IDW Sonic the Hedgehog Issue 30 – trzydziesty komiks z serii Sonic the Hedgehog publikowanej przez IDW Publishing.

Fabuła[edytuj | edytuj kod]

"The Metal Virus Saga is over, but that doesn't mean things are back to normal. As the world begins picking up the pieces, who will be missing? What villains will escape? And who will go back on their word?

Super Silver poinformował Super Sonica o zniszczeniu całości Metal Virusa. Sonic postanowił zatem pozbyć się jeszcze Warp Topazu, przerzucając go przez super portal. Jednakże wtedy doszło do wielkiej eksplozji, która zrzuciła Silvera z powrotem na Angel Island. Jeż poinformował tam Amy, Tailsa i Knucklesa że udało im się zniszczyć Metal Virus, ale Doktor Starline miał rację i Warp Topaz nie wytrzymał mocy Szmaragdów Chaosu. Silver wytłumaczył że Sonic próbował pozbyć się artefaktu, ale teraz nie został po nim ślad. Knuckles był jednak pewien, że Sonic był jedynie dramatyczny i niedługo do nich wróci. W trakcie czekania Amy zapytała Tailsa czy istniałby jakiś sposób na znalezienie Sonica, na co lis odparł że Sonic znajdował się w samym centrum eksplozji zniekształceń Warp Topazu, przez co ciężko byłoby ustalić gdzie zacząć poszukiwania. Tymczasem Doktor Eggman przekradł się po cichu obok Biga i Żabka na prom Restoration, dostrzegając w zniknięciu Sonica odwrócenie uwagi. Doktor dobrze jednak wiedział, że Sonicowi uda się jakoś wrócić. Eggman postanowił się wycofać, używając zbędnych części promu, które przekształcił do obsługi generatora portali. Tymczasem na powierzchni pod Angel Island ocalali świętowali, jednak Cream wspomniała Vanilli że ne widziała nigdzie wracającego Sonica. Vanilla była pewna, że nie widzieli Sonica po prostu przez błysk. Zwróciła się potem do Gemerla, próbując zapytać go o to aby poszukał Sonica, choć wiedziała że miał ciężki dzień. Zdziwiło ją jednak, że robot przyjął postawę obronną. Cream rozejrzała się i dostrzegła nacierającego na nich Zavoka, przejmującego jednocześnie kontrolę nad robotem. Cream stanęła w obronie matki, besztając Zavoka i przypominając mu, że wszyscy jego niemili przyjaciele zostali pokonani, a złe czasy odeszły, dlatego powinien wracać do domu. Zavok jednak odmówił poddawania się, nie chcąc po raz kolejny doświadczyć upokorzenia z rąk Sonica. Nie miał zamiaru akceptować porażki, mimo ze stracił Metal Virus i moc Szmaragdu Chaosu. Zadeklarował, że rozerwie świat na strzępy gołymi rękami. Cream zapewniała jednak, że Sonic wróci aby go zatrzyma. Zeti z kolei uważał, że jeż nie zdąży powrócić aby uratować swoich przyjaciół. Gdy Zavok zapytał Cream o jej ostatnie słowa, wezwała ona Cheese'a, który zaatakował Zavoka w głowę. Zeti został następnie pochwycony w ogon Tangle, z którego udało mu się potem wydostać. Zjawili się wtedy Chaotix, przyniesieni psychokinezą Silvera. Zdołali na chwilę obezwładnić Zavooka, ale ten wyrwał się. Whisper uderzyła go następnie swoim młotem, aż ostatecznie Silver przytrzymał Zavoka swoją psychokinezą. Zeti ogłosił jednak, że zemści się na wszystkich.

Knuckles coraz bardziej niecierpliwił się, czekając na Sonica. Amy z kolei opadła na kolana, odprężona tym że udało się zażegnać kryzys. Jeddnakże Tails zwrócił jej uwagę na inny problem. Zmęczonna Amy powiedziała, że nie wie ile jeszcze będzie w stanie znieść, gdyż dopiero co zapobiegli końcowi świata, a Sonic gdzieś zaginął. Tails wyjaśnił, że Zavok był tylko jednym z członków Deadly Six, którzy teraz byli rozproszeni po całym świecie. W Riverside Zazz ścigał cywili na swoim Moon Mechu. Szybko się jednak znudził, nie wiedząc co powinien zniszczyć po zmiażdżeniu mieszkańców, albo dokąd iść. Sfrustrowany zbyt dużą ilością myślenia postanowił wrócić i odnaleźć Zavoka, aby otrzymać od niego nowe rozkazy. W Sunset City Zeena odpędzała od siebie cywili, wściekła na to że nie chcieli się jej już słuchać i musiała sama walczyć. Myśląc, że plan Zavoka zawiódł, postanowiła się wycofać, grożąc mieszkańcom Sunset City, że pożałują za jej poniżenie. W Orchardville mieszkańcy ostrożnie szukali Zor i osoby o imieniu Glen. Zor ukrywał się tymczasem za drzewem, wiedząc że ich przyjaciel nie będzie mógł się jeszcze przez jakiś czas ruszyć. Uważał, że nie powinien czerpać radości ze swojego położenia, ale desperacja, samotność, bycie otoczonym przez strach i przemykanie w cieniach były dla niego ekscytujące, równie bardzo co terroryzowanie świata Zombotami. W Vista View mieszkańcy przykrywali ciężkimi przedmiotami Zomoma, który nadal był uwięziony pod bramą. Zeti zdołał się jednak szybko podnieść i uwolnić, zauważając że wyglądał jak wafelek i kazał sobie takowy przynieść. W Winterburgu Mistrz Zik przekradał się, szydząc z mieszkańców przedwcześnie świętujących swoją wolność. Uważał, że przyniesie im to wkrótce zgubę. Postanowił znaleźć Zavoka, aby zaplanować kontratak. Przyznał również, z bólem, że Babylon Rogues zasłużenie otrzymali swoje zwycięstwo. Storm tymczasem przytulał do siebie Jeta i Wave, ciesząc się z tego że nie dali się zainfekować. Jet czuł się tym jednak poirytowany i kazał, aby Storm go wypuścił, a Wave pytała się go czy z nim wszystko w porządku. Jet odparł, że nie ma co się nad nim martwić, gdyż jest w porządku. Wave pytała następnie gdzie udał się Zik, gdyż chciała go potraktować swoim kluczem. Jet odparł, że jeśli wie co dla niego dobre, to już dawno powinien uciekać. Wave pochwaliła następnie Jeta za to, że został z nią i Stormem do samego końca, co było bardzo szlachetne i odważne z jego strony. Z początku Jet zaskoczył się tym nieco, ale później zaczął pochwalać samego siebie za bycie najlepszym liderem. Storm przyklaskiwał mu, lecz Wave ze zniesmaczeniem odparła, że Jet właśnie zepsuł tę chwilę.

Z powrotem na Angel Island, Amy oznajmiła że będzie wracać do Restoration HQ, gdzie będzie musiała się martwić o Deadly Six. Tails zasugerował jej, aby zrobiła sobie przerwę i zapytał dlaczego w ogóle podjęła się tej pracy. Odpowiedziała, że ktoś zdecydował się przedwcześnie rozwiązać Resistance. Knuckles włączył się do rozmowy, wiedząc że chodziło o niego. Zrobił to, ponieważ wojna dobiegła końca, a jego miejsce było na wyspie, dodając że Amy mogła go zatrzymać. Amy zapytała następnie czy powinna była zostawić wszystkich ludzi odbudowujących swój świat, na co Knuckles mógł tylko drwić z jej zapału do pomagania wszystkim wszędzie. Zapytał następnie kiedy ocalali zostaną zabrani z jego wyspy, skoro kryzys Zombotów został rozwiązany. Tails odpowiedział, że zrobi to po naprawie promu. Jednakże nigdzie go nie było. Gdy Tails i Amy szukali statku, Big wskazał odlatujący pojazd. Amy zaczęła się pytać kto mógł nim odlecieć, ale Tails dobrze wiedział że był to Eggman. Knuckles zdenerwował się tym, że jego przyjaciele przynieśli mu kłopot za kłopotem. Przy ołtarzu Głównego Szmaragdu Knuckles spotkał wciąż leżącą tam Rouge. Zapytał ją dlaczego nie pilnowała Eggmana, tak jak jej kazano. Rouge jednak odwróciła pytanie w kierunku Knucklesa, przypominając że to on jest strażnikiem Angel Island. Ponieważ Eggmana nie było już na wyspie, to nie stanowił zagrożenia, dlatego kolczatka kazał jej zejść z Głównego Szmaragdu. Rouge poprosiła o jeszcze pięć minut, ale Knuckles jej odmówił, dodając że tolerował ją tak długo tylko dlatego, że pomogła uratować świat. Po tym jak zagroził jej, że wyrzuci ją z wyspy siłą, Rouge przeszła obok Knucklesa, nazwała go upartym i pożegnała się. Knuckles był przez chwilę oszołomiony tą interakcją, po czym spojrzał na niebo, nadal czekając na Sonica. W tym czasie Gemerl przeszukiwał wrak Faceshipu, gdyż wykrywał tam sygnały Eggnetu. Odnalazł źródło w postaci Orbota i Cubota. Eggman został przez nich poinformowany o wykryciu i oznajmił, że już się zbliża. Metal Sonic zaskoczył Gemerla z tyłu i przebił jego tułów swoją dłonią, dezaktywując go tym samym. Widząc to, Cream zakrzyknęła, wołając na pomoc Tangle i Whisper. Whisper próbowała zestrzelić robota, ale ten aktywował swoją osłonę aby zablokować jej atak. Upuścił następnie Gemerla i zabrał Orbota i Cubota. Charmy wyrywał się, chcąc ruszać w pogoń, ale Vector zatrzymał go, nie chcąc aby sytuacja z przeszłości się powtórzyła. Poprosił Silvera, aby ten złapał Metal Sonica, jednak jeż był zajęty trzymaniem Zavoka. Silver poprosił o pomoc Shadowa, który jednak był już w drodze za Eggmanem. Na pokładzie Cubot powiedział Eggmanowi, że dobrze go widzieć w dobrym stanie. Doktor odparł, że nie ma mu się co podlizywać, gdyż rozbicie Faceshipu było złem koniecznym. Orbot dodał, że znalazł również nagrodę pocieszenia w postaci głowy Omegi, którą zostawiono na statku. Omega był wciąż zdeterminowany aby zniszczyć wszystkie roboty Eggmana, każąc Orbotowi użyć jego głowy do zniszczenia Cubota, a potem siebie. Eggman ucieszył się z ponownego spotkania ze swoim ostatnim robotem z serii E-100, wiedząc że będzie mógłgo wykorzystać do zniszczenia przyjaciół Sonica. Doktor dodał, że niebieski jeż zaginął, dlatego należy wykorzystać dany im czas. Prom został po chwili zaalarmowany, ponieważ zbliżał się do niego Shadow. Eggman kazał Metal Sonicowi zatrzymać go, do czasu aż doktor wleci na bezpieczną wysokość. Shadow zaczął wspinaćsię po klifie, na którym wylądował prom. Jednakże został wtedy uderzony łokciem przez Metal Sonica i odepchnięty. Obaj zaczęli się siłować, zmuszając Shaddowa do wystrzelenia ognia ze swoich butów. Metal Sonic został nieco przypalony, ale nie powstrzymało go to przed szarżą na Shadowa. Jeż wykonał to samo i uderzył robota swoim Spin Attackiem. Metal Sonic namierzył ponownie zblijącego się Shadowa i zablokował jego kolejne Spin Attacki swoimi własnymi. Shadow próbował wykonać jeszcze jeden taki atak, ale robt naładował swój Ring Spark Field aby wybuchem energii odrzucić Shadowa na ziemię. Robot odleciał następnie na prom, zostawając Shadowa. Czarny jeż próbował dogonić Eggmana, lecz nie zdążył na czas. Shadow został sam, zaciskając pięść.

Tymczasem w Świecie Blaze, księżniczka wyglądała przez balkon Imperial Palace. Gardon poszedł do Blaze z wieczornym raportem, oznajmiając że nie ma czego zgłaszać i że panuje pokój. Blaze cieszyła się tymi wiadomościami, dodając że mógłby to być jego raport na wiele kolejnych nocy. Nagle jednak na zewnątrz doszło do eksplozji, ku zaskoczeniu Blaze i Gardona. Oboje wybiegli na zewnątrz, a Gardon ostrzegał Blaze przed potencjalnym zagrożeniem. Księżniczka jednak odparła, że jeśli coś ma zamiar zagrażać jej w jej własnym domu, to ona pokaże co jest tak naprawdę niebezpieczne. W małym kraterze w miejscu eksplozj Blaze i Gardon odnaleźli nieprzytomnego Sonica.

Postacie[edytuj | edytuj kod]

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Okładki[edytuj | edytuj kod]

Zapowieidź[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

Pełny obraz połączonych okładek RI z Sonic the Hedgehog #29 i z Sonic the Hedgehog #30.

  • Okładka RI jest drugą połową panoramy, łączącej się z okładką RI z Sonic the Hedgehog #29.
  • Jest to pierwszy numer z serii Sonic the Hedgehog publikowanej przez IDW Publishing, który początkowo miał ukazać się w tym samym miesiącu co poprzedni. Jednakże oba zostały odłożone w czasie na ponad dwa miesiące z powodu pandemii koronawirusa. Początkowo numer ten miał ukazać się 27 maja 2020 roku, co zmieniono potem na 5 sierpnia i ostatecznie na 19 sierpnia.
  • Fanowska postać Adama Bryce'a Thomasa, Lanolin, pojawiała się początkowo na szkicu okładki A, ale została potem wycięta.
  • Na okładce B Orbot trzyma głowę Omegi podobnie jak w "Hamlecie" Williama Szekspira, gdzie padły słynne słowa "Być albo nie być? Oto jest pytanie".
  • Na trzecim panelu ze strony dziesiątej Storm nie posiada swojej twardówki.