Sonic Wiki

CZYTAJ WIĘCEJ

Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

That day, I gave up my own unsightly face. And I let go of the old me, the one that was so weak, so that I could become stronger. And then, at last... I obtained the power. The power to make all yield to my will. I... was... REBORN!

Infinite, Sonic Forces

Infinite (インフィニット Infinitto?), znany wcześniej jako Najemnik Doskonały (究極傭兵 Kyūkyoku Yōhei?) – jeden z głównych antagonistów w grze Sonic Forces. Infinite był w przeszłości szakalem i dowódcą Jackal Squad. W trakcie jednej ze swoich wypraw łupieżczych, został wynajęty przez Doktora Eggmana do obrony jego laboratorium w Mystic Jungle. Po tym jak on i jego brygada zostali pokonani przez Shadowa, Infinite założył maskę i dzięki mocy Upiornego Rubinu narodził się na nowo.

Infinite jest tajemniczym i bardzo niebezpiecznym złoczyńcą. Udało mu się pokonać Sonica już przy ich pierwszym spotkaniu. Przez cały czas jest wierny Eggmanowi, choć nie podobają mu się niektóre z jego strategii. Główną bronią złoczyńcy jest Upiorny Rubin, który pozwala mu tworzyć iluzje rzeczywistości. Mimo, że iluzje wydają się nieprawdziwe, to stanowią realne zagrożenie dla innych istot żywych.

Historia[]

Przeszłość[]

Infinite na czele Jackal Squad

Infinite był w przeszłości przywódcą Jackal Squad. Pewnego razu postanowił poprowadzić swoich żołnierzy do ataku na bazę Doktora Eggmana, aby ukraść stamtąd jego technologie. Doktor wysłał do walki z szakalami swoje roboty, które Infinite bardzo szybko pokonał. Kiedy jednak chciał zaatakować doktora, uderzył w trzymany przez niego Upiorny Rubin. Ukazała się im wtedy wizja spustoszonego świata, która była ich największym pragnieniem. Widząc, że mieli zbieżne cele, Infinite postanowił przyłączyć się do Imperium Eggmana wraz ze swoją brygadą.

Infinite walczy z Shadowem

Infinite jego brygada zostali wyznaczeni do ochrony laboratorium Eggmana w Mystic Jungle. Szakale zostały jednak rozbite przez Shadowa, który zaatakował bazę. Wściekły i żądny zemsty Infinite ruszył na miejsce, aby pomścić swoich ludzi. Został jednak pokonany przez Shadowa i otrzymał od niego nakaz nie pokazywania swojej szpetnej twarzy w okolicy. Po tym jak czarny jeż zniknął, Infinite przeżył załamanie. Dostrzegł jak bardzo słaby okazał się w walce. Postanowił więc wrócić do bazy Eggmana. Tam założył maskę, która już na zawsze miała zakrywać jego niegodne oblicze. Następnie połączył się z ostatecznym prototypem Upiornego Rubinu, który nadał mu moc naginania innych do swojej woli. Tak więc Infinite odrodził się jako nowa istota. Krótko po zdobyciu nowej mocy, Infinite odparł atak E-123 Omegi na bazę Eggmana. W jednym błysku energii udało mu się wyeliminować robota. Niedługo potem Infinite spotkał Shadowa i przypomniał mu o ich pierwszej walce. W ramach zemsty Infinite przeniósł Shadowa do wirtualnej rzeczywistości. Czarny jeż powrócił z niej, ale mimo tego Infinite nadal był pod wrażeniem swojej potęgi. Potem zniknął, ogłaszając że nawet Sonic nie będzie w stanie go pokonać.

Sonic Forces[]

Infinite w kapsule Eggmana

Na początku gry Sonic Forces Infinite przebywał w kapsule w bazie Eggmana, gdzie prawdopodobnie nabierał sił. Dzięki mocy ostatecznego prototypu Upiornego Rubinu stworzył repliki Shadowa, Metal Sonica, Chaosa i Zavoka, które poprowadził do ataku na miasto. Tam Infinite z łatwością pokonał Sonica. Po tym wydarzeniu niebieski jeż został uwięziony, a siły Imperium Eggmana podbiły 99,9% całego świata. Infinite i jego repliki terroryzowały mieszkańców miasta, którzy jeszcze stawiali opór. W trakcie jednej z walk, Infinite pozwolił przerażonemu żołnierzowi na ucieczkę, delektując się jego strachem i słabością. Po około miesiącu Infinite natknął się w Mystic Jungle na Silvera, który rzucił mu wyzwanie. Infinite już prawie wykończył jeża, ale drogę zagrodził mu Sonic, który uciekł niedawno z więzienia. Infinite był zdumiony powrotem Sonica, ale wciąż uważał go za słabego i przepełnionego strachem. Jeż próbował poznać źródło jego mocy, ale Infinite nie udzielił mu odpowiedzi na to pytanie. Zamiast tego wywołał zakłócenia mocą Upiorny Rubin i przeszedł do walki z jeżem. Sonic okazał się silniejszy niż 6 miesięcy temu. Mimo tego Infinite wywołał kolejne zakłócenia i zasypał jeża kulami energii. Nie wykończył go jednak, twierdząc że nie był godny śmierci.

Infinite staje do walki z rekrutem

Priorytetowym celem Infinite'a i Eggmana przez ostatnie miesiące było zniszczenie prototypów Upiornego Rubinu, które zagrażałyby ich ostatecznej operacji wyeliminowania Ruchu Oporu. Po ostatnim pokonaniu Sonica, Infinite spotkał się z doktorem w Green Hill Zone, pokazując zniszczenie ostatniego, jak się wydawało, prototypu. Opowiedział również o swoim spotkaniu z niebieski jeżem. Infinite zapewnił Eggmana, że nie ma się czego obawiać i że wkrótce wszyscy ulegną mocy Upiornego Rubinu. Kiedy siły Ruchu Oporu przypuściły zmasowany atak na Metropolis, Infinite posłużył się mocą swojego rubinu do odparcia szturmu Około 80% sił Ruchu Oporu biorących udział w ataku zostało wyeliminowanych przez Upiorny Rubin. Infinite był zawiedziony tym, że ten świat nie jest w stanie rzucić mu porządnego wyzwania. Po chwili przed złoczyńcą stanął żołnierz, któremu wcześniej darował życie. Infinite postanowił nauczyć bo strachu, a potem cierpienia. Tak więc stanął do walki z rekrutem, który okazał się być sporym wyzwaniem. Infinite próbował go pokonać strzałem z przywołanych przez siebie armat, ale żołnierz wykorzystał ostatni prototyp Upiornego Rubinu do uniknięcia zabójczego ataku. Infinite był pod wrażeniem umiejętności rekruta. Ostatecznie udało mu się go powalić, ale nie zabić. Infinite stwierdził że Ruchowi Oporu i tak pozostały tylko dwa dni, więc postanowił odejść na ten moment. Po zniszczeniu Death Egg, Eggman zarządził taktyczny odwrót wszystkich sił. Infinite był zawiedziony postawą doktora, ale musiał się zastosować do jego rozkazów. Zniszczenie Death Egg wiązało się również z osłabieniem mocy Upiornego Rubinu. Na szczęście pod Metropolis znajdowało się zapasowe źródło. Tam też udali się złoczyńcy, aby zastawić pułapkę na Sonica. Infinite otworzył portal do Null Space, w który zassany został niebieski jeż i rekrut, który próbował go uratować. Infinite obserwował następnie z Eggmanem kolejną bitwę o Metropolis, kiedy nagle ich oczom ukazali się Sonic i rekrut. Infinite spojrzał na nich z pogardą, po czym odleciał razem z Eggmanem.

Infinite prowadzi siły Eggmana do ostatecznej bitwy

Wkrótce pod fortecą Imperium Eggmana doszło do finałowej bitwy z siłami Ruchu Oporu. Infinite dowodził armią replik innych złoczyńców. Kiedy chciał rozprawić się z Soniciem i jego przyjaciółmi, przerwał mu E-123 Omega. Zirytowany ilością przyjaciół niebieskiego jeża Infinite postanowił wyegzekwować ostateczny plan Eggmana. Infinite wystrzelił w powietrze pocisk energii, który przeistoczył się w wielkie słońce. Zaczęło ono spadać na ziemię, aby zniszczyć Ruch Oporu. Jednak rekrut zdołał zatrzymać iluzję, wykorzystując ostatni prototyp Upiornego Rubinu. Nie był to jednak koniec walki, gdyż Infinite nadal podtrzymywał swoje iluzje. Wraz z Soniciem spotkał się pod fortecą, gdzie stoczyli ostateczny pojedynek. Upiorny Rubin odzyskał wtedy swoją pełną moc, ale kiedy Infinite chciał wyprowadzić atak, pojawił się rekrut. Sonic i jego partner wspólnie pokonali Infinite'a, który nie mógł uwierzyć że da się go zwyciężyć. Infinite chciał walczyć dalej, ale został pochłonięty przez reaktor w bazie Eggmana. Później doktor wykorzystał jego moc do zasilenia swojego Death Egg Robota. Według Rouge na polu bitwy pojawiły się wtedy tysiące kopii Infinite'a, obok replik pozostałych złoczyńców. Gdy Sonic, Klasyczny Sonic i rekrut zniszczyli robota, Upiorny Rubin przestał istnieć, a Infinite zniknął razem z pozostałymi iluzjami.

Boss[]

Infinite jako boss

Osobny artykuł: Infinite (boss)

Infinite jest trzykrotnym bossem w grze Sonic Forces. Pierwszą walkę toczy Sonic, drugą Avatar, a trzecią i ostatnią obaj wspomniani bohaterowie. W obu potyczkach Inifnite posługuje się czerwonymi klockami energii, które tworzą dla gracza różne przeszkody. Po otrzymaniu uderzenia od bossa, widok gracza zostaje zakłócony, co utrudnia wykonywanie kolejnych uników. Pierwsza i trzecia walką mają charakter pościgu, natomiast druga toczy się w zamkniętej przestrzeni.

W innych grach[]

Super Smash Bros. Ultimate[]

W grze Super Smash Bros. Ultimate Infinite pojawia się jako zaawansowany duch, którego można pozyskać w trakcie rozgrywki. Odwraca on czasami sterowanie graczy i ekran.

Sonic Forces: Speed Battle[]

W grze Sonic Forces: Speed Battle Infinite pojawia się jako niegrywalny rywal w trybie Challenger Mode. Podczas wyścigów przywołuje na trasę swoje iluzje, które wywołują szkodliwe efekty u graczy którzy się z nimi zderzą. 26 listopada 2021 roku, pod koniec wydarzenia, został dodany jako grywalna postać.

Postać Statystyki Pocisk Przyspieszenie Pułapka
SFSB Infinite Render.png
Infinite
  • Szybkość: 10/10
  • Przyspieszenie: 10/10
  • Siła: 6/10
Reality Warp.png
Reality Warp
Phantom Dash.png
Phantom Dash
Deadly Replica.png
Deadly Replica

Charakterystyka[]

Osobowość[]

Infinite jest enigmatyczną, tajemniczą i bardzo niebezpieczną osobą. Jest zimny i nieczuły, z dawką sadyzmu i okrucieństwa. Przed swoją przemianą okazywał pewną dozę opiekuńczości, wobec swojego Jackal Squad. Był wściekły, kiedy dowiedział się że Shadow zniszczył jego żołnierzy. Infinite nie był w stanie znieść porażki, jakiej później doznał z rąk Shadowa. Nie tolerował słabości, więc postanowił stać się kimś znacznie potężniejszym. Infinite przeszedł nieodwracalną zmianę, która już na zawsze uczyniła go do cna zepsutym. Wielką radość czerpie z cierpienia i strachu innych. Jest bardzo pewny siebie i ułożony. Uważa również, że niektórzy jego wrogowie nie są nawet godni śmierci i pozwala im uciekać. Jest również całkiem arogancki i pewny swoich mocy, okazując niewiele szacunku nawet takim bohaterom jak Sonic. Natomiast nadal przyjmuje do wiadomości zdolności przeciwników.

Infinite największe nadzieje pokłada w swojej mocy, którą uważa za ostateczną i niezwyciężoną. Posiadanie takiej potęgi nadało mu obsesję na punkcie siły. Infinite lubi pokazywać jak bardzo niepokonany jest i nie cierpi słabości. Nawet zwyczajny odwrót jest dla niego rozczarowaniem. Infinite był tak bardzo pewny siebie, że chciał walczyć nawet po tym jak Sonic i Avatar go pokonali.

Wygląd[]

Infinite jest czarnym szakalem z białymi włosami. Jego prawe oko jest niebieskie, a lewe żółte. Przez prawe oko przebiega również blizna. Infinite nosi także metalowe rękawice, buty, oraz maskę. Maska ta posiada lewe oko widoczne, natomiast w miejscu prawego znajduje się coś na kształt piorunu. Na piersi Inifnite ma założony Upiorny Rubin.

Moce i umiejętności[]

Przed przemianą Infinite był zwykłym szakalem, który dysponował całkiem dużą szybkością i zwinnością. Posługiwał się wtedy czerwonym mieczem. Po transformacji jego siła drastycznie wzrosła, przewyższając nawet umiejętności Sonica. Był w stanie pokonać Omegę w jednym błysku energii.

Infinite wykorzystujący klocki energii

Dzięki fuzji Infinite'a z Upiornym Rubinem, otrzymał zdolność generowania, niszczenia i manipulowania wirtualnymi rzeczywistościami. Wspomniane rzeczywistości, które tworzy Infinite, są iluzjami tworzonymi poprzez zaginanie przestrzeni i informacji, jakie docierają do mózgu ofiary. Upiorny Rubin ma również moc ukazywania największych pragnień tego, kto go dotknie. Infinite wykorzystuje natomiast swoją broń głównie do wytwarzania czerwonych klocków energii, którymi potrafi rzucać, a także układać je w różne kształty. Zwykle są to ruchome smugi lub wiatraki. Klocki potrafią także stworzyć elementy otoczenia, jak na przykład działka obronne.

Infinite strzela promieniem energii

Za pomocą Upiornego Rubinu Infinite jest w stanie tworzyć repliki innych postaci, jak to zrobił w przypadku Shadowa, Metal Sonica, Chaosa i Zavok. Kopie te mają formę i moc równą oryginałom, ale są pozbawione duszy i serca. Infinite może dodatkowo wzmacniać swoje iluzje, czyniąc je np. większymi w rozmiarach, lub nadając im część swoich zdolności. Infinite może produkować nieskończoną ilość takich replik. Wykorzystując Upiorny Rubin może również oddziaływać na samego siebie, powiększając swoje rozmiary. Inną zdolnością Upiornego Rubinu jest tworzenie tzw. Null Space, czyli otchłani w której absolutnie nic nie istnieje. Portal do Null Space może być wzmocnionym, jeśli Infinite wystrzeli w niego dodatkową kulę energii. Czarna dziura powiększy się wtedy i zacznie zasysać do środka wszystko, co znajduje się w pobliżu. Inne umiejętności pochodzące od Upiornego Rubinu to: generowanie czerwonych kul energii, lub śmiertelnych promieni, teleportacja, klonowanie się i lewitacja.

Infinite zagina czasoprzestrzeń wykorzystując moc Upiornego Rubinu

Moc Upiornego Rubinu umożliwiła Infinite'owi uzyskać prędkość znacznie wyższą od Sonica. Dzięki temu łatwo uniknął ataku jeża przy ich pierwszym spotkaniu. W walce bezpośredniej Infinite posługuje się szybkimi uderzeniami, oraz kopnięciami. Jest tak silny, że był w stanie rzucić Sonica na ścianę z betonu, tworząc na niej pęknięcia.

Relacje z postaciami[]

Sojusznicy[]

Wrogowie[]

Temat muzyczny[]

Tematem muzycznym Infinite'a w Sonic Forces jest piosenka Infinite.

Galeria[]

Szkice koncepcyjne[]

Galeria

Artwork[]

Ciekawostki[]

  • Według Shuna Nakamury początkowo Infinite miał nosić imię Zero[1].
  • W wywiadzie dla Sonic Revolution Christian Whitehead ujawnił, że początkowo Infinite miał pojawić się w grze Sonic Mania w ramach chęci Segi, by połączyć grę z Sonic Forces jeszcze bardziej. Ostatecznie zespół zrezygnował z tego pomysłu z powodu małej ilości informacji o postaci Infinite'a dostarczonej przez Segę[2].
  • Infinite jest drugą postacią w serii Sonic the Hedgehog z różnobarwnością tęczówki oka. Pierwszą był Dowódca GUN.
    • Obok niego jest też jedną z niewielu postaci w serii, której prawdziwe imię i nazwisko jest nieznane.
  • Infinite jest najczęściej pojawiającym się bossem w Sonic Forces.
  • Klasyczny Sonic to jedyna grywalna postać w Sonic Forces, która nie spotyka Infinite'a, ani z nim nie walczy.
  • Podczas trzeciego oficjalnego Sonic Twitter Takeover na oficjalny kanale Sonic the Hedgehog pojawiło się nawiązanie do Infinite'a, w postaci wiadomości zawierającej plik o nazwie Sonadow, którą otrzymał od niego Doktor Eggman[3].
  • Jego imię po polsku oznacza nieskończony.

Przypisy

  1. Nakamura_Shun ▶︎ na Twitterze (jap.). twitter.com, 2017-07-15. [dostęp 2022-03-06].
  2. Levi Church: Christian Whitehead confirms Hard Boiled Heavies backstory | Sonic Lore (ang.). youtube.com, 2022-02-26. [dostęp 2022-03-06]. "The initial thing was like "Would you be interested in putting this character, Infinite, in Sonic Mania?" and they didn't show us what (...) he ended up looking like."
  3. Sonic the Hedgehog na Twitterze (ang.). twitter.com, 2017-11-03. [dostęp 2022-03-06].
Advertisement