FANDOM

Klagen (クラゲン Kuragen?) – robot pojawiający się w grach Sonic Heroes, Sonic Rush i Sonic Generations.

Opis Edytuj

Klagen to szaro-fioletowo-niebieski robot. Posiada spłaszczoną głowę z jednym okiem, od której odchodzą dwa metalowe ramiona.

Historia Edytuj

Sonic Heroes Edytuj

Jeśli robot wykryje wrogą drużynę, zacznie zbliżać się do niej, próbując złapać i unieruchomić jednego z jej członków. Klageny atakujące w co najmniej trzyosobowych grupach stanowią duże zagrożenie, ponieważ mogłyby sparaliżować całą drużynę. Aby uwolnić towarzysza, gracz musi zniszczyć Klagena, lub odczekać od 20 do 30 sekund.

Klageny otrzymują ciosy od wszystkich możliwych formacji, przy czym Tornado Jump nie wywraca ich do góry nogami.

Sonic Rush Edytuj

Klagen sprite 1

Klageny powróciły w Sonic Rush, pojawiając się na poziome Water Palace. Pojawiają się tutaj dwa warianty, oba występujące pod wodą. Jeden, fioletowy, zrzuca na gracza bomby, a drugi, zielony, co jakiś czas generuje wokół siebie elektryczne osłony.

Klagen sprite 2

Pierwszy wariant najlepiej zniszczyć atakując z góry, podczas gdy drugi można zaatakować w dowolnym miejscu, kiedy nie korzysta ze swojej osłony.

Sonic Generations Edytuj

Klageny powracają w Sonic Generations, ponownie na poziomie Water Palace. Pojawiają się obie odmiany Klagena z Water Palace: fioletowy zrzucający bomby i zielony, generujący wokół siebie prąd.

Ciekawostki Edytuj

  • Błąd gry może spowodować, że Klagen nigdy nie wypuści unieruchomionego członka drużyny, chyba że zostanie zniszczony albo gracz zakończy poziom.