Head Slide (ヘッドスライディング Heddosuraidingu?), znany również jako Head Slide Attack (ヘッドスライディング攻撃 Heddosuraidingu Kōgeki?) – umiejętność Amy pojawiająca się w grach Sonic Advance, Sonic Advance 2 i Sonic Advance 3. Zdolność ta polega na wykonaniu wślizgu z wysuniętą do przodu głową. W grach z serii Mario & Sonic oraz Sonic Runners posługuje się nią Vector.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Podczas wykonywania Head Slide postać wyskakuje do przodu z wysuniętą głową. Wraz z przebytym dystansem opada powoli na ziemię i kiedy już wyląduje to przez pewien czas ślizga się na brzuchu dopóki nie wyhamuje. Zdolność pozwala również niszczyć wrogów.

Seria Sonic Advance[edytuj | edytuj kod]

Sonic Advance[edytuj | edytuj kod]

Head Slide 1.png

Aby wykonać Head Slide w Sonic Advance należy wykonać Giant Step i podczas jego trwania przycisk B.

Sonic Advance 2[edytuj | edytuj kod]

Head Slide 2.png

W Sonic Advance 2 Amy może wykonać Head Slide tylko wtedy kiedy jest pod wpływem Boost Mode. Podczas biegu należy wcisnąć B. Head Slide zachowuje prędkość Amy i nie spowalnia jej po wykonaniu. W trakcie wykonywania Head Slide Amy otacza się z przodu zieloną barierą.

Sonic Advance 3[edytuj | edytuj kod]

Head Slide 3.png

W Sonic Advance 3 aby wykonać atak Amy musi być w parze z Cream. W trakcie wykonywania Head Slide Amy otacza się z przodu żółtą barierą. Atak wykonuje się w taki sam sposób jak w Sonic Advance.

Seria Mario & Sonic[edytuj | edytuj kod]

Mario & Sonic at the Olympic Winter Games[edytuj | edytuj kod]

Head Slide jest tutaj jednym ze specjalnych ataków Vectora. Pozwala mu zyskać dodatkowy dystans. W wersji na DS trwa o wiele dłużej. Podczas wykonywania Vector otacza się zieloną barierą z przodu. Umiejętność pozwala niszczyć przeszkody i niektórych przeciwników.

Mario & Sonic at the London 2012 Olympic Games[edytuj | edytuj kod]

Head Slide ponownie jest specjalną zdolnością Vectora, wykorzystywaną głównie podczas konkurencji takich jak np. bieg na 100 metrów.

Sonic Runners[edytuj | edytuj kod]

Atak Vectora w Sonic Runners

W Sonic Runners atak podobny do Head Slide jest zarówno atakiem Vectora, jak i wszystkich postaci które zaliczane są do siły. Podczas skoku postać wykonuje szarżę do przodu i kontynuuje atak, dopóki na jej drodze nie skończą się przeszkody.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]