Być może szukałeś Jawza, badnika z gry Sonic the Hedgehog 3.
Cudzy1.png Specializing in underwater patrols, this lethal fish is on the lookout to put an end to Sonic's aquatic adventure. Cudzy2.png
Opis z oficjalnej strony Sonic the Hedgehog 4: Episode I

Jaws (プクプク Puku-puku?) – badnik pojawiający się w serii Sonic the Hedgehog, począwszy od gry Sonic the Hedgehog (1991). Jest przypominającym rybę robota.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Jaws to różowo-żółty robot o wyglądzie drapieżnej ryby. Posiada silniczek zamiast ogona. Jego atak polega na pływaniu blisko miejsc, w których może znaleźć się gracz. Jako, że nie ma on żadnej obrony ani skomplikowanego ataku można go łatwo zniszczyć za pomocą Spin Jumpa.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Sonic the Hedgehog (1991)[edytuj | edytuj kod]

Jaws-spr.png

Jaws zadebiutował w grze Sonic the Hedgehog (1991) na poziomie Labyrinth Zone. Pojawia się również w trzecim akcie Scrap Brain Zone.

Sonic the Hedgehog (8-bit)[edytuj | edytuj kod]

Jaws 8 bit sprite.png

Jaws pojawia się również w 8-bitowej wersji gry na poziomie Labyrinth Zone. Jest tutaj bardziej szary pod wodą, ale normalny kolor jego pancerza jest czerwony.

Sonic the Hedgehog 4: Episode I[edytuj | edytuj kod]

Jaws powraca w pierwszym epizodzie Sonic the Hedgehog 4, z lekko zmienionym wyglądem, na poziomie Lost Labyrinth Zone.

Sonic Lost World[edytuj | edytuj kod]

W Sonic Lost World Jaws przechodzi kolejną zmianę wyglądu, co sprawia że jest on teraz bardziej uproszczony i podobny do swojego pierwowzoru ze starszych gier. Można go spotkać zarówno w wersji na Wii U jak i Nintendo 3DS. W wersji na Wii U Jaws pojawia się tylko w pierwszym Zonie Tropical Coast, gdzie przemierza podwodne sekcje poziomu. Aby się do niego dostać, należy użyć umiejętności Yellow Drill stojąc przy wodnej ścianie. Jaws nie może uderzyć tutaj postaci, ponieważ gracz zawsze będzie chroniony przez Yellow Drill. Robota można łatwo zniszczyć wjeżdżając w niego. W wersji na Nintendo 3DS, Jawsy są bardziej powszechne w podwodnych sekcjach Tropical Coast. Pojawiają się w pierwszej i drugiej zonie wspomnianego poziomu. Rzadko pływają samotnie i są transportowane przez robota Blowfish. Roboty będą szarżowały w stronę gracza kiedy go wykryją, ale można je łatwo zniszczyć Spin Jumpem. Dodatkowo, jeśli Jaws uderzy w powierzchnię przy byciu wypuszczanym przez Blowfisha, to automatycznie zostanie zniszczony.

W innych grach[edytuj | edytuj kod]

Jaws w LEGO Dimensions

LEGO Dimensions[edytuj | edytuj kod]

Jaws pojawia się na poziomie Labyrinth Zone. Zachowuje się podobnie jak w poprzednich grach, pływając pod wodą i próbując ugryźć gracza.

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Szkice koncepcyjne[edytuj | edytuj kod]

Artwork[edytuj | edytuj kod]

Zrzuty ekranu[edytuj | edytuj kod]