FANDOM

Cudzy1 The Leader of the Hard Boiled Heavies. Commands his elite troop with a watchful eye and powerful scepter. Cudzy2
Instrukcja do Sonic Mania

Heavy King (ヘビーキング Hebīkingu?) – przywódca robotów z serii Hard Boiled Heavy i drugi antagonista w grze Sonic Mania.

Historia Edytuj

Sonic Mania Edytuj

W trakcie wydarzeń z gry Sonic Mania, Heavy King i Hard-Boiled Heavies zostali wysłani przez Eggmana na Angel Island w celu odzyskania potężnego Phantom Ruby. Dzięki jego mocy zdołali wysłać Sonica, Tailsa i Knucklesa do Green Hill Zone. Tam również Eggman zabrał robotom rubin. Heavy King udał się następnie do Hidden Palace Zone, próbując stamtąd ukraść Główny Szmaragd. Został jednak powstrzymany przez Knucklesa. Kiedy Sonic pokonał Eggmana w Titanic Monarch Zone, Heavy King King wskoczył za nimi do portalu do alternatywnego wymiaru. W swojej nowej formie, Heavy King zabrał Phantom Ruby dla siebie. Eggman jednak nie mógł się na to zgodzić i zaatakował swojego robota. Kiedy Heavy King i Eggman siłowali się o Phantom Ruby, Sonic wykorzystał Szmaragdy Chaosu i transformował się w Super Sonica. W trakcie walki, Heavy King został pokonany i stracił Phantom Ruby.

Sonic Mania Adventures Edytuj

W odcinku & Knuckles Heavy King pojawił się we wspomnieniu Knucklesa, jako jedna z potencjalnych postaci, która mogłaby ukraść Główny Szmaragd, obok Eggmana i Sonica.

W innych grach Edytuj

Sonic Mania Plus Edytuj

W Sonic Mania Plus Heavy King pojawia się w stercie Hard-Boiled Heavies na Angel Island. Zostaje ożywiony, gdy Heavy Magician rzuca mu Phantom Ruby. Heavy King przenosi Sonica i jego przyjaciół do Green Hill Zone. W złym zakończeniu gry Heavy King pojawia się w Titanic Monarch Zone, gdzie umieszcza Phantom Ruby w swoim berle i wykorzystuje jego moc. W dobrym zakończeniu Heavy King pojawia się w Mirage Saloon Zone, gdzie zaskakuje Sonica i jego przyjaciół trzymając wielki tort.

Charakterystyka Edytuj

Charakterystyka Edytuj

Heavy King jest poważny i rygorystyczny w swoich działaniach. Dowodzi Hard-Boiled Heavies swoim czujnym okiem i strachem. Zawsze jest przygotowany na konfrontację z przeciwnikami i pilnuje swoich towarzyszy, aby oni również nie dali się zaskoczyć. Podobnie jak inni Hard-Boiled Heavies chce krzywdzić Sonica, Tailsa i Knucklesa.

Wygląd Edytuj

Heavy King sprite

Heavy King to ulepszony Eggrobo w królewskim pancerzu. Posiada czerwono-srebrną kolorystykę. Na brzuchu ma złoty pancerz z symbolem białej korony. Posiada także ostry czubek na głowie. Dodatkowo, Heavy King nosi czerwoną pelerynę.

Moce i umiejętności Edytuj

Heavy King potrafi latać. Jego główną bronią jest potężne berło, z którego może strzelać pociskami i laserami. Czasami widywany jest na wielkim, mechanicznym szponie, który może łapać różnej wielkości obiekty. Heavy King potrafi naładować się energią Głównego Szmaragdu.

Transformacje Edytuj

Phantom King Edytuj

Osobny artykuł: Phantom King
Phantom King 2

Dzięki mocy Phantom Ruby, Heavy King może dokonać transformacji w Phantom Kinga. W tej formie staje się wielokrotnie większy. Jego nogi znikają i zostają zastąpione przez fioletowy kryształ. Pancerz zostaje zwiększony, podobnie jak napierśnik. Phantom King może generować wokół siebie kule energii, które są w stanie śmiertelnie ranić nawet super transformację.

Boss Edytuj

Heavy King jest bossem drugiego aktu Lava Reef Zone w wersji Knucklesa. Walka ma miejsce w Hidden Palace Zone. Na arenie pojawiają się Super Szmaragdy, po których gracz może skakać jak po platformach, a pośrodku znajduje się Główny Szmaragd. W trakcie walki Heavy King co jakiś czas staje na Głównym Szmaragdzie i napełnia się jego energią. Nie można go wtedy zranić. Gdy robot będzie już nasycony, zacznie latać nad areną. Wykonuje wtedy swoje ataki. Jeden z nich polega na wystrzeleniu z berła wiązki laserowej, która przebiega po całej podłodze. Podczas wykonywania drugiego ataku, Heavy King otacza się kulami energii, które po pewnym czasie wystrzeliwuje po kolei w gracza. Trzeci atak polega na wystrzeliwaniu dookoła serii fioletowych pocisków energii. Można go uderzyć w dowolnym momencie, chyba że zasłaniają go kule energii, albo wtedy kiedy ładuj swoją energię na Głównym Szmaragdzie.

Heavy King pojawia się również na poziomie Egg Reverie Zone, jako Phantom King. Jest jednym z dwóch prawdziwych finałowych bossów w grze. Drugim jest Klepto Mobile

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Havoc Prognosis

Galeria Edytuj

[?
]
Galeria

Ciekawostki Edytuj

  • W drugim akcie Mirage Saloon Zone pojawiają się portrety Heavy Kinga. Ich oczy będą spoglądały na gracza.
  • Heavy King to jedyny Hard-Boiled Heavy, który nie korzysta z tematu muzycznego Hi-Spec Robo Go!.