Goal – elementy rozgrywki pojawiające się w serii Sonic the Hedgehog. Są to ostrzegawcze bloki, których dotknięcie oznacza zakończenie specjalnego poziomu przed zebraniem Szmaragdu Chaosu.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Goal.png

Goal mają formę czerwonego, okrągłego bloczka z napisem Goal, Exit lub wykrzyknikiem. Pojawiają się na niektórych specjalnych poziomach, po raz pierwszy w Sonic the Hedgehog (1991). W tej grze ustawiane są zwykle w rzędach i tworzą niektóre ściany danego poziomu. Po ich dotknięciu gracz jest transportowany poza specjalny poziom, do następnego aktu, oraz nie zdobywa Szmaragdu Chaosu.

W grze Sonic & Knuckles pojawiają się natomiast na bonusowych poziomach Slot Machine. Poza zwykłymi mogą także powstać w miejscach zniszczonych kolorowych bloków, jeśli gracz będzie na nich zbyt długo stał lub dotknie ich zbyt wiele razy. Bloki zmieniają kolory z niebieskiego na zielony, potem żółty i ostatecznie na czerwony. Po dotknięciu czerwonego bloku zmieni się on w Goal.

W grze Knuckles' Chaotix Goal określane są jako wyjście. Powracają na specjalnych poziomach. Po ich dotknięciu gracz zostanie przetransportowany z powrotem do miejsca, w którym znalazł ostatnio wielki pierścień.

W grze Sonic the Hedgehog 4: Episode I Goal pojawiają się jako czerwone koła z białymi wykrzyknikami. Ponownie występują na specjalnych poziomach i funkcjonują identycznie jak w pierwszej grze.