Keep Sonic's lungs filled with air as you explore the under-water regions of the island.

Instrukcja

Hydrocity Zone (ハイドロシティ Haidoroshiti?) – drugi poziom w grach Sonic the Hedgehog 3 oraz Sonic 3 & Knuckles. Następuje po Angel Island Zone, a poprzedza Marble Garden Zone. Składa się z 2 aktów. Mini-bossem jest Big Shaker, zaś bossem jest Screw Mobile.

Opis[]

Hydrocity jest miastem położonym w podziemiach Angel Island. Jest ono częściowo pod wodą, a także od dawna opuszczone. Konstrukcje są mniej lub bardziej trwałe. Fragmenty gruntu oraz platformy rozpadają się po kontakcie z postacią.

Akt pierwszy rozpoczyna się wpadnięciem postaci z Angel Island Zone do niewielkiego zbiornika. Gracz musi wcisnąć przycisk aby otworzyć drzwi i wypuścić wodę oraz wraz z nurtem dostać się do właściwej części poziomu. Akt drugi natomiast rozpoczyna się sekwencją, w której gracz musi przemierzać wąskie korytarze jednocześnie unikając zgniecenia przez ścianę, która wolno sunie w prawą stronę, za postacią.

W zwykłych segmentach, gracz może wykorzystywać takie elementy rozgrywki jak wentylatory, które są zarówno widoczne, jak i ukryte w ścianach a wysuwają się dopiero, gdy postać znajdzie się nad nimi. W akcie drugim pojawiają się również ruchome walcowate bloki, które poruszają się w pionie lub poziomie. Postać stojąca na nich obraca się. W obu aktach pojawiają się nietypowe panele przyspieszające - składają się z obrotowej podstawki, nadającej prędkość, oraz łapy przytrzymującej postać.

Po raz pierwszy w serii, gracz może poruszać się po powierzchni wody - wymaga to jednak rozpędzenia postaci do maksymalnej prędkości. Umożliwia to omijanie niektórych sekcji lub szybsze ich przejście.

Pod koniec aktu drugiego ma miejsce cutscenka z Knucklesem. Pojawia się on za ścianą i skacząc na przycisk niszczy most, na którym stoi postać. Spada ona do tunelu, który prowadzi do areny walki z bossem poziomu. Po pokonaniu bossa, gracz zostaje wystrzelony do Marble Garden Zone przez potężny strumień wody spod ziemi.

Położenie wielkich pierścieni[]

W Hydrocity Zone pojawiają się 4 wielkie pierścienie, po 2 na każdy akt.

Akt 1[]

  1. Hydrocity Act 1 167.png
    Pierwszy pierścień znajduje się na górnej ścieżce. Po trafieniu do głównej części aktu, zamiast iść ścieżką podwodną, gracz musi wybić się ukrytym springiem w górę i podążać na podmuchach wentylatorów oraz rozwieszonych taśmach. Następnie należy podążać ścieżką aż do punktu kontrolnego przy springu oraz pętli. Nad springiem znajduje się wejście do ukrytego pomieszczenia z wielkim pierścieniem w środku.
  2. Drugi pierścień znajduje się pod koniec aktu, na głównej ścieżce. Po sekcji z przyciskiem i wentylatorami, znajduje się pomieszczenie z pierścieniem. Należy uważać na ukryty w ścianie spring, który po dotknięciu wybije gracza prosto do areny mini-bossa.

Akt 2[]

  1. Pierwszy pierścień znajduje się w sekcji z ruchomymi blokami w połowie aktu, po piątej pętli zakończonej niebieską tubą. Pierścień znajduje się w pomieszczeniu ukrytym w lewej ścianie.
  2. Drugi pierścień położony jest pod koniec aktu. Tuż przed cutscenką z Knucklesem, znajduje się pionowy korytarz z dwoma ruchomymi walcami na krańcach. Gracz musi wskoczyć na ten po prawej i gdy ten będzie w najwyższym punkcie wskoczyć do pomieszczenia ukrytego w ścianie.

Bossowie[]

Big Shaker[]

Osobny artykuł: Big Shaker

Big Shaker

Mini-bossem w akcie pierwszym jest Big Shaker, kulisty robot wodoodporny. Walka ma miejsce na podtopionej arenie w trakcie podkowy. W trakcie waki gracz powinien także uważać na swój poziom powietrza, poza ataki bossa. Big Shaker atakuje szarżując przez arenę, a następnie podłączając się do mechanizmu wirującego na środku, aby zatrzymać gracza w wodzie.

Screw Mobile[]

Osobny artykuł: Screw Mobile

Screw Mobile

Głównym bossem aktu drugiego jest Screw Mobile. Walka ma miejsce na szerokiej arenie z płytką wodą. Screw Mobile zrzuca na gracza bomby, które eksplodują po jakimś czasie i tworzą wodne filary z których można się odbić do kokpitu. Oprócz tego co jakiś czas boss zniża się i uruchamia swoje śmigło, przyciągając do siebie gracza i tworząc wodny filar. Należy uważać aby nie zostać wciągniętym przez jego wirnik. Jest to także dobra okazja aby zadać bossowi kilka uderzeń.

Badniki[]

Nazwa Nazwa japońska Sprite
Blastoid Ponter (ポンター Pontā?)
Blastoid-spr.png
Bugernaut Bun-bun (ブンブーン?)
Buggernaut-spr.png
Jawz Jawzun (ジョーズン Jōzun?)
Jawz-spr.png
Mega Chopper Kapu-kapu (カプカプ kapukapu?)
Megachopper-spr.png
Pointdexter Puff (パフ Pafu?)
Pointdexter-spr.png
Turbo Spiker Yadrin Jet (ヤドリンジェット Yadorinjetto?)
Turbospikersprite.png

W innych grach[]

Sonic Mania[]

Osobny artykuł: Hydrocity Zone (Sonic Mania)

Hydrocity Zone w Sonic Mania

Hydrocity Zone pojawia się jako siódmy poziom w grze Sonic Mania. Składa się z dwóch aktów. W obu wprowadzonych zostało kilka nowych elementów rozgrywki. Wprowadzono tutaj dźwignie, które zwiększają poziom wody po tym jak gracz za nie pociągnie, a także łodzie pływające po wodzie. Pierwszy akt kończy się walką z mini-bossem, a drugi walką z głównym bossem poziomu.

Muzyka[]

Nazwa Muzyka
Hydrocity Zone Akt 1
Hydrocity Zone Akt 2

Ciekawostki[]

  • Statuy Sonica

    Jest to pierwszy poziom, w którym gracz może zebrać siódmy Szmaragd Chaosu.
  • Niektóre elementy wyglądu przypominają Labyrinth Zone z gry Sonic the Hedgehog. Co ciekawe, początkowo poziom ten miał być drugim w grze, tak jak Hydrocity Zone.
  • Początkowo, tło Hydrocity wyglądało nieco inaczej. Znajdowało się na nim więcej kolumn, a także roślinność.
  • W pierwszym akcie, w najwyższych partiach tła, znajdują się statuy Sonica.
  • W oryginalnej wersji drugiego aktu z Sonic the Hedgehog 3, w sekcji ze ścianą, na jednej z platform znajdował się żółty spring odbijający gracza z powrotem do ściany. W Sonic 3 & Knuckles został zastąpiony monitorem z dodatkowym życiem.
  • Piosenka aktu pierwszego została zremiksowana i użyta w drugim akcie Aquatic Relix Zone w grze Sonic the Hedgehog Pocket Adventure.