Sonic Wiki

CZYTAJ WIĘCEJ

Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

Kamienie Czasu (タイムストーン Taimusutōn?, ang. Time Stones) – potężne kamienie znajdujące się na Małej Planecie. Pojawiają się w grze Sonic the Hedgehog CD. Używający ich jest w stanie kontrolować czas.

Opis[]

Kamienie Czasu przypominają Szmaragdy Chaosu, lecz są większe i mają nieco inny, bardziej wydłużony kształt.

Nie jest znane ich pochodzenie, wiadomo jedynie, że są nierozerwalnie związane z Małą Planetą. W grze Sonic the Hedgehog CD, Doktor Robotnik usiłuje wejść w posiadanie drogocennych kryształów, aby definitywnie przejąć kontrolę nad Małą Planetą. Sonic próbuje zdobyć je przed nim, co mu się udaje (w złym zakończeniu jednak Eggmanowi udaje się znaleźć i zabrać jeden z Kamieni).

W rozgrywce, Kamienie Czasu znajdują się w specjalnych poziomach. Ich zdobycie ustanawia dobrą przyszłość we wszystkich poziomach bez konieczności niszczenia generatorów badników.

W innych mediach[]

Sonic SatAM[]

Osobny artykuł: Kamienie Czasu (SatAM)

Kamienie Czasu pojawiają się w animowanym serialu Sonic the Hedgehog. Używane są przez Sonica i Sally do próby cofnięcia się w czasie i powstrzymania Doktora Robotnika, co im się nie udaje.

Sonic the Comic[]

W komiksie Sonic the Comic produkcji Fleetway Editions, pojawia się wyłącznie 6 Kamieni Czasu. Doktor Robotnik wykorzystał je do robotyzacji Miracle Planet, a Sonic do odwrócenia jego działań.

Archie Comics[]

Kamienie Czasu pojawiają się w komiksach wydawnictwa Archie Comics. Początkowo wyglądem przypominały te z SatAM, ale po Super Genesis Wave uzyskały wygląd zbliżony do gier.

Galeria[]

Artwork[]

Zrzuty ekranu[]

Ciekawostki[]

  • W reedycji z 2011 roku, gracz może zdobyć osiągnięcie "Treasure Hunter" za zdobycie wszystkich Kamieni Czasu.
  • SonicKamieńCzasu.gif
    Pojawia się pewna nieścisłość dotycząca rozmiarów Kamieni. W trakcie rozgrywki, trzymanie Kamienia Czasu wymaga od Sonica użycia obu rąk. W złym zakończeniu natomiast, Eggman z łatwością chowa swój Kamień w dłoni.
Advertisement