Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

Klasyczny Sonic – postać pojawiająca się w komiksach z serii Sonic the Hedgehog publikowanych przez IDW Publishing. Jest to klasyczny odpowiednik jeża Sonica.

Historia[]

Seasons of Chaos[]

Sonic ścigający Metal Sonica

Sonic, Tails i Amy znaleźli Szmaragd Chaosu w Spring Valley Zone, ale ukradł im go Metal Sonic. Sonic próbował dogonić robota, ale został przez niego odepchnięty. Wtedy złapał go Knuckles, który wyjaśnił że został zaatakowany przez Metal Knucklesa, który również zabrał mu Szmaragd Chaosu. Sonic, Tails i Knuckles postanowili ruszyć do Summer Falls Zone, zapominając o Amy. Zostali tam zaatakowani przez Fanga, Beana i Barka, zanim udało im się zdobyć szmaragd. Sonic zajęty był walką z Beanem. Udało mu się potem złapać szmaragd, ale Fang wystrzelił mu go z ręki swoim pistoletem korkowym. Sonic i Tails postanowili ruszyć dalej, nie mogąc odzyskać szmaragdu.

Sonic atakujący Eggmana

W Autumn Forest Zone Sonic, Tails i Knuckles znaleźli Eggmana i Metal Sonica. Zaatakowali doktora i otoczyli go, ale Metal Sonic im uciekł. Później dołączyli do nich drużyna Fanga, oraz Amy, która przyprowadziła Mighty'ego i Ray'a. Eggman wyjaśnił, że Heavy King pozbawił go władzy i zaczął zbierać szmaragdy aby mieć ostateczną moc do podboju świata. Sonic postanowił połączyć siły z Fangiem i Eggmanem. Bohaterowie wyruszyli do Winter Caverns Zone, gdzie dostali się pod wejście bazy Eggmana. Tam Sonica zaatakowali Metal Sonic i Metal Knuckles. Sonic i Knuckles stoczyli walkę z robotami, do czasu aż Eggman odzyskał nad nimi kontrolę. Wewnątrz bazy Heavy King zaczął ich bombardować pociskami energii. Sonic postanowił odwrócić uwagę robota, aby jego przyjaciele mogli mu zabrać szmaragdy. Sonic skupił na sobie ogień Heavy Kinga, któremu ostatecznie skończyła się moc gdy stracił szmaragdy. Po pokonaniu robota Sonic i jego przyjaciele podzielili się szmaragdami. Jeż zabrał ze sobą niebieski szmaragd i pożegnał z Tailsem i Amy.

Sonic Learns to Drive[]

Sonic uczący się jazdy samochodem

Sonic postanowił wyrobić sobie prawo jazdy, aby wziąć udział w wyścigu samochodowym i otrzymać dożywotni zapas Chili dogów. Jego instruktorem był kapibara Kip. Sonic jednak nie znał żadnych zasad kierujących ruchem i zagadywał swojego instruktora. Kiedy Kip wystawił mu ocenę "E" za jazdę, Sonic postanowił się go posłuchać. Kiedy jednak usłyszał że wyścig odbędzie się za chwilę, jeż postanowił pojechać skrótem w postaci pętli. Wkrótce jednak otrzymał informację, że wyścig przełożono z powodu ataku Doktora Eggmana. Jeż zamierzał pobiec aby powstrzymać doktora, ale Kip zaproponował mu aby wyjechali z rampy na bardzo dużej prędkości. Sonicowi spodobał się ten pomysł i polubił Kipa jeszcze bardziej.

Dr. Eggman's Birthday[]

Sonic i Tails zostali zaatakowani przez Hard-Boiled Heavies i Badniki, ale roboty zostały odwołane przez samego Doktora Eggmana. Sonic złożył również doktorowi życzenia, kiedy dowiedział się że zostali zaatakowani z powodu jego urodzin.

Amy's New Hobby[]

Sonic chwalący komiks Amy

W Sonic the Hedgehog Free Comic Book Day 2021 Sonic usłyszał hałas dobiegający z okolicznej wioski. Gdy przybył na miejsce, Tails pokazał mu komiks o ich przygodach, który narysowała Amy. Sonicowi spodobał się komiks i zaczął opowiadać Amy o tym jak walczył z Eggmanem w jego urodziny.

Charakterystyka[]

Osobowość[]

Klasyczny Sonic jest wyluzowany, pewny siebie, radosny i gotowy na każdego rodzaju wyzwanie. Jest nieustraszony i lubi bawić się ze swoimi wrogami, drwiąc z nich i prowokując. Czasami jest jednak zbyt impulsywny i zbyt łatwo się rozprasza. Jest niecierpliwy i nieostrożny, zapominając niekiedy o swoich obowiązkach, jeśli inny temat przykuje jego uwagę. Pomimo tego jest wierny swoim przyjaciołom i posiada silne poczucie sprawiedliwości. Jest gotowy ryzykować własnym życiem aby chronić słabszych.

Wygląd[]

Klasyczny Sonic wygląda niemal tak samo jak jego współczesny odpowiednik, ale jest nieco niższy i posiada czarne oczy zamiast zielonych.

Moce i umiejętności[]

Sprint obrotowy

Klasyczny Sonic jest superszybki, zdolny okrążać całą planetę bez odczuwania zmęczenia. Jest też zwinny i potrafi wykonywać skoki na wysokie odległości. Jego główną metodą ataku jest Atak obrotowy, który pozwala mu zwijać się w kulkę lub tnący dysk, a następnie skakać w stronę przeciwników. Sonic może też przecinać niektóre materiały lub zakopywać się pod ziemią. Inną wersją tej umiejętności jest Sprint obrotowy, który pozwala mu rozpędzić się w miejscu.

Advertisement