Green Forest – piąty poziom Hero Story w grach Sonic Adventure 2 i Sonic Adventure 2: Battle. Grywalną postacią jest Sonic the Hedgehog. Można tu znaleźć ulepszenie Ancient Light.

Opis Edytuj

Green Forest jest poziomem zlokalizowanym na Prison Island. Obejmuje bujną dżunglę wyspy. Gracz rozpoczyna od zbiegania w dół trasy wydrążonej w pniu drzewa. Następnie zostanie wybity przez rampę na przeciwległy ląd. Może tutaj skorzystać z dwóch tras. Może się skierować podziemnym tunelem, który wyprowadzi go do sekcji z rampą i do pierwszego punktu kontrolnego po przeciwległej stronie. Alternatywną trasę stanowią unoszące się platformy po lewej, po których można wskoczyć na przechyloną drogę, z trasą z pierścieni. Stąd gracz wbiegnie na pętle i będzie przez chwilę biegł w powietrzu, po czym wbiegnie na rampę i zostanie wybity przez springi do punktu kontrolnego. Trasa zakręca tutaj w prawo. Gracz może zbiec po obniżeniu, albo zjechać po gałęzi po lewej stronie. Obie drogi prowadzą do liany, na której gracz automatycznie rozbuja się i wyskoczy na położony wysoko wydrążony pień drzewa. Po przebiciu się przez przeciwników będzie mógł odbić się od springów do kolejnej liany, obwiązującej się wokół gałęzi drzewa. Stąd gracz będzie mógł biec trasą w wydrążonym pniu drzewa do kolejnej pętli i wreszcie do rampy, która wyrzuci go do leśnej jaskini. Należy iść pod górę, korzystając z rozmieszczonych paneli przyspieszających. W jaskini tej znajduje się również ulepszenie Ancient Light. Aby je zdobyć, należy wejść na szczyt jaskini i odwrócić się. Gracz będzie mógł przeskoczyć po przeciwniku na przeciwległą platformę z ulepszeniem. Wyjście z jaskini stanowi kolejna trasa w pniu, która w pewnym momencie zakręca ostro w lewo. Gracz będzie mógł również zjeżdżać po gałęziach, położonych górze i po lewej stronie. Trasę kończy spring, który wybija gracza do liany. Po zakręceniu na lianie gracz trafi na rozległą, ogrodzoną sekcję. Po lewej będzie się znajdowało małe przejście pod drzewem. Naprzeciwko pojawia się dość duża sekcja z unoszącymi się platformami. Można skakać po nich, a także przeciwnikach. Za tą sekcją znajduje się trzeci punkt kontrolny i gracz wbiega na kolejną pętlę. Na końcu tej trasy znajduje się spring, który wybija gracza do długiej sekcji platformowej. Należy tutaj przeskakiwać po springach albo unoszących się platformach na wyższe piętra, aż w końcu dotrze się do zakręcającej ostro w lewo trasy. Kończy się ona tunelem ze springami, które wybijają go do liany bungee. Gracz może się opuścić aby zebrać balon z przedmiotem, ale powinien uważać na znajdujące się na samym dole kolczaste kule. Gracz będzie musiał następnie przebiec przez kilka leśnych bram, aż w w końcu wbiegnie na ostatnią, zakręcającą w lewo trasę wydrążoną w pniu drzewa. Po lewej stronie pojawi się gałąź, po której można będzie zjechać. Na końcu trasy gracz zostanie wybity przez spring do liany, dzięki której okrąży drzewo. Następnie trafi do sekcji, w której poszczególne fragmenty terenu zapadają się do wody, jak platformy. Należy wspinać się po spadających fragmentach terenu i dostać się do springów, które wybiją gracza do pierścienia mety i pozwolą ukończyć poziom.

Misje Edytuj

Misja 1 Edytuj

Celem misji pierwszej jest ucieczka z wyspy w ciągu 8 minut.

Ranga Wymagania
Ranga A 1

15 000
Ranga B 1

13 000
Ranga C 1

12 000
Ranga D 1

9 000
Ranga E 1

<9 000

Misja 2 Edytuj

Celem misji drugiej jest zebranie 100 pierścieni.

Ranga Wymagania
Ranga A 1

2:30
Ranga B 1

3:00
Ranga C 1

3:30
Ranga D 1

4:00
Ranga E 1

>4:00

Misja 3 Edytuj

Celem misji trzeciej jest znalezienie zagubionego Chao. Do ukończenia tej misji gracz będzie potrzebował ulepszeń: Mystic Melody i Bounce Bracelet. Tuż przed trzecim punktem kontrolnym gracz powinien zeskoczyć na lewo, na odstającą platformę ze starożytnymi ruinami. Po aktywowaniu ich za pomocą Mystic Melody pojawiają się latające platformy, po których gracz powinien się wspiąć. Na końcu należy wskoczyć po przeciwniku na platformę, gdzie znajduje się Chao.

Ranga Wymagania
Ranga A 1

1:30
Ranga B 1

2:00
Ranga C 1

2:30
Ranga D 1

3:00
Ranga E 1

>3:00

Misja 4 Edytuj

Celem misji czwartej jest ukończenie poziomu w ciągu 4 minut. W misji tej nie pojawiają się żadne punkty kontrolne.

Ranga Wymagania
Ranga A 1

12 000
Ranga B 1

10 000
Ranga C 1

9 000
Ranga D 1

7 000
Ranga E 1

<7 000

Misja 5 Edytuj

Celem misji piątej jest ukończenie poziomu w trybie Hard Mode. Pojawiają się tu trudniejsi przeciwnicy, ale główną rolę odgrywają przeszkody: dużo kolczastych kul na trasach, oraz szybsze zapadające się platformy na końcu poziomu.

Ranga Wymagania
Ranga A 1

12 000
Ranga B 1

10 000
Ranga C 1

9 000
Ranga D 1

8 000
Ranga E 1

<8 000

Multiplayer Edytuj

SA2 Multiplayer Race 4

Green Forest w trybie dla dwóch graczy

W trybie dla dwóch graczy Green Forest jest tak samo długi jak w oryginale. Pojawia się tu również niewiele zmian, poza mniejszą ilością przeciwników.

Zwierzątka Edytuj

Obraz Gatunek Typ
Sa2 gepard Gepard Biegający
Sa2 królik Królik Biegający
Sa2 papuga Papuga Latający
Sa2 szop Szop Lądowy
Sa2 półryba Półryba Duch

Skrzynie Chao Edytuj

  1. Aby zdobyć pierwszą Skrzynię Chao, gracz powinien kierować się podziemnym tunelem. Na prawo od Rhino Spike'a znajduje się wąskie przejście, pod którym można przetoczyć się wykonując Somersault. Za nim znajduje się skrzynia.
  2. Druga Skrzynia Chao znajduje się w sekcji z unoszącymi się platformami. Położona jest na pierwszej i najniżej położonej platformie.
  3. Trzecia Skrzynia Chao znajduje się w sekcji platformowej, na małej platformie obok pojedynczego springa.

Gold Beetle Edytuj

Gold Beetle pojawia się na początku jaskini, w której gracz może również znaleźć ulepszenie Ancient Light. Pojawia się nad grupą Gun Hunterów.

Big the Cat Edytuj

Green Forest Big

Big the Cat w Green Forest

Big siedzi na małej, latającej platformie, z której wędkuje. Aby się do niego dostać, należy wykonać Spin Dash tuż przed trzecim punktem kontrolnym i wyskoczyć z wzniesienia, kierując się na lewo.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Won't Stop, Just Go!

Ciekawostki Edytuj

  • W przerywniku przed poziomem, Sonic i Shadow pojawiają się w jednej ze środkowych sekcji Green Forest, tuż przed unoszącymi się platformami.
  • Muzykę z tego poziomu można odblokować w Sonic Generations.