Potrafi także wykorzystywać rękawice do wspinania się. Knuckles jest ogólnie bardzo dobrze obeznany w sztukach walki i podczas starcia zachowuje skupienie. Oprócz tego posiada umiejętności w poszukiwaniu skarbów. Jako strażnik Głównego Szmaragdu, Knuckles jest powiązany z klejnotem i słyszy jego wołanie w krytycznym momencie.

Relacje z postaciami Edytuj

Sojusznicy Edytuj

Wrogowie Edytuj