FANDOM

IDW Sonic the Hedgehog Issue 26 – dwudziesty-szósty komiks z serii Sonic the Hedgehog publikowanej przez IDW Publishing.

Fabuła Edytuj

"All or Nothing," Part One. This is it. The few remaining fighters from the Restoration and their allies are ready to launch a final assault to reclaim the Chaos Emeralds and finally eliminate the Metal Virus. Can they defeat the Chaos Emeralds' new protectors, or will they all fall-and why isn't Sonic part of the fight?
One last desperate attempt to save the world will take all the help Sonic can get-including from some former foes!
With everyone exhausted as the world falls, will they be able to stand up to Chaos Emerald-powered bad guys and zombots?!

Tails i Doktor Eggman ukończyli generator portali, z którego Eggman nie był do końca zadowolony, ale dla Tailsa liczyło się tylko to, aby nie implodował na wyspie. Mimo że była to tylko złośliwość ze strony Tailsa, to Knuckles zaczął nieco panikować. Sonic przybył następnie aby przydzielić swoich przyjaciół do każdego członka Deadly Six. Poczuł nagle ostry ból w klatce i Amy zaczęła się o niego martwić. Jeż szybko jednak zignorował ból i przeszedł doo tłumczeń. Na początku przydzielił Amy i Tailsowi Zomoma, uznając że nie powinni mieć z nim problemów, gdyż jest mało inteligentny i z łatwością go przechytrzą. Przekazał następnie Knucklesowi i Espio, że zajmą się Zazzem, ponieważ jest nieokiełznany w walce i przez to muszą się z nim zmierzyć najlepiej wyszkoleni wojownicy. Knuckles jednak odrzucił ten pomysł, nie chcąc zostawiać Głównego Szmaragdu bez opieki, zwłaszcza gdy w pobliżu znajdowali się Eggman i Metal Sonic. Eggman zaczął zapewniać, że nie oszuka ich w tak krytycznym momencie, ale Sonic nie ufał mu i zaakceptoował decyzję Knucklesa. Espio wyjaśnił wtedy, że Vector i Charmy mierzyli się już z Metal Virusem samotnie, a on sam nie będzie od nich gorszy; co więcej miał już zaplanowaną strategię. Sonic podszedł następnie do Silvera i Whisper, którym przydzielił Zora tłumacząc że jest on dziwny i należałoby go pokonać z dystansu. Silver energicznie przyjął plan, ekscytując się na myśl walki u boku Guardian Angel po raz kolejny. Sonic zaczął następnie tłumaczyć, że Zena ma o sobie wysokie mniemanie, przez co nie doceni zwykle swoich wrogów. Mimo że było to ryzykowne, Sonic przydzielił Gemerlowi zadanie jej wyeliminowania, używając jej słabych stron. Cream chciała również brać udział w akcji, ale Gemerl nie pozwolił jej, twierdząc że byłoby to zbyt ryzykowne, jak również dodając że wykazała się już odwagą. Gemerl nie chciał również stracić Cream. Na koniec Sonic poinformował Babylon Rogues, by zajęli się Zikiem, ostrzegając ich że jest bardziej przebiegły niż wszyscy Zeti razem wzięci. Jet nie przejmował się tym jednak, twierdząc że poradzi sobie z nim z łatwośścią, podczas gdy Storm dodał że nie boi się uderzyć starca. Eggman wtrącił się, dodając na koniec, że Rouge musi ukraść dwa ostatnie Szmaragdy Chaosu z Faceshipu z rąk Zavoka. Po tym jak wszyscy wrócą ze szmaragdami, Sonic będzie mógł ich użyć do transformacji w Super Sonica, który w połączeniu z Warp Topazem będzie w sstanie wymazać Metal Virus. Doktor przypomniał jeszcze szyderczo, że istnieje również szansa na to, że jeż sam stanie się ofiarą wirusa. Sonic odpowiedział z kolei, aby Eggman nie był taki pewny siebie, gdyż jego życie również wisi w tym momencie na włosku. Eggman zawołał następnie Tailsa, aby pomógł mu zbudować bieżnię dla Sonica. Jeż przyznał, że jego szybkość dobrze radzi sobie z infekcją, ale Eggman wyjawił, że nie jest już tak skuteczna. Doktor nie miał również zamiaru ryzykować mutacji Sonica w Zombota na wyspie.

Nieco później na statku Amy skontaktowała się z Rouge. Przebywjąca na pokładzie Faceshipu nietoperzyca wyjaśniła jej, że Zavok zadawał wiele pytań, chcąc wiedzieć dokąd uciekł Eggman, a także dodała że powinni wkrótce wykonać swój ruch. Z kolei na Angel Island, Espio i Knuckles przechodzili przez obóz ocalałych. Espio wyjaśnił Knucklesowi, że nawet tak niewielka liczba ocalonych jest cudem. Kameleon zaczął się jednak czuć gorzej, wiedząc że Deadly Six polowali teraz na znacznie więcej cywili, którzy zostali na dole. Zaczął się również zastanawiać, co by się stało gdyby ponieśli klęskę, ale Knuckles zatrzymał go i zapewnił, że nie zawiedzie. Obiecał również, że nawet gdyby doszło do najgorszego, to zajmie siię ocalałymi. Tymczasem Eggman pracował nad stabilnością generatora portali, podczas gdy Sonic korzystał z bieżni. Jeż zwrócił się do Metal Sonica, przypominając mu, że Eggman nie miał szansy się zrehabilitować z powodu Starline'a. Jednakże Metal Sonic nie musiał wcale do niego wracać, gdyż miał wybór. Jednakże zamiast zostawić Eggmana, tak jak Gemerl i Omega, powrócił. Doktor włączył się wtedy do jednostronnej rozmowy, pytając Sonica, czy naprawdę myślał że zneutralizowanie robota zminimalizuje zagrożenie z jego strony. Sonic potwierdził to, po czym Eggman dodał że jeż zdołał osłabić jedynie jego obudowę, a nie oprogramowanie, które domagało się walki i podboju. Jedynym pragnieniem Metal Sonica było to, by znów stał się zagrożeniem. Sonic przypomniał wtedy, że nie spodziewał się iż znajdzie się ktoś, kto zdoła przywrócić Eggmanowi wspomnienia. Jeż zaczął wypominać Eggmanowi, że wiódł szczęśliwe i pokojowe życie jako Mr. Tinker, przynosząc innym radość. Gdy Eggman zapytał jak długo Sonic ma zamiar mu o tym przypominać, jeż odparł że dopóki nie dotrze do niego. Eggman powiedział Sonicowi, aby nie robił sobie zbyt wielkich nadziei, zauważając że jeż pomógł mu w rozsiewaniu wirusa. Mimo że Sonic przypomniał o tym, że to nie on zrzucał galony Metal Virusa na cywili. Eggman poprawił się wtedy, mając na myśli to, że Sonic opierał się infekcji. Zastanawiał się taraz jak bardzo walka z wirusem zmutowała go aby był. Zaczął także pytać, jak wiele wirus rozsiał walcząc z Zombotami, czy biegając po trawie. Sonic nie przejmował się tym za bardzo, twierdząc że doktor chce jedynie wpłynąć na jego myślenie. Eggman był jednak pewien, że zasiał ziarno niepewności w Sonicu, dodając że nawet gdy już będzie po wszystkim, to Sonic nie będzie w stanie się go pozbyć. Doktor zaczął się następnie oddalać, a Sonic zapewnił go, że wrócą do bycia wrogami gdy kryzys się skończy. Eggman jednak twierdził, że nigdy nie przestali być dla siebie wrogami i pomagaj sobie tylko przez przypadek. Na pokładzie Faceshipu Zavok kontynuował pytanie Orbota i Cubota o oznaki życia Eggmana w jakiejkolwiek z jego kryjówkę, lecz Orbot odpowiedział, że nie znaleźli nic poza Flicky i Ricky. Zavok zaczął tracić cierpliwość, zastanawiając się czy Eggman schronił się w ich zamku na Lost Hex. Zarządał wtedy listy wszystkich lokacji, w których Eggman miał swoje bazy. Przeglądając listę zdał sobie sprawę z tego, że wszystkie znajdowały się na innych planetach. Zatrzymał się jednak, gdy dostrzegł Angel Island. Orbot zaczął tłumaczyć Zavokowi czym była wyspa, skupiając się bardziej na tym że dotarcie tam zajmie im jakiś czas. Cubot postanowił odwrócić wtedy uwagę Zavoka, informując go o alarmie z wytwórni Metal Virusa. Czując, że mógłby to być Sonic, Zavok pobiegł szybko zbadać sytuację. Pod jego nieobecność Rouge zeskoczyła z sufitu i podzeszła do robotów. Poinformowała Orbota i Cubota, aby wysłali Amy ostatnie koordynaty Deadly Six, aby mogli natychmist przypuścić aatak. Orbot zgodził się i zapytał w jaki sposób odzyskają Szmaragdy Chaosu od Zavoka. Rouge odpowiedziała jedynie, że rozważa swoje opcje i poleciła robotom aby odgrywały dalej swoje role.

Zaopatrzeni w odpowiednie koordynaty, Eggman i Tails uruchomili generator portali. Sonic życzył powodzenia wszystkim drużynom, żałując że nie może pójść z nimi z powodu swojego stanu. Gemerl przytulił Cream i obiecał jej, że wróci niedługo. Cream jednak odpowiedziała, że wcale się nie żegnają, gdyż iidzie razem z nim. Cream wyrwała się z objęć robota i przebiegła przez portal do Sunset City, a Gemerl poleciał za nią. Zeena była wtedy zajęta byciem wachlowaną przez Zomboty, ale dostrzegła Cream, która przedstwiła się i domagała się od niej Szmaragdu Chaosu. Zeena jednak przejęła kontrolę nad zbliżającym się Gemerlem, zamierzając go wykorzystać przeciwko Cream. W Vista View Tails i Amy znaleźli Zomoma, pożerającego całe jedzenie z restauracji. Tails przywitał się starym wrogiem, po czym razem z Amy zaczął mu tłumaczyć, że Zavok ich przysłał, ponieważ potrzebował Szmaragdu Chaosu z powrotem. Tails obiecał również, że jeśli Zomom odda im go, to nie będzie musiał kończyć swojego jedzenia. Zomom jednak odmówił, twierdząc że Zomboty przynoszą mu jedzenie z całego miasta, a ponieważ przeszkoodzono mu, to zamierzał zmiażdżyć intruzów. W Riverside z kolei Zazz leciaał na swoim Moon Mechu, prowadząc armię Zombotów i narzekając na to, że kazał im zderzać się ze sobą cały dzień, ale nie wywoływało to żadnych obrażeń. Dodał także dla siebie, że każdy ocalały którego rzucił na arenę natychmiast transformował się w kolejnego Zombota w mniej niż pięć minut. Niewidzialny Espio tymczasem przyczepił się boku Moon Mecha i zaczął sięgać po Szmaragd Chaosu. Zazz jednak wykrył intruza swoim węchem i rzucił go w tłum Zombotów, krzycząc że nie można się przed nim ukryć ani uciec. W Orchardville Zor leciał na swoim sowim robocie, obserwowany z ukrycia przez Silvera i Whisper. Whisper jednak nie mogła dostrzec swojego celu wyraźnie, a Silver z kolei nie mógł z tej odległości dokładnie chwycić szmargadu. Podleciał więc bliżej Zora i obezwładnił go swoją psychokinezą, tłumacząc mu że porzybywa przyszłości, którą zrujnowały samolubne ambicje Zeti. Zaczął się następnie domagać Szmaragdu Chaosu. Zor jednak zadrwił z Silvera, pytając jak długo przygotowywał swoją przemowę. Ucieszył się również, gdy usłyszał jak nędzną udało mu się uczynić przyszłość. Zor wyrwał się następnie z psychokinezy Silvera i zaczął tworzyć swoje klony. W Winterburgu natomiast Zik organizował swoje grupy Zombotów, gdy przerwał mu głos zbliżających się Babylon Rogues. Zik szybko użył swoich elektromagnetycznych zdolnośći, aby przejąć kontrolę nad ich lataającymi deskami i zrzucić ich. Zik wskoczył następnie na deskę Jeta, zadowolony z tego że mógł ją zabrać dla siebie. Jet kazał mu z niej natychmiats zejść, ale Storm próbował zwrócić uwagę swojego szefa na zbliżające się Zomboty. Jet jednak skupiał się na Ziku, pytając się go czy boi się stawić im czoła. Mistrz odpowiedził, że już dawno odszedł na emeryturę, ale uznał że mógłby nauczyć Babylon Rogues dyscypliny i pokory. Jet nazwał jedynie Zika głupcem, po czym rzucił się w jego kierunku wraz ze swoją drużyną. Wave i Storm zostali trafieni przez własne deski, jednak Jet zdołał dotrzeć do Zika i strącić go przy użyciu Bashōsen. Zik jednak zwrócił wtedy uwagę Jeta na jego przyjaciół, których otoczyły Zomboty.

Postacie Edytuj

Galeria Edytuj

Okładki Edytuj

Zapowiedź Edytuj

[?
]
Galeria

Ciekawostki Edytuj

  • Początkowo komiks ten miał ukazać się 26 lutego 2020 roku, ale jego premierę przesunięto na 4 marca.
  • Okładka B tego numeru jest wzorowana na stylu Yujiego Uekawy, którym posługiwał się w artworkach na Sonic Channel z 2019 roku.