FANDOM

Green Gate – lokacja pojawiająca się w serialu anime Sonic X. Jest to zaginiona planeta, z której pochodzą rasa Cosmo i Metarexy.

Opis Edytuj

Sonic X ep 74 005

Obecny stan Green Gate

Green Gate była w przeszłości planetą, na której futurystyczne miasta rasy Cosmo współistniały z bujną roślinnością. Green Gate porastały liczne lasy. Po tym jak Planeto Jajo zostało zabrane, a wkrótce potem Green Gate zbombardowana pociskami nuklearnymi, planeta stała się martwa. Drzewa zostały ogołocone z liści i wiele z nich wyrwanych zostało z korzeniami. W miejscach lasów pozostały wyschnięte pnie drzew, a z miast zostały niewielkie ruiny. Zachował się jeden z budynków, w którym Ziemiana zostawiła swoje nagranie objaśniające losy planety.

Historia Edytuj

Przeszłość Edytuj

Sonic X ep 74 117

Green Gate zbombardowana przez pociski nuklearne

Wiele lat temu pokojowa rasa Cosmo zamieszkiwała planetę Green Gate. W pewnym momencie o planetę wybuchła wojna z nieznanym bliżej agresorem. Mieszkańcom planety groziła nie tylko śmierć przez najeźdźców, ale również przez mutację, w którą zaczęły wkraczać nawet dzieci. Ziemiana stworzyła specjalne amulety, które miały chronić mężczyzn i kobiety przed mutacją. Chciała, aby jej rasa opuściła tę planetę i poszukała innego miejsca w galaktyce. Jednak Lucas chciał pozostać na Green Gate i toczyć walkę z wrogiem. W trakcie narady, rasa Cosmo podzieliła się. Kobiety podążyły za Ziemianą i zaczęły budowę statku kosmicznego, którym miały odlecieć z planety. Lucas zebrał natomiast mężczyzn i ukradł Planeto Jajo Green Gate, wykorzystując je do zasilenia mutacji w taki sposób, aby nie zabijała jej posiadaczy. Przez to wydarzenie roślinność i całe życie planety zaczęły umierać. Widząc zagrożenie ze strony Lucasa i jego mężczyzn, Ziemiana podjęła decyzję o zrzuceniu na planetę bomb nuklearnych. Green Gate została niemal całkowicie zniszczona, a żeńskie przedstawicielki rasy Cosmo opuściły planetę, pozostawiając jedynie nagranie objaśniające historię upadku Green Gate. Sześciu męskich przedstawicieli rasy Cosmo przetrwało jednak bombardowanie i stali się później pięcioma dowódcami Metarexów.

Saga Metarexów Edytuj

Sonic X ep 74 050

Wiadomość Ziemiany

W odcinku Zaginiona planeta amulet Cosmo przeniósł Niebieski Tajfun na planetę Green Gate. Okręt rozbił się na jej powierzchni. Amy i Rouge wyruszyły aby eksplorować planetę. Podobnie postąpili Sonic i Shadow. Bohaterowie odnaleźli i odtworzyli wiadomość, którą pozostawiła na planecie Ziemiana. Jakiś czas później Bokkun rozbił się na planecie i przekazał, że Doktor Eggman został uwięziony przez Metarexy. W odcinku Anioł złośliwości Bokkun odtworzył wiadomość od Eggmana, który odkrył plany Metarexów. Załoga Niebieskiego Tajfunu odleciała następnie z Green Gate, aby stoczyć ostateczną bitwę z wrogami. Shadow został na Green Gate, gdzie później przylecieli Chaotix, którzy zabrali go ze sobą.