FANDOM

Grounder (ハンドリル Handoriru?, właśc. Handrill) – badnik pojawiający się w grach Sonic the Hedgehog 2 i Sonic the Hedgehog Pocket Adventure. Jest przypominającym kreta robotem ze świdrami zamiast dłoni i nosa.

Opis Edytuj

Grounder to czerwony robot z metalowymi świdrami na dłoniach i nosie. Porusza się na gąsienicach. Przypomina Burrobota i tym samym kreta. Grounder ukrywa się w ścianach. Kiedy gracz się zbliża, robot niespodziewanie niszczy ścianę i jedzie do przodu. Sam w sobie nie byłby groźny, gdyby nie fakt że atakuje z zaskoczenia i aby go uniknąć trzeba mieć dobry refleks. Grounder powinien być atakowany z góry, albo od tyłu, aby nie nabić się na jego świdry.

Historia Edytuj

Sonic the Hedgehog 2 Edytuj

Grounder sprite

Grounder po raz pierwszy pojawił się w Sonic the Hedgehog 2 na poziomie Aquatic Ruin Zone.

Sonic the Hedgehog Pocket Adventure Edytuj

Grounder PA sprite

Grounder powraca powraca w Sonic Pocket Adventure na poziomie Aquatic Relix Zone.

W innych mediach Edytuj

Adventures of Sonic the Hedgehog Edytuj

Osobny artykuł: Grounder (Adventures of Sonic the Hedgehog)
Grounder 3

Grounder w AoStH

Grounder jest również jednym z antagonistów serialu animowanego Adventures of Sonic the Hedgehog. Jest podwładnym Doktora Robotnika, oraz partnerem Scratcha, z którym współpracuje w zgładzeniu jeża Sonica.

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Grounder zielony sprite
  • W reedycji Sonic the Hedgehog 2 z 2013 roku, w trybie debugowania pojawia się zielony Grounder, prawdopodobnie nawiązanie do wersji tego robota z Adventures of Sonic the Hedgehog.
  • Na ramieniu Groundera widnieje wczesna wersja symbolu Imperium Eggmana.