Sonic Wiki

CZYTAJ WIĘCEJ

Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

I can help you! Saving Tangle from trouble so many times has made me a bit of a hero myself!

Jewel the Beetle – postać pojawiająca się w komiksach z serii Sonic the Hedgehog publikowanych przez IDW Publishing. Jest to antropomorficzna kobieta-żuk, przyjaciółka Tangle i kuratorka Mineral Museum w Spiral Hill Village. Obecnie zajmuje pozycję liderki Restoration.

Utworzenie[]

Za koncepcję Jewel odpowiada Ian Flynn, podczas gdy jej wyglądem zajęła się artystka Jennifer Hernandez[1].

Historia[]

Przeszłość[]

Jewel wychowywała się razem z Tangle w Spiral Hill Village i często musiała jej pilnować. Podczas swoich przygód Tangle znajdowała różne artefakty, a Jewel upewniała się że jej przyjaciółka wróci cała i zdrowa. Z powstałej w ten sposób kolekcji Jewel i Tangle otworzyły Mineral Museum.

Bonds of Friendship[]

Jewel zostaje porwana przez Babylon Rogues

W Sonic the Hedgehog Annual 2019 Tangle przyprowadziła do Mineral Museum swoją przyjaciółkę, Whisper, którą przedstawiła Jewel. Krótko po tym Babylon Rogues napadli na Mineral Museum i zaczęli je rabować. Jewel skuliła się i ukryła, ale znalazł ją Storm i pomylił z klejnotem ze względu na jej świecący pancerz. Jewel została porwana na latający statek Babylon Rogues, a Jet i Wave zaczęli się kłócić ze sobą o wypuszczenie Jewel. Tangle i Whisper przybyły z pomocą i odzyskały zrabowane łupy. Kiedy Jet kazał wypuścić Jewel, Storm rzucił nią z całej siły. Jewel wypadła z pokładu i roztrzaskała swoje skrzydło o metalową część okrętu. Kiedy spadała, Whisper i Tangle uratowały ją i bezpiecznie wylądowały w Spiral Hill Village. Tangle, Whisper i jej Wispy pomagały potem Jewel w sprzątaniu muzeum.

Tangle & Whisper[]

Jewel rozmawiająca z Tangle o jej stanie

W Sonic the Hedgehog: Tangle & Whisper numer 1 Jewel spotkała Tangle, która nieostrożnie przemierzała ulice Spiral Hill Village. Po tym jak Tangle wpadła na stoisko Rona z Chili dogami, Jewel zabrała ją do Mineral Museum i opatrzyła. Dowiedziała się wtedy o niesamowitych przygodach, które Tangle przeżyła z Soniciem. Po chwili rozmowy Jewel i Tangle zerwały się, ponieważ usłyszały wybuch na zewnątrz. Okazało się, że Sonic był ścigany przez kogoś kto do niego strzelał - Whisper. Później Whisper i jej Wispy przybyli do Mineral Museum razem z Tangle, a Jewel zaoferowała im herbatę. Dowiedziała się wtedy, że za Sonica podszywał się najemnik znany jako Mimic, którego Whisper tropiła. Jewel zaproponowała wtedy Tangle, aby przyłączyła się do Whisper w polowaniu najemnika, co pozwoliłoby jej pokonać nudę i przeżyć nową przygodę. Chwilę później Mimic przybił do drzwi Mineral Museum list dla Whisper i Tangle, w którym wyraził chęć rozwiązania sprawy raz na zawsze. Jewel zmartwiła się wtedy, również stanem drzwi swojego muzeum.

The Catalyst[]

Jewel pomagająca przewodniczącym fanklubu Sonica

W Sonic the Hedgehog Annual 2020 do Jewel w Spiral Hill Village przybył prezes Sonic Fan Club, który szukał Tangle aby ta mogła mu pomóc znaleźć zaginionych pozostałych członków klubu. Ponieważ Tangle wyjechała aby wspierać Restoration, Jewel zaoferowała swoją pomoc. Prezes zaprowadził ją na farmy w okolicy Spiral Hill, gdzie Jewel zaniepokoiła się dziwną ciszą. Po chwili udało jej się znaleźć wice-prezes klubu, uwięzioną wokół kałuży Metal Virusa. Jewel ostrzegła przewodniczącego klubu aby jej nie dotykał, po czym pomogła wice-przewodniczącej wydostać się. Jewel wyjaśniła następnie zagrożenie wynikające z Metal Virusa, kiedy nagle w pobliżu farm pojawił się Faceship rozlewający sporą porcję substancji. Jewel złapała następnie dzieci i zaczęła razem z nimi uciekać do Spiral Hill Village. Po drodze minęli kilka Zombotów będących członkami klubu. Udało im się dotrzeć do wioski, lecz Jewel odkryła wtedy na ich dłoniach ślady Metal Virusa, co oznaczało że ktoś musiał go dotknąć. Niedługo potem nad wioską zjawił się Faceship i przerażona Jewel skontaktowała się z Tangle, prosząc o pomoc.

The Last Minute[]

Jewel jako Zombot

W Sonic the Hedgehog #23 Jewel przekazała Tangle wieści o ataku Zombotów na Spiral Hill Village. W Sonic the Hedgehog #24 Jewel sama stała się Zombotem i zaatakowała Tangle w Mineral Museum. Zdołała przekazać jej Metal Virus, ale ostatecznie została zamknięta w jednej z gablot.

All or Nothing[]

W Sonic the Hedgehog #25 Jewel-Zombot wydostała się ze swojej klatki i pojawiła się wraz z innymi, imiennymi Zombotami, po tym jak Zavok przejął nad nimi kontrolę z pokładu Faceshipu. W Sonic the Hedgehog #28 Jewel-Zombot była częścią armii, którą Zavok prowadził na Anielską Wyspę. Została, razem z innymi Zombotami, rzucona przez Zavoka na latającą wyspę, gdzie stanęła przeciwko Sonicowi i jego przyjaciołom.

Out of the Blue[]

Jewel przyjęta przez Amy w szeregi Restoration

W Sonic the Hedgehog #31 po zniszczeniu Metal Virusa, Jewel przybyła do Restoration HQ, gdzie zaoferowała Amy że wyręczy ją w roli organizatorki, ponieważ słyszała od Tangle że nie podobają jej się rygory związane z tym stanowiskiem. Jewel była zaskoczona tym, jak szybko Amy przyjęła jej ofertę i postanowiła ją przeszkolić, aby czuła się komfortowo na nowym stanowisku. Jewel wzięła potem udział w przyjęciu organizowanym przez Tangle w Spiral Hill Village, ale uroczystość zakłóciło pojawienie się Doktora Eggmana w nowej maszynie. W Sonic the Hedgehog #32 Jewel nie wiedziała co robić, gdyż zajmowała się jedynie organizowaniem Restoration. Dowodzenie szybko przejął jednak Vector. Po zniszczeniu maszyny i powrocie Sonica, Jewel poinformowała Tangle o tym, że należałoby ugasić pożar powstały w Spiral Hill Village.

Test Run[]

Jewel w nowym Restoration HQ

W Sonic the Hedgehog #37 Jewel i Amy powitały Sonica, Tailsa i Belle w nowym Restoration HQ, w którym pracowały ciężko od jakiegoś czasu. Jewel odesłała następnie Belle do warsztatu maszynowego, aby znaleźć dla niej pracę. Wkrótce potem otrzymała raport o nowej wieży Eggmana, która kontrolowała pogodę na wybrzeżu. Jewel nie dysponowała środkami aby zlikwidować zagrożenie, ale Sonic, Tails i Amy postanowili zająć się sprawą. Tangle również chciała do nich dołączyć, ale Jewel przypomniała jej że miała obowiązki w magazynie.

Zeti Hunt[]

Jewel witająca Vectora w nowym Restoration HQ

W Sonic the Hedgehog #41 Jewel wezwała Chaotix do Restoration HQ, aby pomogli jej w rozwiązaniu problemu rogatych potworów, które zaatakowały kilka ostatnich miast. Chaotix ustalili, że za ataki odpowiadają Deadly Six, oraz że ich następnym celem będzie Sunset City. W Sonic the Hedgehog #42 Jewel skontaktowała się z Soniciem, Tailsem i Chaotix, którzy przedstawili jej plan schwytania Zeti. Jednak później Deadly Six zaatakowali Restoration HQ. Jewel, razem z Tangle i Whisper, zabarykadowały się w centralnym pomieszczeniu, czekając na pomoc. W Sonic the Hedgehog #43 Jewel skontaktowała się z Tailsem i Chaotix, ponieważ Sonic potrzebował wsparcia w walce Deadly Six. Choć ostatecznie Zeti zostali pokonani, okazało się że Doktor Starline porwał Belle.

Trial by Fire[]

Jewel wytypowana przez Amy

W Sonic the Hedgehog #45 Jewel wybrała się z Amy, Belle i Tangle na biwak do Forest Ridge Zone. Przez całą podróż była jednak zmartwiona stanem Tangle. Kiedy próbowała z nią porozmawiać wieczorem przy ognisku, nie otrzymała odpowiedzi. Amy zaproponowała wtedy wróżenie z kart tarota - Jewel otrzymała kartę Głównego Szmaragdu, symbolizującego przywództwo. Grupa położyła się potem spać, ale została zbudzona przez pożar, który wybuchł w środku lasu. W W Sonic the Hedgehog #45 Amy próbowała przekonać Jewel, aby przedstawiła spanikowanemu tłumowi swój plan. Początkowo Jewel wątpiła w siebie i uważała, że nadaje się jedynie do papierkowej roboty, ale Amy zdołała ją ostatecznie zmotywować. Jewel ogłosiła następnie, żeby biwakowicze pomogli w kopaniu strefy, wewnątrz której powstrzymają rozprzestrzenianie się ognia.

Jewel żegnająca się z Tangle

W Sonic the Hedgehog #47 Jewel i Amy koordynowały akcję gaszenia pożaru nad rzeką, skąd wkrótce wyłowiły Tangle i Belle, które wrócił z synem leśniczego, a także przyjaznym Motobugiem. Jewel wpadła następnie na pomysł jak zatrzymać ogień - kazała Amy i Tangle zatamować rzekę, a Belle wzięła ze sobą, aby poprowadzić biwakowiczów do ewakuacji. Kiedy zatamowana rzeka zmieniła swój bieg i zaczęła wsiąkać w glebę dookoła, Jewel kazała zburzyć tamę. Rzeka wróciła na swój naturalny tor. Bohaterki wycofały się następnie z uratowanego lasu. Pogratulowały również Jewel, która przyznała jednak, że nie udałoby się bez ich pomocy. Tangle oznajmiła jednocześnie, że odchodzi z Restoration. Jewel zrozumiała jej decyzję, wiedząc że nie czuła się dobrze w organizacji i była tam tylko, aby dodać otuchy swojej przyjaciółce. Mimo tego Jewel i Tangle opracowały nowy plan działania.

Charakterystyka[]

Osobowość[]

Jewel oferująca swoją pomoc

Jewel jest dobrze wychowaną osobą z pogodnym poczuciem humoru. Podczas gdy Tangle jest nieostrożna i głośna, Jewel jest ułożona i cicha. Jest także nieco bojaźliwa i nie lubi przemocy, ale mimo tego jest gotowa pomagać innym tak jak tylko może, niekiedy narażając własne życie. Łatwo ulega jednak stresującym sytuacjom i ciężko jej się wtedy skupić, dlatego potrzebne jej wsparcie emocjonalne.

Jewel lubi sortować i porządkować dokumenty, dlatego też zgłosiła się na pozycję liderki Restoration. Początkowo brakowało jej jednak zdolności przywódczych i pewności siebie. Uważała, że mimo wszystkiego przez co przeszła, nie była w stanie pomóc nikomu, nawet swojej najlepszej przyjaciółce. Z pomocą Amy nabrała jednak wiary we własne możliwości. Jewel sama opracowała wtedy plan ugaszenia pożaru w Forest Ridge Zone, który okazał się skuteczny.

Wygląd[]

Jewel jest antropomorficznym żukiem z jasnoniebiesko-białą skórą. Jasnoniebieską część zajmują jej włosy, czułki, oraz skrzydła, a biała część znajduje się na pyszczku. Przy tym jasnoniebieski pancerz Jewel emanuje różnymi kolorami tęczy. Wewnętrzna część skrzydeł jest z kolei kremowa. Jewel nosi na sobie różowy żakiet i pasującą do niego spódniczkę, białe rękawiczki, ciemne rajstopy i różowe buty na wysokich obcasach.

Moce i umiejętności[]

Jewel potrafi latać dzięki swoim skrzydłom. Jest także w stanie zwinąć się w kulkę, gdy się boi, a jej błyszczące skrzydła przypominają wtedy drogocenny klejnot.

Relacje z postaciami[]

Tangle the Lemur[]

Jewel rozmawiająca z Tangle

Jewel i Tangle przyjaźniły się sobą od wczesnego dzieciństwa. Jewel musiała pilnować Tangle, która była zbyt porywcza i nieostrożna. Uznała również, że częste ratowanie Tangle uczyniło z niej bohaterkę w pewnym stopniu. Wraz z Tangle zebrały pokaźną kolekcję eksponatów do Mineral Museum, które Jewel chętnie katalogowała.

Po tym jak Tangle poznała Sonica, Jewel znów musiała jej pilnować i zwracać uwagę, aby była ostrożna. Zaczęła także dostrzegać w niej narastającą niecierpliwość i zachęciła do rozmowy, podczas której przyjaciółka zwierzyła jej się ze wszystkiego. Jewel zachęcała Tangle, aby opuściła wioskę w poszukiwaniu przygód, tak jak Sonic. Tangle jednak nie chciała tego robić, obawiając się ataku ze strony Eggmana pod jej nieobecność.

Jewel o odejściu Tangle z Restoration

Tangle zaoferowała potem Jewel aby przejęła od Amy pozycję liderki w Restoration. Jewel zgodziła się, wiedząc jak bardzo lubi pracować z dokumentami. Przyznała później jednak, że potrzebowała wsparcia Tangle, która również przyłączyła się do organizacji. Jewel bała się wstąpić w jej szeregi sama. Kiedy jednak nabrała doświadczenia i pewności siebie, pozwoliła Tangle odejść i uszanowała jej decyzję. Przyznała także, że była z niej dumna, wiedząc że Restoration nie było dla niej odpowiednim miejscem i bardziej pomogłaby światu na własną rękę.

Babylon Rogues[]

Jewel i jej lęk przed Babylon Rogues

Podczas ich pierwszego spotkania, Babylon Rogues napadli na Mineral Museum i okradli je z wszystkich kosztowności. Przypadkowo porwali także Jewel, którą Storm pomylił z klejnotem. Jewel bała się swoich porywaczy, trzęsąc się i prosząc, aby ją wypuścili. Zirytowało ją jednak, gdy Storm nie rozpoznał w niej żuka. Jewel niemal zginęła wtedy, wyrzucona przez Storma z latającego pokładu z obitym skrzydłem. Po tych wydarzeniach zaczęła popadać w lekką paranoję, obawiając się że wszelkie nagłe hałasy na zewnątrz zwiastowały powrót Babylon Rogues.

Amy Rose[]

Jewel i Amy

Jewel poznała Amy po tym jak wstąpiła w szeregi Restoration, chcąc przejąć pozycję liderki, która była dla Amy zbyt męcząca. Amy natychmiast polubiła Jewel i odpowiednio przygotowała ją na przyjęcie jej pozycji. Obie razem ciężko pracowały, aby przygotować organizację do wkroczenia w fazę odbudowy świata i odniosły sukces. Amy zmotywowała również Jewel i napełniła ją pewnością siebie, potrzebnej liderce Restoration. Obie poznały się na tyle dobrze, aby spędzać razem czas wolny.

Galeria[]

Przypisy

  1. Ian Flynn na Twitterze (ang.). twitter.com, 2 maja 2019. [dostęp 4 maja 2022]. [zarchiwizowane z [https:/twitter.com/IanFlynnBKC/status/1124062265437827072 tego adresu] (31 sierpnia 2019)].
Advertisement