Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

Klasyczna Amy – postać pojawiająca się w komiksach z serii Sonic the Hedgehog publikowanych przez IDW Publishing. Jest to klasyczna odpowiedniczka jeżycy Amy.

Historia[]

Seasons of Chaos[]

Amy, Mighty i Ray znajdują żółty Szmaragd Chaosu

W Sonic the Hedgehog: 30th Anniversary Special Amy, Sonic i Tails znaleźli Szmaragd Chaosu w Spring Valley Zone, ale ukradł im go Metal Sonic. Amy pomogła Sonicowi w pościgu za robotem, ale temu udało się uciec. Do bohaterów dołączył potem Knuckles, który wyjawił że został zaatakowany przez Metal Knucklesa, który również ukradł mu szmaragd. Sonic, Tails i Knuckles wyruszyli razem aby zabezpieczyć pozostałe szmaragdy, ale zostawili z tyłu Amy. Dziewczyna podniosła jednak radar, który wypadł Tailsowi. Spotkała potem Mighty'ego i Ray'a, którzy zgodzili się pomóc jej w znalezieniu szmaragdów. W Summer Falls Zone jeden spadł im na głowę.

Amy walczy z Barkiem w Autumn Forest Zone

W Autumn Forest Zone Amy i jej drużyna próbowali odzyskać kolejny szmaragd, ale natknęli się na Fanga, Beana i Barka. Amy stanęła do walki z Barkiem, ale nie wyrządziła mu większej krzywdy i została przez niego powieszona na gałęzi przez koszulkę. Później Ray uratował ją przed bombami które miotał Bean. Ostatecznie Metal Knuckles odebrał im szmaragd. Eggman, którego złapali Sonic, Tails i Knuckles, wyjawił wówczas, że został wyrzucony ze swojej bazy przez Heavy Kinga, który przejął również kontrolę nad jego robotami i wykorzystywał je do zbierania szmaragdów. Bohaterowie postanowili połączyć siły i wyruszyli do Winter Caverns Zone. Tam udało im się odzyskać Szmaragdy Chaosu. Amy zatrzymała dla siebie czerwony szmaragd i oddała Tailsowi jego radar, a Barkowi szalik, który pożyczył jej z powodu zimna. Bohaterowie rozdzielili się potem.

Charakterystyka[]

Osobowość[]

Amy jest energiczna, uprzejma i wiecznie podekscytowana. Czasami bywa naiwna i dziecinna, może też oburzać się i otwarcie dąsać się, ale mimo tego nadal stara się być uprzejma. Ufa również swoim przyjaciołom, z którymi lubi spędzać czas na przygodach. Nie podoba jej się natomiast kiedy o niej zapominają i zostawiają ją w tyle. Rozumie jednak, że nie jest tak silna jak jej towarzysze i mogłaby narazić się na niebezpieczeństwo. Stara się też dostrzegać dobro w złoczyńcach i rozumieć skąd biorą się ich postawy.

Wygląd[]

Klasyczna Amy wygląda niemal tak samo jak jej odpowiedniczka, jest jednak niższa, posiada także kolce odstające do tyłu zamiast opadające w dół. Posiada też grzywkę. Nosi czerwoną opaskę na włosach, ale reszta jej ubioru jest inna od współczesnej Amy. Nosi zielono-białą koszulkę, pomarańczową spódniczkę i biało-niebieskie buty z pomarańczowymi sznurowadłami, a także białe rękawiczki.

Moce i umiejętności[]

Amy dysponuje młotkiem o nazwie Piko Piko Hammer, którego może używać do walki, a także do wspierania swoich sojuszników, na przykład odbijając Sonica w górę.

Relacje z postaciami[]

Sojusznicy[]

Wrogowie[]

Advertisement