FANDOM

IDW Sonic the Hedgehog Issue 28 – dwudziesty-ósmy komiks z serii Sonic the Hedgehog publikowanej przez IDW Publishing.

Fabuła Edytuj

"All or Nothing," Part Three! Sonic's allies continue their missions against the Deadly Six, attempting to reclaim the Chaos Emeralds. Who will return from their final stands? And will they make it back before Sonic has to face Zavok? Fantastic battles continue as we reach the climax of the Metal Virus Saga.

W Orchardville Silver kontynuował walkę z Zorem i jego cieniami. Whisper w tym czasie obserwowała ich, podczas gdy jej Wispy zaczęły rozstawiać pryzmaty. Zor wyjawił Silverowi, że wie o jego pochodzeniu dzięki Eggnetowi. Był także zafascynowany tym, że zniszczenia dokonane przez Deadly Six są odczuwalne jeszcze kilkaset lat później. Silverowi udało się w końcu przytrzymać Zora psychokinezą i zapytać go dlaczego tak postępuje - Zor zdołał się wydostać i kazać swoim cieniom złapać Silvera, zadając z kolei jemu pytanie dlaczego jest taki bezinteresowny i heroiczny. Silver odpowiedział mu, że posiiada wiarę w ludzi i to, że kiedyś będzie lepiej. Dodał także, że pilnuje go Guardian Angel, po czym Whisper użyła swojego Variable Wisponu aby wystrzelić laser, który odbił się od pryzmatów trzymanych przez Wispy. W konsekwencji cienie Zora zostały zniszczone, a Silver uwolnił się i wydarł niebieski Szmaragd Chaosu. Jeż zmiażdżył następnie sowią maszynę Zora, zmuszając go do upadku. Silver i Whisper zamierzali odejść, ale Zor wzywał ich, mówiąc iż nie mogą go zostawić ponieważ byli bohaterami, a on stał się bezsilny i uwięziony pośród Zombotów. Zdając sobie sprawę z tego jak tragiczna była jego sytuacja, Zor uznał że znalazł się w doskonałym położeniu i oddał się maszerującym w jego kierunku Zombotom. W Riverside z kolei Espio zajęty był ucieczką przed strzałami Zazza na Moon Mechu. Czerpiąc radość z walki, Zazz kazał się również Zombotom dołączyć i zamknąć Espio. Kameleon zdołał jednak nad nimi przeskoczyć i za pomocą kunai na lince zaczepić się dachu budynku, a następnie wciągnąć na górę, co nie spodobało się Zazzowi. Zeti zaczął ostrzeliwać dach, zmuszając Espio do stania się niewidzialnym. Po zakończonym ostrzale Zazz odczekał aż opadnie dym, ale nie dostrzegł nigdzie kameleona - zdenerwował się wtedy tym, że jego oponent znów stał się niewidzialny. Gdy Zazz zaczął wyzywać Espio aby walczył jak mężczyzna, kameleon skoczył mu za plecy i kopnął go. Przeskoczył następnie pod nogami przeciwnikami i zasypał go serią uderzeń. Espio wskoczył potem na głowę Zazza i kopnął go w szczękę, po czym odskoczył do tyłu i ujawnił się. Wściekły Zazz przyznał, że ataki Esio nie były złe, ale dodał że Zavok był znacznie groźniejszy. Zazz zamierzał kontynuować walkę, ale Espio odmówił i ponownie zniknął. Zazz dostrzegł kameleona przeskakującego między dachami i nazwał go tchórzem. Chciał mu następnie pokazać prawdziwą moc Szmaragdu Chaosu, ale zdał sobie wtedy sprawę że stracił go. Na swojej klatce piersiowej znalazł tylko notkę od Agencji Detektywistycznej Chaotix, mówiącą o dokonaniu sprawiedliwości. Podczas gdy Zazz krzyczał wściekle, Espio dotarł do portalu i przyznał, iż fizycznie tylko onn był tam obecny, to duchowo towarzyszyli mu jego polegli towarzysze. W Winterburgu z kolei Jet ścigał Mistrza Zika, domagając się aby ten wypuścił jego drużynę. Zik określił jednak Jeta mianem głupca, wmawiając mu że dopiero teraz zaczyna rozumieć konsekwencje zastraszania starszych. Wave i Storm odpierali w tym czasie hordy otaczających ich Zombotów. Wave kazała jastrzębiowi wycofać się zanim będzie za późno i dodała, że frontalny atak był jednak złym pomysłem. Storm mógł odpędzać Zomboty jedynie swoją Extreme Gear, ponieważ nie mógł używać swoich pięści. Zik zaczął wytykać Jetowi słabe przywództwo, zaznaczając że nie powinno się poświęcać swoich towarzyszy, chyba że osiągnie się przy tym zysk. Na koniec wspomniał, że za wydaniem jednego rozkazu może odebrać Jetowi wszystko. Gdy Zik kazał Jetowi, aby ten błagał go o litość, jastrząb odmówił, tłumacząc że Babylon Rogues nigdy się nie poddają, nie błagają, ani też nie przegrywają. Uderzył następnie Zika dwoma podmuchami wiatru ze swoich Bashōsen. Podczas gdy Zik upadał, Storm dostrzegł okazję i uderzył starego mistrza pięścią, a Wave użyła swojego klucza aby odzyskać Szmaragd Chaosu. Zik przeturlał się po ziemi i został schwytany przez Zomboty. Wściekle zaczął wytykać Jetowi, że w jego postępowaniu nie było żadnej taktyki ani umiejętności, a jedynie szczęście. Wave przekazała Szmaragd Chaosu Jetowi, prosząc go aby odszedł. Jastrząb chciał jednak, aby wszyscy wrócili przez portal. Wave poinformowała go wtedy, że ich Extreme Gear zostały stracone podczas walki, a Storm zniszczył swoją odpierając Zomboty. Jet postanowił wyrzucić swoją deskę razem ze Szmaragdem Chaosu do portalu, a sam został aby towarzyszyć drużynie.

Tymczasem na Angel Island powrócili wszyscy, którym udało się odzyskać Szmaragdy Chaosu. Metal Sonic szybko złapał deskę Jeta, a Eggman zielony Szmaragd Chaosu od Jeta, zauważając że Babylon Rogues nie zdołali powrócić. Sonic zdobył czerwony Szmaragd Chaosu, a Amy zaczęła pytać się gdzie jest Cream, dostrzegając zaniepokojenie jeża. Sonic przyznał, że Gemerl był z Cream i dlatego powinna być bezpieczna, dlatego muszą dokończyć swoją misję. Silver przypomniał Sonicowi, że potrzebują jeszcze dwóch Szmaragdów Chaosu do transformacji w Super Sonica. Sonic zaczął się wtedy zastanawiać i przypomniał, że w przyszłości wszystko zostało zainfekowane, co oznacza że Sonic i jego przyjaciele musieli ponieść klęskę. Niebieski jeż powiedział, że jeśli będą chcieli zmienić przyszłość to muszą wprowadzić element, którego poprzednio nie było - dlatego też Sonic chciał, aby Silver mu pomógł. Tails zauważył wtedy zbliżający się Faceship, na co Eggman odpowiedział sarkastycznie. Zaczął się następnie kontaktować z Rouge, prosząc ją aby przeszła do działania. Zavok przyprowadził ze sobą całą armię Zombotów składającą się głównie z przyjaciół Sonica. Zaczął także komentować piękno Angel Island i to, że nie może się doczekać aż pokryje ją Metal Virusem. Dostrzegł jednakże, że na statku zaczęło dochodzić do zwarć i eksplozji. Zauważył wówczas Rouge, kradnącą biały Szmaragd Chaosu z tronu. Przyznała, że chciała to rozegrać bardziej elegancko, ale uznała że skoro brutalna siła nie zawodzi Zavoka, to nie zawiedzie również i jej. Przed ucieczką Rouge kazała również Orbotowi i Cubotowi aby zwinęli się i uciekali. Nietoperzyca zdołała wydostać się z Faceshipu przebijając się przed jedno z jego okien. Następnie odleciała na Angel Island, podczas gdy okręt rozbił się na wybrzeżu, na całej hordzie Zombotów. Eggman zaczął narzekać, że jego największe dotychczasowe dzieło poszło na marne, a Sonic dodał że cieszy się, iż Zomboty zdołają to przetrwać. Rouge przyznała wtedy, że wiedziała o tym iż Zombotom nic się nie stanie. Sonic zapytał następnie o ostatni Szmaragd Chaosu należący do Zavoka. Rouge odpowiedziała, że odzyskają go gdy tylko ogień z okrętu się uspokoi. Chciała również powiedzieć, że nigdzie nie widzi Zavoka, ale Eggman poprawił ją, mówiąc że idzie prosto na nich. Zavok w tym czasie wydostał się spod zgliszczy Faceshipu i wykorzystał pełną moc Szmaragdu Chaosu, zwiększając swoje rozmiary. Wypluł następnie ogromną kulę ognia w Angel Island, wywołując wściekłość u Knucklesa. Sonic poprosił Tailsa i Rouge o wsparcie powietrzne, a Silverowi kazał przynieść Szmaragdy Chaosu. Jednakże wtedy gigantyczny Zavok podniósł grupę Zombotów i rzucił nimi w kierunku latającej wyspy. Zanim Sonic zdążył dokończyć swoje polecenie, stanęła przed nim horda Zombotów, składająca się z przyjaciół których nie zdołał ocalić

Postacie Edytuj

Galeria Edytuj

Okładki Edytuj

[?
]
Galeria

Zapowiedź Edytuj

[?
]
Galeria

Ciekawostki Edytuj

IDW27-28Cover

Łączone okładki RI

  • Początkowo numer ten miał ukazać się 8 kwietnia 2020 roku, ale jego premierę przesunięto potem na 22 kwietnia. Po wstrzymaniu premiery komiksu z powodu pandemii koronawirusa, ostatecznie za datę wydania obrano 24 czerwca.
  • Okładki RI tego numeru i Sonic the Hedgehog #27 łączą się ze sobą w jeden obraz.
  • Na stronie czternastej, jeden z Zombotów maszerujący w kierunku Angel Island wydaje się być antropomorficznym psem z Sonic Fan Club, który pojawił się w Sonic the Hedgehog Annual 2019.