Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

Klasyczny Eggman – postać pojawiająca się w komiksach z serii Sonic the Hedgehog publikowanych przez IDW Publishing. Jest to klasyczny odpowiednik Eggmana.

Historia[]

Seasons of Chaos[]

Doktor Eggman wyrzucony z własnej bazy

W Sonic the Hedgehog: 30th Anniversary Special Doktor Eggman odbudował Heavy Kinga, aby ten zarządzał jego armią robotów, dzięki czemu więcej czasu mógłby poświęcić na swoje badania i wynalazki. W pewnym momencie Heavy King przejął jednak kontrolę nad robotami Eggmana i wyrzucił go z jego bazy. Jednocześnie zaczął poszukiwać Szmargadów Chaosu. Doktor wynajął wówczas Fanga, Beana i Barka, aby zdobyli dla niego szmaragdy, nie zdradzając jednak szczegółów. W Autumn Forest Zone Eggman ścigał Metal Sonica w swoim Egg Mobilu, próbując odzyskać nad nim kontrolę za pomocą pilota. Został wtedy zaatakowany przez Sonica, Tailsa i Knucklesa. Doktor bronił się przed nimi, ale ostatecznie został otoczony. Musiał wtedy wyjaśnić zarówno bohaterom, jak i najemnikom których wynajął, że Heavy King odebrał mu władzę. Eggman zdołał przekonać bohaterów aby pomogli mu odzyskać jego bazę w Winter Caverns Zone.

Eggman i jego roboty po pokonaniu Heavy Kinga

Przed wejściem do bazy bohaterów zaatakowali Metal Sonic i Metal Knuckles. Tails zaczął wówczas szukać w Egg Mobilu częstotliwości, która pozwoliłaby Eggmanowi odzyskać kontrolę nad jego robotami. Doktor chwycił wówczas Tails Doll i wykorzystał jego antenę do wyemitowania odpowiedniego sygnału. Eggman odzyskał kontrolę nad swoimi robotami, a także otworzył zdalnie drzwi do bazy. Wewnątrz odbyła się walka z Heavy Kingiem, który został ostatecznie pozbawiony szmaragdów. Eggman zgodził się jednak nie rozbierać robota na części, ale obiecał że czeka go odpowiednie przeprogramowanie. Doktor kazał następnie swoim robotm ścigać Sonica i jego przyjaciół, ale wyczerpała im się energia. Dodatkowo Heavy King nie mógł ruszać w pościg z powodu innych ograniczeń.

Sonic Learns to Drive[]

Wraz z grupą Badników, Eggman przypuścił atak na miasto w którym Sonic odbywał kurs na prawo jazdy.

Dr. Eggman's Birthday[]

Doktor Eggman obchodzący swoje urodziny

Pewnego poranka w swojej bazie Eggman zdał sobie sprawę z tego, że dziś miały być jego urodziny. Doktor pamiętał jednak, że nie chce ich obchodzić i uważa je za stratę czasu, choć Badniki i tak co roku wyprawiały mu przyjęcie. Eggman zaczął następnie przeszukiwać bazę, spodziewając się że zostanie zaskoczony przez swoje roboty. Dostrzegł jednak, że te dokonały nieautoryzowanego ataku na Sonica i Tailsa. Doktor poleciał szybko aby odwołać swoje maszyny i zmusić je do powrotu do bazy. Doktor usłyszał wtedy również życzenia urodzinowe od Sonica, ale zignorował je. Z powrotem w bazie udzielił reprymendy swoim robotom i wyjaśnił dlaczego nie chce obchodzić swoich urodzin. Badniki jednak wyjaśniły, że chciały uczynić coś dobrego dla swojego stwórcy. Lekko wzruszony tym Eggman przyznał, że ich towarzystwo było odpowiednie, ale ostrzegł aby roboty nigdy więcej tego nie robiły. Wkrótce potem odbyło się przyjęcie, a Eggman zdmuchnął świeczki na torcie.

Charakterystyka[]

Osobowość[]

Eggman jest niecierpliwym, zdradzieckim i aroganckim geniuszem zła, a także megalomaniakiem który zawsze próbuje podbić świat. Swoje ambicje i metody postępowania zaprogramował nawet własnym robotm, przez co te czasami wymykają mu się spod kontroli. Eggman jest mocno zapatrzony w siebie, a także brutalnie rozwiązuje konflikty ze swoimi wrogami. Jednocześnie jest mocno niedojrzały i obraża się gdy ma zły dzień. Eggman posiada także umiejętności manipulacji i aby uzyskać korzyści przedstawia się jako wrażliwą osobę. Szybko jednak złości się, gdy ktoś nie okazuje mu sympatii. Nie lubi również przyjęć urodzinowych, szczególnie swoich własnych. Uważa że są bezsensowne, szczególnie dlatego że nie ma czego świętować z powodu swoich niezliczonych klęsk.

Wygląd[]

Doktor Eggman jest człowiekiem, podobnie jak jego współczesny odpowiednik. Posiada jasną karnację i charakterystyczne, brązowe wąsy. Zawsze nosi na sobie niebieskie okulary, żółtą pelerynę z trójkątnymi wcięciami, czerwoną koszulę, białe rękawiczki i jednoczęściowe czarne spodnie i buty z dwoma srebrnymi guzikami. W odróżnieniu od współczesnego Eggmana nie nosi na swojej głowie gogli i posiada bardziej okrągły kształt ciała.

Moce i umiejętności[]

Doktor Eggman jest genialnym naukowcem i wynalazcą, tworzącym różne roboty w celu zniszczenia Sonica i jego przyjaciół. Jego najpotężniejszymi kreacjami są Metal Sonic i Heavy King. Eggman posiada także genialny zmysł taktyczny i umiejętności pilotowania swoich własnych robotów, szczególnie personalnego pojazdu znanego jako Egg Mobile.

Relacje z postaciami[]

Sojusznicy[]

Wrogowie[]

Advertisement