Cudzy1.png A robot ninja that uses Asterons as shurikens. Watch out! One swing from his sword will freeze you in your tracks. Cudzy2.png
Instrukcja do Sonic Mania

Heavy Shinobi (ヘビーシノビ Hebīshinobi?) – robot z serii Hard Boiled Heavy pojawiający się w grze Sonic Mania. Jest to unikatowy wariant Eggrobo w stroju ninja.

Historia[edytuj | edytuj kod]

W trakcie wydarzeń z gry Sonic Mania, Heavy Shinobi i Hard-Boiled Heavies zostali wysłani przez Eggmana na Angel Island w celu odzyskania potężnego Phantom Ruby. Dzięki jego mocy zdołali wysłać Sonica, Tailsa i Knucklesa do Green Hill Zone. Tam również Eggman zabrał robotom rubin. Heavy Shinobi pojawił się następnie w Press Garden Zone, gdzie zaatakował Sonica i Tailsa. Został jednak przez nich pokonany. Heavy Shinobi pojawił się również w walce z Eggmanem w Titanic Monarch Zone.

W innych grach[edytuj | edytuj kod]

Sonic Mania Plus[edytuj | edytuj kod]

W Sonic Mania Plus Heavy Shinobi pojawia się w stercie zniszczonych Hard-Boiled Heavies. Zostaje ponownie powołany do życia, gdy Heavy King wykorzystuje moc Phantom Ruby.

Charakterystyka[edytuj | edytuj kod]

Osobowość[edytuj | edytuj kod]

Heavy Shinobi to elegancki i nieuchwytny wojownik ninja. Po kontakcie z Phantom Ruby poluzowały mu się śruby, doprowadzając do szaleństwa. Tak jak inni Hard-Boiled Heavies chce krzywdzić Sonica, Tailsa i Knucklesa.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Heavy Shinobi sprite.png

Heavy Shinobi to ulepszony Eggrobo z zielono-czarno-żółtym pancerzem. Nosi na sobie zielony płaszcz. Robot posiada czerwone oczy i głowę w kształcie maski ninja.

Moce i umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Heavy Shinobi jest bardzo zwinny - potrafi wykonywać szybkie i zgrabne skoki w powietrzu, zwijając się przy tym w kulkę. Posługuje się kataną, która zamraża przeciwników przy uderzeniu. Heavy Shinobi rzuca także Asteronami, które pełnią funkcję szurikenów.

Transformacje[edytuj | edytuj kod]

Phantom Shinobi[edytuj | edytuj kod]

Osobny artykuł: Phantom Shinobi

PhantomShinobi-sprite.png

Dzięki mocy Phantom Ruby, Heavy Shinobi może dokonać transformacji w Phantom Shinobi. W tej formie przypomina gwiazdę, której ramiona stanowią rozsuwane ostrza. Potrafi latać, co ułatwia mu przemieszczanie się. Może obracać swoimi ostrzami, a także wysuwać je na pewną odległość, aby zwiększyć zasięg swoich ataków.

Boss[edytuj | edytuj kod]

Heavy Shinobi jest bossem drugiego aktu Press Garden Zone. Walka ma miejsce na arenie ograniczonej z dwóch stron przez blokady. Heavy Shinobi zeskakuje na środek areny, po czym rozpoczyna walkę. Nie należy atakować go kiedy stoi na ziemi, ponieważ będzie wtedy uderzał gracza swoją kataną. Uderzenia miecza nie zadają graczowi obrażeń, ale zamrażają go i unieruchamiają na pewien czas. Heavy Shinobi rozrzuca również Asterony, które wbijają się w powierzchnię. Mogą być zniszczone, zanim dokonają samozniszczenia. Jeśli Asteron sam się zdetonuje, to rozrzuci dookoła swoje kolce, które ranią gracza. Kiedy Heavy Shinobi skacze, należy w niego wskoczyć. Robot straci wtedy równowagę i wyląduje na ziemi, po czym będzie się chwiał. Wtedy można go uderzyć. Boss zostaje pokonany po otrzymaniu 8 trafień.

Heavy Shinobi pojawia się również w walce z finałowym bossem w Titanic Monarch Zone jako Phantom Shinobi.

Muzyka[edytuj | edytuj kod]

Nazwa Muzyka
Hi Spec Robo Go!

Galeria[edytuj | edytuj kod]

[?
]
Galeria

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Heavy Shinobi wykorzystuje efekty dźwiękowe z gry The Revenge of Shinobi.
  • Ognista osłona czyni gracza odpornym na zamrożenie przez miecz Heavy Shinobi.