FANDOM

Gizoid (ギゾイド Gizoido?) – grupa pojawiająca się w serii Sonic the Hedgehog. Jest to masowo produkowana seria androidów bojowych, zapoczątkowana 4000 lat temu przez Klan Nocturnus. W wyniku Argus Event Gizoidy zostały, razem ze swoimi stwórcami, wciągnięte do Twilight Cage, z wyjątkiem ich jednego, najpotężniejszego przedstawiciela - Emerla, którego wiele lat później odkrył Profesor Gerald Robotnik. Doktor Eggman wyprodukował również kilka własnych kopii Gizoidów.

Historia Edytuj

Gizoidy zostały stworzone ponad 4000 lat temu przez Klan Nocturnus podczas panowania Imperatora Ixa i miały przynieść kolczatkom z Nocturnus zwycięstwo nad Klanem Knucklesa. Gizoidy szybko przechyliły szale zwycięstwa na stronę swoich stwórców. Dzięki swojej zdolności kopiowania umiejętności wroga, stawały się silniejsze z każdym pokonanym przeciwnikiem. Po tym jak Klan Knucklesa został zniszczony przez Perfect Chaosa, Klan Nocturnus był bliski opanowania całego świata. Zwieńczeniem ich dzieł był Emerl, najpotężniejszy z Gizoidów zdolny do absorbowania mocy Szmaragdów Chaosu. Wydarzenie to spowodowało Argus Event, w wyniku którego Klan Nocturnus i wszystkie jego Gizoidy, z wyjątkiem Emerla, zostały wciągnięte do Twilight Cage. W ciągu kolejnych stuleci Klan Nocturnus zaczął być określany jako "Czwarta Wielka Cywilizacja" i przypuszczano, że to Emerl był przyczyną jej upadku. Różne modele Gizoidów pojawiają się w grze Sonic Chronicles: The Dark Brotherhood jako przeciwnicy w Twilight Cage.

Charakterystyka Edytuj

Gizoidy są zwykle humanoidalnymi robotami, często o pomarańczowych pancerzach. Podstawowe Gizoidy walczą za pomocą pięści i wspomagają się tarczami. Ich wspólną cechą jest zdolność dostosowywania się do przeciwnika, poprzez kopiowanie jego umiejętności.

Przedstawiciele Edytuj

Nocturnus Edytuj

  • Gizoid – podstawowy model Gizoida wykorzystywany w armii Klanu Nocturnus. Potrafi kopiować zdolności swoich przeciwników.
  • Gizoid Mk. II – ulepszony model podstawowego Gizoida, ze zwiększoną wytrzymałością.
  • Gizoid Centurion – zaawansowany Gizoid, bardzo wytrzymały. Chroniony specjalną barierą, którą mogą rozbić jedynie fale ultradźwiękowe.
  • Gizoid Guardian – elitarne Gizody, stanowiące straż przyboczną Imperatora Ixa. Różnią się od innych Gizoidów rozmiarami i kołem w miejscu nóg, a także dzierżą wielką włócznię.
  • Prefect Charyb – jeden z dwóch gizoidowych prefektów armii Nocturnus. Przebywa w Nocturne w podwodnej kryjówce.
  • Prefect Scylla – jeden z dwóch gizoidowych prefektów armii Nocturnus, różniący się od Charyba obłąkaną osobowością i śmiechem kończącym jego wypowiedzi.
  • Emerl – najpotężniejszy Gizoid stworzony przez Klan Nocturnus, który jako jedyny nie został wciągnięty do Twilight Cage. Po tysiącach lat został odnaleziony przez Geralda Robotnika, przechodząc potem w ręce Doktora Eggmana, a kończąc jako przyjaciel Sonica. Emerl potrafi kopiować umiejętności swoich oponentów i absorbować Szmaragdy Chaosu, które ostatecznie doprowadzają go do pełni mocy, zdolnej zniszczyć cały świat.

Doktor Eggman Edytuj

  • E-121 Phi – masowo produkowany przez Doktora Eggmana model Gizoida. Wyróżniają się szarymi barwami. Potrafią kopiować zdolności swoich oponentów i są zasilane przez Odłamki Szmaragdów Chaosu.
  • Gemerl – Gizoid stworzony przez Doktora Eggmana z danych pozostawionych przez zniszczonego Emerla. Gemerl miał pomagać Eggmanowi w jego planach dominacji nad światem, ale moc Szmaragdów Chaosu rozbudziła w nim własne pragnienie zdominowania planety. Ostatecznie Gemerl został przeprogramowany przez Tailsa i jako duchowy spadkobierca Emerla stał się przyjacielem Cream.

Ciekawostki Edytuj

  • W grze Sonic Battle dziennik Geralda wyjawia, że termin "Gizoid" pochodzi ze starożytnego języka i oznacza "wszystko". Odnosi się to do zdolności Gizoidów do dostosowywania się do każdej sytuacji.