FANDOM

Hotaru – badnik pojawiający się w grach Sonic the Hedgehog CD oraz Sonic Mania. Jest robotem przypominającym świetlika.

Opis Edytuj

Sonic the Hedgehog CD Edytuj

Hotaru-GF
Hotaru-BF
Hotaru pojawiają się po raz pierwszy w grze Sonic the Hedgehog CD. Występują w dwóch odmianach.

Na poziomie Stardust Speedway, Hotaru są skierowane w lewo lub w prawo. Kiedy wykryją gracza, wyprostują się i zatrzymają się w jednym punkcie na ekranie. W tym czasie będą ładować swoje żarówki. Po chwili przestaną się poruszać i wystrzelą w dół słup elektrycznej energii, który może zadać graczowi obrażenia. Po wykonaniu tego ataku, roboty odlatują i nie wracają. Można je zniszczyć Spin Jumpem, zanim wystrzelą elektryczność. W złej przyszłości, a czasami i teraźniejszości, Hotaru posiadają uszkodzone żarówki, co uniemożliwia im wykonywanie ataków. Zachowują się tak samo jak normalnie i mogą zranić gracza przy kontakcie.

Hotaru MM

Hotaru w Metallic Madness

Przed walką z finałowym bossem na poziomie Metallic Madness, gracz zostanie zamknięty w małym pomieszczeniu. Zaczną się w nim pojawiać kolejne fale robotów Hotaru. Robot pojawia się w pomieszczeniu i wystrzeliwuje w dół promień elektryczności. Następnie zamienia się w migające światełko i leci w inne miejsce. Można go zniszczyć tylko wtedy, kiedy wystrzeliwuje promień, lub nie porusza się.

Sonic Mania Edytuj

Hotaru Mania

Hotaru powraca w grze Sonic Mania na poziomie Stardust Speedway Zone. Pojawiają się w obu aktach w swojej teraźniejszej formie i atakują w taki sam sposób. Powiększona wersja badnika służy jako mini-boss poziomu. Walka wykorzystuje także zwykłych rozmiarów badniki, oparte na wariantach z Metallic Madness.

Ciekawostki Edytuj

  • Hotaru są pierwszymi przeciwnikami w serii, których pokonanie jest wymagane do przejścia do dalszych sekcji poziomu. Jest to później wykorzystywane w grach takich jak m.in. Sonic Heroes, Sonic Rush i Sonic the Hedgehog (2006).
  • Hotaru nawiązują wyglądem i zachowaniem do Flasherów z gry Sonic the Hedgehog 2.
  • Trzy Hotaru pojawiają się w zakończeniu gry Sonic the Hedgehog CD. Atakują Sonica za pomocą swoich laserów, po czym jeż wyskakuje w górę i niszczy roboty.

Galeria Edytuj