Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

IDW Sonic the Hedgehog Issue 31 – trzydziesty-pierwszy numer z serii Sonic the Hedgehog publikowanej przez IDW Publishing.

Fabuła[]

It's all led to this... the thrilling two-part epilogue to the Metal Virus Saga. The world has changed. Heroes and villains plan for the future as reconstruction begins. But one hero remains missing...?

Recovery, Part 1[]

W świecie Blaze w Imperial Palace, księżniczka Blaze zaprosiła na herbatę Sonica, który jednak wydawał się mieć amnezję. Tłumaczyła, że Sonic, którego znała, był bohaterem i wzorcem. Był szybki i wolny niczym wiatr, bez żadnego pana. Według niej nie było dla niego zbyt wielkiego wyzwania, zbyt groźnego zagrożenia, z którym nie mógłby się zmierzyć z uśmiechem. Sonic odpowiedział jednak jedynie, że opisywana przez Blaze osoba brzmiała imponująco i chciałby ją kiedyś poznać. Nieco zirytowana Blaze zapytała Sonica o to kim jest. Jeż odpowiedział że nie miał pomysłu, ale spotkał kiedyś ostrożną, młodą dziewczynę, która nadała mu przezwisko "Mr Needlemouse", co mu się spodobało. Nagrzewając filiżankę ogniem, Blaze zapytała czy jej gość pamiętał cokolwiek. Sonic odpowiedział jedynie, że jego wspomnienia nie były niczym konkretnym i wydawały się wykrzywione - marzył o oceanie i niebie, o złotym ogniu oraz poczuciu upadku i o niczym więcej. Blaze zaczęła się zastanawiać kto zrobił to Sonicowi, a także zastanawiała się co dzieje się teraz w jego świecie. W Restoration HQ Amy musiała zmierzyć się z dużą ilością papierkowej roboty, ale nie była w stanie. Przyznała, że nie jest żadną przywódczynią i pomagała w zarządzaniu Resistance tylko dlatego, że inni jej potrzebowali. Dlatego też została przywódczynią Restoration, ponieważ nie było nikogo innego na to stanowisko, a pracę trzeba było wykonać. Wspominała jednak o czasach, kiedy tylko ona i Sonic biegli razem od jednej przygody do następnej. Wspominając zniknięcie Sonica, Amy powiedziała że jeż oddał wszystko, aby ocalić świat od Metal Virusa i ponieważ nigdy się nie poddał, ona również nie powinna. Gdy chciała dodatkowej pomocy, Jewel wkroczyła do jej gabinetu. Przedstawiła się i podała powód swojej wizyty - usłyszała od Tangle, że Amy nie podobały się rygory związane z jej pracą, nawet przed plagą. Wyjaśniła, że sama lubi katalogować i organizować, dodając że lubi gdy może przywrócić coś do porządku. Zaoferowała więc, że przejmie administrację nad Restoration, aby Amy mogła sobie zrobić przerwę. Onieśmielona Amy podziękowała Jewel, co wywołało u niej zaskoczenie, gdyż nie spodziewała się że będzie aż taka spięta. Amy podziękowała Jewel za ratunek i postanowiła pomóc jej w jak najszybszym dostosowaniu się do obecnych spraw Restoration, przed swoim odejściem. Zaczęła od tego, że obecnie głównymi celami jest organizacja zasobów na odbudowę i znajdowanie osób zaginionych podczas bycia Zombotami. W Echo Mine, Rough i Tumble leżeli uwięzieni na dnie przepaści, a głód zaczął im doskwierać. Rougha wystraszył nagle spuszczony z góry ogon, który pomylił z pająkiem. Okazało się jednak, że Tangle i Tails przybyli im pomóc. Rough złapał się ogona Tangle z ochotą, podczas gdy Tumble spojrzał na niego z zazdrością. Rough zapytał następnie dlaczego bohaterowie im pomagali. Tangle wyjaśniła, że Sonic uwolnił świat od Metal Virusa, który Eggman wykorzystał również przeciwko dwóm skunksom. Tails i Tangle chcieli upewnić się, że wszyscy otrzymają drugą szansę. Rough i Tumble wybuchli jednak śmiechem i uciekli, obiecując że znów będą sprawiać kłopoty. Tangle zapytała się Tailsa, czy będą musieli odesłać ich z powrotem do więzienia. Lis odparł, że zdarzyłoby się to jeśli znajdą wyjście z kopalni. Dodała również, jak lis się czuje przez nieobecność Sonica. Tails nie miał żadnych problemów i był pewien, że Sonic ostatecznie i tak powróci. Do tego czasu powinni podtrzymywać pokój. Tangle zrozumiała, dlaczego Sonic przyjaźni się właśnie z nimi i ogłosiła, że zaprasza wszystkich na przyjęcie w Spiral Hill Village, na które wszyscy są zaproszeni. Żałowała jednak, że Silver nie będzie mógł wziąć w nim udziału, gdyż wrócił już do przyszłości. Istotnie przyszłość została przywrócona do normalności, ale Silver postanowił zachować ostrożność, wiedząc że wiele może się zmienić w ciągu kilku setek lat.

W tajnym laboratorium Doktor Eggman ukończył odbudowę Omegi, podłączając jego głowę do nowego ciała. Zapytany o swoje samopoczucie Omega odparł, że było w porządku, ale zniszczenie Eggmana poprawiłoby ten stan. Eggman roześmiał się jedynie, ponieważ zablokował ciało Omegi, aby ten nie mógł zwrócić się przeciwko niemu. Doktor zapowiedział, że wykorzysta Omegę w swoim najnowszym projekcie, oraz powitał go ponownie w Imperium Eggmana. W swoim biurze doktor przerwał Orbotowi i Cubotowi ich odpoczynek, prosząc o raport. Orbot poinformował doktora o atakach Zombotów na różne bazy, zwłaszcza po tym jak Deadly Six przejęli kontrolę. Dodał również, że Zavok został uwięziony przez Restoration, a pozostali Deadly Six wciąż byli na wolności, choć jak na razie nie sprawiali większych problemów. Eggman postanowił przejść jak najszybciej do następnego projektu, chociaż Orbot i Cubot prosili aby zrobił sobie wakacje. Doktor jednak wiedział, że Sonic niedługo powróci, a kolejnym problemem byli Deadly Six, których nie miał jak kontrolować gdy Rouge zniszczyła Faceship, na którym znajdował się Cacophonus Conch. Musiał również mieć na uwadze Starline'a. Gdy Orbot zapytał co się z nim stało, Eggman odpowiedział że sam nie wiedział, gdyż nie popatrzył dokąd się wycofywał. Tymczasem Starline i Egg Pawny znajdujące się pod jego kontrolą przenosili skrzynie w magazynie, na których Starline wykreślał znaki Imperium Eggmana. Starline nadal wierzył w geniusz Eggmana, ale zawiódł się na jego wykonaniu. Z kolei Sonic spełnił jego oczekiwania jako jednoosobowa armia, ale był nierozważny. Dostrzegał w nich wiele potencjału, ale wierzył że mógłby ich udoskonalić. Obiecał podbić świat i przerosnąć Eggmana, aby ten mógł się nauczyć na jego przykładzie. Gdy już ustawi Eggmana na tronie zwycięstwa, ten będzie go musiał słuchać, gdyż będą działać na równi. W Seaside City Chaotix byli pochłonięci pracą, odbierając telefony i raporty o licznych, zaginionych osobach, a Vector zaczął już niemal marzyć o czasach, w których musieli szukać pracy. Cream, Vanila, Cheese, Chocola i Gemerl przybyli do biura, przynosząc całej trójce detektywów podarunki, aby pomóc im przetrwać. Vanilla pochwaliła Vectora i jego organizację za bezinteresowność nawet u szczytu plagi. Vectora onieśmielił ten komplement i wytłumaczył, że na tym polega bycie dobrym detektywem. Z rozmarzań szybko wybił go jednak dźwięk kolejnych telefonów. Zaczął narzekać, że nie mogli przez nie jeść, spać, ani nawet wykonywać swojej pracy. Vanilla postanowiła więc poprosić o pomoc Gemerla, który szybko zaczął przetrząsać dokumenty, skanując dane i gromadząc je. Vanilla poprosiła Cheese'a i Chocolę aby odkładali papiery, po czym poinformowała Vectora, że razem z Cream będzie zajmować się telefonami, a Gemerl będzie przekazywał dalsze informacje na bieżąco. Szczęśliwi Chaotix postanowili więc wyruszyć na poszukiwania zaginionych osób. Tymczasem w Forest Hill Rouge znalazła Shadowa, wypominając mu jak ciężko go czasem namierzyć. Poinformowała go, że sytuacja najwyraźniej się uspokoiła - wszyscy złoczyńcy ukryli się, ale nie było też śladu po Sonicu i Omedze. Shadow nie odpowiedział, a Rouge zaczęła się zastanawiać czy w ogóle ją słucha. Shadow potwierdził, ale Rouge nadal nie wiedziała czemu zastanawia się dłużej niż zwykle. Czarny jeż miał w pamięci ostrzeżenie Sonica, który kazał mu uciekać. Wziął to poczatkowo za oznakę tchórzostwa, a jego błąd wykluczył go z dalszej walki i zaczął wątpić w siebie, popełniając takie pomyłki jako Najpotężniejsza forma życia. Rouge mówiła, że może go zostawić jeśli nie chce z nią rozmawiać. Jeż odwrócił się jednak i odpowiedział, że ma dług u Sonica, ale teraz go nie ma. Nietoperzyca uśmiechnęła i poinformowała go, że jest zaproszony na przyjęcie w Spiral Hill Village. Shadow odmówił jednak, co nie zdziwiło Rouge.

W Spiral Hill Village trwało przyjęcie, na którym zjawili się niemal wszyscy przyjaciele Sonica. Jet narzekał, że wykonali rzeźbę Sonica, ale zapomnieli o nim, choć niemal został zainfekowany podczas ratowania wszystkich. Wave i Storm nie przejmowali się tym jednak, zachwycając się tylko daniami. Storm dodał, że mogliby ratować świat częściej. Whisper nieufnie spoglądała na Babylon Rogues, pamiętając że zaatakowali ostatnim razem wioskę. Tangle poprosiła ją jednak o spokój, gdyż pomogli potem uratować świat, a poza tym nie chciałaby kolejnej walki tak prędko w swoim rodzinnym domu. Whisper przyznała jej rację, a Tangle zaproponowała aby przyniosły jedzenie dla Wispów, o ile jest im ono potrzebne. Nagle wszystkich zaalarmowało rozbicie się w mieście gigantycznego robota, za sterami którego stał Doktor Eggman.

Postacie[]

Galeria[]

Okładki[]

Zapowiedź[]

[?
]
Galeria

Ciekawostki[]

Połączone okładki A numerów 31 i 32

  • Początkowo komiks ten miał ukazać się 19 sierpnia 2020 roku, ale jego premiera została przesunięta na 2 września, potem na 9 września i ostatecznie na 16 września.
  • Okładka A jest pierwszą połową dwuczęściowej panoramy, łączącą się z okładką A Sonic the Hedgehog #32.
  • Okładka B zawiera kilka nawiązań:
    • Na rozdartym plakacie Restoration pojawia się Sonic w pozie z gry Sonic Heroes.
    • List gończy Eggmana wykorzystuje jego pozę z okładki B Sonic the Hedgehog #14 - pierwszej nad którą pracowali razem Johnathan Gray i Reggie Grraham.
    • Poza Eggmana nawiązuje do Gendo Ikari z serii Neon Genesis Evangelion
    • Na liście gończym Storma trzyma on tabliczkę, która wskazuje na to że został aresztowany przez "Okręg Policyjny Knothole Village", co jest bezpośrednim nawiązaniem do wioski Knothole z serialu Sonic the Hedgehog. Numery 02-23-2006 na tabliczce są również datą japońskiej premiery gry Sonic Riders i debiutu Babylon Rogues.
    • Na liście gończym Rougha i Tumble'a pojawia się dymek komikowy z napisem "SOS", co jest nawiązaniem do Misji SOS z gry Sonic Forces.
    • Jeden z listów gończych przedstawia Jonathana Gray'a i Reggiego Grahama.
  • Na okładce RI w tle pojawia się fabryka przypominająca dobrą przyszłość Metallic Madness z gry Sonic the Hedgehog CD.
  • Blaze wspominająca że Sonic był wolny niczym wiatr, bez żadnego pana, jest nawiązaniem do dialogu Sonica z sir Percival w grze Sonic and the Black Knight. Co więcej Percival była odpowiedniczką Blaze ze świata Camelot.
  • Sonic wspomina, że otrzymał przezwisko "Mr. Needlemouse", co jest nawiązaniem do pierwotnego imienia dla jego postaci.
  • Na stronie ósmej Silver wypowiada słowa "We made a good future", odnosząc się do gry Sonic the Hedgehog CD, w której po zniszczeniu wszystkich generatorów badników na danym poziomie pod koniec gracz otrzymywał napis "SONIC MADE A GOOD FUTURE".
  • Na stronie czternastej Vector nawiązuje do swojego cytatu z Sonic Heroes - "I-It's all part of being a good detective, ma'am".
  • Vector zachowuje się wobec Vanilli nerwowo, podobnie jak jego odpowiednik z Sonic X, który się w niej podkochiwał.
  • Prezes Sonic Fan Club i owca z Sonic the Hedgehog #2 pojawiają się w tym numerze, na przyjęciu w Spiral Hill Village.
  • Jest to pierwszy numer z serii Sonic the Hedgehog, w którym Sonic został pominięty w sekcji Roll Call.
Advertisement