FANDOM

Goal – elementy rozgrywki pojawiające się w serii Sonic the Hedgehog. Są to ostrzegawcze bloki, których dotknięcie oznacza zakończenie specjalnego poziomu przed zebraniem Szmaragdu Chaosu.

Opis Edytuj

Goal pojawiają się na niektórych specjalnych poziomach, po raz pierwszy w Sonic the Hedgehog (1991). W tej grze ustawiane są zwykle w rzędach i tworzą niektóre ściany danego poziomu. Po ich dotknięciu gracz jest transportowany poza specjalny poziom, do następnego aktu, oraz nie zdobywa Szmaragdu Chaosu. W grze Sonic & Knuckles pojawiają się natomiast na Bonusowych poziomach. Pojawiają się także w miejscach zniszczonych kolorowych bloków, jeśli gracz będzie na nich zbyt długo stał lub dotknie ich zbyt wiele razy. Bloki zmieniają kolory z niebieskiego na zielony, potem żółty i ostatecznie na czerwony. Po dotknięciu czerwonego bloku zmieni się on w Goal. W grze Knuckles' Chaotix Goal określane są jako wyjście. Powracają na specjalnych poziomach. Po ich dotknięciu gracz zostanie przetransportowany z powrotem do miejsca, w którym znalazł ostatnio wielki pierścień. Z kolei w Sonic the Hedgehog 4: Episode I Goal pojawiają się jako czerwone koła z białymi wykrzyknikami. Ponownie występują na specjalnych poziomach i funkcjonują identycznie jak w pierwszej grze.