IDW Sonic the Hedgehog Issue 33 – trzydziesty-trzeci komiks z serii Sonic the Hedgehog publikowanej przez IDW Publishing.

Fabuła[edytuj | edytuj kod]

Hold onto your chili dogs, Sonic fans! Long-time artist Evan Stanley takes over as writer with an action-packed, friendship-fueled new arc: "Chao Races and Badnik Bases!" The perfect jumping-on point for new readers!
The Metal Virus is gone, but things aren't quite back to normal. Omega is damaged and his allies turn to Tails and Sonic for help. The only way to rebuild him is to trade parts with a mysterious champion Chao racer... but things aren't what they seem.

Sonic odpoczywał na drzewie przed Warsztatem Tailsa. Wewnątrz Rouge przyniosła Tailsowi osobiste pliki Eggmana, które pobrała z pokładu Faceshipu. Amy skończyła wyładowywanie części Omegi, mówiąc że mogłaby sobie darować dzisiejszy trening. Tails miał jednak problemy z odczytaniem kodu Eggmana, dodając że nawet jeśli mógłby go odczytać, to naprawa Omegi wymaga całkowitej odbudowy. Robot odpowiedział, że przynajmniej jest maszyną i nie odczuwa teraz ogromnego stresu jak istoty organiczne. Tails kontynuował, mówiąc że mógłby dostać się do sieci Eggmana i znaleźć szyfr a także plany Omegi, najlepiej w opuszczonej bazie z dostępem do Eggnetu. Amy chciała się przyłączyć, a Rouge zamierzała odejść, uznając że spełniła już dobry uczynek. Amy próbowała przekonać Rouge, mówiąc że ominie ją zabawa, ale nietoperzyce nie chciała być zbyt pomocna. Zapewniała, że nie może doczekać się aż Omega zostanie naprawiony. Sonic wskoczył wtedy przez okno, mówiąc Tailsowi że w pobliżu Windmill Village znajdowała się opuszczona baza, w której Eggman nie był od wieków. Amy zapytała się wtedy, czy może pójść razem z nim na misję. Sonic potwierdził, mówiąc że będzie odbywała się w ciemności, zimnie, głęboko pod ziemią i z udziałem zardzewiałych, zabójczych Badników. Zirytowana Amy odparła sarkastycznie, że brzmi to świetnie. Tails odparł, że zdobędą wtedy plany, ale nadal potrzebne będą im materiały. Nie miał odpowiedniego wyposażenia, aby sfabrykować części Eggmana, ale mógłby skorzystać z części serii E-100. Jednakże były obecnie trudne do znalezienia. Rouge wkroczyła wtedy, wyciągając swój telefon i pokazując zdjęcie White Park Zone, gdzie mogli zdobyć rzadkie materiały, w tym technologię Eggmana. Kontynuowała, mówiąc że powinni porozmawiać w tej sprawie z Clutchem, obecnym czempionem White Park Chao Racing Circuit, znanego ze swojej kolekcji technologii i bogactw, a także szemranych interesów. Z powodu reputacji Rouge trudno byłoby im uzyskać zaufanie Clutcha, dlatego postanowiła zakrywać się wyścigami Chao. Amy zauważyła, że Rouge bardzo starannie przemyślała swój plan, co ta usprawiedliwiła dużą ilością skarbów na miejscu. Aby jej plan zadziałał, potrzebna była jej jeszcze jedna osoba. We Floral Forest Village, Vanilla otrzymała telefon od Amy. Jeżyca nie była do końca pewna, ale Rouge odpowiedziała jej, że jedyną alternatywą było dołączenie do Sonica i Tailsa w opuszczonej kryjówce. Amy kontynuowała, prosząc Vanillę aby mogła zabrać Cream do White Park na wyścigi Chao, aby naprawić Omegę. Vanilla była początkowo sceptyczna, ale Amy przekonała ją, mówiąc że potrzebują pomocy aby zdobyć części zamienne dla Omegi, ponieważ tak samo pomogłyby Gemerlowi, gdyby został uszkodzony. Vanilla zgodziła się, dodając że Gemerlowi również przydałyby się naprawy - po ostatniej walce otrzymał obrażenia, jednak nie narzekał. Amy uważała, że Tails na pewno mógłby coś z tym zrobić, co bardzo podobało się Cream. Gemerl zaprotestował, twierdząc że jego główny system był całkowicie funkcjonalny, a wszelkie inne obrażenia niewielkie. Cream jednak zgodziła się pomóc, a Vanilla zgodziła się, ponieważ Amy i Gemerl by jej towarzyszyli. Pakując ciasteczka poprosiła córkę o założenie zimowych ubrań, aby nie zmarznąć w White Parku. Cream zwróciła się do Gemerla i ekscytowała na myśl o wyruszeniu na kolejną przygodę. W lesie nieopodal Windmill Village Sonic i Tails wkroczyli do opuszczonej bazy Doktora Eggmana. Tails zapytał Sonica jak znalazł to miejsce, na co jeż odpowiedział że zauważył je podczas jednego ze swoich biegów. Tails zastanawiał się, czemu Eggman opuścił to miejsce, a Sonic żartował, ze bazę musiały nawiedzić duchy Badników, które pojawiają się tylko podczas pełni księżyca i chcą wysysać krew. Rozbawiło to Tailsa, który zaczął droczyć się z Soniciem. Udało im się po chwili znaleźć terminal, do którego Tails miał zamiar uzyskać dostęp, po tym jak przywrócą nieco zasilania. Oglądając lalki w pomieszczeniu Sonic przyznał, że czuje się nieswojo, a Tails zażartował, że przynajmniej będą mieli gości. Nie wiedzieli jednak, że obserwowało ich jedno z oczu uszkodzonego badnika.

Tymczasem Amy, Rouge, Cream, Cheese i Gemerl zbliżali się do White Park. Rouge komentowała zapierające dech w piersiach widoki, luksusowe zakwaterowanie i tajemnicze skarby, czekające na znalezienie. Amy przyznała, że nawet jeśli nie były to wakacje, to nadal było to dla niej lepsze od pracy w Restoration HQ. Nagle Amy musiała gwałtownie zahamować i zjechać z drogi, na której stał Shadow. Czarny jeż uznawał, że jego obecność nie ma żadnego związku z innymi. Amy próbowała go przekonać, tłumacząc że próbują naprawić Omegę i mogłaby im się przydać jego pomoc. Shadow jednak odmówił i udał się w swoją stronę. Rouge uznała, że było to dość uprzejme jak na niego. Nieco później grupa przybyła do White Park Chateau, gdzie Rouge powiedziała, że będzie od teraz funkcjonować pod pseudonimem "Facet". Poprosiła również Omegę, aby był cicho w walizce. Omochao powitał gości chateau, jako mistrz ceremonii dzisiejszego wydarzenia. Zapowiedział, że grand prix rozpoczną się niedługo i jest to ostatnia okazja na zarejestrowanie swojego Chao. Rouge zabrała Cream na zapisy, podczas gdy Amy postanowiła zarezerwować miejsca siedzące. Przy stole, Rouge zdołała ominąć kolejkę, wykorzystując urok Cream. Próbowała następnie zapisać Cream, ale Omochao odpowiedział jej, że dzieciom nie wolno brać udziału w wyścigach. Rouge postanowiła więc zarejestrować siebie i Cheese'a. Niedługo potem Cheese dołączył do innych Chao przygotowujących się do wyścigu. Omochao poinformował wszystkich, że pierwsze 50 Chao, które przekroczy linię mety, zakwalifikuje się do jutrzejszych zawodów. Cream zapytała Rouge, dlaczego skłamała, na co ta odpowiedziała, że drobne kłamstwo nikomu nie zaszkodzi. Gemerl zanotował jej predyspozycje do oszustw, na co Rouge zaczęła narzekać. Kiedy spotkali się z Amy, Rouge ostrzegła wszystkich przed obecnością Clutcha, który obserwował wyścigi z innego balkonu. Omochao rozpoczął wkrótce wyścig, podczas którego Cheese przestraszył się, ponieważ został z tyłu. Jednakże Cream zaczęła mu kibicować i Cheese wrócił szybko do wyścigu. Kiedy próbował wyskoczyć z klifu, Dark Chao zrzucił go do wody. Cheese jednak nie zamierzał się poddawać, zwłaszcza po motywacji jakiej udzieliły mu Amy i Cream. Cheese zdołał dotrzeć ostatecznie do mety i zakwalifikować sie do grand prix. Cream przytuliła go i gratulowała mu, a sam obejrzał się jeszcze na swojego rywala, Dark Chao, który należał do Clutcha i rzucał mu złośliwe spojrzenie. Amy spodobało się jak dotąd działał plan. Po chwili Clutch, we własnej osobie, zjawił się i powitał Rouge oraz Amy. Gemerl początkowo zasłaniał Cream i kazał mu się odsunąć, ale Rouge wyszła przed niego i zaczęła komplementować Clutcha, mówiąc że jego reputacja prześciga go i że jej przyjaciele nie byli przyzwyczajeni do kogoś takiego. Clutch czuł się oczarowany możliwością spotkania z "Facet" i odpowiedział jej, że zawsze spotyka się ze wszystkimi nowymi trenerami w chateau, szczególnie wtedy kiedy mają ze sobą wyjątkowego Chao. Przekazując Rouge swoją wizytówkę, zaprosił ją również do swojego apartamentu, gdzie mogliby porozmawiać.

Amy zauważyła, że cała sytuacja wydawała się zbyt prosta, a Rouge odparła, że Clutch na pewno coś planuje, ale uważała że może sobie z tym poradzić. Amy postanowiła wynająć pokój na noc. Później, tego samego wieczoru, Rouge odwiedziła Clutcha w jego apartamencie, zauważając jak wielka i nieuporządkowana była jego kolekcja. Gdy Rouge podeszła do Clutcha, ten zdemaskował ją, tłumacząc, że jako światowej sławy złodziejka musiała się z nim wkrótce spotkać. Zaproponował jej umowę, zgodnie z którą jeśli Cheese zwycięży w jutrzejszych grand prix, to da jej cokolwiek będzie chciała ze swojej kolekcji. Musiałaby jednak przekazać mu swojego Chao, ponieważ ten chciał go wytrenować osobiście. Kontynuował, mówiąc że traktuje swoje Chao dobrze, tak długo jak przynoszą mu zwycięstwa. Rouge odpowiedziała, że przemyśli jego ofertę. Clutch dodał, żeby w drodze powrotnej przejrzała jego kolekcję klejnotów. Omega przypomniał Rouge, że Cheese nie był jego własnością i jak chciałaby go zdobyć. Rouge odpowiedziała, że przecież nie dałaby Clutchowi Cheese'a. Uznała jednak, że Clutch nie musi o tym wiedzieć. Przekazała następnie Omedze swojej mysli. Po wyjściu z pokoju przyznała, że nadchodzące wydarzenia powinny być interesujące. W korytarzu zauważyła zakapturzoną postać, która śledziła ją i jej przyjaciół od przybycia. Zastanawiała się kim mogłaby być ta osoba. Gdy jednak się ujawniła, Rouge była zszokowany. Na zewnątrz Shadow obserwował White Park, widząc że znów zgubił trop Eggmana. Uznał, że plotki o handlarzu robotów okazały się być nieprawdziwe. Zastanawiał się jednak co Amy i Rouge robiły w White Parku z Cream. Rozważał przyjrzenie się temu, ale ostatecznie zrezygnował. Usłyszał po chwili jak zakapturzona postać wchodzi na dach, otoczona żółtą aurą. Zastanawiając się, kim jest, Shadow rzucił się za nią w pościg. Kazał jej nie zadawać sobie trudu ucieczki, któa była bezzcelowa. Jednakże postać otoczyłą się wtedy błękitną aurą i pobiegła daleko od Shadowa na pobliski dach. Zaskoczony tym Shadow zdołał ją jednak dogonić, myśląc że pracuje ona dla Eggmana. Postać otoczyła się wtedy czerwoną aurą i wyrwała pobliską kłodę, uderzając Shadowa i zrzucając go z dachu. Jeż zdołał jedynie pociągnąć za sobą fragment materiału z płaszcza noszonego przez postać.

Postacie[edytuj | edytuj kod]

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Okładki[edytuj | edytuj kod]

[?
]
Galeria

Zapowiedź[edytuj | edytuj kod]

[?
]
Galeria

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Jest to pierwszy komiks z głównej serii komiksowej Sonic the Hedgehog publikowanej przez IDW Publishing, którego scenariusz nie został napisany przez Iana Flynna. Evan Stanley zastępuje go odtąd w tej roli.
  • Początkowo numer ten miał ukazać się 30 września 2020 roku, ale jego premierę przesunięto na 14 października.
  • Okładka RE jest odpowiednikiem tej samej wersji okładki dla Sonic the Hedgehog: Bad Guys #1.
  • Na stronie pierwszej Amy wspomina sport "boxercise", który uprawiała wcześniej w Sonic Battle.
  • Telefon Amy posiada brelok w kształcie głowy Sonica, który po raz pierwszy Evan Stanley narysowała na okładce konwentowej Sonic the Hedgehog #27.
  • Zimowe ubrania Amy, Cream i Rouge wzorowane są na ubiorach z Sonic Channel - Amy ukazała się w lutym 2013 roku, a Cream i Rouge odpowiednio w styczniu i lutym 2015 roku.
  • Na czwartym panelu ze strony czwartej pojawia się ramka z obrazkiem zawierającym podpis "Long time no see", co jest często powtarzającym się zwrotem w serii Sonic the Hedgehog.
  • Na ostatnim panelu ze stron dziewiątej pojawia się Chacron, Chao który pojawił się w Sonic Adventure podczas Wyścigów Chao.
  • W numerze tym pojawia się postać wzorowana na antropomorficznej avatar Bobby'ego Schroedera (znanym jako "ponettplus"). Pojawia się w towarzystwie kilku Chao podobnych do Feroxa, co jest nawiązaniem do tego, że w grze Sonic Chronicles: The Dark Brotherhood znalazła wiele Chao tego typu.