Haunted Ship (ハウンテッドシップ Haunteddoshippu?) – czwarty poziom w grze Sonic Rush Adventure, rozgrywający się na starym cmentarzysku okrętów, na wschód od Southern Island. Można tu znaleźć Srebrny Materiał

Opis Edytuj

Haunted Ship rozgrywa się na cmentarzysku okrętów, wypełnionym wrakami różnych statków. Gracz porusza się właśnie po tych wrakach: ich zewnętrznych i wewnętrznych pokładach, a także masztach (niektóre są zniszczone). Wewnętrzne pokłady składają się z korytarzy i biegnących w górę i w dół schodów. Poszczególne maszty łączą z podłożem grube cumy, które działają jak szyny. Inne maszty są zwykle połączone niebieskimi linami, od których można się łatwo odbijać. Z masztów zwisają także żółte i pomarańczowe beczki. Żółte nie robią nic, natomiast pomarańczowe mogą się zniżyć i zamknąć postać w środku. Aby się z nich uwolnić należy intensywnie skakać. Poza tym do masztów podczepiane są czasami kotwice, których gracz może się złapać i wyskoczyć na drugą stronę. Oprócz tego w końcowych etapach pojawiają się armaty. Kiedy gracz wskoczy do takiej armaty, zostanie wystrzelony w powietrze, do położonego dalej wraku. W trakcie lotu gracz może wykonywać różne akrobacje, przelatując przez tęczowe pierścienie i wciskając odpowiedni przycisk. Oba akty kończą się bombardowaniem wraku, przez który biegnie gracz, kulami armatnimi z innego okrętu.

Boss Edytuj

Osobny artykuł: Ghost Pirate

Bossem poziomu jest mechaniczny pirat. Walka toczy się na pokładzie bujającego się okrętu. Ghost Pirate posiada jeden słaby punkt, którym jest jego serce. Po uderzeniu, odleci ono i wyląduje w bocianim gnieździe na maszcie statku. Gracz może uderzać tylko w serce, ponieważ sam pirat będzie odporny na ataki. Ghost Pirate atakuje gracza swoją szpadą, albo pluje w niego kulami ognia, czy też generuje przed sobą wielkie ogniste eksplozje.

Przeciwnicy Edytuj

Nazwa Sprite
Kaizoku Skeleton
Szkielet pirata sprite
Bomb Ghost
Zielony duch sprite
Skull Fire
Skull sprite

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Haunted Ship - Akt 1
Haunted Ship - Akt 2

Galeria Edytuj

Akt 1 Edytuj

[?
]
Galeria

Akt 2 Edytuj

[?
]
Galeria

Ciekawostki Edytuj

  • Haunted Ship może nawiązywać do Trójkąta Bermudzkiego, obszaru Atlantyku, znanego jako miejsce wielu niewyjaśnionych zaginięć statków, jachtów i samolotów.
  • Muzyka z tego poziomu przypomina muzykę z poziomu Gold Mines z gry Frogger 2: Swampy's Revenge.
  • Haunted Ship przypomina Pirate Storm, poziom z gry Sonic and the Secret Rings.