FANDOM

IDW Sonic the Hedgehog Issue 29 – dwudziesty-dziewiąty komiks z serii Sonic the Hedgehog publikowanej przez IDW Publishing.

Fabuła Edytuj

"All or Nothing," Part Four! This is it! Sonic and the remaining members of the Restoration team-up for their final fight against the ultra powerful Deadly Six. Not only do they have to take on Zavok, but a legion of zombots as well! The thrilling final battle of the Metal Virus Saga!

Na Angel Island ostatni ocalali znaleźli się twarzą w twarz z Zombotami, z czego niektórzy byli ich poległymi sojusznikami. Podsumowując w jakiej sytuacji się znaleźli, Sonic dodał także że Zavok wzmacnia się mocą Szmaragdu Chaosu, ostrzeliwując wyspę kulami ognia i używając swoich elektromagnetycznych zdolności do rzucania Zombotami. Knuckles zauważył, że nie mają dokąd uciekać. Sonic miał jednak w zanadrzu pewien plan i poprosił Knucklesa, aby ten mu zaufał. Kolczatka odpowiedział mu, aby lepiej się powiódł, inaczej będzie go nawiedzać, po czym wymierzył Shadowowi-Zombotowi cios. Sonic prosił go aby tego nie robił, ale Knuckles chciał trzymać Zomboty z dala od ocalałych i Głównego Szmaragdu. Powiedział następnie Sonicowi, aby pośpieszył się i uratował już świat. Sonic pobiegł zatem, w towarzystwie Silvera niosącego Szmaragdy Chaosu. Poprosił również Metal Sonica o pomoc. Doktor Eggman zgodził się, gdyż był to jedyny sposób aby go uratować, po czym kazał Metal Sonicowi aktywować jego mechanizmy obronne. Metal Sonic podniósł zatem Sonica i poleciał razem z nim i Silverem w kierunku Zavoka. Zeti dostrzegł trójkę, pytając ich czy to wszystko co byliby w stanie przeciwko niemu wystawić. Dodał także, iż mimo zniszczenia metod produkcji Metal Virusa nadal dowodzi Zombotami, które zainfekują każdy zakątek świata. Zavok cisnął następnie grupą Zombotów w trójkę - Metal Sonic zdołał je ominąć dzięki swoim manewrom. Sonic poprosił następnie robota aby leciał prosto w Szmaragd Chaosu na klatce piersiowej Zavoka. Zavok wystrzelił wtedy kolejną kulę ognia w Sonica i Metal Sonica. Silverowi przez chwilę wydawało się wtedy, że dwójkę pochłonęły płomienie. Metal Sonic otoczył się jednak swoją osłoną, ratując tym samym Sonica. Niebieski jeż przyznał, że cieszy się teraz iż nie dezaktywowali robota razem z Tailsem gdy mieli okazję. Zavok wyciągnął jednak swoją dłonią i próbował złapać bohaterów, lecz powstrzymał go Silver tworząc barierę. Metal Sonic dezaktywował swoją osłonę, a Sonic podziękował Silverowi za ratunek, przypominając jednak aby nie upuścił Szmaragdów Chaosu. Silver kazał mu jednak skupić się tylko na ostatnim szmaragdzie. Sonic kazał zatem Metal Sonicowi polecieć bliżej do Zavoka, jednak zanim mogli cokolwiek zrobić to gigantyczny Zeti wypuścił na nich potężne dmuchnięcie. Zostali zrzuceni prosto w dół, pośród zgliszcza Faceshipu. Sonic spotkał wtedy Orbota i Cubota, którzy zasugerowali mu aby zaczął uciekać. Sonic przyznał jednak, że nie działa to już na cofanie jego infekcj - robot poprawił się zatem, mówiąc aby uciekał przed Zombotami które ich otaczają. Przygotowując się do ucieczki, Sonic poprosił swoich przyjaciół aby wytrzymali jeszcze nieco dłużej.

Na Angel Island Tails próbował uciec przed Cheesem i Chocolą, ale nie mógł ich zgubić. Knuckles został potrącony przez Shadowa, a Whisper nie mogła oddać strzału w Tangle. Espio zdołał uniknąć atakujących go Vectora i Charmy'ego. Eggman z kolei czołgał się ze strachu przed Bigiem. Z pomocą przybyła mu Amy, która uderzyła Biga swoim młotkiem, lecz nie wyrządziło to Zombotowi żadnej krzywdy. Eggman kopnął wtedy Amy na Biga i zaczął uciekać, mówiąc że zdołała przynajmniej spowolnić Zombota. Doktor zamierzał dostać się na prom ratunkowy i odlecieć, ale potknął się o Żabka, który wyskoczył następnie na leżącego doktora. Knuckles tymczasem zdołał uderzeniem swojej pięści wbić Shadowa w ziemię, ale sam został już całkowicie opanowany przez Metal Virus i zwrócił się przeciwko Tailsowi, który trząsł się ze strachu gdy zaczęły go otaczać Zomboty. Tymczasem na dole Sonic próbował uciec przed licznymi Zombotami, aż Metal Sonic przybył mu z pomocą. Sonic poprosił robota aby ten zabrał go z powrotem do Zavoka. Zeti kazał jednak jeżowi zaakceptować jego los, mówiąc że przegrał i wszystkie maszyny będą pod jego kontrolą. Po chwili Zavoka wypuścił z siebie pole elektromagnetyczne, którym przejął kontrolę nad Metal Soniciem, zmuszając Sonica aby ten wbeigł po jego ciele. Jeżowi udało się wyrwać Szmaragd Chaosu z klatki piersiowej Zavoka. Następnie jeż wezwał Silvera, aby wykonali swój plan. Sonic zaczął spadać ze szmaragdem, więc Silver podleciał do niego bliżej z brakująccymi szmaragdam. Sonic zaczął zamykać swe oczy. Zavok próbował zgnieść ich oboje między swoimi dłońmi, lecz było już za późno. W rozbłysku światła z jego dłoni ujawnili się jednak Super Sonic i Super Silver. Silver zapytał Sonica czy był gotów uratować świat, na co ten odpowiedział że muszą się najpierw zająć Zavokiem. Zeti obiecał im, że zmiażdży ich resztką swoich sił. Super Sonic i Super Silver zasypali go jednak gradem uderzeń i wyrzucili daleko poza horyzont, a dodatkowo Zavok wrócił do swoich pierwotnych rozmiarów. Mimo że Super Silver uważał to za nieco antyklimatyczne, to Super Sonic stwierdził że nie mają zbyt wiele czasu. Silver zgodził się, zauważając że Warp Topaz w jego dłoni nie reagował zbyt dobrze na całą tę moc. Super Sonic poprosił następnie Silvera, aby ten użył swoich wzmocnionych psychokinetycznych mocy na świecie, podczas gdy on użyje Warp Topazu aby otworzyć super portal. Super Silver zaczął zabierać każdy kawałek Metal Virusa, a wszystko zaczęło wracać do normalności. Tails, wraz z Cheesem i Chocolą wesoło świętował, a Amy przytuliła Biga który nie był do końca świadomy gdzie się znalazł. Tangle również nie wiedziała jak znalazła się na wyspie, ale natychmiast rzuciła się na nią Whisper ze swoimi Wispami. Chaotix również świętowali swoje ponowne zjednoczenie, a pokonany Eggman leżał na ziemi z Żabkiem leżącym na jego plecach. Knuckles i Shadow również wrócili do normalności, dziwiąc się swoim widokiem, ale reagując wściekle na Rouge siedzącą na Głównym Szmaragdzie - nietoperzyca przyznała, że chciała spędzić ostatnie chwile świata z tym, co kochała. Na dole z kolei Elder Scruffy pomagał Vanilli, która podziękowała mu. Wkrótce potem usłyszała za sobą wołanie Cream, którą przyprowadził Gemerl. Robot wyjaśnił że przyprowadził Cream na Angel Island zgodnie z poleceniem, zakładając że Sonicowi się uda. Zapytał czy przybył z odpowiednią punktualnością, ale Cream i Vanilla zajęte były przytulaniem się, dlatego postanowił poczekać. Super Sonic i Super Silver nie skończyli jeszcze jednak odsyłania Metal Virusa - jeż zamierzał wysłać go tam, gdzie nie będzie już mógł nikomu wyrządzić krzywdy - w Słońce. Zauważając że Warp Topaz nie wytrzyma już dłużej, bohaterowie zdeccydowali przyspieszyć proces przelatując nad całą planetą wiielokrotnie na prędkości ponaddźwiękowej. Wkrótce potem Super Silver nie mógł już wyczuć więcej Metal Virusa i uważał, że wykonali zadanie. Super Sonic chwycił więc Warp Topaz, stwierdzając że przyszedł czas na pozbycie się wirusa. Wkrótce potem doszło do wielkiej eksplozji, która zrzuciła Silvera z powrotem na Angel Island. Tails, Knuckles i Amy sprawdzili czy z Silverem wszystko w poorządku. Wyjaśnił, że Sonic zdołał odciągnąć cały Metal Virus i zniszczyć go, jednakże zauważył że Doktor Starline miał rację - Warp Topaz nie wytrzymał mocy wszystkich Szmaragdów Chaosu. Silver dodał, że Sonic próbował wyrzucić wirus w portal, jednakże nie wrócił i pozostawił na niebie zieloną bramę zniekształconej energii.

Postacie Edytuj

Galeria Edytuj

Okładki Edytuj

Zapowiedź Edytuj

[?
]
Galeria

Ciekawostki Edytuj

IDW 29-30

Pełny obraz połączonych okładek RI z Sonic the Hedgehog #29 i z Sonic the Hedgehog #30.

  • Okładka RI jest pierwszą połową panoramy, łączącej się z okładką RI z Sonic the Hedgehog #30.
  • Początkowo komiks ten miał ukazać się 13 maja 2020 roku, ale jego premiera została wstrzymana z powodu pandemii koronawirusa, aż ostatecznie ustalono ją na 22 lipca 2020 roku.
  • Jest to pierwsze wystąpienie Super Silvera w komiksie na podstawie serii Sonic the Hedgehog.
  • Na stronie piętnastej Chaotix śpiewają słowa swojego tematu muzycznego z gry Sonic Heroes - Team Chaotix.