FANDOM

Jewel the Beetle – postać pojawiająca się w komiksach z serii Sonic the Hedgehog publikowanych przez IDW Publishing. Jest to antropomorficzna kobieta-żuk, przyjaciółka Tangle i kuratorka Mineral Museum w Spiral Hill Village.

Historia Edytuj

Przeszłość Edytuj

Jewel wychowywała się razem z Tangle w Spiral Hill Village i często musiała jej pilnować. Podczas swoich przygód Tangle znajdowała różne artefakty, a Jewel upewniała się że jej przyjaciółka wróci cała i zdrowa. Z powstałej w ten sposób kolekcji Jewel i Tangle otworzyły Mineral Museum.

Bonds of Friendship Edytuj

Annual 2019 Jewel Kidnapped

Jewel zostaje porwana przez Babylon Rogues

W Sonic the Hedgehog Annual 2019 Tangle przyprowadziła do Mineral Museum swoją przyjaciółkę, Whisper, którą przedstawiła Jewel. Krótko po tym Babylon Rogues napadli na Mineral Museum i zaczęli je rabować. Jewel skuliła się i ukryła, ale znalazł ją Storm i pomylił z klejnotem ze względu na jej świecący pancerz. Jewel została porwana na latający statek Babylon Rogues, a Jet i Wave zaczęli się kłócić ze sobą o wypuszczenie Jewel. Tangle i Whisper przybyły z pomocą i odzyskały zrabowane łupy. Kiedy Jet kazał wypuścić Jewel, Storm rzucił nią z całej siły. Jewel wypadła z pokładu i roztrzaskała swoje skrzydło o metalową część okrętu. Kiedy spadała, Whisper i Tangle uratowały ją i bezpiecznie wylądowały w Spiral Hill Village. Tangle, Whisper i jej Wispy pomagały potem Jewel w sprzątaniu muzeum.

Tangle & Whisper Edytuj

IDWTangleWhisper1 Jewel Tangle

Jewel rozmawiająca z Tangle o jej stanie

W Sonic the Hedgehog: Tangle & Whisper Issue 1 Jewel spotkała Tangle, która nieostrożnie przemierzała ulice Spiral Hill Village. Po tym jak Tangle wpadła na stoisko Rona z Chili dogami, Jewel zabrała ją do Mineral Museum i opatrzyła. Dowiedziała się wtedy o niesamowitych przygodach, które Tangle przeżyła z Soniciem. Po chwili rozmowy Jewel i Tangle zerwały się, ponieważ usłyszały wybuch na zewnątrz. Okazało się, że Sonic był ścigany przez kogoś kto do niego strzelał - Whisper. Później Whisper i jej Wispy przybyli do Mineral Museum razem z Tangle, a Jewel zaoferowała im herbatę. Dowiedziała się wtedy, że za Sonica podszywał się najemnik znany jako Mimic, którego Whisper tropiła. Jewel zaproponowała wtedy Tangle, aby przyłączyła się do Whisper w polowaniu najemnika, co pozwoliłoby jej pokonać nudę i przeżyć nową przygodę. Chwilę później Mimic przybił do drzwi Mineral Museum list dla Whisper i Tangle, w którym wyraził chęć rozwiązania sprawy raz na zawsze. Jewel zmartwiła się wtedy, również stanem drzwi swojego muzeum.

The Catalyst Edytuj

IDW Jewel Rescue

Jewel pomagająca przewodniczącym fanklubu Sonica

W Sonic the Hedgehog Annual 2020 do Jewel w Spiral Hill Village przybył prezes Sonic Fan Club, który szukał Tangle aby ta mogła mu pomóc znaleźć zaginionych pozostałych członków klubu. Ponieważ Tangle wyjechała aby wspierać Restoration, Jewel zaoferowała swoją pomoc. Prezes zaprowadził ją na farmy w okolicy Spiral Hill, gdzie Jewel zaniepokoiła się dziwną ciszą. Po chwili udało jej się znaleźć wice-prezes klubu, uwięzioną wokół kałuży Metal Virusa. Jewel ostrzegła przewodniczącego klubu aby jej nie dotykał, po czym pomogła wice-przewodniczącej wydostać się. Jewel wyjaśniła następnie zagrożenie wynikające z Metal Virusa, kiedy nagle w pobliżu farm pojawił się Faceship rozlewający sporą porcję substancji. Jewel złapała następnie dzieci i zaczęła razem z nimi uciekać do Spiral Hill Village. Po drodze minęli kilka Zombotów będących członkami klubu. Udało im się dotrzeć do wioski, lecz Jewel odkryła wtedy na ich dłoniach ślady Metal Virusa, co oznaczało że ktoś musiał go dotknąć. Niedługo potem nad wioską zjawił się Faceship i przerażona Jewel skontaktowała się z Tangle, prosząc o pomoc.

The Last Minute Edytuj

IDW 24 Jewel Zombot

Jewel jako Zombot

W Sonic the Hedgehog #23 Jewel przekazała Tangle wieści o ataku Zombotów na Spiral Hill Village. W Sonic the Hedgehog #24 Jewel sama stała się Zombotem i zaatakowała Tangle w Mineral Museum. Zdołała przekazać jej Metal Virus, ale ostatecznie została zamknięta w jednej z gablot.

All or Nothing Edytuj

W Sonic the Hedgehog #25 Jewel-Zombot wydostała się ze swojej klatki i pojawiła się wraz z innymi, imiennymi Zombotami, po tym jak Zavok przejął nad nimi kontrolę z pokładu Faceshipu. W Sonic the Hedgehog #28 Jewel-Zombot była częścią armii, którą Zavok prowadził na Angel Island. Została, razem z innymi Zombotami, rzucona przez Zavoka na latającą wyspę, gdzie stanęła przeciwko Sonicowi i jego przyjaciołom.

Charakterystyka Edytuj

Osobowość Edytuj

Jewel jest dobrze wychowaną osobą z jasnym poczuciem humoru. Podczas gdy Tangle jest nieostrożna i głośna, Jewel jest ułożona i cicha. Jest także nieco tchórzliwa i nie lubi walki oraz przemocy.

Wygląd Edytuj

Jewel jest antropomorficznym żukiem z jasnoniebiesko-białą skórą. Jasnoniebieską część zajmują jej włosy, czułki, oraz skrzydła, a biała część znajduje się na pyszczku. Przy tym jasnoniebieski pancerz Jewel emanuje różnymi kolorami tęczy. Wewnętrzna część skrzydeł jest z kolei kremowa. Jewel nosi na sobie różowy żakiet i pasującą do niego spódniczkę, białe rękawiczki, ciemne rajstopy i różowe buty na wysokich obcasach.

Moce i umiejętności Edytuj

Jewel potrafi latać dzięki swoim skrzydłom.

Relacje z postaciami Edytuj

Sojusznicy Edytuj

Wrogowie Edytuj

Galeria Edytuj