Cudzy1 The inside of this metallic mountain is filled with moving conveyor belts and platforms, and whirling flywheels. Catch a ride on a wheel, and sling yourself along. Timing is very important! Walking Bombs and Burrowbots roam through this Zone, making your travels treacherous. Cudzy2
Opis z instrukcji

Gimmick Mountain Zone – piąty poziom w grze Sonic the Hedgehog 2 na konsole Sega Master System i Sega Game Gear. Następuje po Green Hills Zone i poprzedza Scrambled Egg Zone. Składa się z 3 aktów. Bossem jest Inobuta Mecha.

Opis Edytuj

Gimmick Mountain Zone to typowo przemysłowy poziom. Jego układ to labirynt różnych korytarzy. Na poziomie pojawiają się duże obrotowe koła. Gracz może się wokół nich kręcić i zwiększać swoją prędkość, oraz przeskakiwać w ten sposób do innych, wyżej położonych kół. Pojawiają się również taśmy produkcyjne, które często występują nad kolcami. Niekiedy gracz będzie musiał wskoczyć na ruchome platformy, aby przeskoczyć nad kolcami. Niektóre platformy poruszają się również po korytarzach bazy i pozwalają ominąć kolce. Występują tutaj również wieże, zbudowane z obrotowych platform. Gdy gracz znajdzie się na takiej platformie, zacznie być przesuwany w prawo lub w lewo. Sonic może jednak samodzielnie poruszać się w dowolnym kierunku. W takich komnatach gracz musi skakać na wyżej położone platformy, aby opuścić wieże. Należy uważać na wystające ze ścian kolce. Na poziomie pojawiają się także szyny, po których jeżdżą wagoniki. Wagoniki często wypadają z szyn, ale lądują na torach położonych niżej i jadą dalej. Mogą niszczyć napotkane na drodze kolce.

Położenie Szmaragdu Edytuj

Szmaragd Chaosu pojawia się w drugim akcie. Po przejściu po taśmach produkcyjnych i ruchomych platformach nad kolcami, należy wejść po pochyłych szynach. Kiedy na suficie skończą się kolce, gracz musi skoczyć w lewo, tam gdzie znajduje się fałszywa ściana. Będzie można po niej normalnej przejść do korytarza z nowymi taśmami produkcyjnymi. Na końcu znajdują się obrotowe koła, po których należy się wspiąć do szmaragdu.

[?
]
Galeria

Boss Edytuj

Osobny artykuł: Inobuta Mecha

Bossem poziomu jest mechaniczny dzik. W trakcie walki Inobuta Mecha szarżuje do jednej ze stron ekranu. Po uderzeniu w krawędź zostaje ogłuszony, a kolce na jego plecach znikają. Można go wtedy uderzyć. Przy każdym zderzeniu bossa z krawędzią ekranu, z sufitu spadają kamienie. Mogą lądować po stronie Inobuta Mecha, albo po przeciwnej stronie ekranu. Gracz musi ich unikać.

Badniki Edytuj

Nazwa Nazwa japońska Sprite
Bomb Bomu (ボム?)
S2 8-bit bomb-spr
Buton Būton (ブートン?)
Buton sprite
Drillin Doririn (ドリリン ?)
Drillin sprite

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Gimmick Mountain Zone

Galeria Edytuj

Akt 1 Edytuj

[?
]
Galeria

Akt 2 Edytuj

[?
]
Galeria

Akt 3 Edytuj

[?
]