FANDOM

Jewel the Beetle – postać pojawiająca się w komiksach z serii Sonic the Hedgehog publikowanych przez IDW Publishing. Jest to antropomorficzna kobieta-żuk, przyjaciółka Tangle i kuratorka Mineral Museum w Spiral Hill Village.

Historia Edytuj

Przeszłość Edytuj

Jewel wychowywała się razem z Tangle w Spiral Hill Village i często musiała jej pilnować. Podczas swoich przygód Tangle znajdowała różne artefakty, a Jewel upewniała się że jej przyjaciółka wróci cała i zdrowa. Z powstałej w ten sposób kolekcji Jewel i Tangle otworzyły Mineral Museum.

Bonds of Friendship Edytuj

Annual 2019 Jewel Kidnapped

Jewel zostaje porwana przez Babylon Rogues

W Sonic the Hedgehog Annual 2019 Tangle przyprowadziła do Mineral Museum swoją przyjaciółkę, Whisper, którą przedstawiła Jewel. Krótko po tym Babylon Rogues napadli na Mineral Museum i zaczęli je rabować. Jewel skuliła się i ukryła, ale znalazł ją Storm i pomylił z klejnotem ze względu na jej świecący pancerz. Jewel została porwana na latający statek Babylon Rogues, a Jet i Wave zaczęli się kłócić ze sobą o wypuszczenie Jewel. Tangle i Whisper przybyły z pomocą i odzyskały zrabowane łupy. Kiedy Jet kazał wypuścić Jewel, Storm rzucił nią z całej siły. Jewel wypadła z pokładu i roztrzaskała swoje skrzydło o metalową część okrętu. Kiedy spadała, Whisper i Tangle uratowały ją i bezpiecznie wylądowały w Spiral Hill Village. Tangle, Whisper i jej Wispy pomagały potem Jewel w sprzątaniu muzeum.

Tangle & Whisper Edytuj

IDWTangleWhisper1 Jewel Tangle

Jewel rozmawiająca z Tangle o jej stanie

W Sonic the Hedgehog: Tangle & Whisper Issue 1 Jewel spotkała Tangle, która nieostrożnie przemierzała ulice Spiral Hill Village. Po tym jak Tangle wpadła na stoisko Rona z Chili dogami, Jewel zabrała ją do Mineral Museum i opatrzyła. Dowiedziała się wtedy o niesamowitych przygodach, które Tangle przeżyła z Soniciem. Po chwili rozmowy Jewel i Tangle zerwały się, ponieważ usłyszały wybuch na zewnątrz. Okazało się, że Sonic był ścigany przez kogoś kto do niego strzelał - Whisper. Później Whisper i jej Wispy przybyli do Mineral Museum razem z Tangle, a Jewel zaoferowała im herbatę. Dowiedziała się wtedy, że za Sonica podszywał się najemnik znany jako Mimic, którego Whisper tropiła. Jewel zaproponowała wtedy Tangle, aby przyłączyła się do Whisper w polowaniu najemnika, co pozwoliłoby jej pokonać nudę i przeżyć nową przygodę. Chwilę później Mimic przybił do drzwi Mineral Museum list dla Whisper i Tangle, w którym wyraził chęć rozwiązania sprawy raz na zawsze. Jewel zmartwiła się wtedy, również stanem drzwi swojego muzeum.

The Last Minute Edytuj

IDW 24 Jewel Zombot

Jewel jako Zombot

W Sonic the Hedgehog #23 Jewel przekazała Tangle wieści o ataku Zombotów na Spiral Hill Village. W Sonic the Hedgehog #24 Jewel sama stała się Zombotem i zaatakowała Tangle w Mineral Museum. Zdołała przekazać jej Metal Virus, ale ostatecznie została zamknięta w jednej z gablot.

All or Nothing Edytuj

W Sonic the Hedgehog #25 Jewel-Zombot wydostała się ze swojej klatki i pojawiła się wraz z innymi, imiennymi Zombotami, po tym jak Zavok przejął nad nimi kontrolę z pokładu Faceshipu.

Charakterystyka Edytuj

Osobowość Edytuj

Jewel jest dobrze wychowaną osobą z jasnym poczuciem humoru. Podczas gdy Tangle jest nieostrożna i głośna, Jewel jest ułożona i cicha. Jest także nieco tchórzliwa i nie lubi walki oraz przemocy.

Wygląd Edytuj

Jewel jest antropomorficznym żukiem z jasnoniebiesko-białą skórą. Jasnoniebieską część zajmują jej włosy, czułki, oraz skrzydła, a biała część znajduje się na pyszczku. Przy tym jasnoniebieski pancerz Jewel emanuje różnymi kolorami tęczy. Wewnętrzna część skrzydeł jest z kolei kremowa. Jewel nosi na sobie różowy żakiet i pasującą do niego spódniczkę, białe rękawiczki, ciemne rajstopy i różowe buty na wysokich obcasach.

Moce i umiejętności Edytuj

Jewel potrafi latać dzięki swoim skrzydłom.

Relacje z postaciami Edytuj

Sojusznicy Edytuj

Wrogowie Edytuj

Galeria Edytuj