Hammer Attack (ハンマー攻撃 Hanmā Kōgek?) – atak wykorzystywany przez Amy Rose w licznych grach z serii Sonic the Hedgehog, począwszy od Sonic Adventure.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Amy wykonująca Hammer Attack w Sonic Advance

Hammer Attack jest atakiem polegającym na uderzeniu Piko Piko Hammerem przed siebie (czasami uderzeniu towarzyszy efekt latających dookoła serc). Uderzenia najczęściej służą niszczeniu przeciwników. Jednak Hammer Attack może również służyć do innych celów, na przykład do wciskania przycisków, uderzając w nie młotem. Hammer Attack jest także wyjściowym atakiem, dla innych ruchów Amy.

Hammer Attack w Sonic the Hedgehog (2006)

Dodatkowo, w grze Sonic Advance 3, jeśli któraś z postaci posiada Amy jako swojego partnera, to może sama wykonać swoją własną wersję uderzenia Piko Piko Hammerem.

Odmiany[edytuj | edytuj kod]

Hammer Jump[edytuj | edytuj kod]

Osobny artykuł: Hammer Jump

Hammer Jump jest atakiem, polegającym na uderzeniu młotem w ziemię, kiedy Amy biegnie, a następnie wybija się w powietrze.

Jump Attack[edytuj | edytuj kod]

Osobny artykuł: Jump Attack

Jump Attack jest atakiem polegającym na uderzeniu młotem, kiedy Amy znajduje się w powietrzu.

Spin Hammer Attack[edytuj | edytuj kod]

Osobny artykuł: Spin Hammer Attack

Spin Hammer Attack jest atakiem, polegającym na obracaniu młotem dookoła siebie.

Tornado Hammer[edytuj | edytuj kod]

Osobny artykuł: Tornado Hammer

Tornado Hammer jest atakiem, polegającym na utworzeniu trąby powietrznej za pomocą młota.

Propeller Hammer[edytuj | edytuj kod]

Osobny artykuł: Propeller Hammer

Propeller Hammer jest atakiem, polegającym na krótkim lataniu w powietrzu za pomocą młota.