IDW Sonic the Hedgehog Issue 36 – trzydziesty-szósty komiks z serii Sonic the Hedgehog publikowanej przez IDW Publishing.

Fabuła[edytuj | edytuj kod]

Strap on your snowshoes, an avalanche is headed straight for White Park Chateau! Sonic and gang are going to have to act quickly if they want to save the White Park guests and stop the hooded figure from getting away with Tails! Join Evan Stanley for the action-packed conclusion of "Chao Races and Badnik Bases"!

Sonic agresywnie zbeształ Doktora Starline'a za wywołanie lawiny, tylko po to aby odwrócić uwagę. Starline przyznał, że było to mało oryginalne z jego strony, ale nie mógł się powstrzymać - chciał, aby bohaterowie dokonali wyboru między masami, a ich bliskimi. Shadow nie zamierzał marnować więcej czasu i wskoczył na kolejkę górską, chociaż Sonic poprosił go o pomoc w zatrzymaniu lawiny. Shadow odmówił, co zirytowało jeża. Tails poprosił Sonica, aby szybko pomógł gościom w White Park Chateau. Sonic pobiegł więc, a Shadow zignorował związanych Tailsa i Rouge, idąc prosto po Starline'a. Doktor był jednak pewien, że i tym razem pokona Shadowa. Rouge zniecierpliwiła się jednak i rozcięła swoje więzy i kazała Tailsowi zrobić to samo. Wezwała następnie Omegę na pomoc, realizując wcześniej ustalony plan. Głowa Omegi wyskoczyła na sprężynie za Starlinem i wyemitowała głośny dźwięk alarmu, aby rozproszyć doktora. Wystraszony Starline wypadł z kolejki, co nie spodobało się Shadowowi. Obserwował następnie, jak jego wróg odlatuje dzięki mocy Tricore. Rouge powiedziała do Shadowa, że również chciałaby zmierzyć się ze Starlinem, ale mieli ważniejsze sprawy. Shadow nie chciał, by Rouge mówiła mu co ma robić. Odpowiedziała jednak, że go nie zmusza - ale będzie musiał żyć z dokonanym wyborem. Shadow obejrzał się wtedy na Rouge, Tailsa i Omegę, którzy podążali w stronę chateau. Tymczasem Amy zajęta była dalszą walką ze Snowym, podczas gdy Gemerl odpierał inne Badniki. Cream zauważyła, że robot przegrzewał się już i poprosiła go, aby się wycofał. Gemerl jednak musiał pozostać, bo chciał chronić Cream za wszelką cenę. Dziewczynka podbiegła szybko do Belle, pytając ją o postępy w otwieraniu zamków klatki z Chao. Belle zajęta była ostatnią kłódką, która sprawiała jej pewne trudności. Cream poprosiła uwięzione Chao, aby pomogły ochronić jej przyjaciół, gdy już zostaną uwolnione. Chao obejrzały się po sobie, po czym Dark Chao uścisnął dłoń Cheese'a na zagodę. Gemerl został wtedy powalony przez szarżującego Motobuga, co rozproszyło zmartwioną Amy. Snowy wykorzystał to i uderzył ją. Belle udało się wtedy otworzyć klatkę, uwalniając Chao, które zaatakowały badniki. Podczas zamieszania Cream podbiegła do Gemerla, zapewniając go, że nie musi się przejmować swoimi niedoskonałościami - jego przyjaciele zawsze dadzą z siebie wszystko, aby pomagąć sobie nawzajem. Gemerl podziękował za to Cream. Amy liczyła z kolei na to, że będzie mogła odpocząć od walki ze Snowym dzięki wsparciu Chao. Gemerl podleciał wtedy do robota i obezwładnił jedno z jego ramion, pozwalając Amy wyskoczyć i zniszczyć główny procesor wewnątrz głowy. Badniki zostały pokonane, a Cream pogratulowała wszystkim Chao. Wówczas przez dach do środka wskoczyli Rouge i Tails, informując bohaterów, że powinni się ewakuować, a także zabrać przy tym zapasowe części robotów z serii E-100.

Sonic przybył aby odciąć nadciągającą lawinę, ale nie wiedzial jak to zrobić. Wkrótce jednak pojawił się Shadow, informując Sonica, aby uznał to za spłacenie długu w Sunset City. Sonic powiedział czarnemu jeżowi, aby podążał za nim. Obaj ścięli liczne drzewa swoimi Spin Attackami, tak aby utworzyć barykadę z pni. Lawina zderzyła się z drzewami i została na chwilę zatrzymana, ale zaraz potem przedarła się dalej. Sonic i SHadow rzucili się w dalszy pościg. W Chateau Tails zaczął ostrzegać Omochao przed nadciągajym zagrożeniem i prosił o ewakuację gości. Robot twierdził, że posiadają oficjalny system ostrzeżeń i wiedzieliby, gdyby coś im zagrażało. Amy wtrąciła się wtedy i zmusiła Omochao do ewakuacji gości, grożąc użyciem swojego młotka. Nerwowy Omochao zgodził się wówczas, kierując gości do bezpiecznych stref. Rouge poprosiła Omegę, aby dodatkowo zachęcił gości, a robot zwiększył swoją głośność i zaczął krzyczeć o nieuchronnej destrukcji. Zanim bohaterowie mogli odejść, drogę zagrodził im Starline. Doktor potrzebował jedynie Tailsa, którego kazał oddać. Amy odmówiła jednak i rzuciła się do walki, podobnie jak Rouge. Tails opowiedział wtedy belle, że Starline jest naśladowcą Eggmana, ale nie mógłby się równać z Amy. Amy i Rouge zajmowały Starline'a walką, aż wreszcie użył on mocy szybkości Tricore, aby wyrwać się i pobiec prosto po Tailsa, łapiąc go za ogon. Próbował następnie odejść, ale lis pociągnął za ogon Belle i zmusił ją do kopnięcia doktora prosto w dziób. Ranny Starline narzekał na nieczystą zagrwykę ze strony lisa, aż dostrzegł za oknem zbliżającą się lawinę, o której zapomniał. Podczas gdy pozostali uciekli, Starline został zasypany pod śniegiem. Podczas gdy goście hotelu wyrażali swój niepokój, Rouge próbowała znaleźć Sonica i Shadowa. Amy powiedziała jej wtedy, że robiła to źle, ponieważ jeży powinno się szukać pod ziemią. Amy przyłożyła wtedy ucho dośniegu i zaczęła nasłuchiwać. Wkrótce potem Sonic i Shadow wyskoczyli spod śniegu. Świętowali następnie z pozostałymi, widząc jak nikomu nie stała się krzywda i goście zdołali uciec na czas. Shadow skomentował, że stracili jedynie czas. Sonic został objęty przez Amy, zauważając również trzymającą się z tyłu Belle. Tails i Cream pochwalili ją za cios zadany Starline'owi, a także pomoc w uwolnieniu Chao. Zdumiony Sonica przeprosił Belle za to jak ją na początk utraktował. Tails dodał następnie, że Belle mogłaby mu pomóc w jego warsztacie.

W warsztacie Cream spędzała swój czas z Chao, podczas gdy Tails i Belle ukończyli zreperowane ciało Omegi. Lis zasugerował, aby robot wypróbował swój nowy pancerz w sparingu z naprawionym Gemerlem. Omega przyjął wyzwanie, ostrzegając jednak że nie może zapewnić, iż Gemerl wyjdzie z tego cało. Gemerl natomiast odpowiedział, że nawet jako robot zaprojektowany do uczenia się, wciąż może dać Omedze lekcję. Vanilla pojawiła się wkrótce aby odebrać Cream, pytając o przebieg wycieczki. Cream opowiedziała o swoich przygodach, wyjawiają także związane z nią niebezpieczeństwa. Vanilla uśmiechnęła się sarkastycznie do Amy i Rouge. Amy zaczęła się tłumaczyć, że były całkowicie bezpieczne, wspominając że wszystko i tak było pomysłem Rouge. Kiedy jednak Amy chciała się do niej zwrócić, nietoperzycy już nie było. Na zewnątrz Sonic, oraz podążający za nim Dark Chao, przyznał Shadowowi, że nie wszystko poszło tak jak trzeba, ale i tak cieszył się, że czarny jeż pomógł. Shadow rzucił Dark Chao jabłko, zwracając Sonicowi uwagę na to, aby nie zastanawiał się nad tym zbytnio. Z kolei wewnątrz warszatu Belle przyznała, że pomaganie w naprawach o rozwiązywaniu problemów było dla niej bardzo ekscytujące i tęskniła za tym. Tails zwrócił się wtedy do niej, mówiąc że coś sprawiało mu przez cały ten czas problemy. Belle bezproblemowo odczytywała plany Omegi, a Tails i Sonic musieliby je odszyfrować i dlatego udali się do opuszczonej bazy. Jedyna osoba na świecie zdolna do tego to sam Eggman, albo jedna z jego kreacji jak Orbot. Lis dodał, że nie jest wściekły, ale wolałby, aby Belle była z nim szczera. Belle była jednak przekonana, że to nie Eggman ją stworzył. Gdy lis zapytał o to kto jest jej stwórcą, nie otrzymał odpowiedzi. Tymczasem w tajnej bazie zjawił się Starline, któremu udało się przeżyć lawinę i uciec. Przyznał, że cała akcja zakończyła się katastrofą i narzekał, że jego wrogowie nie mogli podążać zgodnie z jego planem. Jednakże udało mu się wyciągnąć coś z całego zajścia - fragment sierści Tailsa, chociaż lis we własnej osobie byłby dla niego znacznie bardziej przydatny. Mimo tego sierść w fiolce wystarczyłaby mu jak na razie.

Postacie[edytuj | edytuj kod]

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Okładki[edytuj | edytuj kod]

[?
]
Galeria

Zapowiedź[edytuj | edytuj kod]

[?
]
Galeria

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Początkowo numer ten miał zostać wydany 23 grudnia 2020 roku, ale jego premiera została przesunięta na 30 grudnia. Później była zmieniana na 13 stycznia 2021, a potem z powrotem na 30 grudnia 2020. Jeszcze później premierę przełożono na 6 stycznia 2021, a ostatecznie na 13 stycznia.