Na Wiki mogą się znajdować spoilery do filmu Sonic 2. Szybki jak błyskawica. Przeglądasz na własną odpowiedzialność!

Zapraszamy do zapoznania się z podsumowaniem działań administracyjno-edycyjnych w ubiegłym miesiącu. Opisano je w tym wątku.

CZYTAJ WIĘCEJ

Homing Attack (ホーミングアタック Hōmingu Atakku?), znany również jako Atak naprowadzający – atak wykorzystywany przez jeża Sonica w licznych grach serii Sonic the Hedgehog. Po raz pierwszy pojawił się w grze Sonic Adventure i od tamtej pory stał się jednym z najbardziej rozpoznawalnych ataków w całej serii.

Opis[]

Działanie[]

Homing Attack to atak polegający na wykonaniu wyskoku w przód i uderzeniu przeciwnika. Aby go wykonać, gracz musi skoczyć i gdy będzie znajdował się w powietrzu, ponownie wcisnąć klawisz skoku. Sprawi to, że Sonic wyskoczy do przodu, zostawiając za sobą niebieską smugę. Jeśli przed graczem są przeciwnicy, to wykonanie Homing Attacku sprawi, że Sonic skoczy na nich i odbije się po uderzeniu. Atak bardzo przydaje się w walce, a także i w przemieszczaniu się. Jeśli przeciwnicy ustawieni są jeden za drugim lub w odpowiedniej konfiguracji, gracz może skakać po nich kolejno, wykorzystując ich jako most do poruszania się. Pozwala to pokonywać przepaście i znajdować alternatywne trasy.

Gracz może poruszać Soniciem podczas wykonywania tego ataku, wybierając kierunek skoku. Nie należy wykonywać Homing Attacków zbyt szybko, ponieważ Sonic może nie zdążyć wybić się po uderzeniu od przeciwnika na odpowiednią wysokość, jeśli będzie skakał zbyt szybko i spadnie na ziemię.

Od gry Sonic Unleashed do teraz, przy wykonywaniu Homing Attacku na przeciwnikach, nad wrogami wyświetla się celownik, wskazujący gdzie gracz wykona Homing Attack. Od gry Sonic Adventure 2, wiele innych postaci zaczęło korzystać z tego ataku, takich jak np. Shadow, Amy, Espio itd.

Oprócz ofensywnego zastosowania, Homing Attack może również służyć do wskakiwania na sprężyny, szyny, balony i pudła z przedmiotami.

Wykonywanie[]

Homing Attack w Sonic Adventure

  • W Sonic Adventure na Sega Dreamcast, należy wcisnąć A, aby skoczyć po czym w powietrzu powtórzyć wciśnięcie klawisza. W wersji na PC, należy wcisnąć Spację, aby skoczyć po czym w powietrzu powtórzyć wciśnięcie klawisza.
  • W Sonic Adventure 2 na Sega Dreamcast, należy wcisnąć A, aby skoczyć po czym w powietrzu powtórzyć wciśnięcie klawisza. W wersji na PC, należy wcisnąć Spację, aby skoczyć po czym w powietrzu powtórzyć wciśnięcie klawisza.
  • W Sonic Heroes, wydanej na kilka platform należy:
    • w wersji na Xboxa/Xboxa 360 należy wcisnąć A, aby skoczyć po czym w powietrzu powtórzyć wciśnięcie klawisza
    • w wersji na PlayStation 2 należy nacisnąć X, aby skoczyć po czym w powietrzu powtórzyć wciśnięcie klawisza.
    • w wersji na Gamecube, należy wcisnąć A, aby skoczyć po czym w powietrzu powtórzyć wciśnięcie klawisza.
    • w wersji na PC, należy wcisnąć Spację, aby skoczyć po czym w powietrzu powtórzyć wciśnięcie klawisza.
  • W Shadow the Hedgehog, wydanej na kilka platform należy:
    • w wersji na Xboxa/Xboxa 360 należy wcisnąć A, aby skoczyć po czym w powietrzu powtórzyć wciśnięcie klawisza
    • w wersji na PlayStation 2 należy nacisnąć X, aby skoczyć po czym w powietrzu powtórzyć wciśnięcie klawisza.
    • w wersji na Gamecube, należy wcisnąć A, aby skoczyć po czym w powietrzu powtórzyć wciśnięcie klawisza.
  • W Sonic the Hedgehog (2006), wydanej na kilka platform należy:
    • w wersji na Xboxa 360 należy wcisnąć A, aby skoczyć po czym w powietrzu powtórzyć wciśnięcie klawisza
    • w wersji na PlayStation 3 należy nacisnąć X, aby skoczyć po czym w powietrzu powtórzyć wciśnięcie klawisza.
  • W Sonic Unleashed należy po wyskoku wcisnąć klawisz X (X360) lub kwadrat (PS3).
  • W Sonic Colors należy po wyskoku wcisnąć A.
  • W Sonic Generations należy po wyskoku ponownie wcisnąć guzik skoku.

Poziomy[]

Homing Attack w Sonic Heroes

W grze Sonic Heroes, Homing Attack rozwijany jest wraz z poziomem szybkiej postaci.

  • 0 poziom – Homing Attack zadaje jeden punkt obrażeń przeciwnikom.
  • 1 poziom – Homing Attack zadaje dwa punkty obrażeń przeciwnikom.
  • 2 poziom – Homing Attack zadaje trzy punkty obrażeń przeciwnikom.
  • 3 poziom – Homing Attack zadaje trzy punkty obrażeń przeciwnikom, dodatkowo nabywa pewne zdolności Tornado Jump tzn. może wytrącać tarcze z rąk przeciwników, przewracać ich, a także wspinać się po słupach i aktywować śmigła.

Warianty[]

Blast Attack[]

Blast Attack z Sonic 3D Blast

W grze Sonic 3D Blast: Flickies' Island, wydanej przed Sonic Adventure, pojawia się ruch zbliżony do Homing Attacku o nazwie Blast Attack (ブラストアタック Burasutoatakku?). Do jego wykonania niezbędna jest złota osłona. Gracz musi skoczyć w pobliżu przeciwnika, a następnie w powietrzu ponownie wcisnąć przycisk skoku (A lub C). Jeżeli w pobliżu nie znajduje się żaden przeciwnik, Sonic nie wykona ruchu w przód, ale szybkie tupnięcie.