I'm the leader! I call the shots!

Jet the Hawk – postać pojawiająca się w komiksach z serii Sonic the Hedgehog publikowanych przez IDW Publishing. Jest to antropomorficzny jastrząb i przywódca Babylon Rogues, mistrz jazdy na Extreme Gear.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Bonds of Friendship[edytuj | edytuj kod]

Jet podczas napadu na Mineral Museum

W Sonic the Hedgehog Annual 2019 Jet, Wave i Storm napadli i obrabowali Mineral Museum w Spiral Hill Village, po czym wycofali się na swój statek. Kiedy cieszyli się łupami, zorientowali się że Storm porwał Jewel, myląc ją z klejnotem. Jet, który nie chciał wypuścić porwanej, zaczął się kłócić z Wave. Kiedy Tangle i Whisper zjawiły się na jego statku, zaproponował im wyścig o Jewel, chcąc w ten sposób ratować swój wizerunek, aby nie wyjść na kogoś niekompetentnego. Wave znów zaczęła się wtedy z nim kłócić i Jet dał się przekonać, aby Storm oddał Jewel. Jednak albatros rzucił nią, a ta wypadła z pokładu. Jet wystraszył się tym i zganił Storma. Po tym jak Tangle przekazała jemu i jego drużynie aby więcej nie zakłócali spokoju Spiral Hill Village, Jet zorientował się że bohaterka zabrała worki z ich łupami. Postanowił nie walczyć o nie, ponieważ Wave stwierdziła że i tak narobili już zbyt wiele zamieszania.

All or Nothing[edytuj | edytuj kod]

Jet walczący z Zikiem

W Sonic the Hedgehog #25 Jet i Babylon Rogues zostali wezwani na Angel Island przez Amy, która chciała aby pomogli im zniszczyć Metal Virus, który opanował niemal cały świat. Początkowo Jet uznał że jego drużyna wymyśli coś aby przetrwać, ale ostatecznie dał się przekonać gdy Sonic zmusił się do skomplementowania legendarnego mistrza wiatru. Usatysfakcjonowany Jet zgodził się walczyć z Deadly Six o Szmaragdy Chaosu. W Sonic the Hedgehog #26 Babylon Rogues zostali przydzieleni przez Sonica do odebrania Szmaragdu Chaosu, w którego posiadaniu znalazł się Zik. Jet i jego drużyna polecieli następnie na swoich deskach przez portal do Winterburga, gdzie zaatakowali Zika. Zostali jednak szybko strąceni ze swoich desek, a Zik przywłaszczył sobie tą należącą do Jeta. Jet jednak szybko odzyskał swoją deskę i zrzucił z niej Zika, ale nie zwrócił przy tym uwagi na to, że Wave i Storm zostali otoczeni przez tłum Zombotów.

Jet pokonujący Zika

W Sonic the Hedgehog #28 Jet ścigał Mistrza Zika, domagając się aby wypuścił Wave i Storma, których otaczały Zomboty. Zik zaczął mu wypominać bycie słabym przywódcą i kazał błagać o litość. Jet jednak nie zamierzał tego uczynić, gdyż według niego Babylon Rogues nigdy nie błagają ani się nie poddają, oraz tym bardziej nie przegrywają. Po tych słowach zaatakował Zika strumieniem wiatru, który posłał go prosto do Storm i Wave, którzy zadali mu ostateczny cios i odzyskali zielony Szmaragd Chaosu. Zik został wrzucony w tłum Zombotów, podczas gdy Jet dołączył do swoich przyjaciół, chcąc wrócić z nimi na Angel Island. Okazało się jednak, że ich Extreme Gear uległy uszkodzeniu w trakcie walki. Nie chcąc zostawiać Wave i Storma, Jet podpiął Szmaragd Chaosu do swojej deski wrzucił ją przez portal na Angel Island, wiedząc że Sonic ostatecznie ich uratuje. Następnie dołączył do Babylon Rogues w walce z Zombotami.

Out of the Blue[edytuj | edytuj kod]

Jet ściskany przez Storma

W Sonic the Hedgehog #30 Jet i Babylon Rogues zwyciężyli, po tym jak Metal Virus został ostatecznie zniszczony. Jet kazał zbyt podekscytowanemu Stormowi, aby ten go puścił. Zapewnił również Wave, że nic mu nie jest. Po Mistrzu Ziku nie było śladu, ale Jet był pewien że jeśli Zeti wiedziałby co dla niego dobre, to już dawno by się wyniósł. Wave pochwaliła Jeta następnie za to, że nie zostawił ich i walczył do samego końca, co było bardzo odważne i szlachetne z jego strony. Jet zaczął się następnie przechwalać zbytnio i Wave uznała że zepsuł tę chwilę, ale Storm klaskał na cześć swojego szefa.

Jet planujący okraść Spiral Hill Village podczas ataku Eggmana

W Sonic the Hedgehog #31 Jet i Babylon Rogues wzięli udział w przyjęciu organizowanym przez Tangle w Spiral Hill Village. Jastrząb zazdrościł wtedy rzeźby Sonica, podczas gdy on sam nie otrzymał swojej, choć ryzykował bycie zarażonym aby uratować świat. Uroczystość zakłóciło potem pojawienie się Doktora Eggmana w nowej maszynie. W Sonic the Hedgehog #32 Jet stwierdził, że nie będą pomagać przyjaciołom Sonica po raz drugi i zamiast tego ukradną eksponaty z Mineral Museum. Kiedy jednak wkroczyli do budynku okazał się pusty, gdyż Rouge ewakuowała drogocenne przedmioty zawczasu.

Charakterystyka[edytuj | edytuj kod]

Osobowość[edytuj | edytuj kod]

Jet jest chciwym złodziejem, który nie waha się przed rabowaniem oficjalnych instytucji aby osiągnąć zysk. Posiada jednak pewne standardy i nie chce, by jego gang był postrzegany jako brutalny, ani też niekompetentny. Jest bardzo pewny siebie, ale posiada krótki temperament. Jego duma sprawia, że kiedy jego wizerunek pogarsza się, chce dowieść swojej wartości, nawet jeśli sytuacja nie jest odpowiednia.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Jet jest zielonym jastrzębiem z licznymi ciemnozielonymi piórami z tyłu głowy i białymi piórami na klatce piersiowej. Posiada niebieskie oczy i żółty dziób. Jet nosi białe rękawiczki z czerwono-czarno-białymi rękawami. Po jego czerwonych butach z białymi nogawkami ciągną się symbole czarnych, rozgałęzionych płomieni. Jet nosi również żółte gogle sportowe, która zakłada podczas wyścigów.

Moce i umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Jest jest uzdolniony w posługiwaniu się latającymi deskami Extreme Gear. Jest także zdolnym przywódcą i profesjonalnym złodziejem, efektywnie planując wszelkie rabunki. Jego personalną deską jest Type-J. Jego główną bronią są Bashōsen - dwa wachlrze, którymi jest w stanie wytwarzać fale wiatru.

Relacje z postaciami[edytuj | edytuj kod]

Sojusznicy[edytuj | edytuj kod]

Wrogowie[edytuj | edytuj kod]