Sonic Wiki

CZYTAJ WIĘCEJ

Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

It was more interesting when we were fighting to save the world. Now that we're focusing on rebuilding, it's all scheduling and inventory and... Peh! I've got no patience for it.

Knuckles the Echidna, Sonic the Hedgehog #3

Knuckles the Echidna – postać pojawiająca się w serii komiksów Sonic the Hedgehog publikowanych przez wydawnictwo IDW Publishing. Jest to czerwony kolczatka, strażnik Głównego Szmaragdu i jedyny mieszkaniec Anielskiej Wyspy. Dawniej pełnił funkcję lidera Ruchu Oporu, który później rozwiązał. W wolnych chwilach lubi spędzać czas na szukaniu skarbów.

Historia[]

Przeszłość[]

Knuckles przez wiele lat był strażnikiem Głównego Szmaragdu na Anielskiej Wyspie. Brał także udział w kilku przygodach Sonica. Pewnego razu jeż został pokonany przez Doktora Eggmana i wydawało się, że zaginął. Knuckles stanął na czele Ruchu Oporu, gdzie zebrało się wielu przyjaciół Sonica aby kontynuować walkę z Eggmanem o wyzwolenie planety. Za organizację odpowiadała jednak głównie Amy Rose. Ostatecznie okazało się że Sonic przeżył. Po tym jak Ruch Oporu wyzwolił jeża, Knuckles poprowadził powstanie do zwycięskiego końca. Po tym jak Imperium Eggmana zostało pokonane, Doktor Eggman przepadł bez wieści. Po wojnie Knuckles pozostał w Ruchu Oporu aby pomóc w porządkowaniu zrujnowanego świata.

Punkt zwrotny[]

Knuckles i Sonic kontra Rough i Tumble

W Sonic the Hedgehog #3 Knuckles udał się do Barricade Town, które zajmowało się magazynowaniem Wisponów, ponieważ zaniepokoiło go wstrzymanie dostaw broni. Pod miastem pokonał oblegające je Death Egg Robot Sentinele. Wtedy zjawił się Sonic, któremu Knuckles wyjaśnił okoliczności jakie doprowadziły do jego obecności pod miastem. Mimo zniszczenia robotów, mieszkańcy nie chcieli wpuścić bohaterów. Knuckles i Sonic sami przeskoczyli nad murami. Dowiedzieli się wtedy, że kontrolę nad arsenałem Wisponów przejęli dwaj najemnicy - Rough i Tumble. Knuckles i Sonic dostali się do magazynu i znaleźli tam zamknięte w kapsułach Wispy, a także zniewolonych cywili. Knuckles i Sonic wywabili Rougha i Tumble'a i stanęli z nimi do walki. Bohaterowie mieli przewagę, lecz złoczyńcy postanowili wykorzystać Wispony. Sonic unieszkodliwił broń, przekonując Wispy by nie służyły złoczyńcom. Gdy broń stała się bezużyteczna, Knuckles i Sonic pokonali Rougha i Tumble'a, którzy zostali aresztowani. Mieszkańcy miasta i Wispy świętowali zwycięstwo. Knuckles miał nadzieję, że konflikty po wojnie wreszcie się zakończą i będzie mógł spokojnie wrócić na Anielską Wyspę.

Los Doktora Eggmana[]

Knuckles odbierający sygnały od Głównego Szmaragdu

W Sonic the Hedgehog #7 Knuckles i Amy dowiedzieli się od Sonica i Tailsa, że Neo Metal Sonic przejął władzę w Imperium Eggmana. Kolczatka postanowił pomóc w odkryciu planu, który robot zamierzał zrealizować. W Sonic the Hedgehog #8 Knuckles odebrał niepokojące sygnały od Głównego Szmaragdu, który zaczął go wołać. Po chwili Sonic i Silver skontaktowali się z nim i Amy, informując o planie Neo Metal Sonica.

Bitwa o Anielską Wyspę[]

Knuckles umieszcza Główny Szmaragd z powrotem na Anielskiej Wyspie

W Sonic the Hedgehog #9 Knuckles i jego przyjaciele zebrali się w siedzibie Ruchu Oporu, aby omówić plan odbicia Anielskiej Wyspy z rąk Neo Metal Sonica. Kolczatka nie mógł sobie wybaczyć, że zostawił Główny Szmaragd, oraz rwał się do walki. Kiedy Tails obawiał się, że Neo Metal Sonic może wykorzystać Główny Szmaragd do zneutralizowania Szmaragdów Sol, Knuckles odpowiedział mu, że nie jest to możliwe. W trakcie lotu na Anielską Wyspę Vector zaproponował Knucklesowi grę w karty, ale kolczatka był zbyt przejęty losem Głównego Szmaragdu. Kiedy Egg Fleet rozpoczęła ostrzał, Knuckles i Sonic polecieli na swoich Extreme Gear do kwatery Neo Metal Sonica. Knuckles nie wyczuwał już mocy Głównego Szmaragdu, ale pomimo tego rozerwał drzwi do bazy Metal Sonica. W środku Knuckles i Sonic zbliżali się do Neo Metal Sonica, kiedy ten wykorzystał moc Głównego Szmaragdu do dokonania super transformacji. Knuckles i Sonic zostali odrzuceni w tył, oraz czekała ich walka z nowym przeciwnikiem. W Sonic the Hedgehog #10 Super Neo Metal Sonic miał znaczną przewagę nad Knucklesem i Soniciem. Kolczatka nie mógł dostać się do Głównego Szmaragdu, ponieważ zły robot był dla niego za szybki. Dopiero interwencja Shadowa przerwała dominację Neo Metal Sonica. Po tym jak Shadow wbił robota z powrotem w jego tron, Knuckles zamierzał dostać się do Głównego Szmaragdu. Było jednak zbyt późno, bo Metal Sonic zaczął transformować się w ostateczną postać. Knuckles próbował się do niego przebić, lecz bezskutecznie. Forteca Neo Metal Sonica stopiła się w Master Overlorda, z którym bohaterowie musieli stanąć do walki. Co więcej Knuckles odczuł, że Główny Szmaragd został odcięty od Anielskiej Wyspy, przez co ta zaczęła spadać do oceanu. W Sonic the Hedgehog #11 Knuckles, Sonic i Shadow walczyli z Master Overlordem na spadającej Anielskiej Wyspie. Kolczatka próbował wezwać Burning Blaze do pomocy, ale okazało się że Blaze wyczerpała już moc transformacji. Knuckles i jego towarzysze zostali złapani przez Master Overloda, który zaczął z nimi lecieć w stronę przechwyconego przez Ruch Oporu statku Egg Fleet. Sonic wytłumaczył mu wtedy swój plan, który polegał na wyrwaniu z korpusu robota Głównego Szmaragdu, który go zasilał. Knuckles postanowił podjąć się tego zadania. Pomógł swoim przyjaciołom wydostać się ze szponów robota, po czym poszybował w stronę Głównego Szmaragdu, informując Amy o planie Sonica. Podczas gdy Sonic, Shadow i reszta Ruchu Oporu zajęli się odwracaniem uwagi Master Overlorda i niszczeniem jego skrzydeł, aby sprowadzić go bliżej spadającej Anielskiej Wyspy, Knuckles przez cały czas intensywnie uderzał w klatkę piersiową przeciwnika, powoli wyrywając z niej Główny Szmaragd. Ostatecznie udało mu się tego dokonać, dzięki pomocy przyjaciół. Knuckles odleciał z Główny Szmaragdem i umieścił go z powrotem na ołtarzu. Anielska Wyspa zatrzymała się tuż nad wodą i ponownie wzniosła w górę. Sonic i Tails poinformowali potem kolczatkę o wyłączeniu Metal Sonica. Knuckles czuł się bardzo dobrze z tego, że był nareszcie w domu. W Sonic the Hedgehog #12 Knuckles odpoczywał na Głównym Szmaragdzie. Sonic przybiegł do niego i poinformował o tym, że Anielska Wyspa wydaje się być w stanie nienaruszony. Knuckles postanowił następnie zrezygnować z funkcji lidera Ruchu Oporu, rozwiązując organizację. Postanowił także zostać na wyspie, aby pilnować Głównego Szmaragdu. Kolczatka obserwował potem, jak Sonic i jego przyjaciele odlatywali z wyspy.

Infection[]

W Sonic the Hedgehog #13 Knuckles pozostawał na Anielskiej Wyspie, gdzie strzegł Głównego Szmaragdu.

All or Nothing[]

Knuckles podnoszący Espio na duchu

W Sonic the Hedgehog #25 na Anielskiej Wyspie pojawił się statek Ruchu Oporu, którego widok zaskoczył Knucklesa. Kolczatka spotkał potem pokrytego w większości Metal Virusem Sonica, który jednak szybko pobiegł, wyjaśnienia pozosstawiając Tailsowi i Amy. Knuckles dowiedział się od nich, że Doktor Eggman powrócił i stworzył Metal Virus, który zmieniał faunę i florę w bezrozumne Zomboty. Kolczatka załamał się, spodziewając się kłopotów jakie spadną na jego wyspę. Po chwili na Anielskiej Wyspie zjawili się Eggman, Doktor Starline i Metal Sonic, którzy wyjawili że Deadly Six przejęli kontrolę nad Faceshipem i Szmaragdami Chaosu, a wkrótce także i Zombotami na świecie. Jednakże Rouge zdołała przekraść się a pokład statku i nawiązać kontakt z Orbotem, dzięki czemu mogli śledzić ruchy Deadly Six. Eggman wyjawił także, że za około 200 lat Zomboty przestaną istnieć, w wyniku ciągłych mutacji Metal Virusa. Knuckless pomagał później w ustalaniu planu ratowania świata. Gdy Doktor Starline zasugerował, aby użyli mocy Głównego Szmaragdu w celu zatrzymania Szmaragdów Chaosu, Knuckles oznajmił że nie pozwoli nikomu go tknąć. Eggman ogłosił wtedy, że połączą moc Super Sonica z Warp Topazem należącym do Doktora Starline'a. Starline jednak protestował, przez co Eggman i Metal Sonic odebrali mu Warp Topaz i wrzucili do portalu. Doktor zamierzał zbudować generator portali, z pomocą którego mogliby szybko uderzyć w każdego członka Deadly Sixa i odzyskać Szmaragdy Chaosu.

Knuckles broniący Anielską Wyspę przed Zombotami

W Sonic the Hedgehog #26 Knuckles miał zostać przydzielony razem z Espio do zaatakowania Zazza, ale nie zgodził się, nie chcąc zostawiać Głównego Szmaragdu z Eggmanem i Metal Soniciem w pobliżu. Sonic zgodził się na to, a Espio uważał, że poradzi sobie sam. Knuckles przechodził potem, razem z Espio, przez obóz ocalałych, jakich udało im się uratować. Był zszokowany tak niewielką ilością, ale pocieszył Espio i obiecał mu, że zajmie się ocalałymi jeśli dojdzie do najgorszego. W Sonic the Hedgehog #28 gigantyczny Zavok zaatakował Anielską Wyspę, spluwając na wyspę ogniem. Kolczatka wściekł się, a po chwili na jego wyspie wylądowała horda Zombotów wyrzucona przez Zavoka. W Sonic the Hedgehog #29 Knuckles zaatakował Shadowa-Zombota, tłumacząc Sonicowi że będzie powstrzymywał Zomboty przed dotarciem do ocalałych i Głównego Szmaragdu. W trakcie walki Knuckles zaraził się Metal Virusem i został potrącony przez Shadowa. Udało mu się go potem wgnieść w ziemię, lecz sam pokrył się Metal Virusem na tyle, aby stać się Zombotem. Ostatecznie Super Sonic i Super Silver zdołali zniszczyć Metal Virus, a Knuckles i Shadow wyzdrowieli, dostrzegając Rouge leżącą na Głównym Szmaragdzie, z którym chciała spędzić ostatnie chwile świata. Niedługo potem kolczatka dostrzegł na niebie wielką eksplozję, z której powrócił Silver, tłumacząc że Warp Topaz nie wytrzymał mocy Szmaragdów Chaosu, a Sonic nie wrócił.

Out of the Blue[]

Knuckles wypraszający Rouge z Anielskiej Wyspy

W Sonic the Hedgehog #30 Knuckles postanowił się nie martwić i czekać, aż Sonic wróci, tak jak zawsze. Nieobecność jeża dłużyła się jednak, a Knuckles się niecierpliwił. Amy z kolei była zmęczona i przypomniała Knucklesowi, że niepotrzebnie rozwiązał wcześniej Ruch Oporu. Kolczatka wypomniał jej, że to ona chce pomagać wszystkim gdziekolwiek się da. Dodał następnie, że skoro apokalipsa Zombotów dobiegła końca, to należałby zabrać ocalałych z jego wyspy. Tails zapewnił, że zrobi to kiedy tylko naprawi latający prom, ale okazało się że zabrał go Eggman. Zirytowany Knuckles obarczył winą swoich przyjaciół i przypomniał sobie, że na wyspie została jeszcze Rouge. Kolczatka znalazł ją leżącą na Głównym Szmaragdzie i kazał jej odejść, pytając się dlaczego nie upilnowała Eggmana. Rouge przypomniała mu, że to on był strażnikiem wyspy. Kolczatka jednak nie miał zamiaru z nią dyskutować i kazał jej odejść, mówiąc że tolerował ją tak długo jedynie dlatego, że pomogła uratować świat. Rouge odeszła, zawstydzając przy tym Knucklesa, który nadal czekał aż Sonic wróci.

Deep Trouble[]

Knuckles dziękujący Sonicowi za pomoc

W Sonic the Hedgehog FCBD 2022 Knuckles doświadczał podejrzanych drżeń terenu w Marble Garden i wezwał Sonica oraz Tailsa na pomoc. Po przybyciu zbeształ Sonica za sprowadzanie kłopotów na Anielską Wyspę w przeszłości, ale został uspokojony przez Tailsa. Pokazał następnie bohaterom tajny tunel do Marble Garden, który odkrył wcześniej podczas szukania pozostałości Metal Virusa. Knuckles przyznał także, że nie odkrył jeszcze wielu sekretów wyspy. W Marble Garden bohaterów zaatakował Doktor Eggman, wiercący w poszukiwaniu rzadkich minerałów. Bohaterowie zdołali go pokonać i przepędzić. Knuckles przyznał wtedy, że zostanie na wyspie i odkryje wszystkie jej sekrety, odmawiając złożenia wizyty w nowym Restoration HQ. Podziękował także Sonicowi.

Charakterystyka[]

Osobowość[]

Knuckles jest twardym i nieco egoistycznym kolczatką. Zwykle zachowuje powagę i nie zaprząta sobie głowy nonsensem, bywa również uparty. Niecierpliwi go praca stacjonarna - woli brać udział w akcji, chyba że w grę wchodzi bezpieczeństwo Głównego Szmaragdu.

Knuckles wściekły za porzucenie Anielskiej Wyspy

Knuckles preferuje samotność. Zaciekle broni swojego domu, Anielskiej Wyspy. Nie lubi mieć gości, chyba że sytuacja jest kryzysowa. Gdy tylko jednak się zakończy, jak najszybciej chce widzieć swoją wyspę opuszczoną przez obcych. Nie pozwala się wyręczać w swojej pracy, bardzo poważnie traktując swoją powinność strażnika Głównego Szmaragdu. Knuckles obwinia się za każdy błąd związany z niezapewnieniem bezpieczeństwa Głównemu Szmaragdowi, uważając ze powinien był temu zapobiec. Jest wówczas niespokojny i skupiony jedynie na odzyskaniu swojego domu. Jeśli jednak jego pomoc jest potrzebna, jest gotów tymczasowo porzucić Anielską Wyspę i ruszyć na ratunek. W wolnych chwilach czas spędza na poszukiwaniu skarbów.

Knuckles posiada wybuchowy temperament i łatwo go sprowokować, szczególnie wykorzystując do tego Główny Szmaragd. Mimo tego jest heroiczny i gotowy pomagać swoim przyjaciołom, a także niewinnym. Potrafi też otworzyć swoją wyspę na potrzebujących i bronić ich ponad Głównym Szmaradem, tak jak obiecał Espio podczas plagi Metal Virusa. Jest także gotów do poświęceń dla dobra ogółu.

Wygląd[]

Knuckles jest czerwoną kolczatką. Z jego głowy odchodzą mu opadające w dół włosy. Kolczatka posiada fioletowe oczy. Na brzuchu znajduje się biała, zakrzywiona do góry kreska. Na dłoniach, Knuckles nosi białe rękawice z dwoma kolcami. Różnią się od rękawic u innych postaci tym, że obejmują wszystkie palce kolczatki, z wyjątkiem kciuka. Knuckles posiada także zakrzywiony w dół ogon. Na nogach nosi czerwono-żółte buty z zielonymi nogawkami. Na wierzchu umieszczone są również szare, metalowe płytki z wypustkami

Moce i umiejętności[]

Knuckles używający swojej siły

Knuckles dysponuje ogromną siłą, którą można porównać do szybkości Sonica. Jednym uderzeniem pojawi przebić się przez grubą warstwę metalu, lub wgnieść swojego oponenta w ziemię. Dobrze korzysta ze swoich umiejętności, popartych doświadczeniem. Może również wystawić swoje dłonie do przodu i szybować w powietrzu w pozycji aerodynamicznej. Jego kolczaste wypustki pozwalają mu się wbijać w ściany i wspinać po nich.

Jako strażnik Głównego Szmaragdu, Knuckles jest z nim silnie związany i wyczuwa, gdy coś jest nie tak. Potrafi wykrywać energię i wolę Głównego Szmaragdu, choć więź ta może zostać zaburzona.

Relacje z postaciami[]

Sonic the Hedgehog[]

Knuckles i Sonic

Knuckles jest jednocześnie rywalem i przyjacielem Sonica, z którym spory rozwiązuje zwykle przez przekomarzanki, albo w najgorszych wypadkach prez walkę. Knuckles i Sonic często próbują się wyprzedzać w swojej rywalizacji. Powaga Knucklesa często kontrastuje z beztroskością Sonica, ale nie przeszkadza im to być zgranym zespołem podcas bitwy. Knuckles posiada jednocześnie wysokie mniemanie o umiejętnościach Sonica do wychodzenia z każdej opresji, ale jednocześnie obwinia go za sprowadzanie kłopotów na jego wyspę, za każdym razem kiedy się spotykają.

Rouge the Bat[]

Knuckles i Rouge

Rouge często drażni Knucklesa swoim zamiłowaniem do Głównego Szmaragdu, który chciałaby posiadać na własność. Knuckles toleruje jednak jej obecność na swojej wyspie, gdy jest taka potrzeba, ale posiada ograniczoną cierpliwość. Rouge lubi również nim flirtować, co wprawia kolczatkę w zakłopotanie.

Advertisement