Sonic Wiki

CZYTAJ WIĘCEJ

Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki
Ten artykuł dotyczy pierwszego poziomu w serii. Zobacz też inne poziomy o tej samej nazwie.

Go around the giant loop, tumble down tunnels, and jump over crumbling cliffs before you get a chance to blink. Bounce on Spring-boards but not on spikes. Ouch!

Instrukcja

Green Hill Zone – pierwszy poziom w grze Sonic the Hedgehog. Składa się z trzech aktów. Poprzedza Marble Zone. Bossem poziomu jest Egg Wrecker.

Opis[]

Green Hill Zone to obszar pełen trawiastych pagórków i charakterystycznych dla serii, brązowych ścian we wzorze szachownicy. Poziom ozdabiają palmy, krzaki, słoneczniki, lawendowe kwiaty, totemy i skały. Występują tu również wodospady i wybudowane nad nimi mosty. W tle rozciąga się rzeka, a wzdłuż niej pasmo górskie.

Pętla w Green Hill Zone

Green Hill Zone to dość prosty poziom, składający się z rozmaitych ścieżek, rozmieszczonych na różnych wysokościach. Możne się pomiędzy nimi łatwo przemieszczać dzięki ukształtowaniu terenu, który często opada lub wznosi się. Pojawiają się także mniej lub bardziej strome podejścia pod niektóre wzgórza. Na wyżej położone wzgórza można się również dzięki ruchomym platformom, ale niektóre z nich opadają w dół przy kontakcie z graczem, dlatego skoki należy wykonywać szybko. Podobnie niektóre krawędzie wzgórz rozpadają się gdy gracz się na nich znajdzie. Poza zwykłymi platformami obecne są tutaj także huśtające się platformy.

Kolczasty most w Green Hill Zone

W palmach na poziomie pojawiają się czasami sprężyny lub ukryte są pudła z przedmiotami. Spod mostów zwykle wyskakują niebezpieczne Choppery. W akcie trzecim pojawia się również szczególny rodzaj mostu z obrotowymi kolcami, przez który trzeba przejść ostrożniej. Ikoniczne dla Green Hill są także pętle, oraz wbudowane w ściany tunele, wewnątrz których gracz automatycznie zwija się w kulkę. Oprócz badników głównymi przeszkodami są tutaj kolce, a na dolnych sekcjach obecne są niekiedy przepaście.

Niebieskie Newtrony atakujące Sonica

Pośród tutejszych badników znajdują się jedne z najbardziej rozpoznawalnych i najczęściej powracających w całej serii. Motobugi przemierzają różne sekcje poziomu, ale nie stanowią wielkiego zagrożenia. Podobnie Crabmeaty, które są dość powolne, ale mogą strzelać dwoma pociskami w obie strony. Buzz Bombery mogą być znalezione na każdej wysokości, często atakując gracza podczas gdy przemierza ruchome platformy w powietrzu. Choppery wyskakują spod mostów, ale można je łatwo pokonać skokiem lub przetoczeniem się. W Green Hill Zone pojawiają się także dwie wersje Newtronów, które pojawiają się znienacka na ścianach i strzelają w gracza lub lecą w jego kierunku. Zielone Newtrony, w odróżnieniu od niebieskich, znikają po ataku i nie mogą być zniszczone.

Przeciwnicy[]

Nazwa Nazwa japońska Sprite
Motobug Motora (モトラ?)
Motobug-spr.png
Buzz Bomber Beeton (ビートン?)
Buzzbomber-spr.png
Chopper Bata-bata (バタバタ?)
Chopper-spr.png
Crabmeat Ganigani (ガニガニ?)
Crabmeat-spr.png
Newtron Meleon (メレオン?)
Newtron-sprites.png

Boss[]

Egg Wrecker

Osobny artykuł: Egg Wrecker

Bossem poziomu jest Egg Wrecker, jeden z najbardziej rozpoznawalnych bossów w całej serii. Jest to Egg Mobile z doczepioną kulą do burzenia, którą wymachuje w obie strony. Arena składa się z dwóch lewitujących w powietrzu platform, które gracz może wykorzystać do unikania kuli.

Muzyka[]

Muzyka do Green Hill Zone, podobnie jak sam poziom, jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych w serii. Była wielokrotnie remiksowana zarówno w oficjalnych grach jak i przez fanów. Została skomponowana przez Masato Nakamurę.

Nazwa Muzyka
Green Hill Zone
Green Hill Zone (Masa's Demo version)
Green Hill Zone (Sonic the Hedgehog Genesis)

Ciekawostki[]

  • Podczas produkcji gry, Sonic Team pracował najdłużej właśnie nad Green Hill Zone. Zajęło im to pół roku. W tym czasie, Green Hill przeszło wiele zmian wyglądu i układu poziomu.
  • Początkowo, na Green Hill miała pojawić kula do burzenia jako przeszkoda. Została ona jednak usunięta i użyta jako broń Egg Wreckera podczas walki.
  • Początkowo Sonic miał mieć jaśniejsze futro, jednak został użyty ciemniejszy odcień, ponieważ poprzedni zlewał się z wodą w tle tego poziomu.
  • W japońskim wydaniu gry, chmury na niebie poruszają się.
  • W re-edycji z 2013 roku wśród wielu zmian dodano drugi sekretny obszar z pierścieniami. Znajduje się on pomiędzy dwiema ścieżkami z tubami w kształcie litery S i jest dostępny jedynie za pomocą zdolności Tailsa i Knucklesa.
Advertisement